Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

колебание между пунто бензин и пунто дизел

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #61
    biker_81 написа:
    Мойто мнение е че ако ще се гледа само икономия то бензина на метан.Бензин н агаз и дизел са съпоставими като цена/километър а вървежа е доста в по добре за дизела и като еластичност и като цяло.Ето например за пунтото колегата казва че на дизел е 3,5-4 /100 извън града и 5,5-6/100 в града.И като пари става 4x2,65 =10-10,5 лв извън града и 5,5-6 x 2,65 = 15-16 лв градско.На газ 6-6,5 извън града x 1,4 = 8,5-9 лв/100 и 8-8,5 градско = 11,5-12 лв градско но към което трябва да се сложи и малко бензин и пак идва към 12-13 лв/100.И така получено според мен разликата в цената е пренебрежимо малка и може да се избере дизела заради по добрата динамика.Вече за по осезаема разлика се слага метан като поне засега разхода му би бил около 5-6лв/100 извън града и 7-8 лв/100 градско .
    Ето това е едно мнение, което би помогнало на колегата!!!Както винаги стана бензин vs дизел.Пак казвам каквото и да намери колегата (бенз,газ,дизел) важното е да си го хареса.Аз лично бих си взел бензин и да и сложа газ, ако дизеловата кола не ме грабва!!!!Успех на колегата и да се похвали, ако пише вече въобще тук де. :D
    Fiat Marea Weekend 1.9 JTD 105 2000
    Lancia Lybra 1.9 JTD 115 2002

    Коментар


      #62
      nedialk00 написа:
      todorshalev, колега, айде стига глупости 80-90 средна скорост каза, това означава че трябва да караш със 120 из града :D :D значи 4/100 само мога се изсмея на това абсурдно твърдение, просто немога да го повярвам, да кажем че лятото ти е 5,5-6, сега ти е 10, абе изобщо немисля да влизам в спорове, по евтино от бензин + газ или метан няма, а бензин + газ = вървеж като на дизел, и никой неможе да ме убеди в противното, ако някой толкова много ми хвали колко мн вървял дизела, ще задам само един въпрос, защо във ф1 няма дизелови агрегати пс: разхода на данчо е извънградско и е съвсем реален, а градско да му гори 10/100, което както и да го смятата е по евтино от дизела, пък пак казвам сложете скъпоструващите ремонти на дизела и сте дотам.яс: същото пунто като на колегата infineion със сходен бензинов мотор няма да дава по-различен разход
      Абе колега абсолютни глупости пишеш че бензин+ газ било равно на вървеж като дизел.Значи не си карал читаво JTD щом смяташ така.И за да не си ги изсмуквам от пръстите като теб твърденията погледни какъв е въртящия момент на 1.2 мотора- колосалните 98 нм при 3000 оборота, докато мултиджета е 180 Нм при 1750 оборота.Резултата е че бензиновия и да 3000 оборота да го караш постоянно ще дърпа наполовина на мултиджета.А ако го караш на тия оборото разхода ще стане доста внушителен.
      http://www.000webhost.com/151472.html <- безплатен хостинг без реклами
      Peugeot 206 1.4 Hdi 2005 Ex: PUNTO 1.3 16v MULTIJET
      FIAT БРАВО 1.2 16v
      ФИАТ БРАВО 1.6 16v - трагично размазано
      FIAT Punto 99` 1.2 - втората; Ford Orion 1.8 D- първата

      Коментар


        #63
        абе няма да споря, дизел бих си взел само, ако наистина ми гори до 7-8 градско и да има откъде да взимам нафта на 1,80-2.00 лева от някой тираджия :D

        Коментар


          #64
          е че ние какво мослиш че правим повечето.а за динамиката мога само да сравня брава 1,6 и 1,9jtd.от 0 до 100-бензина -11,4 сек,а jtd-то-10,4.изводите са за вас.не забравяйте че дизеловия мотор е еластичен в широк диапазон за разлика от бензиновия.аз имах брава 1,6,разхода градско с климатик достигаше 14-15,а вниските беше мъртвец .с jtd-то се родих относно динамика ,така че не ми ги хвалете бензиновите мотори на фиат.

          Коментар


            #65
            жтд 1.3 пунто - 0-100=11.9 макс 175км/ч1.2 16в пунта 0-100=11.4 макс 174км/чза бравата си прав, с около секунда по бързо достига 100, на мен 14/100 ми гори градско в софия на климатик, иначе 13, сега зимата пак 14 гори на газ това, 19 лева на 100 км по цените от днес, на нафта ще гори 9/100 = 25 лева,a ако има тънка нафта колкото газта става, аз тука нямам от кой да взимам тънка нафта ама кой как се уреди и пак казвам - дизелова брава като моята ще ме вкара много с поддръжката докато бензинката е по евтина за обслужване дизел ще си взема ако е почти нов, и има евтинка нафта, иначе голям бензинов мотор с газов инжекцион пък нека много да бяга нафтата

            Коментар


              #66
              Тая тема доста се обезмисли и придоби завой на 180 градуса.Сега се спори кое е по-добро бензиновата или дизеловата кола.Всички взеха да си мерят п.....е и само няколко смислени отговора на конкретният въпрос на човека.А той самият вече едва ли гледа темата аз ако бях също да съм загубил интерес.Просто попита коя от двата модела какви предимства и недостатъци има,не видях никъде да пита кое принципно е по-добро-дизел,бензин,газ,метан,тротил,парен или йонен двигател...
              Fiat 1.4 12V
              Не е важно колко струва,важното е да е евтино.
              Да си втори значи да си първи сред загубилите.
              Четири часа разглобяване и ровене ми спестява двайсе минути четене

              Коментар


                #67
                nedialk00 написа:
                абе няма да споря, дизел бих си взел само, ако наистина ми гори до 7-8 градско и да има откъде да взимам нафта на 1,80-2.00 лева от някой тираджия :D
                Е понеже няма с какво да се обосновеш и затова се измъкваш с разхода сега. 1.3 мотора дори и зимата гори доста по малко. А тия секунди дето ги показваш са за 1.2 16v мотора, а в темата се има предви 60 коня мотора.А за обслужване мултиджет мотора даже ангренажен ремък и ролки няма, има само един пистов ремък.Кое му е толкова по скъпо за обслужване? 3 литра масло събира само, горивния филтър е 25 лв, останалите са като на бензиновото.
                http://www.000webhost.com/151472.html <- безплатен хостинг без реклами
                Peugeot 206 1.4 Hdi 2005 Ex: PUNTO 1.3 16v MULTIJET
                FIAT БРАВО 1.2 16v
                ФИАТ БРАВО 1.6 16v - трагично размазано
                FIAT Punto 99` 1.2 - втората; Ford Orion 1.8 D- първата

                Коментар


                  #68
                  Колега за мен най-разумният избор си е бензин с ГИ. Въобще избий си тоя фритюрник (дизел) от главата Yellow_Flash_Colorz_PDT_05
                  Fiat Bravo hGt 20V VIS !!!
                  EIBACH SPORT SPRINGS!

                  Коментар


                    #69
                    Stanio_hGt написа:
                    Колега за мен най-разумният избор си е бензин с ГИ. Въобще избий си тоя фритюрник (дизел) от главата Yellow_Flash_Colorz_PDT_05
                    И защо? Обоснови се. Бензин + хубав ГИ ще е равно на цената на Мултиджет.Освен това на пунто оставаш без грам багажник като сложиш бутилката.Не си мислете че газта ще остане толкова евтина. Като и се увеличи търсенето и ще скочи доста.Само че разликата е че 20 ст на литър се усещат доста повече когато колата гори 10 от горивото газ, и доста по малко като гори 4 нафта.
                    http://www.000webhost.com/151472.html <- безплатен хостинг без реклами
                    Peugeot 206 1.4 Hdi 2005 Ex: PUNTO 1.3 16v MULTIJET
                    FIAT БРАВО 1.2 16v
                    ФИАТ БРАВО 1.6 16v - трагично размазано
                    FIAT Punto 99` 1.2 - втората; Ford Orion 1.8 D- първата

                    Коментар


                      #70
                      аз да питам дизелджиите как сте с маховиците ???? Хора , не се заблуждавате ако се купува втора ръка кола , дизлеа е по скъп , и по скъп за поддръжка гледам некви разходи , а накрая като се одиде да се сипе булгар натфа и нещата са различни некви проблеми с ГНП то или разпрсквачите ...знам как седят парите при дизела и винаги остава скъпия вариант добра динамика на морота , не успорим факт , но до тука спираме който иска динамика си избира , ефтино - турбо дизел или скъпия вариант турбо бензин всичко останало си остава както е било едно време бензина на гас занимавам се сколи от 16-17 години и опита ми е доказал това за това съм избрал и 2 те решения - по малкия вървеж и ифтиното бензин на гас и няколко конюшни под пакапа турбо бензин за кеф нещо средно не ме кефи мен( като патката -дето по малко лети по малко плува ама нито едно като хората )и пак не на последно място - купува се по здравия и запазен автомибил
                      Power Under Pressure

                      Коментар


                        #71
                        WhitePower написа:
                        аз да питам дизелджиите как сте с маховиците ???? Хора , не се заблуждавате ако се купува втора ръка кола , дизлеа е по скъп , и по скъп за поддръжка гледам некви разходи , а накрая като се одиде да се сипе булгар натфа и нещата са различни некви проблеми с ГНП то или разпрсквачите ...знам как седят парите при дизела и винаги остава скъпия вариант добра динамика на морота , не успорим факт , но до тука спираме който иска динамика си избира , ефтино - турбо дизел или скъпия вариант турбо бензин всичко останало си остава както е било едно време бензина на гас занимавам се сколи от 16-17 години и опита ми е доказал това за това съм избрал и 2 те решения - по малкия вървеж и ифтиното бензин на гас и няколко конюшни под пакапа турбо бензин за кеф нещо средно не ме кефи мен( като патката -дето по малко лети по малко плува ама нито едно като хората )и пак не на последно място - купува се по здравия и запазен автомибил
                        Какво за маховиците ????? И какъв кеф от турбо-бензин, като на бензина турбото няма ефект както на дизела ? А разбрах, сравнението с патката е за турбото на бензинката ... аха, ясно. Мой приятел има АУДИ 1.8Т, не е кой знае какъв ефекта от турбината. Все ме пита дали не ми е чипосвано ТД-то Трябва да му изкараш буталата през капака, че да се разбере че им турбо. И не не сдухано, просто така е с турбо-бензинките. И я кажи майсторе, кой двигател работи на по-ниски обороти, че съм чувал че високите обороти скъсявали живота на ДВГ ? няма ли да хвърлиш два бензиниви мотора за километрите за които аз ще хвърля един дизелов ? Айде малко се усетете господа газаджии, газта поскъпва, и ще стане като нафтата Не гледайте само себестойноста на горивото, ами как се формира цената му в зависимост от търсенето, и най-вече в БГ. Защо само в БГ дизела е по-скъп от бензина ? Пазарна икономика :D И метана беше за без пари, ама като се появиха достатъчно мераклии, айде акцизче, т’ва онова и сега ...
                        Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

                        Коментар


                          #72
                          за маховика мнението на колегата ,който намеква че се трошат е меко казано некомпетентно-чул недочул.моята кола е на 303 000км и не е сменян маховик и си е добре.това зависи и как е карана колата.иначе не сравнявайте тд с бензин.отдавна технологиите в дизеловото двигателостроене са напреднали и тд е по-еластичен и бърз.какво ли ще стане жабарите като пуснат мултиджет в комбинация с мултиеър.мога да дам пример-баща ми има астра на 2 год с мотор 1,8 140 коня.от 0 до 100-11сек,а алфа 2.4 jtd от 0 до 100-9.8сек.при това едното е кола на 10 и повече години а другото е нова кола.отново оставям изводите за вас

                          Коментар


                            #73
                            infineon написа:
                            Stanio_hGt написа:
                            Колега за мен най-разумният избор си е бензин с ГИ. Въобще избий си тоя фритюрник (дизел) от главата Yellow_Flash_Colorz_PDT_05
                            И защо? Обоснови се. Бензин + хубав ГИ ще е равно на цената на Мултиджет.Освен това на пунто оставаш без грам багажник като сложиш бутилката.Не си мислете че газта ще остане толкова евтина. Като и се увеличи търсенето и ще скочи доста.Само че разликата е че 20 ст на литър се усещат доста повече когато колата гори 10 от горивото газ, и доста по малко като гори 4 нафта.
                            Един хубав ГИ струва около 1000. И само не се опитвайте да ми кажете че разликата м/у газта и дизела ще е минимална.Защото ако газта скочи на 2 лв. , то дизела дирекно минава на 3 лв. И тогава ще ходите по ресторантите да си искупувате препържено олио за фритюрниците ви !!!
                            Fiat Bravo hGt 20V VIS !!!
                            EIBACH SPORT SPRINGS!

                            Коментар


                              #74
                              WhitePower написа:
                              аз да питам дизелджиите как сте с маховиците ???? Хора , не се заблуждавате ако се купува втора ръка кола , дизлеа е по скъп , и по скъп за поддръжка гледам некви разходи , а накрая като се одиде да се сипе булгар натфа и нещата са различни некви проблеми с ГНП то или разпрсквачите ...знам как седят парите при дизела и винаги остава скъпия вариант добра динамика на морота , не успорим факт , но до тука спираме който иска динамика си избира , ефтино - турбо дизел или скъпия вариант турбо бензин всичко останало си остава както е било едно време бензина на гас занимавам се сколи от 16-17 години и опита ми е доказал това за това съм избрал и 2 те решения - по малкия вървеж и ифтиното бензин на гас и няколко конюшни под пакапа турбо бензин за кеф нещо средно не ме кефи мен( като патката -дето по малко лети по малко плува ама нито едно като хората )и пак не на последно място - купува се по здравия и запазен автомибил
                              Този мотор за който става дума 1.3 мултиджет, не е с демпферен маховик. Така че такива опасения са безпочвени.А ти пишеш колкото да уплашиш човека без да си проверил дали конкретно при тоя мотор е такъв.И колко човека в форума си видял с проблем в JTD ГНП? Аз май само един видях да се оплаква.
                              http://www.000webhost.com/151472.html <- безплатен хостинг без реклами
                              Peugeot 206 1.4 Hdi 2005 Ex: PUNTO 1.3 16v MULTIJET
                              FIAT БРАВО 1.2 16v
                              ФИАТ БРАВО 1.6 16v - трагично размазано
                              FIAT Punto 99` 1.2 - втората; Ford Orion 1.8 D- първата

                              Коментар


                                #75
                                Аз пак си гледам от моята камбанария. Пунто-то го карам на предела на възможностите му!!! За 5г и около 90 000 съм сменил един датчик за налягане около 160лв. беше ако не се лъжа + консумативите разбира се.. За тези 5г. два пъти съм сипвал бензин и съм го карал на бензин въпреки това колата е чук може и да е късмет може и друго да е но е факт по тази кола единственото което правя всяко лято е окачването , което е разбираемо като се има предвид пътната мрежа и разбира се стила ми на каране , без никакво жалене е нормално. За мен пунто JTD е идеалната градска кола....За разхода: Дестинация Дървеница-Младост 3-Гео Милев 8.30часа и обратния маршрут в 18.00часа ми дава около 14к/л което прави около 7л на 100км. това е по компютъра на колата!!!
                                Fiat Bravo 1.6multijet 105cv. Renault Laguna III 2.0dCI Automatic
                                Бившите :D Ford C-MAX 2.0 TDCI 136cv , Mercedes A170 CDI Automatic , Opel Vectra C 1.9 CDTI 150hp Automatic , Renault Scenic 1.9dCI , Megan grandtour 1.9dCI , Fiat Punto 1.9jtd , Alfa 145 boxer - Renault 5

                                Коментар

                                Working...
                                X