Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Моторът започна да чука

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #46
    колега, браво за откровенноста. ти доста хвалеше пристата. то и аз съм карал с приста - но го сменях на 8 000 - и без това си е евтинджос.по темата - не бързай да ремонтираш ДВГ-то. за около 400 - 500 лв. може да се намери двигател до 100 000 от Италия. за мен това е по-правилна инвестиция.

    Коментар


      #47
      Ихаааа, не си поплюват, явно спомена ми е когато купувах на дедрата, макар че неиния мотор няма общо с този ама не очаквах такива разлики. Начи ще минеш и без сегменти 120 лева са си цифра освен ако не извадиш няква отстъпка 40%
      Правило № 1- Нещо което работи не се пипа!!!
      Правило № 2- На майстори и наркОмани вяра да нямаш!
      Правило № 3- Винаги спазвай правило № 1

      Коментар


        #48
        А да попитам - с тези къси преходи по 1-2км., забелязъл ли си покачване нивото на маслото в двигателя?

        Коментар


          #49
          alvanovo написа:
          Slavi_Lancia написа:
          Е поне ти правя евала че си призна че е от маслото, ако беше някои друг по гръб немаше да падне ама ти си пекън явно Не щях да ти го казвам в прав текст още с първия пост, исках от теб да го чуя Просто за такива поражения по мотора с такова каране първия заподозрян е маслото, или по скоро дългосрочната му употреба. Караш на късо предимно студен мотор, за такива условия ти трябва доказано надеждно масло с гаранция за защита при студен старт, явно мазането на лагерите е било под въпрос при студен старт, или масления клин не е бил ок, знам ли.... Ако сегментите са на кантар смени ги, не са толкова скъпи, те ще си избият парите в дългосрочен план , върти ми се из главата цена от около 40-60 лева за АЕ.
          Винаги се старая да пиша точни неща - не само тук. Тази тема я направих с цел да информирам колегите за нещата, които ми се случват, ако някой реши да си прави извод, поне да има точно инфо от мен.
          Как реши да караш с приста?!?
          Fiat Croma 1.9 JTD '06 150hp
          Ex. Fiat Bravo SX 1.4 12v '97

          Коментар


            #50
            Mupo написа:
            А да попитам - с тези къси преходи по 1-2км., забелязъл ли си покачване нивото на маслото в двигателя?
            никога не се е покачвало
            Фиат Мареа 1,8 16В, 1999г

            Коментар


              #51
              Hristian_Aleksiev написа:
              alvanovo написа:
              Slavi_Lancia написа:
              Е поне ти правя евала че си призна че е от маслото, ако беше някои друг по гръб немаше да падне ама ти си пекън явно Не щях да ти го казвам в прав текст още с първия пост, исках от теб да го чуя Просто за такива поражения по мотора с такова каране първия заподозрян е маслото, или по скоро дългосрочната му употреба. Караш на късо предимно студен мотор, за такива условия ти трябва доказано надеждно масло с гаранция за защита при студен старт, явно мазането на лагерите е било под въпрос при студен старт, или масления клин не е бил ок, знам ли.... Ако сегментите са на кантар смени ги, не са толкова скъпи, те ще си избият парите в дългосрочен план , върти ми се из главата цена от около 40-60 лева за АЕ.
              Винаги се старая да пиша точни неща - не само тук. Тази тема я направих с цел да информирам колегите за нещата, които ми се случват, ако някой реши да си прави извод, поне да има точно инфо от мен.
              Как реши да караш с приста?!?
              Не помня вече. Все пак въобще не е сигурно, че е от маслото. Тук може да си пишем какво ли не, но няма как да се разбере дали е от маслото. Правя ремонта и карам, все пак това е една кола, какво толкова ще и се вживявам.
              Фиат Мареа 1,8 16В, 1999г

