Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Колко сме с Fiat Palio Weekend?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #46
    Голфовете и едно ауди 80 бяха дървени,сравнявах ги с брава и регата и италианките бяха по здрави,а за палио от много места чувам че са по яки от италианските,че не виждам защо го сравняваме с голф.Сравнението беше и по черни пътища
    FIAT MAREA 1.6 16V Weekend 99

    Коментар


      #47
      фиат палио ревю

      Предупреждавам, че се получи дълъг пост, това беше едно старо започнато ревю на колата, което в последните дни актуализирах и довърших. Не претендирам да е всеобхватно, но се постарах да засегна възможно най-широк кръг от въпроси. Поздрави !Самото ревю:От есента на 2010 год. карам Фиат Палио Уикенд /178DX.D1A/, ’97 набор, 1,6 бензин 16V, с климатик. Колата е нов внос от Италия, 2007-2008 е в БГ. Вкарана е с обикновена газова уредба с изпарител и тороидална бутилка. Катализатора е избушен незнайно кога като гърнето му е оставено на колата. Аз съм втори собственик на колата в БГ, взех я с прегрят двигател, заради задръстен радиатор, но без пари. Карана е преди мен от роднина и след прегряването се беше засилила за моргата. В моменат карам ежедневно в София, често пътувам до Пловдив, Плевен и Търново. По километраж е на ~ 185 000 км, но едва ли са реални толкова.РЕМОНТИ: до момента, за изминати 38 000 км., по колата съм дал около 2200 лв за ремонти и консумативи1. Първоначален заради прегряването - отваряне, стъргане, гарнитура, нов радиатор, ново казанче, част от маркучите, термостат, ангренажен ремък с ролки, промяна на въздушната система /замяна филтърна кутия и филтър с такива от берлинго дизел/, масло, свещи, съединител, филтър за климата и изпарител и филтър на газовата - около 1200 лв. - не мога да посоча точни цифри, помня, че новия радиатор и комплекта съединител бяха по около 250 лв. само частите2. Последващи ремонти - започнах някъде около 20 000 км след първоначалния ремонт* преден десен носач с шарнир - 80 лв., късно видях, че са ме излъгали майсторЯте, беше си същия носач, само бяха избили нитовете на стария шарнир и сложили нов шарнир с болтове. Повече не съм стъпил.* предни накладки - 45 лв за комплекта и смяната - не помня какви, но свирят здраво * филтър на газовата и настройка - около 20 лв. * заден стоп - 40 лв от автоморга - сутрешно маневриране, докато спях още* качване на компютър за изчистване на грешките - 15 лв. - дава ги заради газта, видя се още, че стъпковото моторче е тръгнало * свещи - 25 лв за четири броя Беру обикновени, по-мое мнение предишните Шампиони с намалено разстояние на електрода бяха по добри* задни амортисьори - 160 лв за два задни газови Каяба, нямах време да чакам по-евтините Монро* тампони макферсон - 120 лв. за двата - мисля oригинални* тампони стабилизираща щанга - 40 лв за четирите - незнам какви* пистови ремъци - 30 лв за пистови ремъци на климата и алтернатора - мисля оригинални* нова филтърна кутия - 60 лв в моргата на околовръстното срещу ОМВ и Еко - старата се спука от детонациите заради газовата* две крушки Н4 за отпред и две за стоповете - 30 лв всичките - на фаровете сложих някакви Осрам с повече бяла светлина, ама е пак е тъмница* масла и маслени филтри - общо около 270 лв. - 30к км карах с минерално масло ОМВ 10в40, което сменях на 10к км, за около 55 лв. филтър и смяна, в момента от 8к км карам със полусинтетика Селениа Голд 10в40 за 80 лв. с филтър и смяна, обаче е твърде тънко и го гори, за това съм долял още 1,5 литра. * въздушни филтри - общо около 90 лв - сменям на всеки 5к км и после на смяна на масло - 10-13 лв е бройкатаРевюто касае моя автомобил Фиат Палио Уикенд 1,6 16V, произведен 1997 год.ДВИГАТЕЛ: 1,6 л. 16V EL 100 к.с., инжекцион, код 178 B3.000 - слага се на Палио Уикенд до 2001 год., идентичен като кубатура, размер и ход на буталата с 1,6 16V на Браво примерно, но 3 к.с. по-маломощен, и с по-нисък въртящ момент. Конструктивно не знам къде са разликите в двигателите, или в ЕКУ-то или камерите на главата. Предаването на въртящия момент на двигателя е към предния мост посредством преден диференциал. Каталожно автомобила има ускорение 0-100 км/ч за 10,3 сек. и максимална скорост 186 км/ч. Моите впечатленията са основно на газ, на бензин при мен върви лошо заради настройките за обикновена газова - това е приличен двигател като мощност и най-удачен избор за този комби автомобил, в комбинация с газова уредба. Муден и с липса на тяга до 3000 об., след 3000 се развърта бързо и дърпа стабилно. Тези особености го правят тромав за градско каране, въпреки, че до някъде се компенсира от късите 1ва и 2ра скорост. При ускоряване до ограничител на 1ва и 2ра, често се губи сцепление и гумите си превъртат. За извънградско двигателя е чувствително по-добър, с лекота се поддържа скорост 120 км/ч, обаче чувствителна еластичност е на ниво отново едва след 3000 об., преди това за бързи доускорения иска една предавка надолу. За умерени и плавни доускорения на 4та и 5та скорост са достатъчни 2300-2500 об. Високите обороти имат недостатък, двигателят е шумен и се чува доволно. Относно поддръжка на двигателя - стандартно, няма някакви необичайно чупливи агрегати - сменят се масла, филтри, свещи, ремъци и ролки, въобще при навременна поддръжка и умерено газене - няма проблеми. Цените на консумативите са нормални, сходни и по-евтини от Браво/Брава/Мареа - може да се разгледат в drive.bg . Аз не съм имал проблеми с възли като компресор на климата, алтернатор, стартер, бензинова, водна и маслена помпи, инжектори, мисля, че ако двигателя не беше прягряван, нямаше да има нужда от отваряне. Проблемите с охлаждането мисля, че са наследени от Италия, в БГ никой също не ги е оправил навреме, т.е. не говорим за конструктивен недостатък, а за липса на навременна профилактика. В момента моята кола отнякъде губи антифриз, около литър на 2 месеца, предполагам е от някой несменен маркуч, но не ми се занимава да се търси, изтича бавно. Проблемите покрай газовата пък са от икономията да се сложи газов инжекцион. Аз мислех да сложа, но също сметнах, че не е рентабилно. Иначе двигателя се газифицира лесно, както с газов инжекцион, така и с обикновена газова. При последния вариант се носят последствията от лошия горивен процес. Проблем са детонациите, които могат да разрушат филтърната кутия. Аз мога да кажа, че нямам съществени проблеми с обикновената газова, иска се свикване с нея. За тези 38к км. смених филтърната кутия 2 пъти - в началото и наскоро /спукана от детонации/, смених изпарителя /при първоначалния ремонт/, и после 2 пъти филтъра на изпарителя. Както и да се гледа обаче, икономията е драстична и парите са избити от разликите в цените на горивата. Забележка, за която чувам е, че при газифициране, поради конструктивното разположение на бензиновите инжектори точно под колектора и липсата на преминаващ бензин, който да ги охлажда, при продължително /години/ каране на газ, имали склонност да изгарят и не работят после. При мен няма симптоми. Предстои ми обаче смяна на бутилката, доколкото нямам точна представа кога е слагана и вероятно е в края на живота си. Като цяло не лош двигател, обикновен, непридирчив, здрав и дуракоустойчив, който не блести с особен вървеж, но в никакъв случай не е муден. За бързо шофиране има нужда да бъде държан в обороти. Предимство е, че след като по каталог е 100 к.с. данъка му за автомобил ’97 година е 26 лв., а не 120 лв. за 103 к.с.СКОРОСТИ: добре са изчислени спрямо двигателя и вида на автомобила - при скорост от 110 км/ч на 5та е точно на 3000 об., при скорост 140км/ч е на 4000 об., на дълъг път рядко се превключва. Самите скорости се превключват без усилие, единствено 1ва в движение при ниска скорост изисква малко усилие, а при задна понякога синхронизаторите не сработват добре /на по-нови немски автомобили като Опел, Форд и ФВ съм чувал далеч по-страшни звуци/. При трудно влизащи скорости, стъргане и тракане, преди да се обвини скоростната кутия е хубаво да се види дали жилото на съединителя не е натегнато прекалено, намира се под акумулатора и е честа причина за това. Може да се усети дали е от него по момента на отделяна на съединителя. Освен смяната на съединиетел, на моята кутия има теч на масло от някаква гарнитурата. Този проблем го решавам, като на всеки 4-6 месеца през пробката ми доливат 300-500 гр. хидравлично масло, за 5 лв цялата процедура. Смяна на въпросната гарнитура би изисквало доволно разглобяване, което също смятам не е рентабилно.РАЗХОД: остарялата технология, липста на еластичност на двигателя, добре изчислена за предназначението, но държаща сравнително високи обороти скоростна кутия, оказват своето влияние и върху разхода. Макар в популярните интернет страници да не намерих данни за разхода специално за този двигател, не смятам, че ще има съществени различия - по каталожни данни за 1.6 16V бензин колата има разход: градско - 11,5; извънградско - 6,4; смесен - 8,4. Според мен каталожните данни за близки до реалните. Аз нямам особени наблюдения за разхода на бензин, както съм написал. Мога да споделя за разхода на газ. В общи линии при умерено каране през пролет/лято/есен разхода е: градско 12 газ, извънградско 9-10 газ, през зимата е 14/11. Климатика лятото качва по още един литър. Под умерено каране: градско - без мудни шофьори пред мен и понякога пръв по светофарите; извънградско - основна скорост 110 км/ч, при изпреварване - до 130 км/ч, често връщане на предавка. В общи линии миналата седмица при заредни общо 93 литра газ, изминах общо 1030 км., като от тези километри около 100 са градски, а около 300 от извънградските са с климатик. Получава се средно около 9/100 газ. Градско в София при газ за 10 лв., което е 7,35 литра /при 1,36/, минавам около 60 км /+-5/. При газов инжекцион очаквам по-нисък разход. Като цяло смятам разхода за приемлив, а комбинацията от прост бензинов двигател, задвижван от евтина газ, по-добра от комбинацията прост дизелов двигател с турбина и скъпа нафта. ХОДОВА ЧАСТ: ходовата част на автомобила се характеризира с две думи - проста и здрава. Не знам доколко е специално подсилена, заради пазарите, на които се продава, но определено е здрава. А, че е проста като техническо решение, няма как да не повлияе на комфорта и управляемостта. Окачването отпред е тип макферсон - тампон с пружина и амортесьор, носач на всяко колело и обща стабилизираща щанга по цялата ширина на колата. Носачът се захваща за купето посредством два гумени тампона, а към колелото - с шарнир. Оригиналните носачи са с нитовани шарнири на тях, но за българския майстор не е проблем да разпробие нитовете, да свали стария шарнир и да сложи нов с болтове. Отделно гумените тампони на носачите също подлежат на смята. Стабилизиращата щанга се захваща общо с четири гумени тампона. Аз съм сменил един път десен шарнир, един път четирите тампона на стабилизиращата щанга и един път тампоните на макферсона - сумарно около 240 лв без работата. Окачването отзад е с цяла неподвижна ос на задните колела, пружини, амортесьори и тампони. Сменил съм задните амортесьори - около 160 лв. Сумарно излиза, че за ходова част за 38к км. съм дал общо 400 лв. От познати съм чувал за далеч по-брутални суми, за далеч по-малък пробег, за иначе титулувани марки. Друго по окачване и ходова част не съм сменял, ослушвам се за лагери, но не се чуват, каретата също не тракат, единствено при последното вдигане на колата видях, че е омаслен единия външен маншон на едната полуоска.Като цяло здраво окачване и евтина ходова част. ЕКСТЕРИОР: външния вид на поколението на автомобила 1996-2002 год. е донякъде посредствен, но дизайнерите са намерили удобен баланс, без да се прекалява с крайностите. За някои грозен в общ изглед, с грозна задница, красива предница и т.н. вариации, следва да се има в предвид, че цялостния екстериор е насочен към практичността. Плавно скосяващия се преден капак, извивките на калниците и предната броня, издължените фарове - всичко това е в полза на аеродинамиката, и същевременно е избегнато прекалено далечното бягство от поколенията на Пунто/Брава/Мареа. От друга страна рязко скосената врата на багажника и въобще скосената задница, както и осезаемо по-голямото разстояние от задните гуми до края на автомобила /спрямо предните и предния край/, отварят възможност за доста приличен обем на багажника за размерите на автомобила - 460 литра. Колкото до размерите - с дължина 4130 мм., междуосие 2423 мм и ширина 1626 мм., на всички трябва да ясно, че концепцията е за малък комби автомобил, който е максимално практичен и удобен, и възможно най-евтин. Автомобилът е бил насочен към бедните пазари, където да са основните купувачи на такава концепция. Пазарите, на които се предлага Фиат Палио са Южна Америка и Източна Европа. Като размери Фиат Палио Уикенд от 1во поколение попада в най-ниския клас към момента на производството си и идеята му е идентична с тази на ФВ Поло Вариант и Опел Корса Комбо. Предна и задна следа на Фиат Палио е сходна с тази на автомобилите на ФВ и Опел, а макар и с малко е по-висок от тях. В разпространените справочни страници за автомобили, според каталожните данни клиренса на Палио е 16 см. Аз не съм разглеждал обстойно коя е най-ниската точка на колата, но смятам, че тези 16 см. не са реални, колата е осезаемо е по-висока. При условие, че не съм видял досега обява на автомобил с поставени очевидно по-големи от предписаните 14 цола гуми, то на всички снимки Палио комбитата изглеждат еднакво високи и не по-високи от моята кола. Разликите разбира се могат да се дължат на различни от заводските пружини и амортесьори, или пък подложки, но пак казвам - Фиат Палио Уикенд е висок автомобил и на снимките към обявите това се вижда. При моята кола височината от земята до прага при предната гума е 23 см. а при задната - 25 см. Не мисля, че може да има точка, по-ниска от прага с 9 см. С тази височина и с непретенциозни зимни гуми 3ти сезон, през изминалата не лека зима затънах точно 3 пъти, като всичките пъти бяха заради мои грешки. За сведение зимата изкарах в кв. Симеоново в една от преките над площада и църквата, по улицата снегорин мина един път за цяла зима, а колата се използваше ежедневно. От друга страна междуосието също е доста късо и наред с височината, със сигурност е в плюс за проходимостта, която пак казвам е учудваща. Колата стандартно е с гуми с размери 175/65R14, АБС с дискови спирачки отпред и барабанни отзад. Иначе ламарините на колата са с добро покритие и появата на ръжда говори или за претърпени ремонтни дейности или просто нарушаване по някаква причина цялостта на заводското покритие.Като цяло самият факт, че в по форумите липсват съществени дискусии относно външния вид на автомобила, говори, че същия е приемлив. На мен дори ми е симпатичен /разбира се аз съм пристрастен/. Разисквания относно несметни количества ръжда също няма.