Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Показание на уреда за температура на охлаждащата течност

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    re

    колеги а проверявате ли си редовно нивото на охлаждащата течност ?не забравяите че има едни чертички на казанчето min и max не са случайно там!

    Коментар


      #17
      Аз карах в големите жеги с включен климатик / БРАВА 1.8/ и стрелкката на температурата беше горе долу в същата позиция,но и там някъде се включва перката на вентилатора.

      Коментар


        #18
        А при по хладно време стрелката къде ти стои.

        Коментар


          #19
          при по-хладно време, както и при скорост около 90-100 в жегите съм точно на средата или 1-2 мм преди нея
          2015 Renault Megane Expression GT
          2009 FIAT Bravo 1.4 16V Dynamic
          Всичко за FIAT Bravo 2007

          Коментар


            #20
            И аз го имам същият проблем с температурата когато съм на климатик. И точно в най големите жеги не мога да го ползвам защото ме е страх стрелката да не влезне в червения сектор. Ужас. И сега точно умувам къде да закарам колата да я видят - на Автоклиматици ли някъде или в някой сервиз да видят термостат, темп. датчик и т.н. Ама те тия неща могат ли да се тестват някакси или директно смяна Дайте съвет и на мен... много е гадно като не знаеш какъв е проблема и трябва да смениш 100 неща само щото "майстора" така казва!
            Bravo 1.6 16v

            Коментар


              #21
              причините може да са много:- стар антифириз, който си е загубил качествата- неотварящ достатъчно термостат- запушена охладителна система- въздух в охладителната система- работеща само първа степен на перката и/или по-късно включваща перкатрудно ще разбереш каква е точно причинатано е ясно че топлообмена не е достатъченпри изключен климатик как са държи в града?до колко стига температурата? - по задръстванията става дума
              2015 Renault Megane Expression GT
              2009 FIAT Bravo 1.4 16V Dynamic
              Всичко за FIAT Bravo 2007

              Коментар


                #22
                sev написа:
                причините може да са много:- стар антифириз, който си е загубил качествата- неотварящ достатъчно термостат- запушена охладителна система- въздух в охладителната система- работеща само първа степен на перката и/или по-късно включваща перкатрудно ще разбереш каква е точно причинатано е ясно че топлообмена не е достатъченпри изключен климатик как са държи в града?до колко стига температурата? - по задръстванията става дума
                Еми в града без клима температурата постоянно е в средата, а като мръдне малко нагоре веднага включва перката (то кажи речи перката постоянно си работи)А как да разбера дали е стар антифриза и има ли начин да го източа и да напълня сега докато е топло само с вода да видя как е? И това обезвъздушаване как става? Също така как да знам дали ми работи 2-рата степен на перката??Оф те въпросите станаха доста... май съм си директно за сервиз, че така като нищо н знам само питам...
                Bravo 1.6 16v

                Коментар


                  #23
                  ето един малък тесттекста е на колегата hf hpeможеш да направиш следният тест1. вадиш куплунга на перката и замерваш на червеният кабел дали идва постонен +, ако идва продължаваш нататък, ако не идва търсиш изгорял бушон и продължавашш нататък2. изключваш куплунга на датчика за включване на перката който се намира на самият радиатор(малко над долният маркуч)тук има два варианта куплунзи единия вариант е троен куплунг, другият е един двоен и един единичентрите кабела са черен, бял и червендаваш на късо черният и белият, при това положение трябва да се завърти перката на бавни оборотиако не се завърти перката даваш и куплунзите на ресостата накъсо, ако се завърти сега перката(трябва да е на бързи обороти), то ти е изгорял ресостатаако и сега не се завърти перката то имаш прекъснат кабел трябва да намериш койслед това даваш черният и червеният кабели на късо, тогава трябва да се включи перката на бързи оборотиако не се включи то има изгоряло реле или прекъснта кабелако всичко до тук е добре то загряването ти не е причинено от неохлаждане на радиатора, и продължаваш нататък3. запалваш колата и включваш на климатик и отиваш отпред при преката на радиатора (желателно е да го направиш при хладен двигател, за да се избегне включването на перката от загрял двигател), след около 30 секунди трябва да започне да ти се върти перката на ниски обороти, след още около 10 секунди да започне да се движи на високи обороти,ако всичко тук е добре значи загряването не е причинено от климатикаако не се завъртят перките то търсиш проблема в пресостата на климатика, прекъснати кабели или изгоряло реле управляващо перката през климатика4. ако всико изброено до тук е в нормите то загряването ти остава да е причинено от трмостат, задръстени радиатори или повреден датчик за включване на перката при загрял двигателвиж точка 3така може да разбереш дали ти работи втората степензащото на първа степен и климатик - охлаждането няма да е достатъчноза антифриза - друго освен да го смениш май няма какво да се направиили го източи и пробвай с водано само за пробапосле си върни антифриза, защото водата е вредна за водната помпаако има ефект - купи си нов антифриз (обаче качествен) и го разреди 1:1 с дестилирана водакато сложиш вода може да пробваш да изчистиш системата с някоя добавкаобезвъздушаването става от две местапърво - между двигателя и купето - маркуча за отоплението; там има пробкавторо - пробка в лявата горна част на радиаторапрез цялото време докато обезвъздушаваш трябва водата в казанчето да не пада под минимумауспех
                  2015 Renault Megane Expression GT
                  2009 FIAT Bravo 1.4 16V Dynamic
                  Всичко за FIAT Bravo 2007

