Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Помощ за смяна на ангренажен ремък 2,4 JTD

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Помощ за смяна на ангренажен ремък 2,4 JTD

    Колеги помогнете ми с намирането на теми във форума свързани със смяната на ангренажния и пистовия ремък на 2,4 JTD
    Fiat Bravo 103 1996

    #2
    какво по- точно те интересува.елементарно е по принцип

    Коментар


      #3
      Ако нямаш фиксатора за коляновият вал правиш следното:На новият ремък ще видиш две черти - едната бележи зъб на ремъка, другата падина. Тези черти трябва да съвпадат с белезите на шайбите на двата вала. ТУК ВНИМАВАШ МНОГО - не случайно едната бележи зъб, а другата падина. Всяка си е за нейната си шайба, не можеш да им размениш местата.Завърташ мотора докато белега на шайбата на разпределителният вал съвпадне с белега на главата. Махаш старият ремък като освобождаваш оптяжната ролка. Ремъка го монтираш в следната последователност:1. Поставяш го така че белега за коляновият вал да съвпада ТОЧНО с белега на шайбата.2. После го прекарваш покрай паразитната ролка и го поставяш върху шайбата на разпределителният вал. Тук също внимаваш белега да съвпада ТОЧНО с този на шайбата. Можеш леко на ръка да върнеш шайбата на разпределителният вал за да сложиш ремъка на белег и после я завърташ обратно докато се опъне хубаво ремъка. Така ремъка трябва да е идеално опънат и трите белега съвпадат - този на ремъка с този на шайбата и с този на главата.3. Прекарваш ремъка по шайбата на помпата за високо налягане, тук няма значение в какво положение ще е.4. После го прекарваш покрай водната помпа.5. И последно покрай оптяжната ролка. ТЯ СЪЩО ИМА БЕЛЕГ !!! В долният и край има място да пъхнех отверка или друга подходяща щангичка, с която напъваш ролката и ще видиш как палчето й се премества. Напъваш докато застане срещу белега на самата ролка. Така механизма вътре в ролката е в правилното положение и при работата на двигателя постоянно компенсира така че ремъка да е винаги оптимално опънат. Ако се подлъжеш и не го спазиш това на око ремъка изглежда опънат, НО НЕ Е. Миналата седмица оправях 1.9 JTD точно с такъв проблем. Това е и причината за късането на ремъка при 1.9 TD100 и JTD моторите. РЕМЪК СЕ КЪСА ОТ НЕПРАВИЛЕН МОНТАЖ, ОТ СТАРОСТ МОЖЕ ДА СЕ СКЪСА СЛЕД 200 000 ПРИМЕРНО - доказателството е в гаража ми, ремъка от моята кола на над 100 000 км, запазих си го за да го показвам на "майстори".
      Прикачени файлове
      Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
      Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

      Коментар


        #4
        И внимавай да не превъртиш втулките на капакана ангренажа. Не е лошо да провериш и водната помпа за луфт.
        Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
        (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
        Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

        Коментар


          #5
          Давай смело,колегите перфектно са ти обяснили всичко.Едно допълнение и от мен.На обтяжната ролка има малък отвор и той трябва да застане м/у ушите на кръглата фиксираща шайба.Тогава стрелката застава с/у белега,както е дадено в аутодатата.Успех.
          Fiat Stilo 1,9 jtd 115.Audi A4 AFN 110.Astra GTC 19 DTH 150 HP

          Коментар


            #6
            Много благодаря за отзивите , ремонта предстои , мисля че няма да ми е много сложно да го направя както трябва
            Fiat Bravo 103 1996

            Коментар


              #7
              Най-вече благодаря на колегата ilko-gd за така подробното обяснение.
              Fiat Bravo 103 1996

              Коментар


                #8
                Предполагам същото обяснение важи и за 1.9 ЖТД моторите, или има разлика (допълнение) някакво?Много полезна тема!!!
                Fiat Marea Weekend 1.9 JTD 105 2000
                Lancia Lybra 1.9 JTD 115 2002

                Коментар


                  #9
                  cokata_23 написа:
                  Предполагам същото обяснение важи и за 1.9 ЖТД моторите, или има разлика (допълнение) някакво?Много полезна тема!!!
                  Абсолютно същото е, даже и ремъка май е същият. Мислех даже да направя тема със снимки, че преди две седмици сменях на баща ми на колата, ама като съм целият мръсен не мога да снимам :D
                  Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
                  Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

                  Коментар


                    #10
                    http://www.youtube.com/watch?v=hCXUM...ature=youtu.be
                    Fiat Bravo 103 1996

                    Коментар

                    Working...
                    X