10W 40По някои книжки му дават пълна синтетика, по други - полусинтетика. Досега карах със Selenia пълна синтетика.Дойде време за смяна. Какво препоръчвате? Ще ми се да не е Selenia пак, че много удря в джоба.
фиат препоръчва Селения 20К. но според мен всяко хубаво масло 10W40, ще ти върши работа.
"Светлината си въобразява,че се движи по-бързо от всичко друго,но бърка.Колкото и да припира,открива,че мракът е стигнал пръв и вече я чака."-Т.Пратчет
(Fiat 131 ABARTH 103 kW, Aprilia Tuono RSV 1000)
фиат препоръчва Селения 20К. но според мен всяко хубаво масло 10W40, ще ти върши работа.
Не съм съгласен с теб колега. Аз карам дизел и карах с Тутела 10W40, а сега съм със Селения Турбо дизел пак 10W40 и разликата е в харченето. С Тутела харчи масло като ламя, а със Селения при 140-150 км/ч небутна.
"ФИАТ препоръчва" нищо не означава. Те го препоръчват защото е италианско. На това трябва да се вярва само докато колата е в гаранция, защото в противен случай не поемат евентуален ремонт на двигателя.Моя съвет: Ако караш градско - вземи си Castrol Magnetic полусинтетика. Това е най-доброто масло за градско каране. Но щом искаш по-евтино, определено това не е твойто масло
"ФИАТ препоръчва" нищо не означава. Те го препоръчват защото е италианско. На това трябва да се вярва само докато колата е в гаранция, защото в противен случай не поемат евентуален ремонт на двигателя.
Добре де ама Фиат не е първата марка,която препоръчва определена марка масло-Селения, а и Рено препоръчват Елф. Как ще обясниш факта, че ако сложиш на Фиат или Рено друго масло го харчи, а с препоръчаната марка няма разход?
дадените марки "препоръчват" определени масла понеже получават дебели сумички за тази "реклама" , не че това са най-добрите масла за тази марка. Аз като си купих фиата браво му сложих Селения Голд полусинтетика и лампата на маслото ми премигваше на празен ход!!!Скоро го смених с Q8 пак полусинтетика и този проблем изчезна.Честно казано едва ли ще сложа Селения пак някога.
Как така мойта не харчи Castrol-а???Даже не мога да доловя и минималния разход, който дават по книга.Чичо ми, който си купи нова Алфа 147 и понеже колата е в гаранция го задължават да сипва някакво масло, на което пише AR на кутията и струва безбожно скъпо. Да не говорим, че това си е чиста Селения...Естествено е един производител от Италия да препоръчва италианско масло...
Ако 20К означава смяна на 20000 км, не знам дали е подходящо за мотора 1.4, на който всички знаем проблемите. Фиат го препоръчват това масло за всички бензинови двигатели, на моя лично ще го сменям на 8000км. В момента съм с някакъв Castrol, който го е сложил предишния собственик 500 км преди да ми продаде колата (имам лепенка и фактура на колко км е направена смяната) и октомрви горе-долу мисля на 8000 км да го сменям вече. И от мен един въпрос... за кола над 175000км кое е по-добре - 10W/40 или 15W/40 ?
Мерси на всички за мненията.В крайна сметка си купих 4 литра тубичка, която пасна идеално на максимума ми Взех си Valvoline 10W40 за двигатели над 100 000 км (демек с някакви добавки). Не беше много евтино, но по-доволно от Селения като цена
Мерси на всички за мненията.В крайна сметка си купих 4 литра тубичка, която пасна идеално на максимума ми Взех си Valvoline 10W40 за двигатели над 100 000 км (демек с някакви добавки). Не беше много евтино, но по-доволно от Селения като цена
Дано всичко е ок с маслото.. но нали знаеш, че с 1.4 мотор не трябва да забравяш редовната му смана...че иначе лошо след това
Мерси на всички за мненията.В крайна сметка си купих 4 литра тубичка, която пасна идеално на максимума ми Взех си Valvoline 10W40 за двигатели над 100 000 км (демек с някакви добавки). Не беше много евтино, но по-доволно от Селения като цена
Дано всичко е ок с маслото.. но нали знаеш, че с 1.4 мотор не трябва да забравяш редовната му смана...че иначе лошо след това
Уж след ’97 са коригирали проблема, но все пак наистина е хубаво да го сменяш на време!
Ами незнам точно какво са коригирали след 97-ма, но аз като си го взех миналата година бравото смених 6 клапана При над 3500 оборота стържеше и малко ремонт по главата + 6 нови клапана и се оправи. От тогава до сега никакви проблеми нямам(а не мога да кажа, че го карам икономично ) ... а маслото сменям на 10 000, но сега се поолях малко - 12 000. Върви екстра и нямам оплаквания. Само едно средно гърненце ми остана да си намеря, че има звук на скопено Ferrari
Коментар