Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Фиат Стило 1.6 2002 г тракане в ниския оборот

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Фиат Стило 1.6 2002 г тракане в ниския оборот

    Здравейте колеги,четох във форума, но не успях да открия някой със същите симптоми, като моите. Сега по въпроса...в ниския оборот в диапазона 1800 - 2200 /само на скорост/ се чува някакво тракане неясно от къде /по обиграно от моето ухо, усети, че в по-високия оборот също го има, но с по-голяма честота и се заглушава от нормалния шум на двигателя/. Имам Стилото от три седмици и това тракане се чува още от самото начало, като първоначално смятах, че е проблем в окачването - не е, проверени карета, рейка, носачи, биалетки, накрайници и тампони на амортисьори. После се насочих към аксиален лагер, но прочетох, че той се натоварва при натискане на съединителя, а при мен точно тогава спира тракането. Не са и хидравлични повдигачи, защото те тракат и при работа на място. Изключвам и тампони на двигател,който биха довели до големи вибрации на мотора. Друго предположение, беше за разпилян катализатор и това не е. Днес посетих сервиз, като след кратка обиколка майстора каза, че му е познат този звук и ме качи на друго Стило и там същата история - трака по същия начин и той предположи, че това е нещо нормално. За мен няма нищо нормално в това да се чува траколене, което да изчезва и да се появява в различни моменти от работата на двигателя. Ако някой от Вас е имал такъв случай, моля да съдейства. Знам, че е трудно да се прави диагностика по интернет, но всяка насока би ми била от полза. Благодаря предварително за отговорите!
    Guns don't kill people, people kill people!

    #2
    То така не можеш да го хванеш от къде е.Карай така докато се увеличи или спре, те италианките по някога сами се оправят..
    Fiat Punto 1,7 td
    Skoda Octavia 2 1.9 PD DSG

    Коментар


      #3
      Ами щом тракането е само когато е на скорост значи е от скоростната кутия , предавки или диференциал...Честито!
      Fiat Bravo 1.6multijet 105cv. Renault Laguna III 2.0dCI Automatic
      Бившите :D Ford C-MAX 2.0 TDCI 136cv , Mercedes A170 CDI Automatic , Opel Vectra C 1.9 CDTI 150hp Automatic , Renault Scenic 1.9dCI , Megan grandtour 1.9dCI , Fiat Punto 1.9jtd , Alfa 145 boxer - Renault 5

      Коментар


        #4
        Re: Фиат Стило 1.6 2002 г тракане в ниския оборот

        kasakoff написа:
        Здравейте колеги,четох във форума, но не успях да открия някой със същите симптоми, като моите. Сега по въпроса...в ниския оборот в диапазона 1800 - 2200 /само на скорост/ се чува някакво тракане неясно от къде /по обиграно от моето ухо, усети, че в по-високия оборот също го има, но с по-голяма честота и се заглушава от нормалния шум на двигателя/. Имам Стилото от три седмици и това тракане се чува още от самото начало, като първоначално смятах, че е проблем в окачването - не е, проверени карета, рейка, носачи, биалетки, накрайници и тампони на амортисьори. После се насочих към аксиален лагер, но прочетох, че той се натоварва при натискане на съединителя, а при мен точно тогава спира тракането. Не са и хидравлични повдигачи, защото те тракат и при работа на място. Изключвам и тампони на двигател,който биха довели до големи вибрации на мотора. Друго предположение, беше за разпилян катализатор и това не е. Днес посетих сервиз, като след кратка обиколка майстора каза, че му е познат този звук и ме качи на друго Стило и там същата история - трака по същия начин и той предположи, че това е нещо нормално. За мен няма нищо нормално в това да се чува траколене, което да изчезва и да се появява в различни моменти от работата на двигателя. Ако някой от Вас е имал такъв случай, моля да съдейства. Знам, че е трудно да се прави диагностика по интернет, но всяка насока би ми била от полза. Благодаря предварително за отговорите!
        Наподобява ли леко звука на дизелов мотор?

        Коментар


          #5
          Един майстор ми каза - "Това е кола с характер, също както една жена изпада в настроения, които не можеш да разбереш" . Наподобява тракането на ново дизелче, но ако бяха повдигачи, щеше да е постоянно и на свободен ход. Xaus ти си близо, но въпроса е колко? От опита ми с "майстори" съдя за следното: или си казваш, къде ти е проблема или действат като хирург - отварям гледам и все нещо ще сменя макар и да е ОК. Пример: имам Пасат, който започна да чука отчетливо от мотора, резултат: сменени хидравлични повдигачи, маслена помпа, биелни лагери и верига на разпределителните валове, докато се установи, че е обтегача на веригата, който за скромната сума от 1100 лв. преля чашата. Та за това искам да се добера до повече некомерсиални мнения, преди да "отварям". Ако е скоростна, щеше да вие или трудно щеше да сменя, поправете ме ако греша. Една малка добавка: тракането е по-осезаемо когато двигателя е по-натоварен, т.е в баир. Интересното в случая е, че се качих в друго Стило, което звучеше по същия начин, това е и причината да пиша във форума, смисъл дали не е нещо специфично за модела?!?
          Guns don't kill people, people kill people!

          Коментар


            #6
            Според мен идва от диференциала или от лагер на първичният вал, по-скоро от вала щом като натиснеш съединителя изчезва. Виж само да е пълна кутията с масло и си карай - имаш да минеш още доста километри така.
            Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
            Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

            Коментар


              #7
              ilko-gd написа:
              Според мен идва от диференциала или от лагер на първичният вал, по-скоро от вала щом като натиснеш съединителя изчезва. Виж само да е пълна кутията с масло и си карай - имаш да минеш още доста километри така.
              Масло има, както и лек теч, даже не било и теч ами омасляване, но в сервиза ми обясниха, че уплътнението е от някакъв вид силикон и това било съвсем нормално и незначително. Този лагер нищо не ми говори, аз съм от онези лаици, които само карат, но неволята ме понаучи Ако искам да се смени трябва ли да се маха кутията?
              Guns don't kill people, people kill people!

              Коментар


                #8
                ilko-gd написа:
                Според мен идва от диференциала или от лагер на първичният вал, по-скоро от вала щом като натиснеш съединителя изчезва. Виж само да е пълна кутията с масло и си карай - имаш да минеш още доста километри така.
                +1 Наи-вече за лагера,понеже съм чувал как ромоли,като почне да се скапва,за диференциала не съм наясно.Важно е да се уточни обаче,че не се чува тропане,а ромолене,леко стъргане/хрупане,според износването и промените в натоварването,като с километрите става все по-шумно.Ако при колегата се чува тракане,не мисля,че е лагер,просто не шуми така.Смяната на лагера на първичния вал си иска да се свали и разглоби кутията.Процедурата не е лека за човек които не е професионалист,а колко ще ти вземат в сервиз не зная,но ремонта не е много сложен за един добър маистор.Ако се окаже,че е това,ти препоръчвам да се сменят всичките лагери на валовете и то с маркови такива,доколкото е възможно.Скъпи са,но не прекомерно мисля,че около 150лв ще те оправят за лагери,може и доста по-малко ако са с отстъпки или от познати,само да не са някакви пълни боклуци.Вариант е ако шумът не е много силен и отчетлив да се сложи хубаво масло в кутията,евентуално да се употреби някоя добавка за скоротсни кутии,казват,че някои вършели работа,поне за шума(то няма как да ремонтира нещо,но може да задържи износването предполагам за известно време).Един колега си беше нахакал в силно шумяща кутия една туба руска добавка Римет и една туба добавка с MOS2 на Лики Моли и след време шумовете изчезнали...Не са много скъпи добавките,може да ги сложиш и в старото масло и да покараш няколко стотин километра,за експеримента,преди да прадприемеш някакви по-сериозно стъпки.
                Fiat Tipo 1,4i.e. LPG машина ДзВеРъ ахахаххааххаха

                Коментар


                  #9
                  Аз на Бравата преди имах подобен шум, който изчезваше с натискането на съединителя. Сам си смених съединителя, въпреки че в старият имаше поне още 20 000 км като го свалих. Шума си е точно от скоростите и във форума сме го коментирали и го има при доста от колегите. И с двата съединителя, оригиналният на 180 000 и новият, с който минах за съжаление само 20 000 шума е бил един и същ.Колата я карах от 156 000 до 198 000 без промяна в шума та за това ти казвам карай, от кутията е. Даже още щеше да си я карам, ама зимата на 2010 се качих на доста висок бордюр и изкривих моста и я продадох на части, в нашето "село" никой не чисти зимата и хората си изхвърляме пепелта от печките зимата по улиците та горе долу да има някакво движение
                  Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
                  Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

                  Коментар


                    #10
                    Натовари колата до оборотите в който се чува и завърти волана, ако спре шума се насочи към смяна на хидравличната течност и се приготви са смяна на рейка
                    Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
                    (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
                    Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

                    Коментар


                      #11
                      чист лагер на скоростната кутия си е това за мене

                      Коментар


                        #12
                        S_BANKOV написа:
                        Натовари колата до оборотите в който се чува и завърти волана, ако спре шума се насочи към смяна на хидравличната течност и се приготви са смяна на рейка
                        При Стило не търсете хидравлична течност за серво на волана, там тока играе!

                        Коментар


                          #13
                          Аз също смятам за лагери в скоростите било иглени или носещи;
                          Fiat Stilo 1,9 jtd 115.Audi A4 AFN 110.Astra GTC 19 DTH 150 HP

                          Коментар


                            #14
                            Ясно! Ще търсим проблема в скоростната. Така и така ще се сваля, поне да ме посъветвате, какво друго изискващо свалянето й, прави често проблеми, та да не ми се налага след 3-4 месеца пак да свалям скоростна за някоя дреболия Знам, че може и да звучи странно, но ми се е налагало да правя подобни щуротии за 1 датчик.
                            Guns don't kill people, people kill people!

                            Коментар


                              #15
                              Здравей колега,имам абсолютно същия симптом на Пунтото. Особено като е по-студена колата се чува повече. Само когато е на скорост и когато ускорявам (подавам газ). Товага се чува по-силно. Ако пусна педала на газта дори на скорост - спира да се чува тракането.При теб разбра ли се от какво е ?Мерси предварително!

                              Коментар

                              Working...
                              X