Колеги помогнете ми с намирането на теми във форума свързани със смяната на ангренажния и пистовия ремък на 2,4 JTD
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Помощ за смяна на ангренажен ремък 2,4 JTD
Collapse
X
-
Ако нямаш фиксатора за коляновият вал правиш следното:На новият ремък ще видиш две черти - едната бележи зъб на ремъка, другата падина. Тези черти трябва да съвпадат с белезите на шайбите на двата вала. ТУК ВНИМАВАШ МНОГО - не случайно едната бележи зъб, а другата падина. Всяка си е за нейната си шайба, не можеш да им размениш местата.Завърташ мотора докато белега на шайбата на разпределителният вал съвпадне с белега на главата. Махаш старият ремък като освобождаваш оптяжната ролка. Ремъка го монтираш в следната последователност:1. Поставяш го така че белега за коляновият вал да съвпада ТОЧНО с белега на шайбата.2. После го прекарваш покрай паразитната ролка и го поставяш върху шайбата на разпределителният вал. Тук също внимаваш белега да съвпада ТОЧНО с този на шайбата. Можеш леко на ръка да върнеш шайбата на разпределителният вал за да сложиш ремъка на белег и после я завърташ обратно докато се опъне хубаво ремъка. Така ремъка трябва да е идеално опънат и трите белега съвпадат - този на ремъка с този на шайбата и с този на главата.3. Прекарваш ремъка по шайбата на помпата за високо налягане, тук няма значение в какво положение ще е.4. После го прекарваш покрай водната помпа.5. И последно покрай оптяжната ролка. ТЯ СЪЩО ИМА БЕЛЕГ !!! В долният и край има място да пъхнех отверка или друга подходяща щангичка, с която напъваш ролката и ще видиш как палчето й се премества. Напъваш докато застане срещу белега на самата ролка. Така механизма вътре в ролката е в правилното положение и при работата на двигателя постоянно компенсира така че ремъка да е винаги оптимално опънат. Ако се подлъжеш и не го спазиш това на око ремъка изглежда опънат, НО НЕ Е. Миналата седмица оправях 1.9 JTD точно с такъв проблем. Това е и причината за късането на ремъка при 1.9 TD100 и JTD моторите. РЕМЪК СЕ КЪСА ОТ НЕПРАВИЛЕН МОНТАЖ, ОТ СТАРОСТ МОЖЕ ДА СЕ СКЪСА СЛЕД 200 000 ПРИМЕРНО - доказателството е в гаража ми, ремъка от моята кола на над 100 000 км, запазих си го за да го показвам на "майстори".Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше
Коментар
-
Давай смело,колегите перфектно са ти обяснили всичко.Едно допълнение и от мен.На обтяжната ролка има малък отвор и той трябва да застане м/у ушите на кръглата фиксираща шайба.Тогава стрелката застава с/у белега,както е дадено в аутодатата.Успех.Fiat Stilo 1,9 jtd 115.Audi A4 AFN 110.Astra GTC 19 DTH 150 HP
Коментар
-
cokata_23 написа:Предполагам същото обяснение важи и за 1.9 ЖТД моторите, или има разлика (допълнение) някакво?Много полезна тема!!!Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар