Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Задните спирачки не държат

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Задните спирачки не държат

    Пробвахме с два вида накладки, затваряме барабана и завиваме два болта от джантата. После аз се напомпвам и се набирам яко на педала, а един приятел прекарва щанга през двата болта и почва стъпва на щангата и да подскача - колелото се завърта трудно но все пак се завърта от тежест около 80кг, не държат спирачките. С ръчната държи повече и колелото се върти по-трудно с щангата. Пробвахме и със запален двигател, вярно че не изчаках повече от 10 сек сервото да качи налягане, но колелото се въртеше адски лесно с натиснат докрай педал. Сменил съм спирачната течност с чисто нова BOSCH DOT 4, два вида накладки пробвах... и съмненията са ми:- износени барабани (колата е на 177000км, сигурно са си оригиналните)- спирачна помпа (защото с ръчната държи повече)Довечера ще меря барабаните със шублер, че снощи не остана време и въпросите са ми колко струват нови барабани и спирачна помпа и има ли някои марки и магазини към които да се ориентирам в Бургас?
    Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)

    #2
    има и много други вариянти... като започнеш с кантарчето (ако имаш такова), спирачни маркучи (желирани отвътре), клеясали спирачни цилиндърчета...
    Alfa 156 1.8 TS 16V 144hp
    --- в сърцето завинаги... ---
    Fiat Tipo 1.4 DGT karb. 78hp

    Коментар


      #3
      Няма да е лошо до погледнеш ( и регулираш, ако е нужно ) регулатора на спирачното усилие на задните колела. Доста проблеми идват от него.
      Fiat Tipo <<149C2>> + momo pack
      Alfa145 16V TC <<AR67601>> RossoCorso
      BlueStorm transforms . . .
      . . . !!!

      Коментар


        #4
        Спирачните цилиндърчета са смазани и се движат перфектно. По маркучите не мисля, че имам проблем поради следния факт - като слагам барабана накладките естествено не са наместени идеално и барабана се върти трудно на ръка. След малко напомпване и отпускане накладките се наместват, течността се връща обратно и барабана се върти с един пръст все едно е лагер. Значи течността се движи без проблеми. Това кантарче само не знам къде да го търся и още повече как се настройва, а и то влияе ли се от това че колата е вдигната на крик (под пружината на задната гума)?
        Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)

        Коментар


          #5
          spark написа:
          Спирачните цилиндърчета са смазани и се движат перфектно. По маркучите не мисля, че имам проблем поради следния факт - като слагам барабана накладките естествено не са наместени идеално и барабана се върти трудно на ръка. След малко напомпване и отпускане накладките се наместват, течността се връща обратно и барабана се върти с един пръст все едно е лагер. Значи течността се движи без проблеми. Това кантарче само не знам къде да го търся и още повече как се настройва, а и то влияе ли се от това че колата е вдигната на крик (под пружината на задната гума)?
          ОК, така е... щом ти се отпускат челюстите на накладките, значи не са спирачни маркучи... щом си смазвал и раздвижвал цилиндърчетата и те не са... Значи кантарчето обикновенно седи в средата, м/у купето и задния мост, така че ако се натовари колата или седнат 2-3 човека отзад да се увеличи спирачното усилие в/у задните колела...
          Alfa 156 1.8 TS 16V 144hp
          --- в сърцето завинаги... ---
          Fiat Tipo 1.4 DGT karb. 78hp

          Коментар


            #6
            spark написа:
            Това кантарче само не знам къде да го търся и още повече как се настройва, а и то влияе ли се от това че колата е вдигната на крик (под пружината на задната гума)?
            най-добре ще е да отидеш някъде да ги тестват на стендте там си имат данните за колата и ще ти кажат как е положението
            2015 Renault Megane Expression GT
            2009 FIAT Bravo 1.4 16V Dynamic
            Всичко за FIAT Bravo 2007

            Коментар


              #7
              spark написа:
              а и то влияе ли се от това че колата е вдигната на крик (под пружината на задната гума)?
              Ама ти да не тестваш спирачките при вдигнати задни гуми??? Имай предвид че регулатора се влияе от разликата в разстоянието между задния мост и купето!!!
              Fiat Tipo <<149C2>> + momo pack
              Alfa145 16V TC <<AR67601>> RossoCorso
              BlueStorm transforms . . .
              . . . !!!

              Коментар


                #8
                Освен всичко на новите накладки им трябват стотина километра да си застържат работна повърхнина която плътно да прилепва по твоите барабани - сега можеби още пилиш някой ръб и само с неговия натиск не хваща още ама трябва да се оправи от самосебе си ... викам да не избързваш май ...
                Брава 1,6 16V; Джанти 16-ки - по договаряне - 4 бр.:
                http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=88126

                Коментар


                  #9
                  BlueStorm написа:
                  spark написа:
                  а и то влияе ли се от това че колата е вдигната на крик (под пружината на задната гума)?
                  Ама ти да не тестваш спирачките при вдигнати задни гуми??? Имай предвид че регулатора се влияе от разликата в разстоянието между задния мост и купето!!!
                  Както писах вдигнал съм едното колело с крокодила захванат под задната пружина. То дали колата ще стои на един крик или на гумата за регулатора разлика едва ли има. А накладките не са чисто нови, карани са около 500-600км (другите около 2000 км), различни марки са, но просто усещам как не спира и затова почнах цялата процедура.
                  Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)

                  Коментар


                    #10
                    Ако не те боли сърцето за гумите ... засили малко на един хубав чист асфалт и спри с блокиране на гумите и излез и гледай за следи от всяко колело ... но само в случай че не си с АБС.
                    Брава 1,6 16V; Джанти 16-ки - по договаряне - 4 бр.:
                    http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=88126

                    Коментар


                      #11
                      Купих си нови барабани марка OMC и работата се оправи, сега коват. Задното дясно като че ли може още по-добре да стане, но вероятно защото колата е вдигната леко под наклон и кантарчето отпуска от тази страна.
                      Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)

                      Коментар

                      Working...
                      X