                  Коментар


                    #24
                    sev написа:
                    през цялото време докато обезвъздушаваш трябва водата в казанчето да не пада под минимумауспех
                    Това нещо не го разбирам - аз нали вече съм източил течността, как така да не падне под минимума?
                    Bravo 1.6 16v

                    Коментар


                      #25
                      chris написа:
                      sev написа:
                      през цялото време докато обезвъздушаваш трябва водата в казанчето да не пада под минимумауспех
                      Това нещо не го разбирам - аз нали вече съм източил течността, как така да не падне под минимума?
                      става въпрос като напълниш наново и започнеш да обезвъздушавашгледай в казанчето да има вода поне до минимума
                      2015 Renault Megane Expression GT
                      2009 FIAT Bravo 1.4 16V Dynamic
                      Всичко за FIAT Bravo 2007

                      Коментар


                        #26
                        Аха. Значи първо го източвам от една от 2-те пробки и после от същата пробка става обезвъвдушаването? Малко прекалих с тея тъпи въпроси ама... да спести някой лев, човек скивай кво прави :D
                        Bravo 1.6 16v

                        Коментар


                          #27
                          от тези пробки няма да можещ да го източиштрябва да се източи от долната тръба на радиатораи след това пълниш и пробките стоят отворени докато спре да излиза въздух
                          2015 Renault Megane Expression GT
                          2009 FIAT Bravo 1.4 16V Dynamic
                          Всичко за FIAT Bravo 2007

                          Коментар


                            #28
                            да взема да напиша по-подробноако ще чистиш системата е най-добре да си купиш добавкаима ги по бензиностанциите1. от пробката на радиатора източваш малко от антифризаслед това слагаш 1/2 от добавката в казанчетокараш 50-100 км така2. след това източваш всичко от долната тръба на радиаторане е зле да си на място, където има течаща вода, за да пуснеш да се пълни системата през казанчето и отдолу да поизтече още малко мръсотия3. обикновено добавките за за 10 литра, така че ако първия път си сипал половината - пълниш системата с вода и слагаш останалата добавка4. обезвъздушаваш - пълниш с вода до горе; палиш двигателя и го оставяш да работи; пускаш да работи отоплението; отвярш първата пробка и чакаш да спре да излиза въздух, а само вода; същото и с втората пробка - на радиатора; ако отоплението проработи - всичко е о.к.; гледаш в казанчето винаги да има вода;5. караш още 50 - 100 км и пак източваш.6. купуваш 3 литра качествен антифриз (не от тия боклуци по 2-3 лева литъра) и 4 литра дестилирана вода; сипваш ги в системата, обезвъздушамаш и си готов;7. за да няма грешки зимата, като покараш малко с една спринцовка или сламка дръпни малко от антифриза и го сложи във фризера да видиш дали няма да замръзне
                            2015 Renault Megane Expression GT
                            2009 FIAT Bravo 1.4 16V Dynamic
                            Всичко за FIAT Bravo 2007

                            Коментар


                              #29
                              Мирси за информацията sev Аз вчера след работа реших да го пробвам това с климатика за да видя перката дали работи на 2 степени и забелязах следното: след като запалих колата студена и включих климатика след около 1 мин. перката се завъртя леко,без да издава шум и 3-4 сек. след това започна да се върти бързо и шумно.Може би степените са ОК. Но нещо друго ми направи впечатление. Значи около цял час стоях около колата, карах из София около 40 км. и все на климатик.Това,което забелязах е, че от никъде не изтича вода под колата, дори и половин час да работи с климатик на едно място Що така не знам. Той си е малко слабичък климатика и примирно ако няма фреон вътре спира ли да капе или проблема е по-сериозен? А относно температурата - пак отиде на 3 черти над средата след карането из града Другото, което ми е чудно относно степените на перката е, че ако съм спрял климатика и колата си работи на място, когато се включи перката направо тръгва на 2рата степен, а не така както написах по-горе. Така ли трябва да е по принцип, незнам ??!
                              Bravo 1.6 16v

                              Коментар


                                #30
                                би трябвало конденза от климатика да капе някъде под акумулатораако климатика работи слабо - температурата на фреона ще е по-висока и може и да няма кондензтова за перката не е нормалнои моята е така, но даже и при теста с климатика ми работи само втората степенот части затова ти загрява но при мен в града си стои на средатабез климатик е друго положението - стои точно като на първата снимка от темататова са 98-100 градусаа когато не ти работи климатика, как е температурата в града?
                                2015 Renault Megane Expression GT
                                2009 FIAT Bravo 1.4 16V Dynamic
                                Всичко за FIAT Bravo 2007

                                Коментар

                                Working...
                                X