копи пеист от хюндай форума:Здравейте колеги.Може би това е известно на много хора , но на мен ми стана ясно вчера и реших да го споделя с вас!Основната идея на манипулацията е да се рестартира адаптивната памет на ECU ,а не настроиките (маповете)му това са две напълно различни неща!Предполагам всички сте забелязали , че ако сте карали извън градско и то по здраво като влезете в града ви се струва ,че колата повече дърпа и върви!Не ви се струва ,а е истина!Това е така ,защото всяко едно ECU се настройва според начина на каране на колата ,плътността на въздуха и още много други фактори.Тъи като Hyundai се продава в целия свят ,колите са настроени да работят на всякакви височини ,всякакви видове бензин и тн.Поради тази причина нашите E.C.U. са как да се изразя са 1 за всичко и навсякъде!Но сега вие сами можете да (обучите) ЕСU то за вашият стил на каране и за вашият район!Манипулацията също е много полезна при смяна на определени елементи по двигателя (тунинг),като спортен филтър , махане на катализатора, смяна на крайното гърне и други!Ето как се прави:1.Загрейте двигателя до работна температура (в тоя студ около 10-12мин)2. Изключете двигателя , отворете капака и разкачете минусовата клема (масата) вижте добре да не опира никъде ако трябва я изолираите!Чакаме 5 мин така!3.След тези 5мин влезте в колата и натиснете педала на спирачката за 20-25сек ,това напълно ще изтегли тока от ECU то!4.Веднага след това закачете минуса и докато е топла още колата я подкараите ,но мъжката (здраво на газта с резки ускорения , поддържане на по висока скорост ,изреждаите скоростите до Лютеницата и така нататък в продължение на МИНИМУМ 30 мин) не ви поущтрявам да го правите в града или някъде ,където може да е опасно ,и не е нужно да я вкарвате на 5та в прекъсвач по този начин ECU то ще променни трайно центровката на двигателя и сместта въздух/гориво се оптимизира ,и по този начин същто ще разпознае новите промени по двигателя (филтър ,катализатор и ...) и ще реагира подобаващо на тях!А ако не сте от тези хора ,които искат повече от колата си ,и не искате да я направите по бърза , а по икономична през тези 30 мин просто я караите в града с плавни потегляния и плавно ускоряване , престои в задръствания и т.н.Две важни неща:1.Ако колата не се кара по често по този начин тя ще възвърне заводските си настроики!(Deffault)Давноста на обучението на ECU то е около 1 месец ,след това наново същото упражнение!2.Опитаите се и е много препорачително да карате с този бензин , с който правите и обучението на ECU то!Не да сипете омв 100 тогава и после да карате с 95!Ако си я карате нормално с 95 то научете я на него!Естествено нищо няма да стане ако ви се наложи някога да заредите друг бензин , но поне гледаите да е същото октаново число!Ами това е няма нищо сложно и ще ви струва пари само за екстра бензина! Моята препоръка е да го направите в неделя сутрин , когато няма много движение по пътищата на България!И разбира се ,за да направите колата си по-рязка, по-бърза ,по-чуствителна към подаването на газ , да я отпушите както се казва напълно и да повишите леко мощността си направете ремап на ECU то от специалист!Както съм писал в Силов тунинг във Варна момчето го прави за 150лв.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Рестарт на еку - или поредната глупост
Collapse
X
-
Кажи ми като рестартираш така адаптацията. Голям смях ще падне, ако го кажеш на някой 49F особенно, ама смеха ще е прегракнал отиващ към сърказъм, разбираш ли. Тези поне имат рестартиране на адаптацията във функциите на ECU (смятай ако нямаха), докато по-старите нямат и добре, че не са способни на ’чудесата’ на ония по-съвременните... просто давам пример с 16.16V... от мен имаш забрави. Вярно, че колата ще е по-пъргава, но адаптация няма да занулиш, а просто ще се адаптира към по-агресивно каране.
Коментар
-
На ЕКУ Хатачи също не става, то си се адаптира в движение, както и всяко друго еку. Щото тази адаптация е чудесна ама като влезеш в града и ще се адаптира към градското каране, от опит ти го казвам.А истинската адаптация с тестер и готово.Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
(\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.
Коментар
-
Re: Рестарт на еку - или поредната глупост
danzel-jtd написа:и натиснете педала на спирачката за 20-25сек ,това напълно ще изтегли тока от ECU то!Fiat Brava 1,2 16V SX и колело
Коментар
-
danzel-jtd написа:значи,според вас това са глупостина мен ми изглежда че има някаква истина,може и малка но има
Коментар
-
Ами екуто на корейските коли дали не е различно от нашите,щом позволява тази манипулация - "Тъи като Hyundai се продава в целия свят ,колите са настроени да работят на всякакви височини ,всякакви видове бензин и тн.Поради тази причина нашите E.C.U. са как да се изразя са 1 за всичко и навсякъде!" Дали става само на тази марка? От друга страна това е компютър в който има зададени "команди",как може да му ги променяш като я оставиш колата без акумулатор,за известно време.Ами например алармата на колата-ако и махнеме батерията за повече време и може да и избяга паметта, и няма да я върнеш с натискането на всички копчета по дистанционнотоBravo 2.0 Multijet 165 2009
Коментар
-
danzel-jtd написа:Ами екуто на корейските коли дали не е различно от нашите,щом позволява тази манипулация - "Тъи като Hyundai се продава в целия свят ,колите са настроени да работят на всякакви височини ,всякакви видове бензин и тн.Поради тази причина нашите E.C.U. са как да се изразя са 1 за всичко и навсякъде!" Дали става само на тази марка? От друга страна това е компютър в който има зададени "команди",как може да му ги променяш като я оставиш колата без акумулатор,за известно време.Ами например алармата на колата-ако и махнеме батерията за повече време и може да и избяга паметта, и няма да я върнеш с натискането на всички копчета по дистанционнотоКара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
(\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.
Коментар
-
Значи екуто помни последното каране и така при следващо тръгване екуто се държи като последния запаменетен "стил на каране"Ако приемем че в града се кара приблизително бавно без резки промени в скороста, в момента на внезапно ускорение при изпреварване няма да е толкова бързо,и се получава "лаг" Но ако караме душманската никой няма да има проблеми с лага,нали и няма да има теми като -стига до 2500 оборота и се замисля дали да продължи -това е друга тема,неме яжте просто се закачам небрежноBravo 2.0 Multijet 165 2009
Коментар
-
danzel-jtd написа:Значи екуто помни последното каране и така при следващо тръгване екуто се държи като последния запаменетен "стил на каране"danzel-jtd написа:Ако приемем че в града се кара приблизително бавно без резки промени в скороста, в момента на внезапно ускорение при изпреварване няма да е толкова бързо,и се получава "лаг" Но ако караме душманската никой няма да има проблеми с лага,нали и няма да има теми като -стига до 2500 оборота и се замисля дали да продължи -това е друга тема,неме яжте просто се закачам небрежноКара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
(\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар