Здравейте колеги.Вече ме заболя главата да чета теми с подобни проблеми и с тяхното разрешаване. Писано е много, но колкото повече чета по - объркано става. Започвам да се плаша вече, за какво ли не четох. За стъпкови моторчета, ламбди сонди ( мързеливи ), свещи и техните температурни числа, бобини, не работещи катализатори, датчици, сензори, термостати, дроселови клапи, неправилно зацепени ангр. ремъци ... и т.н. и т.н. направо не искам да изброявам повече. За това реших да пусна тази тема, защото знам, че има хора които ще отделят от тяхното свободно време и ще се опитат да ми помогнат. Благодаря предварително.Та за проблема... от известно време колата започна да гори МНОГО! Забелязах, че с 2-ва литра минавам около 15км. Карам я предимно студена, градско, до работа и обратно. Вчера се сетих, че имам борд. комп. и вечерта като запалих колата показваше 5 км./л. тръгнах покарах малко, загря си и стигна до 9.1 км./л. Малко ми е невероятно да ми гори 11л на 100км. , все пак е 60 кончета само. Карам като пенсионер, нито я мъча нито нищо. Термостата ми работи според мен добре, загрява си и стрелката "замръзва" по средата. Предполагам, че така трябва и проблема не е от там. Държи си нормални обороти и като цяло двигателя работи добре уж. Има леко "замисляне" на свободна като и се даде газ, оборотите падат с около 100тина и след това се изфорсира. Не знам дали като е излязла от завода е имала катализатор, но сега няма. Наложи се да я бутам 2-3 пъти заради слаб акумулатор, възможно ли е да е прескочил ангр. ремък няколко зъба? Също така май имам дупка на тръбите на изпускателната система..някъде под шофьорската седалка, но тия дни ще се завари. Дали има някакво значение не знам, но след толкова четене реших и това да си кажа Не знам кадърни майстори в града, всеки разбира колкото мен (а аз изобщо не разбирам) реших да попитам от къде мога да започна и да проверя по колата сам. А и не съм много добре финансово сега, тъй че сервизите не са за предпочитане. Кое да погледна, да почистя, да сменя, да смажа? Кое може да помогне да смъкна разхода, че ще ме изкара през тавана тая кола.Поздрави.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Punto 1.2 8v 2000г лапа (гори) като ламя
Collapse
X
-
При студен двигател е нормално да харчи повече, а и 10-11 градско е нормален разход. Имай предвид, че малък двигател не винаги означава икономичен. Имал съм Пунто 1.1, Lancia Y 1.1, известно време карах едно пунто 1.2 8V и всички са харчили 9-10. Ако ти е прескочил ремък ще разбереш много бързо - или колата ще работи много неравномерно и ще прекъсва, или няма да запали изобщо.Дупката на изпускателната система не е фактор в този случай.Изчаквай колата да загрее, "работна температура" не е случаен термин, а и ще окаже влияние на разхода в твоя полза.ex Punto '95 1.1
Lancia Y 1.1
Bravo HGT 2.0 20V
Supermoto!
-
нещо да свети по таблото като дигнеш капака мотора да се тресе леко да е изгубила мощност наистина мился че е малко висок разхода на бензин моята (еднаква с твоята) ми дава около 7-8 градско (София)сподели всичко за колата кога е сменяно Масло Свещи Кабели Филтри да е ходила на диагностика и ако да какво е казалаШофирай разумно, на пътя не си сам.
Fiat Stilo Dynamic 1.6 16V 103hp Grigio Sassi
Mercedes-Benz ACTROS 4141 - The big BOSS :D
Forever in my heart: Fiat Punto II ELX 1.2i 60к ; MAN TGA 33.360 Blue Bird
Коментар
-
nickname написа:С моето каране и в този град където има няма 2-3 светофара и никакви задръствания не мога да се съглася че 11 на 100 е нормално. Може би в София ... да, но в наш’то село не. "Работната температура" 90 градуса ли ще рече?
Коментар
-
По таблото няма обезпокоителни лампички които да светят, освен лапмпичката на бензина. :D Мотора си се тресе малко, но мисля, че е в рамките на нормалното. Мощност си е добре. Маслото е на 8000-8500км, следва смяна на заплата. За въздушният филтър не съм сигурен, май от по предната смяна на маслото не съм го пипал. Значи 16-17 000км. Кабели и свещи не съм сменял и на диагностика никога не е ходила. Колата я имам от 3г. Гумите са 195/50/15 но не вярвам да ми дигнат разхода толкова много. Пуснах темата за да разбера какво мога да проверя сам, а след това да мисля за сервиз. Но ако ходя няма да е в Сливен!
Коментар
-
Нормално е. Те малките бензинови двигатели не са никак икономични. Основно може да е от ламбда, темп датчик и термостат ама ти си ги проверил тия неща.http://www.000webhost.com/151472.html <- безплатен хостинг без реклами
Peugeot 206 1.4 Hdi 2005 Ex: PUNTO 1.3 16v MULTIJET
FIAT БРАВО 1.2 16v
ФИАТ БРАВО 1.6 16v - трагично размазано
FIAT Punto 99` 1.2 - втората; Ford Orion 1.8 D- първата
Коментар
-
infineon написа:Нормално е. Те малките бензинови двигатели не са никак икономични. Основно може да е от ламбда, темп датчик и термостат ама ти си ги проверил тия неща.
Коментар
-
Нищо ти няма на колата, виж си гумите кви са тея валяци бре, утре ще изревеш и за волана че му е умрял ел усилвателя за окачването да не говорим. Ако си мислиш че тея гуми не ти вдигат над литър ела ме запали. Отделно късите разстояния нищо че няма задръствания, аз имам ланча с тоя скапан мотор в града я карам както описа колегата по горе. Паля 3 км гася седи 9 часа паля 3 км. гася седи 12 часа, и чат пат тоя цикъл се променя вместо 3 минавам 7 км. По малко от 9 така и не я свалих дори лятото камо ли сега в студа, накрая ми писна и я обгазих.Правило № 1- Нещо което работи не се пипа!!!
Правило № 2- На майстори и наркОмани вяра да нямаш!
Правило № 3- Винаги спазвай правило № 1
Коментар
-
Аз мисля, че всичко си му е наред на твоя двигател, а разхода за минусови температури до 12-14л/100км си е ОК.При минус 10 градуса, да запалиш и преместиш една кола(~1000кг) на 2км разстояние си е нормално да изгориш 250ml(0.65лв) бензин.Някой колега ако има стоянка за таксита наблизо, да им свирне от терасата и да ги пита какъв им разхода на място :D
Коментар
-
И все пак провери ламбдата как работи. От нея може 1 кило да дигне.http://www.000webhost.com/151472.html <- безплатен хостинг без реклами
Peugeot 206 1.4 Hdi 2005 Ex: PUNTO 1.3 16v MULTIJET
FIAT БРАВО 1.2 16v
ФИАТ БРАВО 1.6 16v - трагично размазано
FIAT Punto 99` 1.2 - втората; Ford Orion 1.8 D- първата
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар