Здравейте колеги,питам за малко повече инфо относно параметрите на джантите, (не само на Фият) и по конкретно за офсет-а (ЕТ) и ширината (J).Какво означава ако ЕТ е 35 заводско и се сложи джанта, която с ЕТ 40 - джантата ще "стърчи" навън или ще влезе "навътре" с 5ммИ каква е разликата в разстояние прiмерно от ширина 6.5 J към ширина 7J? Колко милиметра ще е тази разлика?
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Параметри на джантите
Collapse
X
-
Разликата м/у Джейовете сам си я смяташ. 6 дж= 6 по инч (инча май беше 2.5 см) Демек 6 дж =15 см...... 7дж = 17.5 см и т.н. Офсета ЕТ е разстоянието от вътрешната страна на джантата (разбирай там дето закрепяш главината от към колата обаче) до края на самата джанта пак към колата.Колкото ЕТ е по голямо число толкова колелото се прибира в калника и обратното. Виждам че съм го обяснил супер тъпо, ама не мога да намеря по технически думи.Надявам се поне да е разбираемо.
-
banski starec написа:Разликата м/у Джейовете сам си я смяташ. 6 дж= 6 по инч (инча май беше 2.5 см) Демек 6 дж =15 см...... 7дж = 17.5 см и т.н. Офсета ЕТ е разстоянието от вътрешната страна на джантата (разбирай там дето закрепяш главината от към колата обаче) до края на самата джанта пак към колата.Колкото ЕТ е по голямо число толкова колелото се прибира в калника и обратното. Виждам че съм го обяснил супер тъпо, ама не мога да намеря по технически думи.Надявам се поне да е разбираемо.
Коментар
-
Принципно точно това имам в предвид. На теория ако намаляваш ЕТ трябва да намалиш и ДЖ. Ама на практика колите ги правят със сериозни допуски от към джанти така че не е задължително. Мойто Браво е с 15 7 Дж. ЕТ 35 или 32(не помня) и пак си влизат в калника и не опират никъде, макар че колата изглежда по съвсем друг начин спрямо оригиналните
Коментар
-
banski starec написа:Принципно точно това имам в предвид. На теория ако намаляваш ЕТ трябва да намалиш и ДЖ. Ама на практика колите ги правят със сериозни допуски от към джанти така че не е задължително. Мойто Браво е с 15 7 Дж. ЕТ 35 или 32(не помня) и пак си влизат в калника и не опират никъде, макар че колата изглежда по съвсем друг начин спрямо оригиналните
Коментар
-
Тая тема май е дъвкана много пъти :D Ет-то е разстоянието от монтажната равнина на джантата до нейната централна ос, не до края на джантата, ето инфо http://www.avtogumi.com/bg/polezno/p...Колкото е по голямо ЕТ-то толко джантата влиза на вътре към калника, колкото е по малко, джантата излиза навън от калника.Когато слагаш по широка джанта с еднакво ЕТ като на заводската джанта трябва да имаш предвид дали няма да ти закача в окачването, за това най често когато се монтират широки джанти с голямо ЕТ се налага слагането на фланци, като по този начин джантата се изнася навън, защото иначе опира в окачването и просто без фланци няма как да я монтираш. Другия вариант за да монтираш по широка джанта, но без фланци е просто самата джанта да е с по малко ЕТ, така самата джанта заводски е изнесена навън и проблема с опирането е решен.Пример: при мен заводската джанта е 15", 6J, ЕТ -37, значи тази джанта е широка 15,24см /6 инча х 2,54см=15,24см/Ако искам да монтирам джанта 9J със същото ЕТ 37 се получава следното - джанта 9J е широка 22,86см, като извадиш ширината на старата джанта - 15,24см се получава 7,26см, толко е по широка новата джанта спрямо старата. При монтаж и запазване на същото ЕТ 37 новата джанта ще влезе навътре към окачването с 3,81см и с още 3,81см ще излезе навън към калника, общо 7,26см, защото е с толко по широка от старата. Ако се окаже, че при теб окачването не позволява навътре да се монтира джанта с повече от 2см например, а новата джанта влиза с 3,81см, това означава, че ще трябва да правиш фланци 1,81см за да можеш да изкараш новата джанта навън да не ти опира.Другото нещо - ако искаш новата джанта да я монтираш без да ползваш фланци, като колата ти позволява, макс да влезе джантата на вътре с още 2см от заводското, то означава, че трябва да си търсиш джанти 9J с ЕТ максимум 19 , ако е по малко ЕТ-то няма проблем /отделен е въпроса пък като излезе навън и натовариш колата и тя клекне дали няма да ти стърже в калниците/, но ако е повече от ЕТ-19 ще ти опира и пак отиваш на вариант с фланциpunto HGT
Коментар
-
[quote="didich"]Тая тема май е дъвкана много пъти :D Ет-то е разстоянието от монтажната равнина на джантата до нейната централна ос, не до края на джантата, ето инфо http://www.avtogumi.com/bg/polezno/p...ti.phpТова имам в предвид.Нали не мислиш че меря по диагонали за да стигна до края на джантата.Както и да е колегата може би ме разбра .А за модел джанта, ако искаш да са нови и да не се чанчат, вероятно трябва да инвестираш още един Фиат пари. Според мен търси нещо втора ръка което стандартно се монтира на някоя кола и после само сменяш капачките ако има и искаш.
Коментар
-
Сори, че вдигам стара тема, но тоя сайт ще е много полезен на хора решили да минават на друг размер джанти, с разлика в ЕТ, J и т.н., поне ще придобият представа спрямо оригиналните джанти как се позиционират новите джанти http://www.willtheyfit.com/index.php...&Submit=Submitpunto HGT
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар