Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Как си оправихте гасненето на 1,6 16V?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    niko_ymn написа:
    Да, наистина нямям LPG, карам само с 95 или 98 бензин. Студена гасне, топла гасне (в градски условия), всякък - след много (200-300) километри извънградско като вляза в населено място по кръстовищата почва да гасне ... Ако я оставя с изключен акумулатор в гаража - паля после и заминавам без проблем, ама някой друг затваря вратите след мен. Ако я изгася след като съм я изкарал пред гаража - докато затварям вратите на гаража - после задължително гасне първите 10тина километра докато не загрее. Когато искам да я оправя много бързо - махам клемите за 5 минути и отварям и затварям през това време капачката на резервоара.Оборотите си тръгват при студен двигател от малко над 1100 (през лятото, а зимата повече) и падат постепенно до малко под 900. Стабилни са докато ги има. Падне ли стрелката и правени ли са онези процедури с клемите и капачката - понякога едва седи запалена на около 100тина оборота - аха аха да огасне - и тогава леко се колебае и ако подам рязко газ в неподходящия момент на колебанието половината от случаите наистина угасва.Смених горивния филтър (2) но не помогна. Трудно пълня на бензиностанциите - пистолета изключва.След (4) моторчето за празен ход - какво следва - (1) свещи, (3) въздушен филтър, (5) ламбда сонда, (6) бензинова помпа, (7) валове на клапаните ... че то аз вместо да ги сменям всичките тези 7 неща направо по-добре да сменям колата.Кое е най-вероятно повредено при мойте симптоми ?
    Аз имах подобен проблем, дори ако не се лъжа го обсъждахме с теб, колега. Но при мен явно нещата са били по-добре отколкото виждам е при теб. Това, което направих аз беше пъвото смяната на моторчето за празния ход, температурния датчик, свещите и филтъра. След това известно време продължаваше да гасне при студен двигател. Отидох на диагностика и там се видя, че има натрупани грешки - мочето ми обясни, че е от смяната на моторчето. Нещо друго, което ми каза е , че тези двигатели са особено чувствителни към горивото, което се сипва. Не само мое впечатление е, че след като изгорих бензина, с който колата си беше дошла и сипах от нашия - все едно беше друг двигател. Един познат съвсем наскоро си взе същото Bravo и той забеляза същото.Сега, да чукам на дърво е ок. И това, което си мисля, е че парите за диагностиката не са пари, хвърлени на вятъра (е, все пак отиди на проверено място).Успех!!!
    Bravo 1.6/16V ... и на газ

    Коментар


      #17
      И аз имам същият проблем - когато е студена пали трудно щом загрее няма проблеми. Къде се намира това моторче за прзен ход? Благодаря предварително .

      Коментар


        #18
        Явно при брава 1,6 16v започва да става практика май вече доста колеги споделят този проблемколкото до еку то и грешките винаги съм се чудил къде аджеба ги трупа тези грешки тези екута оделна памет ли имат за тях във вътрешните си регистри ли?завършил съм електроника занимавам се с такава и въпреки това не ми е много ясно къде точно се трупат грешките на еку то :P :P :P
        HONDA I-VTEC

        Коментар


          #19
          stefanr61 написа:
          Къде се намира това моторче за прзен ход?
          Тук: http://www.fiat-bg.org/forum/viewtopic.php?t=5057 :D
          Брава 1,6 16V; Джанти 16-ки - по договаряне - 4 бр.:
          http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=88126

          Коментар


            #20
            да се запиша и аз тука и мойто браво 1.6 го прави същия номер..аз съм главно на газ не съм я пробвал на бензин но над 80-90 км/ч като изключиш от скорост и си гасне като пич. според мене е свързано с въздуха прекалено много въздух влиза а се подава малко газ тъй като не е на скорост и тя гасне - странното е че като сменях въздушния филтър около седмица спря да го прави тоя номер нарочно тествах.. но сега си е пак така - и тъй като гледам по останалите мнения май оправия нема

