Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Темпрата не загрява както трябва....

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    Принципно е така както каза колегата. Виж сега при мен как беше - паля, тръгвам достигам си нормалната работна температура (средата на скалата при мен) и термоса отваря. Да обаче след като отвори пада под средата и повече не се качва там освен ако не я настъпя като хората и пак пада. Следователно след като отвори веднъж и после не затваря и така докато не изстине нацяло мотора.Факт че постигам нормална работна температура - термостата следователно ми работи.Факт че не я поддържа след това - термоса следователно не работи.Не знаех как да го тълкувам, то си противоречеше.След смяната на термостата стига си средата и си остава там.
    Fiat Marea Weekend 1.9 JTD 105 2000
    Lancia Lybra 1.9 JTD 115 2002

    Коментар


      #17
      Re: .......

      fuel injekcion написа:
      ако термостата не отваря както трябва няма да стига 90градуса на празен ход ако не е така да ме поправят!
      пък то нищо общо
      cokata_23 написа:
      След смяната на термостата стига си средата и си остава там.
      Много ясно, ама пробвай да го обясниш на някой с неработещ термостат.
      The box said "Requires Windows 98 or better", so I installed Linux
      Marea SW 2400 JTD CF2 136CV 100KW "HLX-TOUR DE FRANCE"
      Ex: Brava 1.6 ELX 16V 103 hps '98 LPG Atiker + LC Romano

      Коментар


        #18
        С нов термостат съм от 3 месеца и съм напълно съгласен с колегата"wwalker".Дали ще вкл.вентилатор на парното или не,стрелката си ми стои на мястото където трябва да стои при загрял двигател,независимо от това градско или извънграда се движа....Това му е работата на термостата предполагам...
        FIAT BRADVA 1,6 с няколко вентила

        Коментар


          #19
          cokata_23 написа:
          Веднъж достигна ли работна температура си стои там, с парно или без, с затворена клапа или отворена клапа за външен въздух. Температурата пада само когато се спускам на принудителен празен ход ( от Боровец примерно си пада на 1/4 от скалата ми) или когато стоя на място продължително време (около 15 мин. в студено време).Това е за ЖТД то. Пък да не говорим, че бензина отделя повече топлина, така че там такива аномалии няма или са малко.Термостатче трябва на темпрата. Приятел има Типо 1.4 моно. За по - малко от 10 мин. е на работна температура и не се забелязва падане на градусите в града. Това при сегашните студове. Все пак таблото на типото е разграфено доста добре с цифри и следим как се държи термоса.
          Точно това е правилният отговор.При бензина понеже при принудителен празен ход дроселовата клапа е затворена и не постъпва студен въздух в мотора дори и при спускане не се наблюдава падане на температурата при изправен термостат. Това ми са впечатленията след 2 бензинови и 3 дизелови коли.
          Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
          Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

          Коментар


            #20
            До тук добре, само дето не стана ясно на никой, от къде идва топлото за парното ? Ако погледнем в една друга тема, там пък се казва обратното - бензиновия се охлаждал по- лесно, щото като е затворен дросела, няма въздух който да се сгъстява в цилиндрите и съответно от сгъстяването да се получва топлина ??? Ха сега де Кое е вярно от всичко казано до тук ? Да предположим че аз нямам хабер как работи това чудо дето трябвало да се смени, щото съм блунди, и само чета умно, но на кое да вярвам сега ?
            Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

            Коментар


              #21
              ilko-gd написа:
              cokata_23 написа:
              Веднъж достигна ли работна температура си стои там, с парно или без, с затворена клапа или отворена клапа за външен въздух. Температурата пада само когато се спускам на принудителен празен ход ( от Боровец примерно си пада на 1/4 от скалата ми) или когато стоя на място продължително време (около 15 мин. в студено време).Това е за ЖТД то. Пък да не говорим, че бензина отделя повече топлина, така че там такива аномалии няма или са малко.Термостатче трябва на темпрата. Приятел има Типо 1.4 моно. За по - малко от 10 мин. е на работна температура и не се забелязва падане на градусите в града. Това при сегашните студове. Все пак таблото на типото е разграфено доста добре с цифри и следим как се държи термоса.
              Точно това е правилният отговор.При бензина понеже при принудителен празен ход дроселовата клапа е затворена и не постъпва студен въздух в мотора дори и при спускане не се наблюдава падане на температурата при изправен термостат. Това ми са впечатленията след 2 бензинови и 3 дизелови коли.
              От 4 бензинови и 1 дизелова факт е,че при спускане на баир или при не натоварен режим на мотора ( при пуснато парно) температурата на водата пада,малко но пада...говоря при температури на въздуха под -9,-12 и т.н.
              Brava td100 1999г.
              CIVIC 1,6 SOHC VTEC EH9 на части !
              http://besniq30.snimka.bg/automobile...9-td100.672971
              Форд Фокус 1.8 Тдди
              http://picbg.net/pic1.php?u_id=71529...84&i_id=688945

              Коментар


                #22
                Всичко е строго индивидуално.Факт е,че на място дизелов двигател не може да загрее колкото бензиновия никога.Пак зависи от модела де.Новите модели на някои коли за това ги правят без стрелка за темп.-да не се шашка народа.При тези външни температури е нормално да се охлажда двигателя при извънградско,термостата в случая може да не стигне до отваряне въобще.Имаме въздушна струя която охлажда самия двигател,охлажда го чрез маслото,чрез радиаторчето на парното.Дали съм прав е много лесно да се разбере-просто колегата ще спре притока на студен въздух от вън,ще спре и парното и ще разбере за какво става дума.Просто радиаторчето на парното е и един вид охладител на системата,която пък се влияе и от натоварването на двигатела. С това не омаловажавам работата на термостата.Просто ако има такава алтернатива -да отваря на 90 а пък да затваря на 60,нищо не пречи да го прави и на място,а не само в движение. В друг един филм същото може да се получи и при тръгнала да си ходи водна помпа.Това ако е комбинирано с неизправен термостат се получава точно същия ефект както при колегата.На място няма хубава циркулация и колата загрява,в движение според оборотите се подобрява и циркулацията и колата се охлажда.Не ми се влиза в други филми,за това колегата да си кара,а като се стопли времето ще се чуе какво е.

                Коментар


                  #23
                  Dido_Lyubenov написа:
                  До тук добре, само дето не стана ясно на никой, от къде идва топлото за парното ? Ако погледнем в една друга тема, там пък се казва обратното - бензиновия се охлаждал по- лесно, щото като е затворен дросела, няма въздух който да се сгъстява в цилиндрите и съответно от сгъстяването да се получва топлина ??? Ха сега де Кое е вярно от всичко казано до тук ? Да предположим че аз нямам хабер как работи това чудо дето трябвало да се смени, щото съм блунди, и само чета умно, но на кое да вярвам сега ?
                  Колега, за какво парно говорим, при положение, че авторът на темата е споменал в самото начало - проблеми с парното нямам. Това което той наблюдава е спадане на темп. в движение.Факт е, че парното е консуматор на топлина, и то голям консуматор. Но при бензинов автомобил няма такова значение като при нас печките. Те просто си отделят много топлина. Факт.И пак казвам с на приятеля ми типото вътре в града след смяна на термос (май 87гр. беше неговия) си стои в работна температура, независимо на място ли е, пали и тръгва веднага, или си чакаме по светофарите.П.С. Благородно му завиждам за 5 мин и си има парно, с печката този ефект го няма.
                  Fiat Marea Weekend 1.9 JTD 105 2000
                  Lancia Lybra 1.9 JTD 115 2002

                  Коментар


                    #24
                    cokata_23 да и на мен това ми липсва от бензиновата кола.Dido_Lyubenov парното е охладител, факт. Но е ясно че бензиновият мотор отделя повече топлина и това не го бърка толкова колкото дизела. Това е така заради различното съотношение на горивната смес - дизела работи с излишък на въздух ако може така да се каже, докато при бензина съотношението е фиксирано винаги. За сгъстяването на въздуха - наистина се отделя топлина. Като вляза в копресорното на фирмата сега на този студ умирам от жега. Но въздуха не е такъв газ като фреона например та отделяната при сгъстяването му топлина да е толкова много, че да топли мотора. За това поради липсата на дроселова клапа дизела изстива при спускане ако караш на принудителен празен ход - с пусната напълно газ. Защото освен парното го охлажда и студеният въздух в цилиндрите. От това се получава разликата.
                    Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
                    Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

                    Коментар


                      #25
                      ilko-gd написа:
                      cokata_23 да и на мен това ми липсва от бензиновата кола.Dido_Lyubenov парното е охладител, факт. Но е ясно че бензиновият мотор отделя повече топлина и това не го бърка толкова колкото дизела. Това е така заради различното съотношение на горивната смес - дизела работи с излишък на въздух ако може така да се каже, докато при бензина съотношението е фиксирано винаги. За сгъстяването на въздуха - наистина се отделя топлина. Като вляза в копресорното на фирмата сега на този студ умирам от жега. Но въздуха не е такъв газ като фреона например та отделяната при сгъстяването му топлина да е толкова много, че да топли мотора. За това поради липсата на дроселова клапа дизела изстива при спускане ако караш на принудителен празен ход - с пусната напълно газ. Защото освен парното го охлажда и студеният въздух в цилиндрите. От това се получава разликата.
                      Дано колегата с темпрата да си направи изводите. То лятото ще си му държи температура, но зимата с тези градуси ще си лапа повече. Аз лично бих го сменил макар и да имам парно. Пък и на темпрата не е толкоз скъп май. Успех!
                      Fiat Marea Weekend 1.9 JTD 105 2000
                      Lancia Lybra 1.9 JTD 115 2002

                      Коментар


                        #26
                        дам...

                        като я взех си седеше винаги на 94-5 градуса....няма значение на парно...в движение или не.....както казах в началото парното е перфектно...просто 10-15мин..достига 90градуса ако не и повече ,бавно си е...а като потегля от 94-градуса и трябват 100-метра да ги свали на 65-70 и там си седи..а и сега тове зимно време с тези температури ми лапа 12-13 на 100 газ..ГРАЦКО СОФИЯ..малко са и много..при положение ,че я карам до 2500об...само малко да се оправи времето и го сменям ... благодаря за отговорите...
                        FIAT TEMPRA 1.6 75HP

                        Коментар


                          #27
                          Ленив термостат - отваря, като стигне определена температура, но закъснява да затвори, когато течността от радиатора охлади мотора повече от необходимото. Само при спускане на по-продължително надолнище с пуснато парно и вентилатор може да падне температурата, инак не. Нито на извънградско, нито на градско. Сутрин, като карам жената на работа, имам едно хубаво баирче - плевенчани знаят къде е Езикова гимназия. После, покрай ШЗО, имам точно 1 км спускане без газ, само на скорост и температурата ми пада с 10 - 15 градуса, зависи колко е студено. В градско никога не ми пада под 90 гр, независимо на коя степен е вентилатора. Колата не е Фиат, но тези наблюдения ги имам на доста марки.
                          Предпочитам да бъда смешен в очите на глупаците, отколкото сам да бъда глупак.

                          Коментар


                            #28
                            muns61 написа:
                            Ленив термостат - отваря, като стигне определена температура, но закъснява да затвори, когато течността от радиатора охлади мотора повече от необходимото. Само при спускане на по-продължително надолнище с пуснато парно и вентилатор може да падне температурата, инак не. Нито на извънградско, нито на градско. Сутрин, като карам жената на работа, имам едно хубаво баирче - плевенчани знаят къде е Езикова гимназия. После, покрай ШЗО, имам точно 1 км спускане без газ, само на скорост и температурата ми пада с 10 - 15 градуса, зависи колко е студено. В градско никога не ми пада под 90 гр, независимо на коя степен е вентилатора. Колата не е Фиат, но тези наблюдения ги имам на доста марки.
                            смяната му е играта :D
                            FIAT TEMPRA 1.6 75HP

                            Коментар


                              #29
                              ilko-gd написа:
                              cokata_23 да и на мен това ми липсва от бензиновата кола.Dido_Lyubenov парното е охладител, факт. Но е ясно че бензиновият мотор отделя повече топлина и това не го бърка толкова колкото дизела. Това е така заради различното съотношение на горивната смес - дизела работи с излишък на въздух ако може така да се каже, докато при бензина съотношението е фиксирано винаги. За сгъстяването на въздуха - наистина се отделя топлина. Като вляза в копресорното на фирмата сега на този студ умирам от жега. Но въздуха не е такъв газ като фреона например та отделяната при сгъстяването му топлина да е толкова много, че да топли мотора. За това поради липсата на дроселова клапа дизела изстива при спускане ако караш на принудителен празен ход - с пусната напълно газ. Защото освен парното го охлажда и студеният въздух в цилиндрите. От това се получава разликата.
                              Тук съм съгласен с теб, но очаквах някой да си обори думите, за това пставих въпроса така. Все пак не е за пренебрегване и студения въздух който обдухва ДВГ, но щом колегите които карат Темпра, казват че не е нормално да пада температурата - О’К. И на бензинка ми е падала температурата със здрав термостат, но не е била ФИАТ, поне не италиански :D
                              Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

                              Коментар

                              Working...
                              X