Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Какво смених за 110 000 км с моето Браво

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Какво смених за 110 000 км с моето Браво

    Реших, че такава тема би била интересна- къде да се похваля, къде да се оплача...Колата я имам от 4 години и половина. Взех я на 148 000 км, които си бяха истински. Минал съм не повече от 10 км на бензин за този период, карал съм я основно извънградско и то без никакво жалене, на магистрала редовно съм държал 140-160. За толкова км не съм сменял нито един амортисьор, нито каре, нито един лагер на главина, нито един тампон на мотора. Не съм сменил и нито един семеринг по двигателя и до ден днешен като ида в сервиз, макар да е доста рядко, все се чудят колко е чиста тази кола отдолу, никога не е мит двигателя / то май и колата :D/. Като я взех много леко потропваха шарнири и имаше стържене на ниски обороти на 4та и 5та скорост. ДА започна списъка- съединител комплект, повече профилактично като стана на 200 000, оказа се заводския с леко посинял диск; носачи 2-3 пъти, докато се науча каква марка да вземам и какво да ги правя; кормилни накрайници- профилактично с първата смяна на носачите, заради реглажа на предницата да не се налага скоро пак да я правя; биалетки 2-3 пъти; лагерчето на полуоската 2 пъти, направих грешката да сменя оригиналното заради една капка и после станах абонат; вътрешни маншони на каретата; свещи безброй пъти; кабели 1 път, махнах оригиналните, но "новите" изпаткаха за няколко месеца и от доста време съм си пак с оригиналните, демек не съм ги сменил; радиатор воден, прокапа, защото я карах с вода 1 месец; радиаторче на парното; термостат 2 пъти; водна помпа; 1 калник; последното гърне; резистор на първата степен на перката на охлаждането; акумулатор; 1 лагерче на стартера, още като я взех и стържеше, 1 бензинова дюза, една бензинова помпа. Май е горе-долу това, със сигурност изпускам нещо, но е дреболия. В момента има неналежаща смяна на скорости, защото синхронизатора на първа го няма никакъв, а и шума, с който си я взех на 4та и 5та си го има все същия, та по-лесно да сменя скорости. Има също неналежаща смяна на гумички на клапаните, защото пропушва след престой и палене, но това не е кой знае какъв проблем принципно и последното й за ремонт е тръгнал е единия лагер на задния мост. Сега не искам да оправдавам машината, но за шума в скоростите са виновни още в Италия, защото по необяснима причина липсваше половин литър масло и затова се е появил този шум на 4та и 5та. Гумичките на клапаните ме изненадаха като се износиха, но все пак е кола на 15 години вече, а за лагера на задния мост- може да кара още доста преди да стане належащ ремонт. Дълбоко се съмнявам, че някой взел си кола на старо на 10 години, каквато и марка да е, може да смени много по-малко неща като стойност за тези километри. Пък нека Фиат да е бил боклук. Мен за тези километри никога не ме е карал да правя ремонт на пътя, никога. Две зими пък палих на 3 цилиндъра заради изгорялата дюза. Толкова за "чупливите" италиянски коли.
    Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
    Fiat Bravo'97 1,6 16v
    Fiat Tempra'91 1,6 mono

    #2
    Кажи речи може да се каже че си случил на кола, за разлика от мен, аз смених 1 куп неща за няма и 40 000 км.
    Fiat Stilo 1.9 JTD 2003г.

    Коментар


      #3
      аз на моето жтд за 90000км съм сменил:3-4 пъти носачите.4 амортесьора.предни дискове и пак са за смяна.едно каре и другото е за смяна.два датчика на коляновия вал.един регулатор за горивото.помпа за високо налягане.три дюзи.4 разпръсквача.сигменти.два акумулатора.ремант на стартер и генератор и шаибата му.демферна шайба.самообтяжна ролка на пистовия ремък 4бр.уплатнението между блока и охладителя на маслото и то май друго не остана за смяна излиза че живот извън сервиза няма ако колата е фиатхората са го казали купи си фиат та цял живот да те е ядедин единствен път ме остави на път за морето което беше кофти това е от мене
      Bravo 1.9d 97г

      Коментар


        #4
        ахам

        аз пък колеги за 14-хиляди километра за 3-години съм сменил само масло, филтри, агренаж,предни накладки и изчистих бензинова помпа че беше запушена и сега и трябват свещи.. вярно малко я карам защото имам друга кола ,но според мен си ми е здрав фиата ни тропа ни лопа .. колата е темпра 1.6моно
        FIAT TEMPRA 1.6 75HP

        Коментар


          #5
          много добре засега аз за 45 хил, съм сменил - термостат, отополително радиаторче, масла, ремъци, ролки филтри, смених си кабелите ей така профилактично преди няколко месеца, и онзи ден ги гледам в тъмното леко искрят

          Коментар


            #6
            първо зависи кой на какви километри си е купил колата и как е поддържана.карах брава 1.6 16в-за 70 000км сменени съединител два маншона на полуоските,лагери заден мост и гърнета.доказано много здрави и лакоми мотори.има и една дума-карай фиат да не те е яд и карай ваг и бъди глупак

            Коментар


              #7
              Приказки много, затова всеки сам да съди по собствената си кола. Аз съм доволен, мисля, че ако си сметна разходите са между 1200-1600 лв. За тези километри е доста добре. Сега за 250 кинта отстранявам и 3те други дефекта. Като сравня, че само за съединител на либрата, която я карам само от 10 000 дадох 600 кинта, обслужване + радиатор 400 и горе долу са на кантар, хем имам и доста други разходи по нея, не само това. Така че дотук определено фаитчето е желязо.
              Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
              Fiat Bravo'97 1,6 16v
              Fiat Tempra'91 1,6 mono

