и понеже близките дни минаха, кво стана? като върнеш газта в движение играят ли оборотите или спадат плавно?щото мен тоя начин за ресетване на екуто малко ме съмнява. не можеш ли да намериш някой с кабел да ти ги ресет-не както трябва. а за адаптацията трябва и да покараш 10 км, без да я мъчиш. описано е във ФЕС.не е нормално да трябва да подаваш газ за да запали. и оборотите на празен ход се гледат при всичко изключено, щото там е тънката разлика между здраво и повредено - моторчето да реагира навреме на натоварване, а иначе да поддържа минимума за да не изгасне колата. виж си и жилото - трябва да изглежда опънато, но да има към 2 см аплитуда като го натиснеш с пръст.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Брава 1,2 гасне
Collapse
X
-
Колата си поддържа идеални обороти.При включвани на консуматор,моторчето реагира и поддържа оптимални обороти.Не гасне.При отнемане на газта спадат плавно и заковават на 850.Но проблема с първоначалното подаване на газ при палене на на студен и топъл мотор остава.Има едно болтче за реглаж на дросела.Леко го навих,но подобрение няма.Върнах го пак в начално положение.Смених възд.филтър,все тая.Явно като дам на контакт и в първия момент МПХ не реагира.При всички други режими и моменти работи перфектно.Fiat Brava 1.2,16в
Коментар
-
Днес колата най-после ходи на диагностика.Оказа се,че и стъпковият мотор,който сложих от моргата е скапан.Две седмици и той сдаде багажа.Явно е бил тръгнал приживе.Всичко останало било 6.Препоръчаха ми да го сменя с ново и да си сменя или махна катализатора.Усъмниха се в него,защото като я задържах на 4-5000 оборота и замириса на развалени яйца от ауспуха.Fiat Brava 1.2,16в
Коментар
-
tipo33 написа:Махнах катализатора и смених моторчето за празния ход(за 3-ти път) и колата е все така.Не знам какво да правя вече!Каквото и да направя все е на 500 оборота и при включване на консуматор гасне.Ще се претрепя някъде.Давайте идей МОЛЯ!
Коментар
-
Здравейте отново колеги!Моите проблеми с колата продължават вече 3-ти месец.Проблемът с гасненето и нестабилните обороти не е решен все още.Какво съм направил до сега-смяна на стъпков мотор(който е едно цяло с ТПС)-три пъти,вкл. проба и с чисто нов от магазина;чистене на дросел;адаптация на дросел по процедурата с ФЕС;три пъти диагностика при различни майстори вкл. и четене на данни в реално време от ЕКУ при работа на мотора;махнат катализатор;нови свещи и кабели,почистванв на клемите на АБ,масата и масата на ЕКУ...има сигурно и още... вече взех да забравям какво ли не направих.Резултата е НИКАКЪВ.Колата работи когато си иска и когато си иска просто губи обороти и гасне.После паля само с натисната газ до дупка и като пусна педала гасне,МПХ въобще не реагира на моменти.Последно преди 3 дни я карах при един от най-добрите в Русе по фиатите.Човека каза,че всичко е наред само ламбдата да си сменя.Аз му напомних,че колата я купих с откачена ламбда сонда от буксата и така я карам 7 месеца,а предният собственик я кара така от както е сложен газ.инжекцион-2,5 ГОДИНИ без проблем.Не се съгласих с него,че това е причината.Тази вечер,както карах и колата изгасна спонтанно и няма палене.След 10 мин. опити запали и все едно че нищо не е било-работи като часовник.Нещо ме накара да поразбутам сноповете кабели,които отиват в ЕКУ-то. и пак изгасна!!!После запали на 3 цилиндра и се изчисти постепенно и като докосна пак снопа и гасне.Така гасна 6 пъти при леко преместване на кабелите.Викам си ей ся ти ебах мамата и отидох да си взема WD 40 с намерението да пръскам буксите на ЕКУ.Върнах се,паля и този път колкото и да сучех снопа на угасна.Така и не го напръсках.Просто съм отчаян вече... дадох 230 лв до сега за този проблем,а той си стои и ме влудява.Ако на някой му идва някаква идея за помощ да каже.П П Тези букси на ЕКУ-то дали се разглобяват и как?Fiat Brava 1.2,16в
Коментар
-
странно, обикновено "ей ся ти ебах мамата" помага...сериозно, така както го описваш може да е и прекъснат кабел. аз имах такъв на абс-а и още не мога да си обясня как е станало. ако приемем, че МПХ се ебава, проследи кабелите от ЕКУ до него с един омметър. ако е повече от 4 ома е греда. моят беше стигнал 300. кабелите са общо 4 - 2 за мпх и 2 за тпс. в аутодата има разпиновката на буксата на еку-то. едва ли кабелът е прекъснат в буксата, по-скоро от някой удар с ключ или недопустимо разягане, докато някой мастор е ровичкал вътре в коша. тия големите букси се разглобяват. в общия случай се цепят на две хоризонтално през средата. може да е отдавна проблема и затова да е откачена сондата. сега вече просто кабелът да е прекъснал окончателно.браво 1,6/90 - 09 г.
Коментар
-
tipo33 написа:взема WD 40Fiat Brava 1,2 16V SX и колело
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар