Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Рестарт на еку - или поредната глупост

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Рестарт на еку - или поредната глупост

    копи пеист от хюндай форума:Здравейте колеги.Може би това е известно на много хора , но на мен ми стана ясно вчера и реших да го споделя с вас!Основната идея на манипулацията е да се рестартира адаптивната памет на ECU ,а не настроиките (маповете)му това са две напълно различни неща!Предполагам всички сте забелязали , че ако сте карали извън градско и то по здраво като влезете в града ви се струва ,че колата повече дърпа и върви!Не ви се струва ,а е истина!Това е така ,защото всяко едно ECU се настройва според начина на каране на колата ,плътността на въздуха и още много други фактори.Тъи като Hyundai се продава в целия свят ,колите са настроени да работят на всякакви височини ,всякакви видове бензин и тн.Поради тази причина нашите E.C.U. са как да се изразя са 1 за всичко и навсякъде!Но сега вие сами можете да (обучите) ЕСU то за вашият стил на каране и за вашият район!Манипулацията също е много полезна при смяна на определени елементи по двигателя (тунинг),като спортен филтър , махане на катализатора, смяна на крайното гърне и други!Ето как се прави:1.Загрейте двигателя до работна температура (в тоя студ около 10-12мин)2. Изключете двигателя , отворете капака и разкачете минусовата клема (масата) вижте добре да не опира никъде ако трябва я изолираите!Чакаме 5 мин така!3.След тези 5мин влезте в колата и натиснете педала на спирачката за 20-25сек ,това напълно ще изтегли тока от ECU то!4.Веднага след това закачете минуса и докато е топла още колата я подкараите ,но мъжката (здраво на газта с резки ускорения , поддържане на по висока скорост ,изреждаите скоростите до Лютеницата и така нататък в продължение на МИНИМУМ 30 мин) не ви поущтрявам да го правите в града или някъде ,където може да е опасно ,и не е нужно да я вкарвате на 5та в прекъсвач по този начин ECU то ще променни трайно центровката на двигателя и сместта въздух/гориво се оптимизира ,и по този начин същто ще разпознае новите промени по двигателя (филтър ,катализатор и ...) и ще реагира подобаващо на тях!А ако не сте от тези хора ,които искат повече от колата си ,и не искате да я направите по бърза , а по икономична през тези 30 мин просто я караите в града с плавни потегляния и плавно ускоряване , престои в задръствания и т.н.Две важни неща:1.Ако колата не се кара по често по този начин тя ще възвърне заводските си настроики!(Deffault)Давноста на обучението на ECU то е около 1 месец ,след това наново същото упражнение!2.Опитаите се и е много препорачително да карате с този бензин , с който правите и обучението на ECU то!Не да сипете омв 100 тогава и после да карате с 95!Ако си я карате нормално с 95 то научете я на него!Естествено нищо няма да стане ако ви се наложи някога да заредите друг бензин , но поне гледаите да е същото октаново число!Ами това е няма нищо сложно и ще ви струва пари само за екстра бензина! Моята препоръка е да го направите в неделя сутрин , когато няма много движение по пътищата на България!И разбира се ,за да направите колата си по-рязка, по-бърза ,по-чуствителна към подаването на газ , да я отпушите както се казва напълно и да повишите леко мощността си направете ремап на ECU то от специалист!Както съм писал в Силов тунинг във Варна момчето го прави за 150лв.
    Bravo 2.0 Multijet 165 2009

    #2
    Споко, няма такова нещо при JTD-то от подписа ти.
    F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

    Коментар


      #3
      Кажи ми като рестартираш така адаптацията. Голям смях ще падне, ако го кажеш на някой 49F особенно, ама смеха ще е прегракнал отиващ към сърказъм, разбираш ли. Тези поне имат рестартиране на адаптацията във функциите на ECU (смятай ако нямаха), докато по-старите нямат и добре, че не са способни на ’чудесата’ на ония по-съвременните... просто давам пример с 16.16V... от мен имаш забрави. Вярно, че колата ще е по-пъргава, но адаптация няма да занулиш, а просто ще се адаптира към по-агресивно каране.
      The box said "Requires Windows 98 or better", so I installed Linux
      Marea SW 2400 JTD CF2 136CV 100KW "HLX-TOUR DE FRANCE"
      Ex: Brava 1.6 ELX 16V 103 hps '98 LPG Atiker + LC Romano

      Коментар


        #4
        кола

        Зависи модела кола НаJTD там става по друг начин На Пнуто 1.2 става но ефекта е малък .
        КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
        Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
        http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

        Коментар


          #5
          На ЕКУ Хатачи също не става, то си се адаптира в движение, както и всяко друго еку. Щото тази адаптация е чудесна ама като влезеш в града и ще се адаптира към градското каране, от опит ти го казвам.А истинската адаптация с тестер и готово.
          Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
          (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
          Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

          Коментар


            #6
            Re: Рестарт на еку - или поредната глупост

            danzel-jtd написа:
            и натиснете педала на спирачката за 20-25сек ,това напълно ще изтегли тока от ECU то!
            сори, но това ми стига да го вкарам в графата "гаражни легенди"... не че няма истина в казаното, но е тотално омазана
            Fiat Brava 1,2 16V SX и колело

            Коментар


              #7
              значи,според вас това са глупостина мен ми изглежда че има някаква истина,може и малка но има
              Bravo 2.0 Multijet 165 2009

