Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Втулки на джанти. За или против?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Втулки на джанти. За или против?

    Здравейте, интересува ме какво е Вашето мнение за използването на така познатите втулки за намаляване на диаметъра на централния отвор на джантите. По мой впечатления голяма част от новите алуминиевите джанти, които се предлагат са с отвор от порядъка на 67,1/ 70 мм, като към тях предлагат и поставянето на втулка, за да стане размера например 58.1мм за fiat.Моето мнение за използване на пластмасова втулка в това отношение е придобито от джантите с които купих fiat-а. Махна ли болтовете на джантата тя веднага пада от главината. Втулката е с конусовидна форма и джантата не стъпва така както оригиналните железни джанти на главината. Не е възможно поставянето на болтовете без да придържам джантата във въздуха. Така ли е при всички или просто втулката не е с правилния размер?П.С: Не съм мерил колко е вътрешния диаметър на втулката.

    #2
    не се претисняваъ от тези втулки те са за корекция на размера почти няма дйанти които да не са с втулки
    STILO JTD

    Коментар


      #3
      Ако се притесняваш за това,че трябва да подпираш джантата и моите са така,а са с 58мм. централен отвор и 4х98 За втулките няма проблем слагай,карай и си свиркай.
      Alfa Romeo 145 Quadrifoglio Verde 2.0 16V T.S. 150hp

      Коментар


        #4
        ivailo rachev написа:
        Ако се притесняваш за това,че трябва да подпираш джантата и моите са така,а са с 58мм. централен отвор и 4х98 За втулките няма проблем слагай,карай и си свиркай.
        Ем в случая няма ли тежестта да пада само на болтовете от главината няма да се поема нищто?

        Коментар


          #5
          snake-byte написа:
          ivailo rachev написа:
          Ако се притесняваш за това,че трябва да подпираш джантата и моите са така,а са с 58мм. ЦЕНТРАЛЕН ОТВОР и 4х98 За втулките няма проблем слагай,карай и си свиркай.
          Ем в случая няма ли тежестта да пада само на болтовете от главината няма да се поема нищто?
          иска да каже че дори с 58.1мм отвор пак подпира джантата.Относно използването на втулки съм за защото с нейна помощ центрираш джантата правилно към главината,така няма биене мятане и т.н.Освен това тежестта пада върху самата главина не само върху болтовете.Явно ти не си попадал на точен размер втулка.
          Fiat Bravo GT 1.8 16V 113hp с малко тЮнинг (снегорин)
          KONI SPORT SUSPENSHION+EIBACH SPORT SPRINGS
          Изработка на всякакви изделия от стъклопласт за леки и товарни автомобили-брони,прагове,калници,капаци,маски,надстройки и други!

          Коментар


            #6
            Racer GT написа:
            иска да каже че дори с 58.1мм отвор пак подпира джантата.Относно използването на втулки съм за защото с нейна помощ центрираш джантата правилно към главината,така няма биене мятане и т.н.Освен това тежестта пада върху самата главина не само върху болтовете.Явно ти не си попадал на точен размер втулка.
            Мен това ме притеснява, защото при мен втулката не може да стъпи изяло върху главината... явно наистина е по - малък размер, но ще я измеря

            Коментар


              #7
              Да измери отново вътрешния диаметър да не би втулката да е по-малка и за това да не ляга точно.
              Alfa Romeo 145 Quadrifoglio Verde 2.0 16V T.S. 150hp

              Коментар


                #8
                snake-byte написа:
                ivailo rachev написа:
                Ако се притесняваш за това,че трябва да подпираш джантата и моите са така,а са с 58мм. централен отвор и 4х98 За втулките няма проблем слагай,карай и си свиркай.
                Ем в случая няма ли тежестта да пада само на болтовете от главината няма да се поема нищто?
                Няма страшно тежестта да е само на болтовете...те ако това не могат да поемат е*ахти болтовете.Втулката се налага,заради точното центроване на джантата,за да не ти бие.Има доста коли,чиито заводски джанти централния им отвор е да речем с 2-3...5мм по-голям от главината и не лягат хич на тях...
                EX' Fiat Tipo 1.4i.e DGT
                Fiat Punto 1.2 16v Sporting

                Коментар


                  #9
                  На мнение съм ,че болтовете си се справят сами с центроването на джантата.Втулката какво подпира нищо?
                  Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
                  Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

                  Коментар


                    #10
                    Абе то и аз съм на това мнение,но съм виждал 1-2 случая,в които няма и няма центроване на джантата без втулки и при висока скорост се получава неприятно биене.След поставянето на най-тъпите пластмасови втулки още с първото слагане и стягане на джантите тресенето изчезва...ходи разбери защо така се получава
                    EX' Fiat Tipo 1.4i.e DGT
                    Fiat Punto 1.2 16v Sporting

                    Коментар


                      #11
                      Tornado написа:
                      На мнение съм ,че болтовете си се справят сами с центроването на джантата.Втулката какво подпира нищо?
                      Болтовете се справят ако джантата е с правилният размер за колата,но ако се използуват така наречените раздвижени или самоцентриращи болтове(което за мен е голяма глупост)се получава ефектът на изместването.Ако не е точен централният отвор за главината един от четирите болта който е по стегнат от другите се центрова по конуса на джантата и другите понеже се самонагаждат се центроват по изместените конусни легла поради неправилното междуболтово разстояние и така се получава невероятното биене на джантата и гумата.Не знам как можах да го обясня така но си е живата истина.При това положение е повече от наложително да се използува центроваща втулка за да се нагодят саморегулиращите се болтове,но ако джантата е размера на автомобила с точното междуболтово разстояние там конусите на болтовете си я центроват и това че централният отвор е малко по голям не е от значение.
                      Fiat Sedici 1.9 MultiJet 120 Hp

                      Коментар

                      Working...
                      X