Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Термостата като отвори и стрелката пада

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Термостата като отвори и стрелката пада

    Стрелката на температурата на пунтото се държи доста странно, колата загрява стрелката стига точно до средата, термостата отваря и стрелката изведнъж пада на 1/2 от средата, и след това постепенно пак се качва до средата.Това ми се вижда доста странно, на предните ми коли термостата плавно е отварял преди да стигне средата, и не е имало такива движения на стрелката нагоре надолу.Не е ли вредно за мотора това че температурата му изведнъж пада?
    http://www.000webhost.com/151472.html <- безплатен хостинг без реклами
    Peugeot 206 1.4 Hdi 2005 Ex: PUNTO 1.3 16v MULTIJET
    FIAT БРАВО 1.2 16v
    ФИАТ БРАВО 1.6 16v - трагично размазано
    FIAT Punto 99` 1.2 - втората; Ford Orion 1.8 D- първата

    #2
    нормално е. Зависи къде е сложен датчика на температурата, затова на някои им пада по табло, а на други не. Но зависи и от термпстата, със стария на бравото не ми падаше така, но с новия е като при теб. Няма място за притеснение.
    Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
    Fiat Bravo'97 1,6 16v
    Fiat Tempra'91 1,6 mono

    Коментар


      #3
      Аз много не разбрах докъде се връща стрелката. Ако се вземе цялата скала, до 90гр, до средата ли се връща или до 1/4 или до 1/3? А и стрелката незнам да ли не се командва софтуерно тука. Ако мърда 1/4 назад не е проблем наистина. Но ако пада до средата................не много редно.
      Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

      Коментар


        #4
        Ако приемем че загряла на средата е на 50 %, пада на 25 %, тоест мърда 1/4 от цялата скала. Значи загрява стига 50, и като отвори пада на 25 и после бавно се вдига до 50.Ама ми е странно понеже като почне да пада темп, не трябва ли термостата да спре да отвараря повече докато не се вдигне отново темп до 90?Таблото ми е като на твойта панда същото.
        http://www.000webhost.com/151472.html <- безплатен хостинг без реклами
        Peugeot 206 1.4 Hdi 2005 Ex: PUNTO 1.3 16v MULTIJET
        FIAT БРАВО 1.2 16v
        ФИАТ БРАВО 1.6 16v - трагично размазано
        FIAT Punto 99` 1.2 - втората; Ford Orion 1.8 D- първата

        Коментар


          #5
          Категорично тогава не е нормално. Все едно като отвори термостата от 90гр да иде на 65-70гр. Странна е тая работа. Само веднъж ли прави това колебание?
          Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

          Коментар


            #6
            Прави го абсолютно винаги ако загрее до степен да отвори термостата. За температутата си прав- гледал съм с ФЕС до първата дебела чертичка отговаря на 67 градуса.В един сайт намерих това:
            относно подръжката на определена температура на антифриза има две школи- американската и останалия свят- при американските коли като се отвори големия кръг и температурата на антифриза пада рязко - от там и както си седи стрелката на таблото на нормално положение (най-често на 12 часа) изведнаж пада рязко (като се отвори термостата). после пак плавно се покачва, пак пада и тн... другата школа е на европейците и японците- при тях температурата се държи общо взето константна като отварянето и затварянето на термостата не е толкова очевидно и не се отразява на индикатора на таблото. американското решение има преимуществото че термостата рязко се отваря което позволява по-голям дебит през големия кръг. недостатъка е че температурата варира и трябва да се компенсира със дизайна на двигателя. при другата система на постоянна температура преимуществото е че температурата се държи постоянна и параметрите на двигателя може да се нагласят във много тясни граници за максимална ефективност. недостатъка е че дебита е по-малък и при рязки смени на режима на двигателя може да се получи прегряване- от там и ако си карал здраво известно време и изведнаж заседнеш в трафик първите 1-2 минути двигателя може да прегрее малко (или много)- просто охладителната система не може да "навакса" (бавен термостат и малък дебит = лошо време за реакция).
            http://www.000webhost.com/151472.html <- безплатен хостинг без реклами
            Peugeot 206 1.4 Hdi 2005 Ex: PUNTO 1.3 16v MULTIJET
            FIAT БРАВО 1.2 16v
            ФИАТ БРАВО 1.6 16v - трагично размазано
            FIAT Punto 99` 1.2 - втората; Ford Orion 1.8 D- първата

            Коментар


              #7
              infineon написа:
              Прави го абсолютно винаги ако загрее до степен да отвори термостата.
              Добре, но като го направи няколко пъти, и охладителната течност в радиатора вече не е толкова студена и това колебание трябва да се намали, освен ако не изчезне. Къде ти се намира датчика за температурата? На изхода от главата, дето е термостата или на входа?
              Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

