Стрелката на температурата на пунтото се държи доста странно, колата загрява стрелката стига точно до средата, термостата отваря и стрелката изведнъж пада на 1/2 от средата, и след това постепенно пак се качва до средата.Това ми се вижда доста странно, на предните ми коли термостата плавно е отварял преди да стигне средата, и не е имало такива движения на стрелката нагоре надолу.Не е ли вредно за мотора това че температурата му изведнъж пада?
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Термостата като отвори и стрелката пада
Collapse
X
-
Термостата като отвори и стрелката пада
http://www.000webhost.com/151472.html <- безплатен хостинг без реклами
Peugeot 206 1.4 Hdi 2005 Ex: PUNTO 1.3 16v MULTIJET
FIAT БРАВО 1.2 16v
ФИАТ БРАВО 1.6 16v - трагично размазано
FIAT Punto 99` 1.2 - втората; Ford Orion 1.8 D- първатаЕтикети: –
-
нормално е. Зависи къде е сложен датчика на температурата, затова на някои им пада по табло, а на други не. Но зависи и от термпстата, със стария на бравото не ми падаше така, но с новия е като при теб. Няма място за притеснение.Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
Fiat Bravo'97 1,6 16v
Fiat Tempra'91 1,6 mono
-
Аз много не разбрах докъде се връща стрелката. Ако се вземе цялата скала, до 90гр, до средата ли се връща или до 1/4 или до 1/3? А и стрелката незнам да ли не се командва софтуерно тука. Ако мърда 1/4 назад не е проблем наистина. Но ако пада до средата................не много редно.Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE
Коментар
-
Ако приемем че загряла на средата е на 50 %, пада на 25 %, тоест мърда 1/4 от цялата скала. Значи загрява стига 50, и като отвори пада на 25 и после бавно се вдига до 50.Ама ми е странно понеже като почне да пада темп, не трябва ли термостата да спре да отвараря повече докато не се вдигне отново темп до 90?Таблото ми е като на твойта панда същото.http://www.000webhost.com/151472.html <- безплатен хостинг без реклами
Peugeot 206 1.4 Hdi 2005 Ex: PUNTO 1.3 16v MULTIJET
FIAT БРАВО 1.2 16v
ФИАТ БРАВО 1.6 16v - трагично размазано
FIAT Punto 99` 1.2 - втората; Ford Orion 1.8 D- първата
Коментар
-
Прави го абсолютно винаги ако загрее до степен да отвори термостата. За температутата си прав- гледал съм с ФЕС до първата дебела чертичка отговаря на 67 градуса.В един сайт намерих това:относно подръжката на определена температура на антифриза има две школи- американската и останалия свят- при американските коли като се отвори големия кръг и температурата на антифриза пада рязко - от там и както си седи стрелката на таблото на нормално положение (най-често на 12 часа) изведнаж пада рязко (като се отвори термостата). после пак плавно се покачва, пак пада и тн... другата школа е на европейците и японците- при тях температурата се държи общо взето константна като отварянето и затварянето на термостата не е толкова очевидно и не се отразява на индикатора на таблото. американското решение има преимуществото че термостата рязко се отваря което позволява по-голям дебит през големия кръг. недостатъка е че температурата варира и трябва да се компенсира със дизайна на двигателя. при другата система на постоянна температура преимуществото е че температурата се държи постоянна и параметрите на двигателя може да се нагласят във много тясни граници за максимална ефективност. недостатъка е че дебита е по-малък и при рязки смени на режима на двигателя може да се получи прегряване- от там и ако си карал здраво известно време и изведнаж заседнеш в трафик първите 1-2 минути двигателя може да прегрее малко (или много)- просто охладителната система не може да "навакса" (бавен термостат и малък дебит = лошо време за реакция).http://www.000webhost.com/151472.html <- безплатен хостинг без реклами
Peugeot 206 1.4 Hdi 2005 Ex: PUNTO 1.3 16v MULTIJET
FIAT БРАВО 1.2 16v
ФИАТ БРАВО 1.6 16v - трагично размазано
FIAT Punto 99` 1.2 - втората; Ford Orion 1.8 D- първата
Коментар
-
infineon написа:Прави го абсолютно винаги ако загрее до степен да отвори термостата.Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE
Коментар
-
infineon написа:Прави го абсолютно винаги ако загрее до степен да отвори термостата. За температутата си прав- гледал съм с ФЕС до първата дебела чертичка отговаря на 67 градуса.В един сайт намерих това:относно подръжката на определена температура на антифриза има две школи- американската и останалия свят- при американските коли като се отвори големия кръг и температурата на антифриза пада рязко - от там и както си седи стрелката на таблото на нормално положение (най-често на 12 часа) изведнаж пада рязко (като се отвори термостата). после пак плавно се покачва, пак пада и тн... другата школа е на европейците и японците- при тях температурата се държи общо взето константна като отварянето и затварянето на термостата не е толкова очевидно и не се отразява на индикатора на таблото. американското решение има преимуществото че термостата рязко се отваря което позволява по-голям дебит през големия кръг. недостатъка е че температурата варира и трябва да се компенсира със дизайна на двигателя. при другата система на постоянна температура преимуществото е че температурата се държи постоянна и параметрите на двигателя може да се нагласят във много тясни граници за максимална ефективност. недостатъка е че дебита е по-малък и при рязки смени на режима на двигателя може да се получи прегряване- от там и ако си карал здраво известно време и изведнаж заседнеш в трафик първите 1-2 минути двигателя може да прегрее малко (или много)- просто охладителната система не може да "навакса" (бавен термостат и малък дебит = лошо време за реакция).A20DTH ЖТД ама не баш
1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
-
На мен като отвори термостата и стрелката от средата пада с 1/3 , но не чак наполовина.Това е напълно нормално.Термостата ми е сменен.После отново започва да се покачва и заковава в средата.На дълъг път и студено време пада с 2 чертички под средата и седи там.Fiat 1.4 12V
Не е важно колко струва,важното е да е евтино.
Да си втори значи да си първи сред загубилите.
Четири часа разглобяване и ровене ми спестява двайсе минути четене
Коментар
-
Danchojn написа:infineon написа:Прави го абсолютно винаги ако загрее до степен да отвори термостата.http://www.000webhost.com/151472.html <- безплатен хостинг без реклами
Peugeot 206 1.4 Hdi 2005 Ex: PUNTO 1.3 16v MULTIJET
FIAT БРАВО 1.2 16v
ФИАТ БРАВО 1.6 16v - трагично размазано
FIAT Punto 99` 1.2 - втората; Ford Orion 1.8 D- първата
Коментар
-
valentino321 написа:На мен като отвори термостата и стрелката от средата пада с 1/3 , но не чак наполовина.Това е напълно нормално.Термостата ми е сменен.После отново започва да се покачва и заковава в средата.На дълъг път и студено време пада с 2 чертички под средата и седи там.Nissan X-TRAIL 2005 2,2 136hp
Ex: Nissan Primera P12 Wagon 2,2 126hp
Ex: Fiat Marea Weekend 1,8 16v 97г. бензин & CNG
Коментар
-
а
infineon написа:Danchojn написа:infineon написа:Прави го абсолютно винаги ако загрее до степен да отвори термостата.FIAT PUNTO MK1 преди -FIAT PUNTO MK2 facelift &FIAT GRANDE PUNTO 1.4 95
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар