Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Смяна на радиатор...

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Смяна на радиатор...

    Ами ситуацията е следната. хванах радиатора че леко изпуска антифриз в единия край. Надявам се че съм решил проблема генерално - купих си друг от морга. въпроса ми е следния: слушал съм разни приказки за промиване на радиатора за да паднат наклепите и котления камък. Бихте ли ми обяснили горе долу как става номера. купил съм си оцет чакам за технология. от тук идват и още два въпроса: Мога ли по някакъв начин да разбера дали радиатора не е спукан. на външен оглед няма следи от течове но знае ли човек. Все пак човека ми го продаде с опция за връщане при проблем идеята е да не си играя да го слагам и тогава да разбера че не е наред. втория въпрос е свързан с датчика на перката. Ако някой знае какво му е съпротивлението при дадена температура би ли бил така добър да го спомене. не искам да сменям датчика и разширителя щото уплътненията са достатъчно стари и разглобя ли ги вземе да текне от там и да си блъскам главата. достатъчно е студено навън иска ми се ремонта да мине възможно най-бързо. Благодаря ви предварително!Колата е браво 1.4 12V, радиатора и разширителния съд са заедно
    Fiat Croma 1.9 JTD '06 150hp
    Ex. Fiat Bravo SX 1.4 12v '97

    #2
    можеше да решиш проблема с добавка за течове на валволин иначе съпротивление някой ако знае да казва, че не ми се рови в мануалите, пък радиатора дали тече слагаш го някъде в кордиора, слагаш 2 вестника под него, и го пълниш, ама го слагаш легнал, да може да се напълни целия, и ако тече ще си покаже, ама това не е сигурно, защото като е монтиран, има и налягане и температура

    Коментар


      #3
      Винаги ми е било интересно тия добавки против течове как разбират точно къде е дупката да я запушат. И как различават дупката от механизма на термостата и водната помпа.Дали няма опасност да прецакат последните две. Аз по-скоро бих си спрял колата докато намеря пари да оправя проблема отколкото да замазвам положението с добавки.За радиатора - все пак си знаеш че вземаш радиатор втора употреба. Ако не е бил почистван огледай го отвън за следи от течове. Ако е изпускал от някъде може да има засъхнали следи от теч на антифриз.Освен това ако имаш условия се опитай да го надуеш с въздух или пълен с вода и да му подадеш налягане. Обаче не трябва да превишава 1 бар или 0.7 бара - колкото е клапана на капачката за твоята кола. Желателно е с манометър. За да не го пробиеш от превишено налягане.
      Bravo 1.6 / 16

      Коментар


        #4
        Не искам да спорим за и против добавките. затова си купих радиатор. и е втора ръка защото в AXM го дават за 216 лв. без разширителя. тоя го взех за 30 с разширител, датчик и опция за връщане. мисля че е изгодно. интересува ме като му налея оцет. само оцет ли да сложа или да добавя и вода или хлебна сода или не знам си още какво . Като цяло радиатора е мръсен с бая пепел и не личи да е текъл
        Fiat Croma 1.9 JTD '06 150hp
        Ex. Fiat Bravo SX 1.4 12v '97

        Коментар


          #5
          Сигурен съм че ако досега не е течал след промивка ще е като градинска лейка .И ако наистина държиш да промиваш го занеси в сервиз за хладилници там промиват идеално .
          FIAT BRAVA 16.16V.ELX Абе, ако ме блъсне Селянин, важи ли Гражданската отговорност !

          Коментар


            #6
            +1 към горното мнение, измии го с водица да паднат пепалаците и го монтирай, и без силни струии вода

            Коментар


              #7
              Riki888 написа:
              Винаги ми е било интересно тия добавки против течове как разбират точно къде е дупката да я запушат. И как различават дупката от механизма на термостата и водната помпа.
              елементарно, при допир с въздух се втвърдява. Много добре работят между другото
              Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
              Fiat Bravo'97 1,6 16v
              Fiat Tempra'91 1,6 mono

              Коментар


                #8
                сложи му препарат за котлен камък ,разреден с вода,остави го цяла нощ и на другия ден промий добре и монтирай.

