Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Проверка на динамометричен ключ, как ?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Проверка на динамометричен ключ, как ?

    Колеги имам един динамометричен ключ лани си го купих некъв евтин на топ мастер, от 10 до 210 Nm. ползвам го чисто любителски няколко пъти не е имало проблем, ама ме гложди мисълта дали е верен, и как мога да го проверя? някакви идеи ?
    Правило № 1- Нещо което работи не се пипа!!!
    Правило № 2- На майстори и наркОмани вяра да нямаш!
    Правило № 3- Винаги спазвай правило № 1

    #2
    тест сам чувал прават с др.динам.кл.на болт шпилка требва в малак натяг и голем да прещракват еднакво.

    Коментар


      #3
      Re: Проверка на динамометричен ключ, как ?

      Slavi_Lancia написа:
      Колеги имам един динамометричен ключ лани си го купих некъв евтин на топ мастер, от 10 до 210 Nm. ползвам го чисто любителски няколко пъти не е имало проблем, ама ме гложди мисълта дали е верен, и как мога да го проверя? някакви идеи ?
      Пробвай го на болтовете на главата Честно казано не съм се сещал да се прави тест на ДМ ключ. Винаги съм стягал на юнашко доверие.
      Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
      (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
      Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

      Коментар


        #4
        на юнашко доверие става на повечето места, ама някъде нестава и е задълже динамометричния, мен ако питаш много трудно може да е верен, обикновено истинските ключове обхващат по-малък диапазон иначе можеш да отидеш в някой сервиз по реномиран и да помолиш да замериш с техен динамометричен

        Коментар


          #5
          Re: Проверка на динамометричен ключ, как ?

          Slavi_Lancia написа:
          Колеги имам един динамометричен ключ лани си го купих некъв евтин на топ мастер, от 10 до 210 Nm. ползвам го чисто любителски няколко пъти не е имало проблем, ама ме гложди мисълта дали е верен, и как мога да го проверя? някакви идеи ?
          Захващаш квадрата на динамометричния ключ за мангеме така че ключа да стои хоризонтално и като го натиснеш надолу да е по посока затягане. Точно по средата на захвата-"дръжката" завързваш телче , сезал или капронов конец който издържа по-голяма тежест. На него започваш да прикачваш тежести равностойни на нютон метрите които си му задал. Единицата Nm не може да се приведе към килограм по простата причина, че е единица мярка за момент, а килограмът - за маса. Ако все пак ти е от полза: 1 kg = 10 N приблизително. Така с подбор на тежести можеш да го провериш на различни стойности. Когато прикачваш тежеста я отпуская леко до обтягане на конеца. Този метод не бърка и ако го прави това е незначително.На "истинските" динамометрични ключове точно в средата на дръжката има маркировка ТОР тя е точно за калиброване и проверка. Точно там се прилага натиск.
          Фиат Мареа Уикенд 1.6 16В спортни валове , оригинален италиански софтуер,всмукателни колектори ф52, дросел ф68, генерация ф60,инжектори незнайни. Резултат - 16.670 сек 400м.

          Коментар


            #6
            nedialk00 написа:
            на юнашко доверие става на повечето места, ама някъде нестава и е задълже динамометричния, мен ако питаш много трудно може да е верен, обикновено истинските ключове обхващат по-малък диапазон иначе можеш да отидеш в някой сервиз по реномиран и да помолиш да замериш с техен динамометричен
            Колега не си много прав за обхвата на истинските динамометрични ключове. Всички такива с които работя са Снап-он , доста добра ако не и най-добрата марка. Всички са с доста голям диапазон като най-големия е от 200 до 1350 нютон метра с удължение на дръжката става 1.90метра.По-малките са като пример 0-150нм.
            Фиат Мареа Уикенд 1.6 16В спортни валове , оригинален италиански софтуер,всмукателни колектори ф52, дросел ф68, генерация ф60,инжектори незнайни. Резултат - 16.670 сек 400м.

            Коментар


              #7
              Отговорът се крие във това НютонМетър, иначе, на един лост със дължина 1 м да се приложи сила от 1 N /10кг/, и по описаният начин на @Атанас71...
              ...хладилник, карам хладилник...

              Коментар


                #8
                Бе и аз така си мислех да го тествам, понеже лоста не е 1 метър а към 50-60 санта то тогава на 50 см от главата ще закача да кажем 2 кила и на 10 нютона тряя щракне, после 4 кила и на 20 тряя щракне и така. Прав ли съм или бъркам , 90 нютона 9 кила на метър ли са ?
                Правило № 1- Нещо което работи не се пипа!!!
                Правило № 2- На майстори и наркОмани вяра да нямаш!
                Правило № 3- Винаги спазвай правило № 1

                Коментар


                  #9
                  Slavi_Lancia написа:
                  Бе и аз така си мислех да го тествам, понеже лоста не е 1 метър а към 50-60 санта то тогава на 50 см от главата ще закача да кажем 2 кила и на 10 нютона тряя щракне, после 4 кила и на 20 тряя щракне и така. Прав ли съм или бъркам , 90 нютона 9 кила на метър ли са ?
                  http://www.digitaldutch.com/unitconverter/force.htm

                  Коментар


                    #10
                    колегата го е писал 1 кг = 10 Н, като ученик ми направи впечатление, че на мостовите кранове доваримоста е дадена във КН, ако имаш рамо 0,5 м и го натовариш със тежест 2 кг, то напрягането ще е 1кг/м, или 10Н
                    ...хладилник, карам хладилник...

                    Коментар


                      #11
                      Re: Проверка на динамометричен ключ, как ?

                      Atanas71 написа:
                      Единицата Nm не може да се приведе към килограм по простата причина, че е единица мярка за момент, а килограмът - за маса. Ако все пак ти е от полза: 1 kg = 10 N приблизително.
                      Най-точно го е описал Наско, но трябва лека корекцийка. 1 kg.m е приблизително равен на 9.81 N.m. В този случай вече имаме равенство на моменти, а не да сравняваме маса с момент. И още нещо - теоретично рамото от един метър трябва да е безтегловно.

                      Коментар


                        #12
                        Ключа го сравних с един марков на FACOM и да ви кажа бачка сравнително точно, пробвах го на 20-50-80-120 нютона, при по ниските нютони моя затяга малко повече, но при по високите затяга малкоо по малко, аз съм се заблудил за марката, не е Топ мастер както писах ами е Манесман. Та сравнен с тоя Факом уж е верен, е освен ако факома е грешен пък моя е още по верен Някои ден ще се заиграя и с килограмите да видим
                        Правило № 1- Нещо което работи не се пипа!!!
                        Правило № 2- На майстори и наркОмани вяра да нямаш!
                        Правило № 3- Винаги спазвай правило № 1

                        Коментар


                          #13
                          е вече знам откъде мога да ползвам динамометричен ключ

                          Коментар


                            #14
                            Немаш дертове, ама дано не ти се налага Аз съм го взел да плаши гаргите
                            Правило № 1- Нещо което работи не се пипа!!!
                            Правило № 2- На майстори и наркОмани вяра да нямаш!
                            Правило № 3- Винаги спазвай правило № 1

                            Коментар


                              #15
                              Ключът трябва да е точен в диапазона 20 - 60 N/m. Всички моменти на затягане се дават в някаква стойност + ъгъл за дозатягане. Това е за автомобили.
                              Предпочитам да бъда смешен в очите на глупаците, отколкото сам да бъда глупак.

                              Коментар

                              Working...
                              X