Здравейте колеги,питам за малко повече инфо относно параметрите на джантите, (не само на Фият) и по конкретно за офсет-а (ЕТ) и ширината (J).Какво означава ако ЕТ е 35 заводско и се сложи джанта, която с ЕТ 40 - джантата ще "стърчи" навън или ще влезе "навътре" с 5ммИ каква е разликата в разстояние прiмерно от ширина 6.5 J към ширина 7J? Колко милиметра ще е тази разлика?
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Параметри на джантите
Collapse
X
-
Разликата м/у Джейовете сам си я смяташ. 6 дж= 6 по инч (инча май беше 2.5 см) Демек 6 дж =15 см...... 7дж = 17.5 см и т.н. Офсета ЕТ е разстоянието от вътрешната страна на джантата (разбирай там дето закрепяш главината от към колата обаче) до края на самата джанта пак към колата.Колкото ЕТ е по голямо число толкова колелото се прибира в калника и обратното. Виждам че съм го обяснил супер тъпо, ама не мога да намеря по технически думи.Надявам се поне да е разбираемо.
-
banski starec написа:Разликата м/у Джейовете сам си я смяташ. 6 дж= 6 по инч (инча май беше 2.5 см) Демек 6 дж =15 см...... 7дж = 17.5 см и т.н. Офсета ЕТ е разстоянието от вътрешната страна на джантата (разбирай там дето закрепяш главината от към колата обаче) до края на самата джанта пак към колата.Колкото ЕТ е по голямо число толкова колелото се прибира в калника и обратното. Виждам че съм го обяснил супер тъпо, ама не мога да намеря по технически думи.Надявам се поне да е разбираемо.
Коментар
-
Принципно точно това имам в предвид. На теория ако намаляваш ЕТ трябва да намалиш и ДЖ. Ама на практика колите ги правят със сериозни допуски от към джанти така че не е задължително. Мойто Браво е с 15 7 Дж. ЕТ 35 или 32(не помня) и пак си влизат в калника и не опират никъде, макар че колата изглежда по съвсем друг начин спрямо оригиналните
Коментар
-
banski starec написа:Принципно точно това имам в предвид. На теория ако намаляваш ЕТ трябва да намалиш и ДЖ. Ама на практика колите ги правят със сериозни допуски от към джанти така че не е задължително. Мойто Браво е с 15 7 Дж. ЕТ 35 или 32(не помня) и пак си влизат в калника и не опират никъде, макар че колата изглежда по съвсем друг начин спрямо оригиналните, сега обаче имам въпрос за марка джанти, че всичките от хубави по хубави, ама не искам да слагам нещо "кашкавалено" дето се криви и т.н.Може ли да ми препоръчаш/те нещо като марка? Какво ще кажеш/те за Advanti?
Коментар
-
Тая тема май е дъвкана много пъти :D Ет-то е разстоянието от монтажната равнина на джантата до нейната централна ос, не до края на джантата, ето инфо http://www.avtogumi.com/bg/polezno/p...Колкото е по голямо ЕТ-то толко джантата влиза на вътре към калника, колкото е по малко, джантата излиза навън от калника.Когато слагаш по широка джанта с еднакво ЕТ като на заводската джанта трябва да имаш предвид дали няма да ти закача в окачването, за това най често когато се монтират широки джанти с голямо ЕТ се налага слагането на фланци, като по този начин джантата се изнася навън, защото иначе опира в окачването и просто без фланци няма как да я монтираш. Другия вариант за да монтираш по широка джанта, но без фланци е просто самата джанта да е с по малко ЕТ, така самата джанта заводски е изнесена навън и проблема с опирането е решен.Пример: при мен заводската джанта е 15", 6J, ЕТ -37, значи тази джанта е широка 15,24см /6 инча х 2,54см=15,24см/Ако искам да монтирам джанта 9J със същото ЕТ 37 се получава следното - джанта 9J е широка 22,86см, като извадиш ширината на старата джанта - 15,24см се получава 7,26см, толко е по широка новата джанта спрямо старата. При монтаж и запазване на същото ЕТ 37 новата джанта ще влезе навътре към окачването с 3,81см и с още 3,81см ще излезе навън към калника, общо 7,26см, защото е с толко по широка от старата. Ако се окаже, че при теб окачването не позволява навътре да се монтира джанта с повече от 2см например, а новата джанта влиза с 3,81см, това означава, че ще трябва да правиш фланци 1,81см за да можеш да изкараш новата джанта навън да не ти опира.Другото нещо - ако искаш новата джанта да я монтираш без да ползваш фланци, като колата ти позволява, макс да влезе джантата на вътре с още 2см от заводското, то означава, че трябва да си търсиш джанти 9J с ЕТ максимум 19, ако е по малко ЕТ-то няма проблем /отделен е въпроса пък като излезе навън и натовариш колата и тя клекне дали няма да ти стърже в калниците/, но ако е повече от ЕТ-19 ще ти опира и пак отиваш на вариант с фланци
punto HGT
Коментар
-
[quote="didich"]Тая тема май е дъвкана много пъти :D Ет-то е разстоянието от монтажната равнина на джантата до нейната централна ос, не до края на джантата, ето инфо http://www.avtogumi.com/bg/polezno/p...ti.phpТова имам в предвид.Нали не мислиш че меря по диагонали за да стигна до края на джантата.Както и да е колегата може би ме разбра.А за модел джанта, ако искаш да са нови и да не се чанчат, вероятно трябва да инвестираш още един Фиат пари. Според мен търси нещо втора ръка което стандартно се монтира на някоя кола и после само сменяш капачките ако има и искаш.
Коментар
-
Сори, че вдигам стара тема, но тоя сайт ще е много полезен на хора решили да минават на друг размер джанти, с разлика в ЕТ, J и т.н., поне ще придобият представа спрямо оригиналните джанти как се позиционират новите джантиhttp://www.willtheyfit.com/index.php...&Submit=Submit
punto HGT
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар