Принципно е така както каза колегата. Виж сега при мен как беше - паля, тръгвам достигам си нормалната работна температура (средата на скалата при мен) и термоса отваря. Да обаче след като отвори пада под средата и повече не се качва там освен ако не я настъпя като хората и пак пада. Следователно след като отвори веднъж и после не затваря и така докато не изстине нацяло мотора.Факт че постигам нормална работна температура - термостата следователно ми работи.Факт че не я поддържа след това - термоса следователно не работи.Не знаех как да го тълкувам, то си противоречеше.След смяната на термостата стига си средата и си остава там.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Темпрата не загрява както трябва....
Collapse
X
-
Re: .......
fuel injekcion написа:ако термостата не отваря както трябва няма да стига 90градуса на празен ход ако не е така да ме поправят!cokata_23 написа:След смяната на термостата стига си средата и си остава там.
Коментар
-
С нов термостат съм от 3 месеца и съм напълно съгласен с колегата"wwalker".Дали ще вкл.вентилатор на парното или не,стрелката си ми стои на мястото където трябва да стои при загрял двигател,независимо от това градско или извънграда се движа....Това му е работата на термостата предполагам...FIAT BRADVA 1,6 с няколко вентила
Коментар
-
cokata_23 написа:Веднъж достигна ли работна температура си стои там, с парно или без, с затворена клапа или отворена клапа за външен въздух. Температурата пада само когато се спускам на принудителен празен ход ( от Боровец примерно си пада на 1/4 от скалата ми) или когато стоя на място продължително време (около 15 мин. в студено време).Това е за ЖТД то. Пък да не говорим, че бензина отделя повече топлина, така че там такива аномалии няма или са малко.Термостатче трябва на темпрата. Приятел има Типо 1.4 моно. За по - малко от 10 мин. е на работна температура и не се забелязва падане на градусите в града. Това при сегашните студове. Все пак таблото на типото е разграфено доста добре с цифри и следим как се държи термоса.Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше
Коментар
-
До тук добре, само дето не стана ясно на никой, от къде идва топлото за парното ? Ако погледнем в една друга тема, там пък се казва обратното - бензиновия се охлаждал по- лесно, щото като е затворен дросела, няма въздух който да се сгъстява в цилиндрите и съответно от сгъстяването да се получва топлина ??? Ха сега де Кое е вярно от всичко казано до тук ? Да предположим че аз нямам хабер как работи това чудо дето трябвало да се смени, щото съм блунди, и само чета умно, но на кое да вярвам сега ?Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Коментар
-
ilko-gd написа:cokata_23 написа:Веднъж достигна ли работна температура си стои там, с парно или без, с затворена клапа или отворена клапа за външен въздух. Температурата пада само когато се спускам на принудителен празен ход ( от Боровец примерно си пада на 1/4 от скалата ми) или когато стоя на място продължително време (около 15 мин. в студено време).Това е за ЖТД то. Пък да не говорим, че бензина отделя повече топлина, така че там такива аномалии няма или са малко.Термостатче трябва на темпрата. Приятел има Типо 1.4 моно. За по - малко от 10 мин. е на работна температура и не се забелязва падане на градусите в града. Това при сегашните студове. Все пак таблото на типото е разграфено доста добре с цифри и следим как се държи термоса.Brava td100 1999г.
CIVIC 1,6 SOHC VTEC EH9 на части !
http://besniq30.snimka.bg/automobile...9-td100.672971
Форд Фокус 1.8 Тдди
http://picbg.net/pic1.php?u_id=71529...84&i_id=688945
Коментар
-
Всичко е строго индивидуално.Факт е,че на място дизелов двигател не може да загрее колкото бензиновия никога.Пак зависи от модела де.Новите модели на някои коли за това ги правят без стрелка за темп.-да не се шашка народа.При тези външни температури е нормално да се охлажда двигателя при извънградско,термостата в случая може да не стигне до отваряне въобще.Имаме въздушна струя която охлажда самия двигател,охлажда го чрез маслото,чрез радиаторчето на парното.Дали съм прав е много лесно да се разбере-просто колегата ще спре притока на студен въздух от вън,ще спре и парното и ще разбере за какво става дума.Просто радиаторчето на парното е и един вид охладител на системата,която пък се влияе и от натоварването на двигатела. С това не омаловажавам работата на термостата.Просто ако има такава алтернатива -да отваря на 90 а пък да затваря на 60,нищо не пречи да го прави и на място,а не само в движение. В друг един филм същото може да се получи и при тръгнала да си ходи водна помпа.Това ако е комбинирано с неизправен термостат се получава точно същия ефект както при колегата.На място няма хубава циркулация и колата загрява,в движение според оборотите се подобрява и циркулацията и колата се охлажда.Не ми се влиза в други филми,за това колегата да си кара,а като се стопли времето ще се чуе какво е.