              Коментар


                #8
                infineon написа:
                Прави го абсолютно винаги ако загрее до степен да отвори термостата. За температутата си прав- гледал съм с ФЕС до първата дебела чертичка отговаря на 67 градуса.В един сайт намерих това:
                относно подръжката на определена температура на антифриза има две школи- американската и останалия свят- при американските коли като се отвори големия кръг и температурата на антифриза пада рязко - от там и както си седи стрелката на таблото на нормално положение (най-често на 12 часа) изведнаж пада рязко (като се отвори термостата). после пак плавно се покачва, пак пада и тн... другата школа е на европейците и японците- при тях температурата се държи общо взето константна като отварянето и затварянето на термостата не е толкова очевидно и не се отразява на индикатора на таблото. американското решение има преимуществото че термостата рязко се отваря което позволява по-голям дебит през големия кръг. недостатъка е че температурата варира и трябва да се компенсира със дизайна на двигателя. при другата система на постоянна температура преимуществото е че температурата се държи постоянна и параметрите на двигателя може да се нагласят във много тясни граници за максимална ефективност. недостатъка е че дебита е по-малък и при рязки смени на режима на двигателя може да се получи прегряване- от там и ако си карал здраво известно време и изведнаж заседнеш в трафик първите 1-2 минути двигателя може да прегрее малко (или много)- просто охладителната система не може да "навакса" (бавен термостат и малък дебит = лошо време за реакция).
                Не трябва да е така и този цитат, който си дал е писан от някой, който се е изказал малко не на място.
                A20DTH ЖТД ама не баш
                1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                Коментар


                  #9
                  На мен като отвори термостата и стрелката от средата пада с 1/3 , но не чак наполовина.Това е напълно нормално.Термостата ми е сменен.После отново започва да се покачва и заковава в средата.На дълъг път и студено време пада с 2 чертички под средата и седи там.
                  Fiat 1.4 12V
                  Не е важно колко струва,важното е да е евтино.
                  Да си втори значи да си първи сред загубилите.
                  Четири часа разглобяване и ровене ми спестява двайсе минути четене

                  Коментар


                    #10
                    Danchojn написа:
                    infineon написа:
                    Прави го абсолютно винаги ако загрее до степен да отвори термостата.
                    Добре, но като го направи няколко пъти, и охладителната течност в радиатора вече не е толкова студена и това колебание трябва да се намали, освен ако не изчезне. Къде ти се намира датчика за температурата? На изхода от главата, дето е термостата или на входа?
                    Имам предвид че го прави всеки път като запаля колата студена докато отвори термостата.Датчика за температурата е на термостата.И като не е нормално каква е причината?Аз като разсъждавам единствената причина която виждам е че като тръгне да отваря термостата се отваря изведнъж докрай, а не както го дават на колко градуса почва да отваря и на някакви по високи чак да е напълно отворен.
                    http://www.000webhost.com/151472.html <- безплатен хостинг без реклами
                    Peugeot 206 1.4 Hdi 2005 Ex: PUNTO 1.3 16v MULTIJET
                    FIAT БРАВО 1.2 16v
                    ФИАТ БРАВО 1.6 16v - трагично размазано
                    FIAT Punto 99` 1.2 - втората; Ford Orion 1.8 D- първата

                    Коментар


                      #11
                      valentino321 написа:
                      На мен като отвори термостата и стрелката от средата пада с 1/3 , но не чак наполовина.Това е напълно нормално.Термостата ми е сменен.После отново започва да се покачва и заковава в средата.На дълъг път и студено време пада с 2 чертички под средата и седи там.
                      И при мен е точно така. Само на градско в задръстване и по светофарите се вдига до първа степен на перката и после пак е в средата.
                      Nissan X-TRAIL 2005 2,2 136hp
                      Ex: Nissan Primera P12 Wagon 2,2 126hp
                      Ex: Fiat Marea Weekend 1,8 16v 97г. бензин & CNG

                      Коментар


                        #12
                        а

                        infineon написа:
                        Danchojn написа:
                        infineon написа:
                        Прави го абсолютно винаги ако загрее до степен да отвори термостата.
                        Добре, но като го направи няколко пъти, и охладителната течност в радиатора вече не е толкова студена и това колебание трябва да се намали, освен ако не изчезне. Къде ти се намира датчика за температурата? На изхода от главата, дето е термостата или на входа?
                        Имам предвид че го прави всеки път като запаля колата студена докато отвори термостата.Датчика за температурата е на термостата.И като не е нормално каква е причината?Аз като разсъждавам единствената причина която виждам е че като тръгне да отваря термостата се отваря изведнъж докрай, а не както го дават на колко градуса почва да отваря и на някакви по високи чак да е напълно отворен.
                        Виждам че темата е стара ама да не отварям нова ще питам тук .Моето пунто 2003 бензин прави същите номера от какво е реши ли проблема
                        FIAT PUNTO MK1 преди -FIAT PUNTO MK2 facelift &FIAT GRANDE PUNTO 1.4 95

                        Коментар

                        Working...
                        X