ИНТЕРИОР: както казах, Палио е малък, бюджетен комби автомобил, с късо междуосие и голям багажник. Това няма как да не се отрази на мястото в салона, което определено е малко. Всъщност на шофьорската и другата предна седалка не е съвсем тясно, на дължина смятам мястото е достатъчно. С височина 185 см. на мен ми е удобно що се касае до отдалечеността на волана и педалите, но седалката ми е в крайно положение. Що се касае до височината в купето и особено ширината, тук много отчетливо се усеща, че автомобилът е нисък клас. Просто няма място и при двама възрастни на предните седалки, често шофьорът побутва неволно пътника до него, а разстоянието до тавана е малко. Хора над 190 см. не смятам, че ще се чувстват удобно. Отделно предните две седалки се регулират много странно на дължина, ходът на седалищната им част не е по правилна хоризонтала, а се променя и височината на седене. Т.е. колкото по близко до волана е седалката, толкова по-висока е позицията на седене и ъгълът на седалищната част на седалката и обратното. При крайно отдалечената от волана седалка, позицията на седене е почти успоредна с пода на автомобила, но си остава висока, сякаш Фиат-а е някакъв миниван. Единствения плюс е добрата видимост към скосяващата се предницата на колата. Иначе облегалките на седалките също се регулират, но екстри като лумбална опора и регулиране на облегалката на главата липсват. Самите седалки са меки и сравнително удобни, но с лоша странична опора на седалището и на гърба. Правил съм дълги преходи, но може би защото съм им свикнал, но мен лично седалките не ме уморяват прекалено. На моята кола седалките са покрити със синя плюшена тапицерия, има няколко цветови варианта на платнена тапицерия. Предпазните колани са триточкови и нито правят впечатление, нито дразнят. Уредите по арматурното табло са информативни, включват скоростомер, оборотомер, скали за гориво и температура на антифриза, както и лампи за масло, мигачи, отворени врати, за бензиновата помпа и за общо внимание. Арматурното табло е добре видимо, а разстоянието до останалите уреди на централната конзола е добре изчислено и самите те лесно достижими. Като екстри - ел. стъкла, чупещ волан по вертикала, климатик, въобще всичко необходимо. Както казах видимостта напред е добра, за сметка на видимостта встрани - при седалка в крайно отдалечено положение, средните колони на колата пречат на видимостта и трябва навеждане. Освен това страничните огледала за обратно виждане са малки и не особено информативни. Това са съществени неудобства при градско шофиране и маневриране. Отделно типично за Фиат фаровете са слаби и с лошо осветяване, а вътрешното осветяване на централната конзола през нощта, ту се вклчва, ту се изключва. Проблеми с ел. инсталацията на колата до момента не съм имал и всичко си работи. Видимо материалите по арматурното табло са евтини, пластмасата е твърда и лъскава, сглобките и потракват и скърцат малко, седалките също скърцат, скоростния лост е непрецизен и с топка от същата твърда пластмаса, при студ гумата по лостовете за чистачки и мигачи започва да лепне, воланът се излъсква при употреба и се пързаля. Докато на предните седлаки що годе може да се нагласиш удобно, то мястото на задните седалки е наистина малко. При предни седалки в крайно положение, отзад не остава място за краката на пътниците, самата седалка е малко тясна и с лоша опора под бедрата. Седалката е за двама, въпреки, че аз съм возил и трима на дълъг път, но не посмях да питам дали е удобно. При всички положения за деца мястото е предостатъчно. Облегалката на задната седалка се сваля и се дели в съотношение 2/1, има странични предпазни колани /преполагам поне за 2ма пътници/, но липсва ISOFIX система. При свалянето на облегалката на задната седалка, тя не ляга плътно и не образува равен с багажника под, а остава под малък ъгъл. Въпреки това при свалена облегалка допълнителното товарно пространство не е никак малко и ъгълът не коства сериозно място, а заедно с наистина големия багажник се образува завидно товарно пространство за кола от този клас. Самия багажник по каталог е с обем 460 литра, което като сухи цифри не звучи внушително, но на живо е повече от убедителен. При газифициране на автомобила с бутилка на мястото на резервната гума, обемът на багажника позволява превозването на резервната гума в него, като едновременно с това остава достатъчно място и за багаж. При необходимост, за в града примерно, винаги може да се извади резервната гума и да се натовари още багаж. Също така височината на колата я прави удобно работно магаре в почти всички условия. Показателно за обема на товарно пространство е, че след закупуването на два големи холни фотьойла, без проблем ги превозих в колата до вкъщи. Като цяло на фона на концепцията на автомобила смятам, че интериорът е решен повече от прилично и напълно достатъчно, но на претенциозните няма да хареса. Колата има всичко необходимо и е направен опит да бъде помислено за всичко, като съотношението цена качество е на едно добро ниво, но място на задните седалки просто няма.