Коментар
-
Dido_Lyubenov написа:До тук добре, само дето не стана ясно на никой, от къде идва топлото за парното ? Ако погледнем в една друга тема, там пък се казва обратното - бензиновия се охлаждал по- лесно, щото като е затворен дросела, няма въздух който да се сгъстява в цилиндрите и съответно от сгъстяването да се получва топлина ??? Ха сега де Кое е вярно от всичко казано до тук ? Да предположим че аз нямам хабер как работи това чудо дето трябвало да се смени, щото съм блунди, и само чета умно, но на кое да вярвам сега ?Fiat Marea Weekend 1.9 JTD 105 2000
Lancia Lybra 1.9 JTD 115 2002
Коментар
-
cokata_23 да и на мен това ми липсва от бензиновата кола.Dido_Lyubenov парното е охладител, факт. Но е ясно че бензиновият мотор отделя повече топлина и това не го бърка толкова колкото дизела. Това е така заради различното съотношение на горивната смес - дизела работи с излишък на въздух ако може така да се каже, докато при бензина съотношението е фиксирано винаги. За сгъстяването на въздуха - наистина се отделя топлина. Като вляза в копресорното на фирмата сега на този студ умирам от жега. Но въздуха не е такъв газ като фреона например та отделяната при сгъстяването му топлина да е толкова много, че да топли мотора. За това поради липсата на дроселова клапа дизела изстива при спускане ако караш на принудителен празен ход - с пусната напълно газ. Защото освен парното го охлажда и студеният въздух в цилиндрите. От това се получава разликата.Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше
Коментар
-
ilko-gd написа:cokata_23 да и на мен това ми липсва от бензиновата кола.Dido_Lyubenov парното е охладител, факт. Но е ясно че бензиновият мотор отделя повече топлина и това не го бърка толкова колкото дизела. Това е така заради различното съотношение на горивната смес - дизела работи с излишък на въздух ако може така да се каже, докато при бензина съотношението е фиксирано винаги. За сгъстяването на въздуха - наистина се отделя топлина. Като вляза в копресорното на фирмата сега на този студ умирам от жега. Но въздуха не е такъв газ като фреона например та отделяната при сгъстяването му топлина да е толкова много, че да топли мотора. За това поради липсата на дроселова клапа дизела изстива при спускане ако караш на принудителен празен ход - с пусната напълно газ. Защото освен парното го охлажда и студеният въздух в цилиндрите. От това се получава разликата.Fiat Marea Weekend 1.9 JTD 105 2000
Lancia Lybra 1.9 JTD 115 2002
Коментар
-
дам...
като я взех си седеше винаги на 94-5 градуса....няма значение на парно...в движение или не.....както казах в началото парното е перфектно...просто 10-15мин..достига 90градуса ако не и повече ,бавно си е...а като потегля от 94-градуса и трябват 100-метра да ги свали на 65-70 и там си седи..а и сега тове зимно време с тези температури ми лапа 12-13 на 100 газ..ГРАЦКО СОФИЯ..малко са и много..при положение ,че я карам до 2500об...само малко да се оправи времето и го сменям ... благодаря за отговорите...FIAT TEMPRA 1.6 75HP
Коментар
-
Ленив термостат - отваря, като стигне определена температура, но закъснява да затвори, когато течността от радиатора охлади мотора повече от необходимото. Само при спускане на по-продължително надолнище с пуснато парно и вентилатор може да падне температурата, инак не. Нито на извънградско, нито на градско. Сутрин, като карам жената на работа, имам едно хубаво баирче - плевенчани знаят къде е Езикова гимназия. После, покрай ШЗО, имам точно 1 км спускане без газ, само на скорост и температурата ми пада с 10 - 15 градуса, зависи колко е студено. В градско никога не ми пада под 90 гр, независимо на коя степен е вентилатора. Колата не е Фиат, но тези наблюдения ги имам на доста марки.Предпочитам да бъда смешен в очите на глупаците, отколкото сам да бъда глупак.
Коментар
-
muns61 написа:Ленив термостат - отваря, като стигне определена температура, но закъснява да затвори, когато течността от радиатора охлади мотора повече от необходимото. Само при спускане на по-продължително надолнище с пуснато парно и вентилатор може да падне температурата, инак не. Нито на извънградско, нито на градско. Сутрин, като карам жената на работа, имам едно хубаво баирче - плевенчани знаят къде е Езикова гимназия. После, покрай ШЗО, имам точно 1 км спускане без газ, само на скорост и температурата ми пада с 10 - 15 градуса, зависи колко е студено. В градско никога не ми пада под 90 гр, независимо на коя степен е вентилатора. Колата не е Фиат, но тези наблюдения ги имам на доста марки.FIAT TEMPRA 1.6 75HP
Коментар
-
ilko-gd написа:cokata_23 да и на мен това ми липсва от бензиновата кола.Dido_Lyubenov парното е охладител, факт. Но е ясно че бензиновият мотор отделя повече топлина и това не го бърка толкова колкото дизела. Това е така заради различното съотношение на горивната смес - дизела работи с излишък на въздух ако може така да се каже, докато при бензина съотношението е фиксирано винаги. За сгъстяването на въздуха - наистина се отделя топлина. Като вляза в копресорното на фирмата сега на този студ умирам от жега. Но въздуха не е такъв газ като фреона например та отделяната при сгъстяването му топлина да е толкова много, че да топли мотора. За това поради липсата на дроселова клапа дизела изстива при спускане ако караш на принудителен празен ход - с пусната напълно газ. Защото освен парното го охлажда и студеният въздух в цилиндрите. От това се получава разликата.Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар