Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Съвети при покупка на Punto - автоматик - между 2000-2003г.

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Съвети при покупка на Punto - автоматик - между 2000-2003г.

    Здравейте,бих искал да попитам 2-3 неща относно Fiat Punto, произведено между 2000-2003 година с автоматична скоростна кутия. Спрял съм се на две такива - цената им варира от 3900-4000 лв.Проблема е, че повечето такива се намират в автокъщи и са без номера, гражданска и т.н. Това означава, че не може да се закара на диагностика.Какво бихте ме посъветвали в тази ситуация? Има ли някакви методи за базова диагностика на скоростната кутия специално, а и на двигателя?Другия ми въпрос е свързан с поддръжката на кутията. Доколкото разбрах скоростната кутия можела да се диагностицира, чрез компютър (имала куплунг), вярно ли е това?Маслото предполагам неможе да се сменя, а само се долива. Каква е средно цената на литър масло за този модел? До колкото разбрах има и филтър, който трябва да се сменя на определени километри (120К до колкото прочетох). Той на каква цена е, приблизително?Благодаря предварително.

    #2
    кола

    Може да е вземеш само ако си сигурен в скоростите Иначе по добре обикновени скорости няма кой да ти ги прави има но е скъпо .
    КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
    Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
    http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

    Коментар


      #3
      А как да бъда сигурен в скоростите освен да я закарам на диагностика?

      Коментар


        #4
        Повечето автокъщи си имат транзитни номера, с която можеш да тестваш колата на пътя и да я занесеш на сервиз за диагностика. Ако търговеца тръгне да ти обяснява, че не можело - лъже те и по-добре бегай от там.

        Коментар


          #5
          Не съм наясно изобщо с тия транзитни номера, но ще го имам в предвид. Те могат да се поставят на която и да е кола или трябва да са за определен автомобил (както постоянните). Ако в сила е първото мога ли да ги използвам за да придвижа автомобила от град А до град Б, естествено ако техническото му състояние го позволява.

          Коментар


            #6
            Вече имаше подобна тема. Хвърли и един поглед - http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.p...708&highlight=. В крайна сметка най-добрата диагностика е да се покара колата ако има нещо със скоростите ще се усети. Като цяло автоматика на тези пунтовци е надежден. Вариаторен тип е и ако е гледана колата няма да има проблеми.
            Grande Punto 1.9 JTD Sport '06
            Punto GT 1.4 Turbo '99
            Punto Sporting 1.2 16v '01 - ex

            Коментар


              #7
              Re: Съвети при покупка на Punto - автоматик - между 2000-200

              dstaikov написа:
              Здравейте,бих искал да попитам 2-3 неща относно Fiat Punto, произведено между 2000-2003 година с автоматична скоростна кутия. Спрял съм се на две такива - цената им варира от 3900-4000 лв.Проблема е, че повечето такива се намират в автокъщи и са без номера, гражданска и т.н. Това означава, че не може да се закара на диагностика.Какво бихте ме посъветвали в тази ситуация? Има ли някакви методи за базова диагностика на скоростната кутия специално, а и на двигателя?Другия ми въпрос е свързан с поддръжката на кутията. Доколкото разбрах скоростната кутия можела да се диагностицира, чрез компютър (имала куплунг), вярно ли е това?Маслото предполагам неможе да се сменя, а само се долива. Каква е средно цената на литър масло за този модел? До колкото разбрах има и филтър, който трябва да се сменя на определени километри (120К до колкото прочетох). Той на каква цена е, приблизително?Благодаря предварително.
              Маслото на тази скоростна кутия се сменя на всеки 40 000 км, не се долива. Има щека от която се проверява, може да се познае дали е за смяна по цвета, ако е потъмняло/кафеникаво, значи е за смяна. Скоростната кутия събира 2 л. масло, цената на маслото е 32.80 лв/л. Характерно за този модел Punto e, че е със безстепенна/вариаторна(CVT) скоростна кутия произведена от Subaru(FHI). Обслужва се само с масло Tutela CVT N.G., филтъра за скоростната кутия струва ~130-160 лв., но той по принцип не се сменя. За диагностика може да се отиде във сервиза, който се намира на бул. "Черни връх" №86 (след сервиз МОТОТЕХНИКА).
              Fiat Idea 1.9 8V mJet 'Emotion'
              Fiat Bravo 1.4 16V T-Jet 'Eleganza'
              Fiat Punto 1.2 16V ELX 'Speedgear'
              Fiat Uno 1.0 i.e S - "powered by FIRE 8V"

