Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Моторът започна да чука

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #61
    muns61 написа:
    Не е толкова важен грамажа на биелата, а защо е сменяна. Шийката може още преди да е задрала, а и черупките на новата биела, която е била втора употреба, не се знае как са били. Здрави ли са чопчетата на черупките, или са превъртяли?Ако колата не се зори, маслото не е толкова важно като качество. Недостатъците му се проявяват, когато се ползват пълните възможности на двигателите. Виждал съм таксита да се карат 500 000 км с най-евтиното 15W40 масло, ама не вярвам тези коли да са вдигали повече от 100 км/ч.Колкото до М10Д, редичко е за лятото. По-подходящо е М16Д, то е с визкозитет SAE40.
    Интересен въпрос,защо е сменяна биелата ама едва ли Жабаря сменил я ще довтася до мръсната държавичка в която живеем за да му кажа.По пътя на логиката е превъртял лагера на предната и затова се сменя една биела или за воден удър . А по въпроса,за моето масло,ами последния път наистина казах на жената да сипе от пистолета 2 литра М16Д нищо,че е по 3.80лв литъра,а М10Д беше по 3.60лв .Ама ето и днес карах и разхода постепенно си намаля особенно,ако е по-хладно времето въпреки,че съм свалял и двата радиатора и съм ги почиствал основно отвътре и отвън.Разкарал съм термостата,ЕЖР-а -направо не тапа,ами главата като беше свалена я закарах на аргончик и заварих дупката на рециркулацията.Допълнително с дрелката съм си играл три дена да дупча ненужни пластмаси дето спират притока на въздух до радиатора.Картера със малкия флекс и ситно ламелно дискче съм го изтъркал до метален блясък за да се охлажда маслото на МАКС. Те Опелите верно работят на някакви "бясни" температури,ама след хилядите интервенции дето направих по нея с вода на магистралата при 130км/ч-140км/ч работи на около 93-95 градуса,което някак си не ме кефи.Верно на метан-той гори по-бавно,но си имам всичките залъгалки като Ламбда емулатори,ТАП,Ламбда контроли и прочие дивотии
    EX...Fiat Marea JTD 150+ Сега Опел Вектра 1.6 16в и Мазда Трибют 2.0 бензин/газ

    Коментар


      #62
      Danchojn написа:
      Пак много философствате по мой адрес Кажете ми драги колеги какво се случва в момента Имаме двама колеги, които НЕ ИСКАМ ДА ЗАСЕГНА. И двамата са се сдобили с автомобили в движение и са ги карали над 50 000км докато се счупят ДВГ-тата. Единият дори 100 000 е направил. Еми щом са изминали толкова, не са взели моторите на доизживяване, нали така. Този който е трябвало да ги пази е маслото. За единият ДВГ още не знаем много, но другият каран с МОБИЛ се говори за строшени лагери и незнам си какво още. Е голяма защита предлага това масло, няма що. Това никога няма да се случи с ПОЛИТРОН, който е трън за много тук. Но истината боли
      И как го доказа това че няма да се случи с политрон?Защото не ти се е случило досега на теб ли?Или вярваш на рекламите им?
      http://www.000webhost.com/151472.html <- безплатен хостинг без реклами
      Peugeot 206 1.4 Hdi 2005 Ex: PUNTO 1.3 16v MULTIJET
      FIAT БРАВО 1.2 16v
      ФИАТ БРАВО 1.6 16v - трагично размазано
      FIAT Punto 99` 1.2 - втората; Ford Orion 1.8 D- първата

      Коментар


        #63
        itan75 написа:
        Slavi_Lancia написа:
        Ем да ама си карал коли 75 ти набор, нали не мислиш да сравняваш хлабините и изработката при онея мотори с мотори по нови с цели две десетилетия Щото и ние москвича го карахме с М10Д ама дали ша си сипя и в Ланчата от него, не че и е много прецизен мотора точно пък на нея.
        .Бррррррр чакай малко колега .Мой набор Жиглица казваш и мотор по-нов с две десетилетия сигурно визираш Вектрата ми или Фиат некой си даже и новото Браво да е,но аз ти казвам,че от цилидровата глава надолу ДВГ не се е променил изобщо даже от първообраза си преди около 125години.Блока специално с вала и лагерите е абсолютно същия като на Кадет или Аскона от 80-те години.Разликата в по-новите мотори е единствено в цилиндровата глава и то кво,че има още един кривак т.е още един разпределителен вал с още толкова водачи на клапаните и гумички --Да се чудиш как да ги уплътниш и тях,щото при 8 клапана пак ги пропуска доволно масло през гумичките,а пък за 16 клапана да не говорим изобщо .Аз по принцип нямам друг избор засега като ми гори литър/100км масло да карам с някое друго масло,ама вече като превъртях около 20 литра М10Д разхода маааааалко по-малко намалява .на 100% твърдя,че имам наполовина по-нисък разход с Опелското масло 10/40,което си го всмукна още на магистралата и то от ряз.Сега като си сложа датчик за налягане на маслото,ще мога да твърдя със сигурност какво се случва с М10Д-то при около 100 градуса температура на мотора,защото със механичен датчик си държи 4 атмосфери на студен мотор.Единствения проблем за мен на М10Д-то е че може да става на водичка при 100 градуса темп на мотора обаче това както казах,ще установя когато си намеря датчик да мери налягане на маслото.
        Не, визирам че технологичните хлабините и прицизноста на изработка на онея мотори нямат нищо общо с на новите. Никъде не съм спомена че мотора се е променил още от времето на ОТО.
        Правило № 1- Нещо което работи не се пипа!!!
        Правило № 2- На майстори и наркОмани вяра да нямаш!
        Правило № 3- Винаги спазвай правило № 1

        Коментар


          #64
          Имам доверие на майстора си и знам, че ще я направи добре. Не ми е работа да се занимавам с една кола. Имам други по-важни ангажименти - един, от които е да печеля пари. Като се наложи ще купя друга кола.
          Фиат Мареа 1,8 16В, 1999г

          Коментар


            #65
            http://www.autoscout24.bg/Details.aspx?id=213208127май ще ми е добре това!!!
            Фиат Мареа 1,8 16В, 1999г

            Коментар


              #66
              [quote="Slavi_Lancia"]
              itan75 написа:
              Slavi_Lancia написа:
              .
              Не, визирам че технологичните хлабините и прицизноста на изработка на онея мотори нямат нищо общо с на новите. Никъде не съм спомена че мотора се е променил още от времето на ОТО.
              Не са се изменили кой знае колко хлабините и прецизността, по-скоро се измениха драстично изискванията за запас от здравина и дълготрайност на конструкцията.На Москвич 408 монтажната хлабина на основни и биелни лагери е 0,03 мм, което е по-малко от на доста от сегашните. За ГНП да не говорим...
              Предпочитам да бъда смешен в очите на глупаците, отколкото сам да бъда глупак.

              Коментар


                #67
                muns61 написа:
                Не са се изменили кой знае колко хлабините и прецизността, по-скоро се измениха драстично изискванията за запас от здравина и дълготрайност на конструкцията. На Москвич 408 монтажната хлабина на основни и биелни лагери е 0,03 мм, което е по-малко от на доста от сегашните. За ГНП да не говорим...
                Тук съм напълно съгласен. То за това много от съвременните мотори горят масло колкото и гориво, както потвърди и itan75, като тук рекорд държат за мен VW с техните много "яки" двигатели
                Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
                Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

                Коментар


                  #68
                  [quote="Slavi_Lancia"][quote="itan75"]
                  Slavi_Lancia написа:
                  Ем да ама си карал коли 75 ти набор, нали не мислиш да сравняваш хлабините и изработката при онея мотори с мотори по нови с цели две десетилетия Щото и ние москвича го карахме с М10Д ама дали ша си сипя и в Ланчата от него, не че и е много прецизен мотора точно пък на нея.Не, визирам че технологичните хлабините и прицизноста на изработка на онея мотори нямат нищо общо с на новите. Никъде не съм спомена че мотора се е променил още от времето на ОТО.
                  Е как бе колега точно това казваш черно на бяло,а сега в последен пост казваш,че не е така като очевадно виждаш,че си сгрешил
                  EX...Fiat Marea JTD 150+ Сега Опел Вектра 1.6 16в и Мазда Трибют 2.0 бензин/газ

                  Коментар


                    #69
                    alvanovo написа:
                    http://www.autoscout24.bg/Details.aspx?id=213208127май ще ми е добре това!!!
                    Веско,аз казах ли ти,че пак ще се размечтаеш както преди година :P .И стига гледа Италиянския аутоскот .Виж първо наште Мобиле и КАРС.бг.И поне на теб нЪл уж си банкер тоз ФяТ няма ти гила особенно из Търговище :D
                    EX...Fiat Marea JTD 150+ Сега Опел Вектра 1.6 16в и Мазда Трибют 2.0 бензин/газ

                    Коментар


                      #70
                      Тук съм напълно съгласен. То за това много от съвременните мотори горят масло колкото и гориво, както потвърди и itan75, като тук рекорд държат за мен VW с техните много "яки" двигатели [/quote]Проблема на моя мотор X16XEL,е заводски и го знаят и малките деца,че точно този "Екотек" двигател е маслояд.Всички с тези мотори над 200х.км особенно от Италия страдат от висок разход на масло.Проблема е във буталата и по-точно,че на канала на масления сегмент няма пробити дупки да се изтича маслото в картера.Има три технологични отвора отстрани на буталото и ако не се кара със масло ПЪЛНА СИНТЕТИКА сменяно навреме тези отвори се запушват,маслените сегменти се спичат(скриват) в канала на буталото и на практика си без маслени сегменти Тука,ако ви е интересно един колега описва и той своите тегоби и накрая споделя как майстора му като изкарал буталата цял ден се мъчил със секача да изкара маслените сегменти .Но виновно ли е все пак горкото двигателче,че мръсния сополив Италиянец никога не сменя маслото,а само долива и после,що така стана? Виновен ли е,а и предполагал ли е немския конструктор,като изрично в книжката е казано,че този мотор се кара само със СИНТЕТИЧНО МАСЛО 0/40 или 5/40,някога ще му се налее минерална помия от рода на М10Д http://www.opelclub.bg/index.php?showtopic=97489
                      EX...Fiat Marea JTD 150+ Сега Опел Вектра 1.6 16в и Мазда Трибют 2.0 бензин/газ

                      Коментар


                        #71
                        Ми не е лошо да ме цитираш къде го казвам щото аз си чета постовете 3 пъти и не виждам Втория ми пост не се различава по нищо от първия или бъркам ?
                        Правило № 1- Нещо което работи не се пипа!!!
                        Правило № 2- На майстори и наркОмани вяра да нямаш!
                        Правило № 3- Винаги спазвай правило № 1

                        Коментар


                          #72
                          утре може и да я взема
                          Фиат Мареа 1,8 16В, 1999г

                          Коментар


                            #73
                            Взех я. Цена 970+100. Основен ремонт без смяна на сегменти, защото не се налагаше. Блока е в много добро състояние.Много набързо я прегледах, защото се върнах на работа.Обаче забелязах, че преди имаше едно особено леко тракане, което много пъти се комнтираше във форума. Сега го няма.На биелните лагери съм на 2 ремонт, на основните 1.Налягането на маслото е малко по-високо при всички режими от преди с около 0.2-0.4 атм.Друго незнам какво да напиша.
                            Фиат Мареа 1,8 16В, 1999г

                            Коментар


                              #74
                              много пари бре с какво масло си дано да няма проблеми повече, а иначе за какво почукване говориш

                              Коментар


                                #75
                                Ремонта го направих като основен, само остана и сегментите да сменя, но те бяха в добро състояние.Чукането - имаше тема във форума за чукането на моторите 1,8. Сега лед ремонта и смяната на лагерите установих, че въобще не чука. Преди откакто я бях купил все имаше едно леко причукване, с което я карах почти 100 000 км.Тук бяха пускали колегите и клип с мотор 1,8 - как леко причуква.Само да спомена, че смених и гумички и припаснах клапаните, т.е. ремонт и на главата направих. Сложил съм всички гарнитури и семеринги - Елринг и всичко е сменено - ако не се лъжа май всичко беше Елринг. Не съм правил икономии от нищо.При отварянето се счупиха пласмасовите капаци и задвижващото колело на зъбния ремък - и тях смених.Сега съм с минерално масло Мобли, като покарам няколко хил км ще го сменя с полусинтетика. Мотора беше много мръсен вътре - вероятно още от Италия. Измит е основно.Като я купих няколко пъти карах с масла Ессо и Тексако, въпрек итова мотора не се изми отвътре. Незнам как го е карал италианеца.Преди като карах чевях от време на време леки пукания в гърнето. Махнал съм катализатора и съм с тръба там. Сега ще го пробвам дали ще е така. Може от припасването на клапаните да изчезне и този шум. Май ще има значително подобрение в работата на мотора след този ремонт, чак неочаквано - надявам се, първите признаци са за това.Ще карам и ще напиша как е след ремонта.
                                Фиат Мареа 1,8 16В, 1999г

                                Коментар

                                Working...
                                X