Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Няколко въпроса за Пунто...(масло, алтернаторен ремък)

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Няколко въпроса за Пунто...(масло, алтернаторен ремък)

    Здравейте!От около година имам Пунто- много ме кефи, това ми е първа кола. Доволен съм като цяло, много си я обичам :D Следя форума, но чак днес се регистрирах. Вчера слезнах да припаля, че в тия студове да не остана без ток. Паля от раз- всичко 6, обаче се чу едно потропване отпред. Докато успея да отворя капака и спря. Поогледах- алтернаторният ремък леко се е нацепил и мисля, че се е "извадил" с едно каналче навън Ще го сменя- би трябвало да изкара 2км до сервиза? На моето пунто водната помпа към този ремък ли е закачена? Предполагам, че не е скъп...?Това беше вчера. Днес слезнах да видя колата и реших да проверя маслото. Преди 2-3хил. км. сложих Селения Голд. Като почнаха студовете имаше малко "майонеза" по щеката- чувал съм, че се случва от конденза(карам по 2км на ден в едната посока, т.е. не много загряла). Вдигам щеката- масло се виждаше единствено най- отдолу, а между маркерите- нищо Направо се шашнах, под колата не беше текло...Какво може да се е случило и какво да правя? В Пловдив през нощта е било -24 градуса, ако има някакво значение. Много кофти работа И последният ми ( и най-малък) дерт - изпотяването на стъклата...май напролет ще сменям и това прословуто радиаторче на парното(иначе топли много) - изчел съм темите във форума вече Дайте ми съвет как да процедирам, че се притесних доста
    `95 Punto ELX 1.2 75hp + LPG
    http://silenbg.blogspot.com/ - Блогът ми за тренировки, хранене, здраве, уелнес...

    #2
    маслото в тия студове и при този малък пробег си го подхарчва (мисля)ремъка щом ти се вижда нацепен сменяи го той не е скъпа Водната помпа ако не ме лъже паметта е на Ангренажа за радиаторчето щом топли , а тече ли или при изпотяване на джама да е леко мазен ако не тече и не е мазен соред мен не е Радиатор може би клапа за външен въздух или Филтър
    Шофирай разумно, на пътя не си сам.
    Fiat Stilo Dynamic 1.6 16V 103hp Grigio Sassi
    Mercedes-Benz ACTROS 4141 - The big BOSS :D
    Forever in my heart: Fiat Punto II ELX 1.2i 60к ; MAN TGA 33.360 Blue Bird

    Коментар


      #3
      todorshalev написа:
      маслото в тия студове и при този малък пробег си го подхарчва (мисля)ремъка щом ти се вижда нацепен сменяи го той не е скъпа Водната помпа ако не ме лъже паметта е на Ангренажа за радиаторчето щом топли , а тече ли или при изпотяване на джама да е леко мазен ако не тече и не е мазен соред мен не е Радиатор може би клапа за външен въздух или Филтър
      Не губи много антифриз,като налея до средата, след месец-два е на долната граница и там си стои, но аз му доливам де.И стъклата стоят мазни като че ли...мокро няма в купето...Сега ме притесни това масло, изпотяването не ми е такъв проблем в момента.
      `95 Punto ELX 1.2 75hp + LPG
      http://silenbg.blogspot.com/ - Блогът ми за тренировки, хранене, здраве, уелнес...

      Коментар


        #4
        Виж колко ще поеме да си дойде на мястото. Ако за въпросните 3 хиляди тои е изгорила до половин литър си е долу-горе в нормата. Важно е и какво масло ползваш. Ползвай поне полусинтетика 10W-40
        The box said "Requires Windows 98 or better", so I installed Linux
        Marea SW 2400 JTD CF2 136CV 100KW "HLX-TOUR DE FRANCE"
        Ex: Brava 1.6 ELX 16V 103 hps '98 LPG Atiker + LC Romano

        Коментар


          #5
          Да, Селениа Голд е май 10в40 полусинтетика...Може би следващия път трябва да сложа на друга фирма- нали Селенията не била най-доброто. Благодаря ви, утре ще я запаля пак, пък ще видим. А и тези дни ще се позатопли и ще сменя ремъка(няма да карам дотогава!).
          `95 Punto ELX 1.2 75hp + LPG
          http://silenbg.blogspot.com/ - Блогът ми за тренировки, хранене, здраве, уелнес...

          Коментар


            #6
            в твоя случай мотора ти е поне на 10 години и не е отварян за нищо.за разхода-100пр са ти опечени гумичките на клапаните и от там и гори масло,но това си е нормално.водната помпа е на агренажния ремък и се държи на 4 болта. иначе каквото и масло да сложиш ще си го похапва

            Коментар


              #7
              ivel написа:
              в твоя случай мотора ти е поне на 10 години и не е отварян за нищо.за разхода-100пр са ти опечени гумичките на клапаните и от там и гори масло,но това си е нормално.водната помпа е на агренажния ремък и се държи на 4 болта. иначе каквото и масло да сложиш ще си го похапва
              Колата е на 17 години Откъде знаеш, че не е отварян за нищо (дано)? Иначе аз почнах да се поуспокоявам- сега се разрових яко по форумите и разбрах, че 10в40 замръзва при минус 25 градуса и дори може да пръска от щеката за маслото(което днес не можах да видя, тъй като ме достраша да я запаля). Ще видим утре какво ще стане. Остава въпроса защо маслото ми го нямаше, след като преди 2 седмици беше посредата. Улицата ни не е от най-равните, та може и заради снега, върху който е спряна колата, да е неточно измерването с пръчката...Страх ме е да не си съсипя двигателя нещо Утре ще долея малко масло и ще запаля, пък дано всичко е ок.
              `95 Punto ELX 1.2 75hp + LPG
              http://silenbg.blogspot.com/ - Блогът ми за тренировки, хранене, здраве, уелнес...

              Коментар


                #8
                1995PuntoELX75 написа:
                ivel написа:
                в твоя случай мотора ти е поне на 10 години и не е отварян за нищо.за разхода-100пр са ти опечени гумичките на клапаните и от там и гори масло,но това си е нормално.водната помпа е на агренажния ремък и се държи на 4 болта. иначе каквото и масло да сложиш ще си го похапва
                Колата е на 17 години Откъде знаеш, че не е отварян за нищо (дано)? Иначе аз почнах да се поуспокоявам- сега се разрових яко по форумите и разбрах, че 10в40 замръзва при минус 25 градуса и дори може да пръска от щеката за маслото(което днес не можах да видя, тъй като ме достраша да я запаля). Ще видим утре какво ще стане. Остава въпроса защо маслото ми го нямаше, след като преди 2 седмици беше посредата. Улицата ни не е от най-равните, та може и заради снега, върху който е спряна колата, да е неточно измерването с пръчката...Страх ме е да не си съсипя двигателя нещо Утре ще долея малко масло и ще запаля, пък дано всичко е ок.
                Здравей,да не си гледал маслото веднага след като си огасил колата,защото ако е така никога няма да ти покаже вярно и ще се шашкаш.
                Alfa Romeo 145 Quadrifoglio Verde 2.0 16V T.S. 150hp

                Коментар


                  #9
                  има доста странни места от където може да тече и да не стига до земята че да прави петна огледай двигателя хубаво
                  Haters Gonna Hate

                  Коментар


                    #10
                    Относно консумацията на масло

                    Колеги, нямам спомен, май и преди бях питал по въпроса, но в една от книжките, Fiat Punto Owners Manual (дръпнах си я от линк публикуван някъде тук) - на стр. 234 ще видите надписа от атачнатата картинка.Кратко и ясно е написано, че максималната консумация на масло е 400 гр / 1000 км.На моето Punto, което си има и течове, за 13000 км до следващата смяна съм му досипал около 2.3 литра по моите статистики (Motul 10W40, 6100).Но, така или иначе, според вас не е ли малко прекалено множко нова кола да гълта дори и 200 грама на 1000км?И ако 400 гр е максималното, кое е нормалното количество, което двигателят консумира?
                    Прикачени файлове
                    _________________________
                    FIAT Punto MK2, 1.2 / 8V / 2000 г.

                    Коментар


                      #11
                      ivailo rachev написа:
                      1995PuntoELX75 написа:
                      ivel написа:
                      в твоя случай мотора ти е поне на 10 години и не е отварян за нищо.за разхода-100пр са ти опечени гумичките на клапаните и от там и гори масло,но това си е нормално.водната помпа е на агренажния ремък и се държи на 4 болта. иначе каквото и масло да сложиш ще си го похапва
                      Колата е на 17 години Откъде знаеш, че не е отварян за нищо (дано)? Иначе аз почнах да се поуспокоявам- сега се разрових яко по форумите и разбрах, че 10в40 замръзва при минус 25 градуса и дори може да пръска от щеката за маслото(което днес не можах да видя, тъй като ме достраша да я запаля). Ще видим утре какво ще стане. Остава въпроса защо маслото ми го нямаше, след като преди 2 седмици беше посредата. Улицата ни не е от най-равните, та може и заради снега, върху който е спряна колата, да е неточно измерването с пръчката...Страх ме е да не си съсипя двигателя нещо Утре ще долея малко масло и ще запаля, пък дано всичко е ок.
                      Здравей,да не си гледал маслото веднага след като си огасил колата,защото ако е така никога няма да ти покаже вярно и ще се шашкаш.
                      Е, не съм чак толкова аджамия, студена като е го проверявам А това за маслото е доста интересно...ако е така, то човек е нормално да си има 1 туба масло в багажника при дълъг път :Д:Д:Д Аз си имам
                      `95 Punto ELX 1.2 75hp + LPG
                      http://silenbg.blogspot.com/ - Блогът ми за тренировки, хранене, здраве, уелнес...

                      Коментар


                        #12
                        Налей масло до средата на щеката..намести ремъка където трябва да бъде.. карай 1-2 седмици и кажи ко са случва.
                        LANCIA Y10 1.1 Bosch monomotronik AGU Zavoli Голф 3 1.8
                        ВАЗ 2101-73г-екс ВАЗ 2101-74г.екс, самара-екс заз 965а екс Опел кадет екс

                        Коментар

                        Working...
                        X