Здравейте!През зимата и аз потроших картера (на колата от подписа ми). Сега дойде време да оправям проблема - ще го свалям и ще го нося на заварчик.Тъй като няма да разполагам с много време (колата ще пречи на комшиите от съседните гаражи), трябва да бъда подготвен, та имамследната молба към всички минали през тази операция относно:- какви инструменти са необходими, - има ли някаква последователност при свалянето- "тесни" места, които да имам предвид - някой някъде беше споменал за особено "завъртане" след свяланео на болтовете- каква гарнитура и/или силикон - и т.н.Мисля, че ще бъде от полаза за всички. Аз ще се постарая да снимам всичко, което правя в съответната последователност.Благодаря предварително!ПП Естествено, ако модераторите сметнат за необходимо, могат да преместят темата!
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Пак за картер...
Collapse
X
-
Айде аз като всепризнат майстор на спукания картер да се изкажакартера ти по спомен е железен и няма проблем да се завари, само внимавайте да не се изметне равнината на картера при заваркат.Ще ти трябва гидоре с дълго рамо, удължение с чупещ накрайник биха ти били само от помощ. Приготви си макетно ножче за почствине на старата гарнитура и силикон, обезмаслител, парцали, може да ползваш и разстворител за почистване ии обезмасляване. можеш да зашкуриш и равнината на картера за по сигурно да няма някой ръб.Гарнитури бих ти препоръчал течни гарнитури на Викрот Ренц или на Вюрт, така наречения черен силикон.Развиваш всички болтове на картера като внимаваш за смукателя да не го изкривиш, в общи линии с неко се процедира като с кристалния сервиз от сватбата
Заварявате, обработвате заварката, почистваш картера, при желание може да го пръснеш със спрей в черно и монтираш обратно, като нанасяш тънка ивица течна гарнитура навсякъде, като внимаваш да не изплюе вътре от силикона. Болтовете се поставят и се стягат равномерно хубаво е да почнеш от средата и да стягаш на кръст подобно на болтовете на двигателна глава, така ще стегне и прилепне равномерно.пп А да ще ти трябва да свалиш и генерацията
Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
(\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.
-
cokata_23 написа:Картера е алуминиев. Има такава тема мисля колегата Торнадо я писа. Потърси я.Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
(\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.
Коментар
-
и на двата дизелови мотора е алуминиев.трябват ти рибета номер 8 по спомен,а двата болта от към маховика ги развивам с ъглови еврейски звезди.след като отлепиш картера,развиваш едното болтче на смукатела на маслената помпа,а другото го охлабваш.завърташ,леко смукатела и картера си пада.при монтажа обезмасли хубаво и сложи хубав силикон-на вюрт или виктор ренц.и да не забравиш да наместиш гарнитурата на смукатела и да стегнеш добре че ще имаш главоболия
Коментар
-
Благодаря за бързите отговори. В събота ще стартирам всичко, защото тогава са свободни синковците ми, с които трябва да я избутаме от гаража (много тесен, ставащ само за "спалня" на МПС-то). После трябва да я повдигна по някакъв начин. Засега имам обещани стойки, но ако не ги получа, ще го направя с крик и после - базалтови плочки.Честно казано, ако не бях вече доста време без работа, нямаше да се занимавам, а и вас - има си сервизи, както е известно. Но ми казаха, че само свалянето е 100-на лЪва, заварката още 30-50 от същата валута... Както и да е - борба ще пада.Бъдете здрави. И търпеливи - пак ще питам.Marea Weekend TD100 ELX '97
Коментар
-
Пфу, прочети какво съм ти написъл две мнениея нагоре за пробката. Варианти три - картер втора употреба излиза по евтино и без нерви- заварка на пробката, изграждане на нова и нарязване / от опит ти казвам това не работи, при навиване на пробката заварката се пука/- скъпо и с много нерви.- Заварка на дупката и нарязване но нова пробка най в дясно отстрани.- това е скъпичкоКара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
(\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.
Коментар
-
Четвърти вариант: заваряване на стоманена втулка на пробката, наваряване, където е необходимо и готово. Лошото е, че трябва специалист. Трябва да се види каква раликата в парично изражение м/у 1-ви и 4-ти вариант и тогава да се вземе решение. Ако имам познат, който да ми свърши работата - 4 вариант. Ако нямам - 1-ви.Stop giving directions, just say "Follow me."
Shevrolet Captiva LS 2.4/136/2009/ГИ Landy
Ex: Fiat Marea 1.6/103/1999/ГИ AG Zenit
Коментар
-
Ами, по принцип няма нищо невъзможно!Вгражда се на мястото на старата пробка, цилиндрично парче с пробит отвор и нарязана резба.Трябва ти и нова, по-малка пробка.Проблема е, че излиза скъпо, освен ако нямаш някой заварчик и стругар да го направят без пари.Номера става. На Капата 2.4 ТДС минах доста километри по този начин.Най-добре е да вземеш картер на старо, както каза колегата S_BANKOV.LANCIA DELTA '98 1.6i, 16V LANCIA Y '97 1.2 Mono
LANCIA KAPPA SW Pinifarina 2.4 TDS '98г.
LANCIA LYBRA 1.9 JTD 2000г.
FIAT BRAVA 1.6 16V 2000г.
FIAT STILO 1.6 16V 2002г.
Коментар
-
Това е вариант но пак има възможност да спука заварката, но този път от разликата в металите и нагряването.Имаше някакъв картер от алфа който беше стоманен и пасваше с малко преравяне на ушите, ама не се сещам за конкретния модел, дори Стефан последния път ме кара да слагаме такъв че вече му е писнало от мойте картери.Горещо ти препоръчвам да търсиш втора употреба, намират се по 80-100лв. Виждам че си от Пловдив, може да провериш при Боби имаше от ТД. Много точно момче телефона му е 0895581146. Доста често пазарувам от там и ти гарантирам че е коректен.Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
(\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.
Коментар
-
Благодаря за мненията на всички. Ще се ориентирам точно към втора ръка картер. Даже направих и няколко разговора вече. Май ще се откажа и от свалянето със собствени сили, защото нямам канал или подемник. Бихте ли погледнали и тази снимка:Шпилките, които стърчат (показал съм ги с балончета, защото в Picasa не можах да намеря стрелки) не са ли от станалата вече прословута планка, която беше обвинявана в тежки антикартерски престъпления? Аз мисля така, защото на тази снимка (на колегата stoqn8774), скобата я няма, за разлика от планката:
Ако е така, то вероятно италианецът я е махнал и я е заменил (вероятно) със скобата, държаща ауспуха (на преден план), което показва, че и в Италия, с хубавите пътища, също са разбрали за тази конструктивна недомислица и я отстраняват "хирургически"...Ето още една снимка от малко по-друга позиция:
Marea Weekend TD100 ELX '97
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар