Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Проблем алтернатор

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Проблем алтернатор

    Здравейте, от един месец ми свиреше колата и мислех, че е от ролката или ремъка.Смениха ми ги и оптяжната ролка и ремъка, но след седмица, "виенето" пак се появи. И така си я карах, около 1 месец.Вчера познат ми свали алтернатора, който каза че е "затегнал" (много трудно се превърта) и ми обясни, че ако може ще се направи, ако не варианта другия е втора употреба! Моля да направите коментари, кое е по-добрия вариант и как най-евтино да мина.Благодаря!

    #2
    ьммм...

    колега,та моя проблем беше същият...отидох при майстора и каза ,че ще го направи...смени ми четки,лагер..и 15-х.км си го карам като знам че всичко си е ново,а ти ако искаш можеш да си купиш алтернатор който може след 2.х.км да си замине...няма полза по-добре си го направи да знаеш че ти си си го правил а ,не да земеш някой да се чудиш колко ще искара :D :D
    FIAT TEMPRA 1.6 75HP

    Коментар


      #3
      Ремонтирай си твоя алтернатор. Смени и двата лагера, нови четки, и пръстените ако са изкопани. Не е скъпо!
      Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

      Коментар


        #4
        От втората употреба можеш да си купиш твоя алтернатор.Правилно ти казват колегите.
        Fiat Stilo 1,9 jtd 115.Audi A4 AFN 110.Astra GTC 19 DTH 150 HP

        Коментар


          #5
          Не съм съгласен. Колега от Пловдив си ремонтира алтернатора без да жали кинти. Сега същия алтернатор лежи на пода в 1 сервиз. Аз карам с втора ръка закупен от морга вече 23 000 км., но си рециклирах и стария. Поздрави!!!
          Marea TD100

          Коментар


            #6
            аз моя го правя двапъти първият път смених-шайбата.лагери.четки.колектор и лагерите засвириха след 2000км сваляне нови лагери и качване но определено е по-добре да си направиш твоя но пък с тези части ментета и това е под въпрос избора си е твои ние си казваме мненията но ти даваш парите
            Bravo 1.9d 97г

            Коментар


              #7
              Еми ако са били менте или някакъв евтин китайски еквивалент дето само името му е лагер ще засвири.SKF или FAG и няма ядове...а и не са скъпи чак толкова,за да се пести оттам.Ако няма повреди по статора и/или ротора и аз съм за ремонт
              EX' Fiat Tipo 1.4i.e DGT
              Fiat Punto 1.2 16v Sporting

              Коментар


                #8
                За предпочитане е да си ремонтираш алтернатора, вместо да купуваш втора употреба - имаш си го вече! :D А новите лагери задължително отварям и пресмазвам, без значение какви за къде са. Доста икономично слагат греста производителите, даже читавите...
                Предпочитам да бъда смешен в очите на глупаците, отколкото сам да бъда глупак.

                Коментар


                  #9
                  muns61 написа:
                  За предпочитане е да си ремонтираш алтернатора, вместо да купуваш втора употреба - имаш си го вече! :D А новите лагери задължително отварям и пресмазвам, без значение какви за къде са. Доста икономично слагат греста производителите, даже читавите...
                  и как им махаш капселовката и я слагаш отново
                  Bravo 1.9d 97г

                  Коментар


                    #10
                    по добре да се отвори наистина щото виждаш кво му има кво му няма, шайбата/ролка не е малко пари, може в нея да е проблема, на мене ми се случи тва нещо и загубих всички тоци.приказвал съм с колега от форума , че е отварял обтяжна ролка и вътре много слабо, един пръст колкото да има грес. Икономията понякога води до провал!преглед му е майката дори и да не му правиш ремонт Вече неможе де се вярва на никой!
                    Punto JTD
                    http://prikachi.com/images/505/4734505h.jpg

                    Коментар


                      #11
                      Не съм против ремонта на алтернатор, но при качеството на частите в БГ е относително колко време ще издържи.Да не споменавам майсторите....Колекторите са ~ 10 лева, реле-регулатора е ~ 40 лева, а лагерите ~ 40лева.При подмяна на колекторите може да огънете металната ос и тогава??? Не че няма да работи........Регулаторите на Huco са с много твърди четки и бързо изяждат колекторите.Регулаторите на Mobiletron са с по меки четки, но пък е трудно да попаднеш на нормално зареждащ/особенно при включени фарове и климатик с перки/ и т.н.Аз минах през моргите и си избрах относително запазен екземпляр. Прегледах му износването на четките и колекторите.Проверих лагерите на луфт и въртене и го платих с условието ако не зарежда да го върна. От там в ел.сервиз да проверим дали и как зарежда с товар и го монтирах на колата. Всеки сам си преценява кой вариант ще му е по рентабилен.Дано да стане само с подмяна на лагерите.Успех!!!
                      Marea TD100

                      Коментар


                        #12
                        Вече 2 пъти смемян лагери-трябва да са за влага.По-защитени и маркови.Това е постоянен дефект при Фиат.Обтяжната ролка много силно обтяга ремъка и затова често външния лагер се износва бързо. Дори корпуса на генератора се напуква.
                        Petar

                        Коментар


                          #13
                          Ново питане

                          Здравейте колеги,ново питане от мен...та:къде е уловката на студен двигател да зарежда 14.4 волта,а на загрял да пада до 13 волта.С малки разлики с и без консуматори.да кажем е 14.4 без на студен и около 13.8-14.00 с фарове и парно(вентилатора на 2-3 степен)пак на студен ,но като врътна 5-10 мин да отвори термостата и двигателя да загрее и зареждането дропва доста яко.Така се стига на две седмици да зареждам АБ на зарядно.. Алтернатора е свалян и носен на майстор,разглобен и тестван на стенд,но познайте -всичко е било точно(лагери,няма изкопано и износени четки,).Вече не знам от къде да почвам да търся проблема,единственото което ми подметна бащата е ,че когато загреел двигателя загрявал и ремъка и започвал да приплъзва,не знам възможно ли е,но скоро ще го сменя за всеки случай,макар да няма следи от напукване и износване,а сами го притягахме,като качихме алтернатора.Ако някой има идея от къде се появява тая аномалия да казва,аз като цяло се бях насочил към реле-регулатор,купих го,ама майстора казва ,че и стария е Ок Мерси!
                          Fiat BRAVA 1.6/16v103Hp EL(LPG Lovato)- XII.1997 182А4.000- Аудио система
                          Мразя чалгата повече и от политиците. Поправено.Комунизмът ще отстоява своите основи по един или друг начин.Оправия-няма!

                          Коментар


                            #14
                            Сори за офтопика, но като видя тема за стартер и алтернатор се замислям струва ли си ремонта. Например на Брава-та ми си трових нервите с втора употреба, ремонт после, пък то нов стартер струвал 130лв. Смених го и забравих. Сега за алтернатора като гледам по-горе излиза, че частите по ремонта идват 100лв. Евентуално и труд върху това, а на магазина за Мареа-та ми нов алтернатор е 150лв.
                            The box said "Requires Windows 98 or better", so I installed Linux
                            Marea SW 2400 JTD CF2 136CV 100KW "HLX-TOUR DE FRANCE"
                            Ex: Brava 1.6 ELX 16V 103 hps '98 LPG Atiker + LC Romano

                            Коментар


                              #15
                              Re: Ново питане

                              pl4 8rp написа:
                              Здравейте колеги,ново питане от мен...
                              А за това,че зарежда на студено повече и на загряло по-малко си е нормално,защото реле регулатора е на такъв принцип,че се влияе от температурата.Прикачам една графика да се види нагледно.При теб 13 волта е малко ниско обаче.Ще направя днес замервания и аз и ще ти споделя резултата при мен какъв е.По принцип съм с ладов уред и аз виждам спадане на волтажа с покачване на работната температура,но ще премеря с един електронен волтметър,за да се види с точност какви са разликите и ще нищим темата.При мен досега не се е налагало закачане на зарядно...възможно е нещо твоето реле ако не е сменяно да се е попрецакало.Нека замеря аз съм с ново и ще сравним Ремонта на алтернатора ако се сменят лагери и четкодържателя с релето е 20-тина лв. за частите.Поне на мен толкоз ми стъпа-2 чешки или полски лагери и реле-регулатор Mobiletron.За труд за свалянето на алтернатора и самия му ремонт не знам колко вземат,но смяната на тия неща не е толкоз трудно.Поне демонтажа един средно грамотен човек може да го извърши,а за другото не вярвам някой да вземе повече от 30-тина лв. и пак излиза 3 пъти по-евтино отколкото нов алтернатор.
                              EX' Fiat Tipo 1.4i.e DGT
                              Fiat Punto 1.2 16v Sporting

                              Коментар

                              Working...
                              X