            Коментар


              #21
              ако караш на газ и ти гасне като пуснеш от скорост е ясно от какво е но тук става въпрос когато си на бензин тогава проблем с въздуха небитрябвало да има
              HONDA I-VTEC

              Коментар


                #22
                сега се връщам от сервиз грешки в еку то -изчистване и колата е като пушкауспех на другите колеги с ремонта
                HONDA I-VTEC

                Коментар


                  #23
                  и моето мнение е същото защото си мисля няма къде да ги трупа тези грешки това еку.моето мнение е че след като отчете че нещо не работи преминава в друг режим на работа а режимите на работа са записани в паметта от завода.колкото повече грешки от различните датчици толкова по лош режим на работа за двигателя докато в един момент софтуера му казва да спре подаването на искра.това е моето мнение за еку и грешки. колкото до моя проблем имаше 2 отчетени грешке в ламбдата и бобината но хубавото е че не се повториха след изчистването им. тази за ламбдата съм съгласен с нея защото съм с газова и ламбда газ контрол и там може нещо се е объркало, но това с бобината е малко измислено ама нейсе колата се оправи и съм доволен[/code]
                  HONDA I-VTEC

                  Коментар


                    #24
                    Има къде да се трупат грешките и това е така наречената EEP ROM памет (Electrical Erasable Programmable Read Only Memory = Електронно Изтриваща се /с тестер/ ). Това го прочетох в едно ръководство на английски Vol.1.pdf стр.172 от файла или 25та от раздела за двигател 1581 кум. см. Там пише още, че 20 минути откачен акумулатора изтрива само RAM паметта с настройките на стъпковото моторче според данните от ламбдата и другите сензори.Лошото е че открих още няколко възможни причини за гасненето. Освен RPM сензора има и Timing сензор (теорията за октана и моментите на запалване) - намиращ се под колелото на изпускателния вал в кутията на зъбния ремък.Друга причина да не ми остават оборотите стабилни на празен ход - от системата за рециркулация на бензиновите изпарения и нейния клапан до въглеродния филтър под десния калник или многофункционалния клапан в резервоара (това обяснява що ми гасне повече с препълнен резервоар). Тази система обогатява горивната смес и се задейства при преминаване под 1500 оборота след загряване на двегателя, освен че стъпковото моторче пуска допълнителен въздух около клапата на жилото от педала на газта.В споменатото ръководство обаче се казва, че тези 200 стъпки от по 0,04 мм които то има се задават от ЕКУто според данните за тока на акумулатора и от температурата на антифриза - според поредния датчик.Лудница!
                    Брава 1,6 16V; Джанти 16-ки - по договаряне - 4 бр.:
                    http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=88126

                    Коментар


                      #25
                      наистина лудница и накрая обикновенно е нещо съвсем различно.а колкото до еепромите завършил съм електроника :D :D :D но инфото което даде че след 20мин се изтрива рама е полезно е обяснява защо след такава операция нищо не се случваше освен Пионера ми да си забрави настройките.успех колега и съжалявам че немога дати помогна с друго
                      HONDA I-VTEC

                      Коментар


                        #26
                        И аз я следя темата с интерес ама нищо от никой. а колко хора се оплакаха само
                        HONDA I-VTEC

                        Коментар


                          #27
                          Един клиент на работа нещо отвори темата и си бил оправил мондеото с комбинация от разредители и тел за пормушване на затлачени тръбички към резервоара. Ако се вземе предвид че и в добавките има подобни концентрати може и да става номера, ама въпроса е, че той заменил клапана и въглеродния филтър за конденза с обикновена тръбичичка на тяхното място - между мъркучите дето не пропускали преди почистване и жицата опирала в наслояванията.
                          Брава 1,6 16V; Джанти 16-ки - по договаряне - 4 бр.:
                          http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=88126

                          Коментар

                          Working...
                          X