                Коментар


                  #9
                  Бутилка обезмаслител ще свърши чудна работа, ако радиатоар е алуминиев не го промивай с препарат за котлен камък тъй като меже да го пробие.Ако ще го промиваш с оцет трябва да го напълниш и да го държиш накиснат поне една нощ. Сода би карбонат само ще развали работата.Надявам се да си взел радиатор то ЖТД за да разбереш идеята на парното в колата
                  Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
                  (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
                  Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

                  Коментар


                    #10
                    S_BANKOV написа:
                    Бутилка обезмаслител ще свърши чудна работа, ако радиатоар е алуминиев не го промивай с препарат за котлен камък тъй като меже да го пробие.Ако ще го промиваш с оцет трябва да го напълниш и да го държиш накиснат поне една нощ. Сода би карбонат само ще развали работата.Надявам се да си взел радиатор то ЖТД за да разбереш идеята на парното в колата
                    не схванах каква е връзката на радиатора отпред с този на парното ?
                    Fiat Croma 1.9 JTD '06 150hp
                    Ex. Fiat Bravo SX 1.4 12v '97

                    Коментар


                      #11
                      Ами объркал съм се , докато съм чел съм си мислел за радиатор на парното, сори последния ред не важи
                      Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
                      (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
                      Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

                      Коментар


                        #12
                        И да добавя. Явно теча е предизвикан от студа навън. сега като се прибрах забелязах че тече и от другия краи
                        Fiat Croma 1.9 JTD '06 150hp
                        Ex. Fiat Bravo SX 1.4 12v '97

                        Коментар


                          #13
                          От студ и смяна на антифриз с вода /и обратно/ връзките текват временно.
                          LANCIA Y10 1.1 Bosch monomotronik AGU Zavoli Голф 3 1.8
                          ВАЗ 2101-73г-екс ВАЗ 2101-74г.екс, самара-екс заз 965а екс Опел кадет екс

                          Коментар


                            #14
                            lubo_Y10 написа:
                            От студ и смяна на антифриз с вода /и обратно/ връзките текват временно.
                            Не съм сменял нищо колега. колата си е с антифриз и лятото и зимата. аз си го обяснявам с това че гумените уплътнения които са между хоризонталните тръбички и вертикалните пластмаси не могат да компенсират свиването на метала... и теч
                            Fiat Croma 1.9 JTD '06 150hp
                            Ex. Fiat Bravo SX 1.4 12v '97

                            Коментар


                              #15
                              Riki888 написа:
                              Винаги ми е било интересно тия добавки против течове как разбират точно къде е дупката да я запушат. И как различават дупката от механизма на термостата и водната помпа.Дали няма опасност да прецакат последните две. Аз по-скоро бих си спрял колата докато намеря пари да оправя проблема отколкото да замазвам положението с добавки.За радиатора - все пак си знаеш че вземаш радиатор втора употреба. Ако не е бил почистван огледай го отвън за следи от течове. Ако е изпускал от някъде може да има засъхнали следи от теч на антифриз.Освен това ако имаш условия се опитай да го надуеш с въздух или пълен с вода и да му подадеш налягане. Обаче не трябва да превишава 1 бар или 0.7 бара - колкото е клапана на капачката за твоята кола. Желателно е с манометър. За да не го пробиеш от превишено налягане.
                              Ами просто течностите не ги различават много много дупките.Аз преди време сипах такава,за да си спра теча на радиатора на парното и ми се скапа термостата :D
                              Fiat 1.4 12V
                              Не е важно колко струва,важното е да е евтино.
                              Да си втори значи да си първи сред загубилите.
                              Четири часа разглобяване и ровене ми спестява двайсе минути четене

                              Коментар

                              Working...
                              X