              https://www.fiat-uno.org/

              Коментар


                #8
                mr_none написа:
                Вече имаше подобна тема. Хвърли и един поглед - http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.p...708&highlight=. В крайна сметка най-добрата диагностика е да се покара колата ако има нещо със скоростите ще се усети. Като цяло автоматика на тези пунтовци е надежден. Вариаторен тип е и ако е гледана колата няма да има проблеми.
                Да прегледах я добих доста ясна представа. Извинявам се ако съм дублирал нещо. FIRE 8V - ей тази информация ме интересуваше. Благодарности на всички

                Коментар


                  #9
                  За скоростната кутия.Най важното което трябва да погледнеш е 1.Маслото в никакъв случай не трябва да е ярко червено (рубинено червено) и да мирише на прегоряло и без утайки 2.Да направиш (срив тест) Държиш спирачката натисната,лоста включен на D и подаваш газ като гледаш оборотомера до къде ще стигне.Нормалното за тази кутия е до около 2200об/мин и на R по същия начин.

                  Коментар


                    #10
                    staho написа:
                    За скоростната кутия.Най важното което трябва да погледнеш е 1.Маслото в никакъв случай не трябва да е ярко червено (рубинено червено) и да мирише на прегоряло и без утайки 2.Да направиш (срив тест) Държиш спирачката натисната,лоста включен на D и подаваш газ като гледаш оборотомера до къде ще стигне.Нормалното за тази кутия е до около 2200об/мин и на R по същия начин.
                    Не съм съгласен, че маслото не трябва да е червеникаво. То си е такова в тубата. Но ако е черно може да не е сменяно(което може да има последствия за кутията), ако мирише на прегоряло не е добре. Трябва да мирише на химия т.е. на синтетика. А като извадиш щеката и я прекараш през пръста усетиш ли някакви частици, кутията има сериозен проблем. Много хора не знаят на коя скорост се гледа нивото на маслото. В един сервиз така щяха да ми скапят кутията, добре че са руските форуми, хората си признаха грешката. Общо взето гледаш да червенее и да мирише на синтетика. Това е.
                    Palio Weekend 1.7 TD

                    Коментар


                      #11
                      Имам предвид да не е ярко червено.Каквото е декстрона. Тутелата е червеникаво клонящо към кафяво.

                      Коментар


                        #12
                        staho написа:
                        Имам предвид да не е ярко червено.Каквото е декстрона. Тутелата е червеникаво клонящо към кафяво.
                        Каквото и да е, джамбазите може да са го сменили за продажба, така че всичко си е чист късмет. Важното е добре да превключва без резки тласъци.
                        Palio Weekend 1.7 TD

                        Коментар


                          #13
                          Няма тласъци при тази кутия безстепенна вариаторна като тролейбус е. Не се усеща превключване газ и само ускоряваш.Гледаш как оборотомера седи на 3000об/мин а километража се покачва.За късмета си ужасно прав и е винаги на първо място.Другата ми препоръка е направи и диагностика и виж колко км показва в ЕКУ-то и ги сравни с таблото.

                          Коментар


                            #14
                            Прегледай и тази тема http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.p...456&highlight=
                            Marea Weekend HLX Jtd 110

                            oO(_)____////____(_)Oo

                            Коментар


                              #15
                              TIP написа:
                              Прегледай и тази тема http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.p...456&highlight=
                              Колега в крайна сметка се спрях на Пунто 2001 г,вариаторче много съм доволна.Имах възможността да направя разлика между нормално работеща скоростна кутия и такава на която и е взета душицата. Има разлика .Качих се и направих по няколко километра на студен двигател и в междублоково пространство .Направи ми впечатление,че колата която не купих/а тя беше 2005г/ ускоряваше някак бавно,имаше като тласък при потегляне,имаше нещо като тресене в един момент след 40 км...Добре е да се направи диагностика,но и да се покара и гледай седалки,мокет табло,защото това което е по километраж или като ти я вържат за лаптоп почти никога не са реалните километри. Фифата за града е супер,а колко багаж влиза в тая калинка
                              Животът е това,което се случва докато кроим други планове.
                              Love is a language spoken by everyone,but understood only by the heart

                              Коментар

                              Working...
                              X