Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Блокирал заден среден автоматичен колан на Мареа

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Блокирал заден среден автоматичен колан на Мареа

    Колеги,Преди 3-4 дни след спускане на дясната (по-дългата) част на облегалката на Мареата, след вдигането й установих, че средния колан е блокирал и не иска да излиза навън. Коланът е като предните - с ролка и автоматично прибиране, не е просто каишка. Та колана дори беше влезнал навътре и беше притиснал дунапрена на седалката. Това се е случвало и друг път и всеки път съм успявал да го освободя, след като отвия долната му част, върна го малко на вътре и после без проблеми заработваше. Този път обаче колана продължи само да се прибира и по никакъв начин не мога да го накарам да излезе навън (да се развие). Махнах корите от задната страна на облегалката, тъй като ролката е вътре в нея, но се оказа, че под корите е една здрава ламарина, по която няма какво да се отвори, за да се стигне до колана. След 2-3 разговора с познати и приятели, стигнахме до извода, че вероятно трябва да се махне тапицерията, за да се стигне до колана. Възникнаха някои въпроси относно тази манипулация - няма ли друг по-лесен начин за достигане до колана, лесно ли се сваля тапицерията, след свалянето дали няма да се набръчка и вече да не седи изпъната както сега?Някой правил ли е тази манипулация и може ли да сподели съвети?Поздрави

    #2
    Правил съм го на Либрата преди няколко дни. Тапицерията се сваля много лесно, на края на плата е зашита една шина която влиза в един улей. Колана може да не работи поради две причини, седалката не е изправена както трябва или не е заключена към купето. Повече време ще ти отнеме да свалиш седалката от купето от колкото да махнеш тапицерията.

    Коментар


      #3
      chaveto написа:
      Правил съм го на Либрата преди няколко дни. Тапицерията се сваля много лесно, на края на плата е зашита една шина която влиза в един улей. Колана може да не работи поради две причини, седалката не е изправена както трябва или не е заключена към купето. Повече време ще ти отнеме да свалиш седалката от купето от колкото да махнеш тапицерията.
      И двете условия не са на лице при мен, т.е. седалката е закопчана и си седи точно на мястото, коланът обаче работи само в посока на прибиране. Освен на шините в краищата, по средата няма ли и разни кукички или нещо друго, което да я държи изпъната? Коланът отзад с пиропатрон ли е?

      Коментар


        #4
        Няма кукички, тапицерията излиза с дунапрена. Колана няма никакви патрони. Не знам при Фиат как е изпълнението, но при някои автоматични колани има една сачма. Тази сачма също следи дали положението на самият механизъм е хоризонтално. Ако сачмата е запецнала и не се търкаля...... в канала, колана само се прибира. Опитай да удариш с ръка по седалката, самият механизъм стои горе високо на облегалката.П.С. преди няколко дни като свалях тапицерията..... мислех да направя снимки, но се зачудих кой ли ще ги гледа, така и не направих :D

        Коментар


          #5
          Преди малко установих, че коланът се е самооправил, така че ремонтът се отлага в бъдещето някъде.

          Коментар


            #6
            Колега, нямам представа колко често ползваш този колан, но на едно Пежо, колана по цяла зима го държахме вързан да не се прибира, защото като стане студено и няма вадене Като се стопли и няма проблем :D Да не се получава и при теб подобен ефект ?
            Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

            Коментар


              #7
              Airfan написа:
              Преди малко установих, че коланът се е самооправил, така че ремонтът се отлага в бъдещето някъде.
              Според мен самия механизъм( сачмата ) заяда от това че колана не се ползва всеки ден. вътре влиза прах и мизерия и колана спира да работи. единствено може да се оправи това с разглобяване, почистване и смазване което според мен е напълно излишно
              Fiat Croma 1.9 JTD '06 150hp
              Ex. Fiat Bravo SX 1.4 12v '97

              Коментар


                #8
                Dido_Lyubenov написа:
                Колега, нямам представа колко често ползваш този колан, но на едно Пежо, колана по цяла зима го държахме вързан да не се прибира, защото като стане студено и няма вадене Като се стопли и няма проблем :D Да не се получава и при теб подобен ефект ?
                До скоро е ползван 4-5 пъти от както имам колата, но от скоро започна да заклинва ако свалям напред облегалката. След вдигането й, коланът обикновено е заклинил. Иначе обстоятелствата около мен налагат използването на трите колана и искам да работят, но дали от студа е спекъл - още незнам. Лятото ще си покаже.
                Hristian_Aleksiev написа:
                Според мен самия механизъм( сачмата ) заяда от това че колана не се ползва всеки ден. вътре влиза прах и мизерия и колана спира да работи. единствено може да се оправи това с разглобяване, почистване и смазване което според мен е напълно излишно
                Това ще го направя само ако напълно откаже. Сега ще си сглобя всичко и така до следващия път.

                Коментар


                  #9
                  Колеги помагайте. Имам абсолютно идентичен проблем със създателя на темата. Тъй като ми предстои дълго пътуване, трябва да слагам детска седалка а тази вечер установих , че средния колан е блокирал. Преди това бях свалил седалката. Сега до такава степен е затвгнал , че дунапрена е потънал бая от натиска на колана. Има ли някви системи с жила и сачми и при мен? Възможно ли е изобщо да се оправи? За предпочитане начин с минимални разглобявания. Благодаря предварително.Стило 3 врати 120 коня дизел 2006 година
                  Stilo 120 / 06'

                  Коментар


                    #10
                    Кола

                    Ако може смажи го с нещо от рода на WD 40 отстрани не точно по колана да не се цапа чукни го с нещо рязко от различни страни ако можеОправи седалката сигурно не е сложена както трябва
                    КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
                    Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
                    http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

                    Коментар


                      #11
                      Механизма е с прожина и съчма, раздрусай го малко или го разклати, на закопчяна седалка.
                      Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
                      (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
                      Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

                      Коментар


                        #12
                        Вдигаш седалката, отвиваш колана в долния край с гаечен ключ 19, отпускаш малко, оправя се и си го завиваш обратно. Процедурата се повтаря при всяко с пускане на облегалката. Имаше и друг начин да се оправи, но в момента не се сещам за него. Включително аз така си го оправих отново преди 2 дни.

                        Коментар


                          #13
                          Колеги реших проблема току що. Първо развих колана от долната страна прикрепена към пода. Прибра още малко, но пак не се освободи. Отворих ципа на тапицерията отзад, разкачих пластмасовите щипки с бая зор. Бръкнах под кората и развих болта , коъто държи самия механизъм. Тъй като нямаше как да го извадя напълно , поразклатих го колкото можах както ми казахте и след 2-3 врътки навън-навътре взе че се освободи и си работи нормално. Остава един проблем. Щипките ,които откачих с бая зор(тези дето държат тапицерията) немога да ги прихвана пак за профила, към който бяха прихванати. Колкото и да мъчих не успях да го опъна толкова , че да мога да ги закача обратно. Но това не е чак толкова голям проблем, но съм с малко странен характер и като знам че не е както трябва все ми се върти в главата. Ще го оправя при първа възможност. Както и да е , по важно беше да оправя колана. Благодаря за помощта. Поздрави.
                          Stilo 120 / 06'

                          Коментар


                            #14
                            Тази процедура, която си направил аз не съм я правил и незнам как да ти помогна.

                            Коментар

                            Working...
                            X