Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Fiat 500 1.1 1997-Вода в първи цилиндър

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Fiat 500 1.1 1997-Вода в първи цилиндър

    От няколко дена Фиатчето прекъсваше и на газ и на бензин,и реших че е нещо с кабели или свещи,че ги сменях скоро и може да са ми пробутали ментаци.Днес реших да проверя какво ще да е и ...Тръбичката на отдушника и капачката на маслото пълни с пресечено масло-нещо като майонеза.Маслото в картера не е пресечено.Свещта на първи цилиндър беше обилно мокра,а между електродите и капка синкав антифриз. Повече не рових,все пак вървеше-няма да са мокри всичките...То е ясно ,ще свалям глава,дано да е само гарнитура... Та въпросите ми са: Дали ще изкара още петдесет километра,че там имам гараж? С какво усилие се стяга главата и задължителни ли са нови болтове? Необходимо ли е притягане след известен пробег-ако е,след колко километра и с какво усилие? Маже ли се с нещо новата гарнитура или се слага както си е? Благодаря ви предварително!
    FIAT500.1.1.1997

    #2
    Re: Fiat 500 1.1 1997-Вода в първи цилиндър

    kare200 написа:
    Та въпросите ми са: Дали ще изкара още петдесет километра,че там имам гараж? С какво усилие се стяга главата и задължителни ли са нови болтове? Необходимо ли е притягане след известен пробег-ако е,след колко километра и с какво усилие? Маже ли се с нещо новата гарнитура или се слага както си е? Благодаря ви предварително!
    1: Божа работа дали ще изкара. Не вярвам някой, който е в час да се наеме да даде тази прогноза. Аз лично не бих рискувал.2: Нови болтове не са задължителни. Към почти всяка гарнитура има лист с реда, силата и евентуално градусите за стягане. Препоръчвам ти да ползваш Виктор Рейнц гарнитура, малко по-скъпа е, но си струва. По спомен мисля, че беше 20нм всички, след това 30нм и после 2 пъти по 90 градуса. За реда ще те излъжа.3: Не се маже, почистваш хубаво блока и главата от налепи. За доста хора "неписано правило" е да шлайфат главата при всяко сваляне - дава спокойствие.И огледай хубаво гарнитурата като я свалиш, за да си сигурен, че тя е проблемът.
    ex Punto '95 1.1
    Lancia Y 1.1
    Bravo HGT 2.0 20V
    Supermoto!

    Коментар


      #3
      За тези 10 километра не мога да гарантирам,може да изкара,но може и да не изкара.За болтовете:в упътването на гарнитурата изрично пише,че болтовете задължително се сменят.Но може да мине и без нови болтиве обаче има шанс старите да са разтеглени и като захлупиш главата да надува и да си помислиш,че гарнитурата е дефектна(имах същия проблем преди 3 дена).Обаче за реда на стягане и за силата не мога да кажа със сигурност,но както каза колегата на гарнитурата пише колко и как.За дозатягане след определени километри по принцип е хубаво след 500 километра да се направи,въпреки че аз никога не съм дозатягал.
      Alfa Romeo 145 Quadrifoglio Verde 2.0 16V T.S. 150hp

      Коментар


        #4
        Това по капачката и вентилацията може да си е нормален зимен конденз.Щом маслото не е с цвят на боза явно положението не е толкова страшно.На Уното ми ей така на 2ри цилиндър свещта+порта на главата бяха измити до блясък...кой знае колко км. съм карал така преди да забележа в огледалото че пропушвам повечко от нормалното.И таман да сменя гарнитура и ме смляха.Предната ми кола също ей така ме издъни гарнитура на 300км от дома и се прибрах с доливане на вода.Според мен полека лека може да идеш до гаража,но винаги има едно НО и ти си преценяш
        EX' Fiat Tipo 1.4i.e DGT
        Fiat Punto 1.2 16v Sporting

        Коментар


          #5
          Благодаря ви за бързите отговори!То не се знае и аз откога карам така-Откакто съм я купил имам проблем с изхвърляне на антифриза от капачката при движение в трафик,смених термостат,датчика на вентилатора,капачката и водната помпа-Подобри се но проблема си остана,и така си карах,преди около месец смених свещите и всичките бяха сухи и с еднакъв светъл цвят.Сега се сещам ,че свещите които бяха на колата като я купих,точно тази на първият цилиндър,беше с почти свършили електроди-нещо като корозия и стопяване,изгаряне-не можах да определя точно. Както и да е,колата вече е в гаража,маслото е като ново-издържа! Източих антифриза и утре ще видим какво е.Някой ако знае каква вложка ще ми трябва за болтовете на главата,ще ми помогне много,че където е колата няма от къде да си купя-да не стане да се връщам.
          FIAT500.1.1.1997

          Коментар


            #6
            за главата камък 13. внимавай с зацепването

            Коментар


              #7
              Благодаря колега,не са проблем такива.А за зацепването имам белези и на двата вала-незнам само дали ще трябва да свалям разпределителният вал от главата,в смисъл дали има болтове под него,но това ще стане ясно след малко-главата няма да я шлайфам-поне първият път.
              FIAT500.1.1.1997

              Коментар


                #8
                и си купи нови болтове за главата. да не се циганиш за 15лв.да не стане за триците сме скъпи, за брашното-евтини.гарнитурата си има специално покритие и се разопакова непосредствено преди монтажа.
                Lancia Dedra 1.6 90ks- италианка с характер
                Fiat Uno 1.1 55ks Fire- супер здрава машина, вече бивша

                Коментар


                  #9
                  Ако ти е фаер двигателя не среща бутала с клапани.Затягането от средата спираловидно към краищата.Колегата по горе ти е дал нютоните и градусите.Успех.
                  Fiat Stilo 1,9 jtd 115.Audi A4 AFN 110.Astra GTC 19 DTH 150 HP

                  Коментар


                    #10
                    за това е хвърляла вода от капачката...

                    Коментар


                      #11
                      махни разпр. вал,или поне болтовете му от към теб на вдигнат капак,защото трябва да махнеш тръбичката и след това ти трябва тънкостенен камък 13.на кол.вал белега гледай отзад на прозореца на кутията,а на разпределителния трябва да е на 9 часа,там имаш една резка.успех

                      Коментар


                        #12
                        Поне при мен не се наложи да пипам вала.Шлайфах главата в работилница където правят само това,от тях си купих комплект гарнитури и болтовете,препоръчаха ми PAYEN ,снимаха ми и страница с реда и усилието на стягане ,има малки разлики при усилието на стягане а редът при всичките е еднакъв-спираловидно от средата-както е споменал и колегата FGRC.Ще опитам да кача снимки но незнам дали ще се получи...
                        Прикачени файлове
                        FIAT500.1.1.1997

                        Коментар


                          #13
                          Още снимки...Играх си пет часа да ги орязвам и пак не ги качва-ще пробвам пак но по късно...Получи се накрая...Другите за реда на стягане и усилието ще кача довечера...
                          Прикачени файлове
                          FIAT500.1.1.1997

                          Коментар


                            #14
                            За марката Payen,тези гарнитури са белгийски и са от групата Federal mogul,стават,но са по-евтин вариант в сравнение с Рейнц.
                            Alfa Romeo 145 Quadrifoglio Verde 2.0 16V T.S. 150hp

                            Коментар


                              #15
                              Вече минах 50 километра и всичко изглежда наред-да смятам ли ремонта за успешен или е рано да се каже?
                              Прикачени файлове
                              FIAT500.1.1.1997

                              Коментар

                              Working...
                              X