              Коментар


                #8
                danzel-jtd написа:
                значи,според вас това са глупостина мен ми изглежда че има някаква истина,може и малка но има
                И да, и не... на всички ни е ясно, че разкачането на акумулатора помага да се ’освятка’ ECU като се е забатачило, а агресивното каране временно го адаптира към такова и колата е временно по-пъргава. Много ясно, че натискането на спирачката, че обере останалото напрежение, ама и мигач да пуснеш, ефекта е същия примерно. Нищо ново просто. Не може да се претендира за рестартиране на адаптацията. Тези ECU са много чепати в това отношение. Някои примерно като решат, че са ’опитали’ да се адаптират определен брой пъти, пък не успяват да вкарат колата в желаните параметри(при каране на газ или кофти гориво това си е невъзможно) просто решават, че двигателя е тоталка и замразяват някои параметри без да се опитват повече да ги адаптират. Тогава това разкачане няма да помогне. Иска се истински ресет на адаптацията от истински тестер на марката, като някои модели позволяват и с виза примерно.
                The box said "Requires Windows 98 or better", so I installed Linux
                Marea SW 2400 JTD CF2 136CV 100KW "HLX-TOUR DE FRANCE"
                Ex: Brava 1.6 ELX 16V 103 hps '98 LPG Atiker + LC Romano

                Коментар


                  #9
                  Ами екуто на корейските коли дали не е различно от нашите,щом позволява тази манипулация - "Тъи като Hyundai се продава в целия свят ,колите са настроени да работят на всякакви височини ,всякакви видове бензин и тн.Поради тази причина нашите E.C.U. са как да се изразя са 1 за всичко и навсякъде!" Дали става само на тази марка? От друга страна това е компютър в който има зададени "команди",как може да му ги променяш като я оставиш колата без акумулатор,за известно време.Ами например алармата на колата-ако и махнеме батерията за повече време и може да и избяга паметта, и няма да я върнеш с натискането на всички копчета по дистанционното
                  Bravo 2.0 Multijet 165 2009

                  Коментар


                    #10
                    danzel-jtd написа:
                    Ами екуто на корейските коли дали не е различно от нашите,щом позволява тази манипулация - "Тъи като Hyundai се продава в целия свят ,колите са настроени да работят на всякакви височини ,всякакви видове бензин и тн.Поради тази причина нашите E.C.U. са как да се изразя са 1 за всичко и навсякъде!" Дали става само на тази марка? От друга страна това е компютър в който има зададени "команди",как може да му ги променяш като я оставиш колата без акумулатор,за известно време.Ами например алармата на колата-ако и махнеме батерията за повече време и може да и избяга паметта, и няма да я върнеш с натискането на всички копчета по дистанционното
                    Освен Хюндай и нашите коли се продават по цял свят от Бразилия до Щвеция, и нашите ЕКУ и тезо на Хюндай както и на всички други коли имат една основна цел да следят показанията на датчиците и да съдействат за коректната работа на мотора. Нищо повече. и нищо различно като принцип на работа. Всички се самоадаптират в движение, и на всички могата да се коригират таблиците.
                    Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
                    (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
                    Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

                    Коментар


                      #11
                      Но това значи ли че метода на хюндай ще работи при всички екута включително и нашите?
                      Bravo 2.0 Multijet 165 2009

                      Коментар


                        #12
                        кола

                        Това дали ще работи или не е много важно Като покараш поне 30 километра става друго пак се научава по новия стил на каране .Може да му влияеш малко ако направиш както му казват ЧИП Тунинг например на JTD
                        КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
                        Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
                        http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

                        Коментар


                          #13
                          danzel-jtd написа:
                          Но това значи ли че метода на хюндай ще работи при всички екута включително и нашите?
                          Квадратът ромб ли е?
                          The box said "Requires Windows 98 or better", so I installed Linux
                          Marea SW 2400 JTD CF2 136CV 100KW "HLX-TOUR DE FRANCE"
                          Ex: Brava 1.6 ELX 16V 103 hps '98 LPG Atiker + LC Romano

                          Коментар


                            #14
                            Значи екуто помни последното каране и така при следващо тръгване екуто се държи като последния запаменетен "стил на каране"Ако приемем че в града се кара приблизително бавно без резки промени в скороста, в момента на внезапно ускорение при изпреварване няма да е толкова бързо,и се получава "лаг" Но ако караме душманската никой няма да има проблеми с лага,нали и няма да има теми като -стига до 2500 оборота и се замисля дали да продължи -това е друга тема,неме яжте просто се закачам небрежно
                            Bravo 2.0 Multijet 165 2009

                            Коментар


                              #15
                              danzel-jtd написа:
                              Значи екуто помни последното каране и така при следващо тръгване екуто се държи като последния запаменетен "стил на каране"
                              Това е горе долу вярно и невярно защото екуто се адаптира веднага но се води основно от заложените таблици.
                              danzel-jtd написа:
                              Ако приемем че в града се кара приблизително бавно без резки промени в скороста, в момента на внезапно ускорение при изпреварване няма да е толкова бързо,и се получава "лаг" Но ако караме душманската никой няма да има проблеми с лага,нали и няма да има теми като -стига до 2500 оборота и се замисля дали да продължи -това е друга тема,неме яжте просто се закачам небрежно
                              Това зависи основно от това как си подържаш автомобила, какъв левъл са ти шОферските способноости и културата на шофиране.
                              Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
                              (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
                              Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

                              Коментар

                              Working...
                              X