              Коментар


                #52
                alvanovo написа:
                Не помня вече. Все пак въобще не е сигурно, че е от маслото. Тук може да си пишем какво ли не, но няма как да се разбере дали е от маслото. Правя ремонта и карам, все пак това е една кола, какво толкова ще и се вживявам.
                Няма от какво друго да се получи чернотията в мотора Веско освен от маслото.Или другия вариант е да караш с някой много скапан и застоял бензин,който така или няма от де да вземеш,а и като те познавам ти не си от хората дето и по 1лев да ти го дадът този бензин ще го сложиш в колата си.Аз купих една Вектра на метан от Свищов и хем знаех,че Екотек-а не е мотор,че гори "адски" количества масло,но не повярвах.Е сега си ближа раните и втори път,ще трябва да му отварям мотора,щото ми се досвидяха първия път като беше свалена главата 120лв за сегменти.Добре,че му разбирам малко от малко и сам си правя моторите-т.е не давам пари за "майстори",а само ползвам сервиза на един приятел.Че да ти кажа,за маслото,ако е фактор дали е добро или не ОПЕЛ ще ти до докаже най-добре .Вземам Веско колата от Свищов до Бургас са 292км по ГПС.Тръгвам на щека показваща ’максимум на маслото".На магистралата след Карнобат мотора превърта ТРИ Зъба на коляновия вал и се прибирам едва-едва на първа скорост и на два цилиндъра в три часа посред нощ в центъра на снежна виелица .Отваряне на главата-ревизия-смяна на 16 водача,гумички,6 криви всмукателни клапана,райберене,пасване,шлайфане-общо около 400лв дадени само по-главата в специализиран сервиз точно за цилиндрови глави.След събирането източване на колкото и малко да беше останало от старото масло и наливане на масло GM 10/40 Genuine. Хем ми казаха,че това масло е рециклаж също като Пристата и да се пазя от него-Аз не та не нали е Йовтинко -42лв за туба от 5 литра.Още като го налях и като запалих,ааамаааа Вартбург и Трабант с предозирано масло е мечта пред изпънатата Вектра :D .За около 250-260км издуха всичкото масло.Така или иначе има запечени маслени сегменти и си гори всякакво масло в индустриални количества заложих докато не и отворя отново мотора и и сменя сегментите на М10Д наливно от "Топливо" за 3.60лв литъра или М16Д пак от там за 3.80лв литъра.Но също май ще излезе прав един колега,който казва,че на фона на всичките печалбари и лихвари в България дето внасят всякакви ментета М10Д поне си остава "истинско" масло,защото него няма кой да го ментосва заради цената
                EX...Fiat Marea JTD 150+ Сега Опел Вектра 1.6 16в и Мазда Трибют 2.0 бензин/газ

                Коментар


                  #53
                  Всичките долу от подписа съм ги карал с М10Д. 73 набор Жигулта сме и първи собственици на 350 000 със заводските лагери / на 320 000 и сложих 1 рем. бутала/ 74 набор-на неизвестно колко км. -беше на сестра ми но аз я потдържах и на нея и на другата съм наливал само М10Д- защото само такова имаше.Та я коментирайте го малко това масло защото нещо презрително така се произнасяте...
                  LANCIA Y10 1.1 Bosch monomotronik AGU Zavoli Голф 3 1.8
                  ВАЗ 2101-73г-екс ВАЗ 2101-74г.екс, самара-екс заз 965а екс Опел кадет екс

                  Коментар


                    #54
                    Ем да ама си карал коли 75 ти набор, нали не мислиш да сравняваш хлабините и изработката при онея мотори с мотори по нови с цели две десетилетия Щото и ние москвича го карахме с М10Д ама дали ша си сипя и в Ланчата от него, не че и е много прецизен мотора точно пък на нея.
                    Правило № 1- Нещо което работи не се пипа!!!
                    Правило № 2- На майстори и наркОмани вяра да нямаш!
                    Правило № 3- Винаги спазвай правило № 1

                    Коментар


                      #55
                      Майсторът ми каза преди малко, че биелата на трети цилиндър, където е проблема с лагера, се различава от останалите. Няма инкаква маркировка, а всички останали имат. Според него колата и преди това е имала проблем - в Италия, който е отстранен и е подменена биелата.Това намалява съмненията ми в маслото Приста-макар, че това вече няма значение.
                      Фиат Мареа 1,8 16В, 1999г

                      Коментар


                        #56
                        alvanovo написа:
                        Майсторът ми каза преди малко, че биелата на трети цилиндър, където е проблема с лагера, се различава от останалите. Няма инкаква маркировка, а всички останали имат. Според него колата и преди това е имала проблем - в Италия, който е отстранен и е подменена биелата.Това намалява съмненията ми в маслото Приста-макар, че това вече няма значение.
                        Това,че е различна биелата няма лошо,ако грамажа и е същия.Ти самия пита за други биели и грамажи в началото на темата,ако си спомняш.Кажи на майстора ти да изкара и другите биели и да ги премери на прецизна електронна везна..И НАЙ-ВАЖНОТО КОЛКО Е ТЕГЛОТО НА ТРЕТАТА БИЕЛА И КОЛКО НА ДРУГИТЕ? Не те разбрах какъв е проблема в третата биела по-точно? На коляновия вал шийката ли е надрана много? На тази "проблемна" биела как са и черупките на лагерите спрямо другите? Не можеш ли няколко снимки да направиш-интересно е все пак .
                        EX...Fiat Marea JTD 150+ Сега Опел Вектра 1.6 16в и Мазда Трибют 2.0 бензин/газ

                        Коментар


                          #57
                          itan75 написа:
                          alvanovo написа:
                          Майсторът ми каза преди малко, че биелата на трети цилиндър, където е проблема с лагера, се различава от останалите. Няма инкаква маркировка, а всички останали имат. Според него колата и преди това е имала проблем - в Италия, който е отстранен и е подменена биелата.Това намалява съмненията ми в маслото Приста-макар, че това вече няма значение.
                          Това,че е различна биелата няма лошо,ако грамажа и е същия.Ти самия пита за други биели и грамажи в началото на темата,ако си спомняш.Кажи на майстора ти да изкара и другите биели и да ги премери на прецизна електронна везна..И НАЙ-ВАЖНОТО КОЛКО Е ТЕГЛОТО НА ТРЕТАТА БИЕЛА И КОЛКО НА ДРУГИТЕ? Не те разбрах какъв е проблема в третата биела по-точно? На коляновия вал шийката ли е надрана много? На тази "проблемна" биела как са и черупките на лагерите спрямо другите? Не можеш ли няколко снимки да направиш-интересно е все пак .
                          на коляновия вал шийката е леко надрана, за 1-ви ремонтдосега мотора работеше много добре, при мен почти 100 000 кмще работи още толкова поне с тази биела-каквато и да ене ми се занимава повечедо 2-3 год ще си купя друга кола
                          Фиат Мареа 1,8 16В, 1999г

                          Коментар


                            #58
                            Slavi_Lancia написа:
                            Ем да ама си карал коли 75 ти набор, нали не мислиш да сравняваш хлабините и изработката при онея мотори с мотори по нови с цели две десетилетия Щото и ние москвича го карахме с М10Д ама дали ша си сипя и в Ланчата от него, не че и е много прецизен мотора точно пък на нея.
                            .Бррррррр чакай малко колега .Мой набор Жиглица казваш и мотор по-нов с две десетилетия сигурно визираш Вектрата ми или Фиат некой си даже и новото Браво да е,но аз ти казвам,че от цилидровата глава надолу ДВГ не се е променил изобщо даже от първообраза си преди около 125години.Блока специално с вала и лагерите е абсолютно същия като на Кадет или Аскона от 80-те години.Разликата в по-новите мотори е единствено в цилиндровата глава и то кво,че има още един кривак т.е още един разпределителен вал с още толкова водачи на клапаните и гумички --Да се чудиш как да ги уплътниш и тях,щото при 8 клапана пак ги пропуска доволно масло през гумичките,а пък за 16 клапана да не говорим изобщо .Аз по принцип нямам друг избор засега като ми гори литър/100км масло да карам с някое друго масло,ама вече като превъртях около 20 литра М10Д разхода маааааалко по-малко намалява .на 100% твърдя,че имам наполовина по-нисък разход с Опелското масло 10/40,което си го всмукна още на магистралата и то от ряз.Сега като си сложа датчик за налягане на маслото,ще мога да твърдя със сигурност какво се случва с М10Д-то при около 100 градуса температура на мотора,защото със механичен датчик си държи 4 атмосфери на студен мотор.Единствения проблем за мен на М10Д-то е че може да става на водичка при 100 градуса темп на мотора обаче това както казах,ще установя когато си намеря датчик да мери налягане на маслото.
                            EX...Fiat Marea JTD 150+ Сега Опел Вектра 1.6 16в и Мазда Трибют 2.0 бензин/газ

                            Коментар


                              #59
                              Не е толкова важен грамажа на биелата, а защо е сменяна. Шийката може още преди да е задрала, а и черупките на новата биела, която е била втора употреба, не се знае как са били. Здрави ли са чопчетата на черупките, или са превъртяли?Ако колата не се зори, маслото не е толкова важно като качество. Недостатъците му се проявяват, когато се ползват пълните възможности на двигателите. Виждал съм таксита да се карат 500 000 км с най-евтиното 15W40 масло, ама не вярвам тези коли да са вдигали повече от 100 км/ч.Колкото до М10Д, редичко е за лятото. По-подходящо е М16Д, то е с визкозитет SAE40.
                              Предпочитам да бъда смешен в очите на глупаците, отколкото сам да бъда глупак.

                              Коментар


                                #60
                                alvanovo написа:
                                на коляновия вал шийката е леко надрана, за 1-ви ремонтдосега мотора работеше много добре, при мен почти 100 000 кмще работи още толкова поне с тази биела-каквато и да ене ми се занимава повечедо 2-3 год ще си купя друга кола
                                Веско чувал съм от стари майстори,а и едно време като се състезавах с Ладите и се хвърляше мотор на едно състезание и под дърво и камък се търсеше блок на Лада 1600 за да влезе в състезателната си група.Никога не се е препоръчвало 1-ви ремонт както за вала така и за блока.Този който е направил 1-ви ремонт е имал ядове.Направо стържи на 2-ри ремонт. Преди и след шлайфа майстора ти МНОГО ВНИМАТЕЛНО да провери за останали стружки в маслената магистрала на коляновия вал и ЗАДЪЛЖИТЕЛНО да го издуха на компресор,който вдига минимум 8 атмосфери налягане!И какви са тези "мрачни" прогнози от теб :D че до 2-3 год ще имаш друга каляска :P .Нали още миналата година като ти казах-ше си купувам Бавария и ти сЪ запали,а сега още толкова дълго с ФяТ-а :P .Е бива ли така .
                                EX...Fiat Marea JTD 150+ Сега Опел Вектра 1.6 16в и Мазда Трибют 2.0 бензин/газ

                                Коментар

                                Working...
                                X