Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

"Полудяло" табло на Типо 1.4

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    "Полудяло" табло на Типо 1.4

    Държа да споделя моя опит, защото ми отне цял ден разглобяване и ровене по ел. системата преди да установя проблема. Но да започна отначало:1.От време на време при даване на контакт или както си карам автомобила, уредите по таблото на Типото "полудяваха"-показателя за температурата изведнъж скачаше на максимум, а бензинометъра падаше на нула, часовника на таблото спираше.2.Чуваше се припукване откъм кутията с бушоните, което в последствие установих, че е от релетата (при бушоните), които се побъркваха да превключват.3.Лампата в купето мигаше на поразия.4.Понякога при спрял автомобил и ключа завъртян "на контакт", при отваряне на вратата и опит на лампата в купето да светне, всичко изгасваше, а лампата на маслото продължаваше да свети слабо дори и след изключване от контакт.
    минимум електроника в колата = максимум възможности за "направи си сам" подобрения
    Tipo 1.4 карбуратор 350 000km без ремонт на двигателя. По последни данни-вероятно достоверни, но не 100%, май километрите са 250 000км.

    #2
    РЕШЕНИЕТО

    Ето какъв се оказа проблема:Има един кабел от минуса на акумулатора към преднята лява греда, а от там към мотора са два - един "мрежест" и един обикновен много дебел. Тия два кабела се захващат към мотора чрез единия от болтовете, който закрепва стартера. Точно там беше проблема. Болта беше стегнат добре, но явно нещо беше ръждиво и замърсено и не правеше добър контакт. След сваляне и почистване проблемите изчезнаха.Между другото май междувременно релето за включване/изключване на зареждането на акумулатора се попрецака, защото сега започва да ми зарежда само ако изфорсирам двигателя за секунда-две. Може обаче и да е от дебелия кабел излизащ от алтернатора, защото му е скъсано ухото за закрепване и съм го овързал с тел. Замерих го с мултицета и уж прави контакт, но все пак тия дни ще сменя ухото и ще "пост-на" резултата тук.
    минимум електроника в колата = максимум възможности за "направи си сам" подобрения
    Tipo 1.4 карбуратор 350 000km без ремонт на двигателя. По последни данни-вероятно достоверни, но не 100%, май километрите са 250 000км.

    Коментар


      #3
      Колега, би ли ми казал повече за това реле за "включване/изключване на зареждането на акумулатора" къде се намира, за диодната плочка която е в алтернатора ли става въпрос?? Че аз имам подобен проблем с токовете

      Коментар


        #4
        Преди година две и аз имах проблем точно с тази плочка и о по конкретно с един от кабелите за инжекциона от нея... но проблема се отстрани трайно просто взех малко калай големия поялник и клекнах една неделя на вилата и го калайдисах и самото купе там и плочката след това затеглнах и го калайдисах едно към друго.. Мецду другото точно там на плочката е много удобно място да прекъснете двете малки кабелчета ако искате да прекъснете системата, гарантирам че колата няма да запали без нито едно от двете а мястото е доста неудобно за да тръгне някой джамбазин да го погледне и установи за 5 мин къде епрекъсването

        Коментар


          #5
          Capoeira написа:
          Преди година две и аз имах проблем точно с тази плочка и о по конкретно с един от кабелите за инжекциона от нея... но проблема се отстрани трайно просто взех малко калай големия поялник и клекнах една неделя на вилата и го калайдисах и самото купе там и плочката след това затеглнах и го калайдисах едно към друго.. Мецду другото точно там на плочката е много удобно място да прекъснете двете малки кабелчета ако искате да прекъснете системата, гарантирам че колата няма да запали без нито едно от двете а мястото е доста неудобно за да тръгне някой джамбазин да го погледне и установи за 5 мин къде епрекъсването
          Дали ще ти е удобно да дойдеш утре на срещата да разясниш повечеко за тази плочка, понеже моя проблем е точно такъв, но незнам как да го отстраня, а вече ме мъчи втора година?? Пък бирата ще е от мен

          Коментар

          Working...
          X