КОМФОРТ, УПРАВЛЕНИЕ, СПИРАЧКИ: за бюджетен автомобил на компанията и късото междуосие, комфорта на возене е учудващ. Трябва да спомена обаче, че колата е лошо обезшумена, което пречи на комфорта - чува се двигателя, чуват се въздушните потоци, чуват се неравностите. Иначе за вида си колата вози наистина меко, както са забелязали и други собственици. Моите впечатления са, че вози по-меко от Фиат Браво и Фолксваген Голф 4 хечбек, които съм имал възможност да карам и градско и извънградско, по-меко вози и от Опел Астра хечбек, която съм карал само градско. Предполагам учудващия комфорт идва от височината на автомобила, удобните предни седалки и функционалността на простото окачване, но неравностите се преминават с леко залюляване, а при дупки в купето не е фрапиращо друсащо. Същата тази височина, на която се радвам, има своите негативи при управление. Усещането в завой е, че купето на колата се накланя неествествено и колата става нестабилна. Странно е докато се свикне, купето наистина се наклонява, но при нормално скорости колата си остава стабилна. Усещал съм "тръгване" на задницата единствено на един остър завой след спускане по Ярема, на връщане от Белчин към Бистрица, при скорост може би около 70 км/ч, но лесно намалих. Отделно при серия от неравности, най-вече напречни, при преминаване с прилична скорост /примерно над 100 км/ч по магистралата на мостовете и около Пазарджик/ се усеща люлеене и сякаш моментна загуба на сцепление, като ако неравностите са на някакъв завой, се чувства и недозавиване. Недозавиване съм усещал и на равен асфалт, при опит за завой на магистралата с висока скорост /над 130/, но това си е типично за всеки автомобил с предно предаване. От недостатъчното завиване се сещам въобще за усещането за управление - колата е лесно управляема и се подчинява, но воланът не е директен. Колата реагира сравнително вяло на подаваните команди и има усещане за едно леко забавяне. Неравностите се усещат във волана. Прави ми впечатление, че колата има лоша маневреност в града при ниски скорости - има голям радиус на завой и непрецизност при маневриране. Спирачките на автомобила както казах са дискови отпред и барабанни отзад, има и АБС /мисля че е стандартно оборудване/. Няма данни колата да има склонност да криви дискове, или пък самите дискове да се износват бързо. Общата маса на колата е малко над 1000 кг. и спирачките вършат работата си идеално. Понеже съм свикнал за мен не са твърде резки, нито твърде меки, но като препоръка по презумпция - със сигурност можеха да бъдат по-добри. Като цяло отново смятам, че е Фиат-ката е в златната среда по отношение цена/качество на предлаганите комфорт, управление и спирачки, и усилията за увеличаването им биха сменили класа. Специално за управлението и комфорта - влияние със сигурност оказва задното окачване с неподвижна ос.В ЗАКЛЮЧЕНИЕ: производството на Фиат Палио от 1во поколение е базирано в Бразилия и Турция. По специално Фиат Палио хечбек се прави в Турция, а Фиат Палио Уикенд се прави в Бразилия. Доколкото знам от 2ро поколение насам някои се правят и в Полша, но това го прочетох тук във форумите. Моята кола специално е сглобявана в Бразилия - по кабелите от ел. мрежата има хартиени стикери "Made in Brasil", по магнитите на тонколоните, на стикер и планка в моторния отсег също. Не съм правил справка по номера на рамата, но смятам, че е сглобена там. Как и защо е Италия не знам. За мен това е втори автомобил и видно от всичките писания съм впечатлен. Предишната ми кола беше Опел Кадет, бензин, 90 набор, но накрая се предаде и реших да взема тази и да я ремонтирам. Признавам си, че бях доста скептичен както към марката Фиат, така и към комби автомобилите. Дори първоначално ми се струваше много тясна, нестабилна и грозна. С времето преодолях тези болежки и видях, че всъщност това е един прекрасен автомобил, за чието създаване е мислено, въпреки, че изначално е за непретенциозен пазар. Не съм карал, нито съм се возил в Мареа, но ми изглежда като малко по-голямо и малко по-ниско Палио, т.е. центъра на сравнението е Палио-то. Разбира се оценявам, че съм направил някои компромиси с комфорта си при возене, или пък с възможностите на двигателя, но това е кола, която не ме остави на пътя, не изхвърли всичките ми пари на боклука, а в същото време беше навсякъде по всяко време на разположение, дори когато така тропаше, че имах чувството, че нещо ще изхвърчи. Също важен момент беше, че макар и без много спортни кончета от Маранело, доста по-лъскави коли гледаха високата задница на комбито със странни стопове и без емблема и се чудеха, както по дяволите ги е задминало. Да не говорим за багажника - наложи се нееднократно да го ползвам, пълен догоре с дребни неща или пък цялата кола с два фотьойла. В резултат в момента съм почитател на т.нар универсали до степен и следващата кола да е такава. Не съм скрил недостатъците на автомобила, които ме дразнят. Не съм болен Фиат почитател, но се радвам, че се случи така, че марката сама да ми докаже сериозността си. Относно 1вото поколение на Фиат Палио Уикенд, това е "много кола за малко пара" и в обявите за стари автомобили не виждам по-добро предложение в съотношението цена/качество.
      - 1997 Palio Weekend 1.6 -
      - 1999 CBR F4 -

      Коментар


        #48
        +1

        Коментар


          #49
          +1 и от мен

          Коментар


            #50
            палио уикенд е едно пунто комбикакто и мареа уикенд е едно браво комбина мен винаги са ми изглеждали така
            FIAT Bravo sx 1.6 16V '97
            FIAT Punto sx 75 '94

            Коментар


              #51
              slav4o_vt написа:
              палио уикенд е едно пунто комбикакто и мареа уикенд е едно браво комбина мен винаги са ми изглеждали така
              Да, прав си Колега, външно изглеждат така,но специално палио комби е по- порасло в размери спрямо неговия брат пунто :D Иначе майката си е една, ФИАТ.....
              Fiat palio 1.7td

              Коментар


                #52
                Re: фиат палио ревю

                askeless написа:
                ....
                Поздрави за мнението! Признавам, че го прочетох леко по диагонал, защото не мога да чета толкова дълги неща от компютъра, насълзяват ми се очите. Но съм съгласен с почти всичко, което успях да прочета. Не видях обаче 2 неща, които са важни: - Големият багажник на Palio Weekend има и един голям недостатък - напълно равен под, който не е ограничен от нищо. Ако колата е спряла на наклонен участък или багажникът е напълнен порядъчно, при отваряне на 5-та врата съдържанието му безпрепятствено може да се изсипе на земята.- Стори ми се странно това, което си писал за газова бутилка на мястото на резервната гума. Ами резервната гума просто не е в багажника, а извън него, и в тази връзка поставянето на бутилка на мястото на резервната гума... нещо не ми се връзва . Всъщност резервната гума на моето палио (1.2 бензин) беше под багажника, като на някои стари москвичи. Намирам това за голямо предимство, защото първо не заема място в багажника, а и свалянето на резервната гума не е свързано с разтоварване на багажника. Но газова бутилка там, дали е възможно?
                Tonight's the night and it's going to happen again and again...

                Коментар


                  #53
                  Доволно ревю, поздравления! Единствено не съм съгласен много за шумоизолацията! Аз карам Palio Weekend 1.2 и ако изключим проблема с гарнитурата (или по-точно липсата на парче от нея) между колектора и двуцевката и пробитото на решето задно гърне, което според един монтьор ще помогне да се намали конденза (НЕ ПОМАГА), колата си е страшно тиха. Когато я взехме през 2008 все едно слушах електрокар докато беше запалена. Въздушните потоци също не се чуват. Относно здравината - две мнения няма. От 2008-ма насам по колата са дадени не повече от 1000 лв. за ремонти, като през това време колата е навъртяла около 37000 км. Консумативите общо взето почти се припокриват с твоите. Ремонтите при мен нямаше да са от порядъка на 1000 лв. ако не беше огромното ми желание да науча колата да лети и в последствие пръснатата на 4 места пита на радиатора. С една дума, колата "обича" да е във високите обороти, но далеч не е от тези, които безпроблемно ги издържат.
                  Fiat Palio Weekend 1.2 (73HP) 11.1999

                  Коментар


                    #54
                    palio

                    Честита Нова Година на всички и живи и здрави !Доста съм пописал предния път, явно въодушевен от регистрацията във форума и от колата.@slav4o_vt - Палио не е комби версия на пунто. Има разлика в следите и междуосието, възможно е да е преработена платформа от Пунто, странно е, че хечбека е с още по малки размери.@Snake - края на багажника няма ръб, такъв няма и Мареа комби. Би се намалил отвора за товарене, с ръб ще се се увеличи и височината на 5тата врата, при все, че принципно задницата е висока. Въобще ще се загуби практичността. В четирите края има халки и би могло да се поставят ограничителни ластици. Проблеми с изпаднал от багажника багаж не съм имал, наклона трябва да е много зверски. Не съм виждал универсали с ръб на багажника, освен като отделна част от вратата на багажника, която обаче също се отваря за идеално равен под за товарене. Също гледам, че при новите комбита има релси в багажника и възможност за слагане на специални ограничители на багажа. Идеята за газова бутилка на мястото на резервната гума е отново да не се наруши практичността на комбито. С бутилка зад задната седалка или в някой край се губи възможността да използваш размерите на багажника и да товариш обемен багаж, както и да използваш допълнителното място при смъкната задна седалка. Резервната гума можеш да си носиш в калъф в багажника, който сваляш когато ти трябва повече място или да използваш спрей. Отделно съм чел, че тороидалните бутилки са по безопасни от обикновените, както защото са максимално далеко от пасажерите, така и заради формата им - "отразяват" до някаква степен енергията на удара и се деформират, като доста трудно се пробиват. Тороидална бутилка може да се сложи на всеки автомобил. Аз съм с такава. Не съм обръщал внимание дали до мястото за гумата се достига отдолу, или през багажника, но ако е отдолу - може да се сложи капак да държи бутилката.@Стрелок - за мен колата е доста шумна. На място при мен притракват повдигачи и някаква ламаринка някъде по гърнета. Над 3000 оборота двигателя се чува силно в купето, чуват се силно страничните течения, чуват се разминаващите или изпреварващи коли. Може да е от уплътненията, но по-вероятно съм с големи очаквания. Моята кола извънградско карам в диапазона 3000-4000 и рядко стигам до ограничител. Не съм имал проблеми с двигателя, освен заради прегряването и по-скоро не смятам да има проблеми с високите обороти. Поздрави!
                    - 1997 Palio Weekend 1.6 -
                    - 1999 CBR F4 -

                    Коментар


                      #55
                      Първо, за Много Години, и с пожелание за безаварийни километри през новата година.Относно шума, действително шума е висок, но за този клас автомобили какво да очакваме, относно здравината ,е по-здрав от неговите събратя.Специално палиото произведено в бразилия, е с добре замислен заради тамошните условия на експлоатация,които със сигурност не са по-дбри от нашите, що отнася за размера, комбито няма нищо общо с пунтото, освен с външните линий който взаимствани от пунтака.Но специално ходовата част е променена, промяната е в по-високия клиренс, усилени носачи и шарнири,за багажното постранство няма да коментирам, само ще спомена ,че автоматична пералня без опаковъчния кашон влиза спокойно без да гътам задните седалки.За недостатък ще спомена, трудно достъпен ремонт и обслужване в моторния отсек, намалената стабилност в завоите в вследствие на високия клиренс,шума както споменах по-горе, и последно което болезен проблем при всички фиати палиота, е късите предавки,от които идва и по-високия разход.Иначе машинката е добра, сравнение с предната ми кола джета 90год. ,е по-добре се чувствам в салона,това лято го усетих ,като ходих до морето, въобще нямаше тая скованост и умора като чувствах при немската кола,с шума го реших с едно хубаво радио, с високо озвучаване през целия път...... Yellow_Flash_Colorz_PDT_05
                      Fiat palio 1.7td

                      Коментар


                        #56
                        За много години, живи и здрави! Аз съм с Палио 1,2 98г. Адски съм доволен от колата, за 3 години нищо кой знае колко сериозно не съм правил по нея. Но напоследък много ми вдигна разхода на гориво. Да вярно, че е зима но все пак кола 1,2 ми се струва малко нереално да ми дава разход близо 12-13 на 100 (да не кажа, че при газене единият път ми даде разход 16,7 ). Другото което ми стана странно от известно време работи на високи обороти, т.е. на 4-та скорост с 40 съм в 2000 оборора, на 5-та с 50 съм в 2000 оборота, при скорост от 80 на 5-та съм 3000, а да речем с 120км. съм около/над 4500. Което вече ми се струват доста високи обороти за колата. Или аз си внушавам или наистина си имам проблем! Ако може да помогнете ще съм благодарен
                        вземете си сложете нови зимни гуми, че почнахте много да се хлъзгате май?? :P
                        Fiat Palio Weekend 1.2 98г.

                        Коментар


                          #57
                          askeless задна ако вкраш в движение на зад си майстор. Няма синхронизатори. Поне на бравото е така. Съединител не съединител, трябва да спреш за да включиш. Аз това го разбрах като обърках като бях във варна и потеглих за Бургас , а на магистралата не можеше да се обърне. Но понеже имаше лек наклон изключих задната и после не можа да влезне преди да спра.
                          FIAT Bravo sx 1.6 16V '97
                          FIAT Punto sx 75 '94

                          Коментар


                            #58
                            ре

                            @slav4o_vt - съгласявам се - точно относно пристъргването - явно и моите впечатления са при съвсем ниска скорост при движение назад, и аз съм се опитал да вкюча задна скорост - за това си мислех, че няма синхронизатори. Като се замисля, за да включа задна, всеки път спирам на място.Поздрави !
                            - 1997 Palio Weekend 1.6 -
                            - 1999 CBR F4 -

                            Коментар


                              #59
                              здр и за много години на всички.От скро съм с Палио уикенд 1.6 16 100 .От преди нова година я купих.Напражо ме стресира с високия разход и се наложи да сложа гас.БЛАГОДАРЯ на всички които са споделяли научих доста от вас.Имам няколко проблема за които искам да споделя единият е цхе когато колата е студена и подавам газ се получава едно замисляне което го прави на газ и бензин.Дали са кабели или свещи? Другия проблем мисля че ми е термостата неиска да достигне дори средната черта,а като съм извън града стрелката е ниско долу и от там мисля че ми идва големия разход 15 на 100 градско .Казаха ми да сложа термостат BEER .Хубавото е сега че бързо загрява водата в големия кръг и веднага ми превключва на газ ,но остава големия разход.Какво бихте ме посъветвали и за двата ми въпроса?
                              Fiat Palio weekend 1,6 16v

                              Коментар


                                #60
                                Re: palio

                                askeless написа:
                                @Snake - края на багажника няма ръб, такъв няма и Мареа комби. Би се намалил отвора за товарене, с ръб ще се се увеличи и височината на 5тата врата, при все, че принципно задницата е висока. Въобще ще се загуби практичността. В четирите края има халки и би могло да се поставят ограничителни ластици. Проблеми с изпаднал от багажника багаж не съм имал, наклона трябва да е много зверски.
                                Багажникът на Мареа комби има един подвижен ограничител, който нормално е в положението от снимката и пречи на товара да изпадне от багажника. Когато пожелаем (най-често при товарене), само с натискането на червения бутон ограничителят се сваля надолу, подът става равен и товаренето (или разтоварването) става безпрепятствено. А багаж от палиото ми е изпадал нееднократно и изобщо не става дума за зверски наклон.Можеш и сам да сравниш на снимките:
                                Прикачени файлове
                                Tonight's the night and it's going to happen again and again...

                                Коментар

                                Working...
                                X