              Коментар


                #8
                Да се включа и аз. За почти 50 хил. км с Палиото - еднократно сменяни свещи, ремъци, водна помпа, задни амортисьори, ремонтни комплекти на задните носачи, дискове, предни и задни накладки, реле на мигачите. На път не съм закъсвал. Колата се кара постоянно на бензин, като семейна и работна, във всякакво време и по всякакви пътища.Единственият сериозен ремонт се наложи да правя миналата година, след верижна катастрофа на път за морето. А приказките по адрес на марката са ежедневие - особено от колеги с голфове, опели и т.н., ежегодно инвестиращи в гарнитури, сегменти, прагове и т.н. Поздрави и хиляди безаварийни километри!
                Fiat Palio Weekend 75 - до пролетта на 2013;
                FIAT PUNTO 2 (18

                Коментар


                  #9
                  Е да се включа и аз. На бравата ТД100 за вече 100 000км (купих я на 96 000 сега е на 197 000 ) са сменени.1. Двата носача предни още като я купих (профилактично) В сервиза ми казаха, че единия ще е скоро за смяна и аз смених направо и двата.2. Хидравлична помпа. Купих колата с не работеща такава.3. Рейка (сложих 16" джанти) Предполагам от тях старата рейка направо роди на пътя.4. Смених и полуоска с вътрешно каре заради ПРОСТ майстор който не ми беше стегнал болтовете на единия носач като ми сменя рейката и после си мислеше че ми хлопа карето. Сега си имам едно абсолютно здраво каре с полуоската за бравата...така си и стои...5. Преди има няма 500км помпата се разтече като лейка...вече 4 пъти е в сервиза и все немогат да я натаманят и след 50км пак протича от някъде...6. Нафтата в резервоара...Стилото е минало още едва 32-33000км...и си джитка със стандартните чаркаляци...купих го на 174 000км (по спомен) сега е на 207 000км това за една година и два месеца...1. Сменен е един носач с биалета2. Тампон на скоростната кутия. (Това го слагам към консумативите при купуването и)3. Бравата на шофьорската врата.4. Нафтата в резервоара Аз съм си доста доволен от колиците въпреки, че преди няколко дни на стилото му бях набрал та дори и обява щях да му пускам да го махна заради тази проклета брава на вратата...ама после като ми показа до София, че може да отиде със 4.7л/100км...и пак си го заобичах
                  Renault Megane 1.5dci 110hp. 12г.
                  BMW G20 320d xDrive 190hp. 2019г.
                  BMW X3 2.0d xDrive 177hp '09г. Ех.

                  Коментар


                    #10
                    Нека се включа и аз.Имам Браво 1.6 90 коня от година и 8 месеца.Взех я на 177 000 километра,в момента е на 200 000.По нея съм сменил задължителните консумативи,един спирачен маркуч,бензинова помпа(за нея аз съм си виновен,понеже я оставях няколко пъти да свърши бензина) и имаше проблем когато я взех,а той е,че който е обслужвал колата когато е била в предишния собственик е прекарал кабела на датчика на разпределителния вал до ангренажното колело и го е протрил и кабела се е скъсал,та свалихме ремъка запоихме кабела и всичко е 6.И веднъж съм допълвал фреона на климатика.Колата я карам само на бензин,никога не е имала газова уредба.Миналата седмица ми даде разход 15/100 в града и мислех да и пускам обявата и да вземам ЖТД,но като се замисля в какво състояние е и се отказах.
                    Alfa Romeo 145 Quadrifoglio Verde 2.0 16V T.S. 150hp

                    Коментар


                      #11
                      Мойта Брава ТД100 я взех на 180 000км( така пишеше) преди 3 години. Досега съм минал 52 000 км.1. Двата носача (след свалянето установих, че шарнирите са бетот (TRW), трябваше само тампони, но вече бях купил новите)2. Външни накрайници (единия беше чисто сдрав TRW)3. Два маншона на каретата4. Семеринг на ГНП (Семеринг 10лв, работа 80лв)5. Спирачни маркучи6. Ремонтен комплект за заден носач7. Два предни амортисьора Който иска нека си говори, че италиянските косли се чупели и т.н. Аз съм много доволен и мисля следващата ми кола пак да е от Жабарското семейство :P
                      НЕ Е ВАЖНО КАКВА Е КОЛАТА, А КОЛКО Е ПРАЗНА ГЛАВАТА!!!

                      Коментар


                        #12
                        Олеле. Аз ако почна да пиша какво съм сменил на Фиата за 70000км много време ще замине Ще се спра само на най-основните:Амортисьори с тампони - 2 пъти. Втория път сложих втора ръка и са доста по-добре.Пистов ремък със ролките - поне 3 пъти. Даже ремъка 4 пъти го смених. Заедно с това и демпферната шайба - 2пътиДесният носач 3 пъти. Днес ще разбера дали трябва 4-ти път да са смени само на 8000км. Левият за сега е със скромните 2 смени Цялостно боядисване Предни дискове - 2 пъти вече. 1-вите изкараха около 30000км.Барбани - един път.Термоста - 1 път, но пак е за смяна.Лагер преден - заради който тия дни смених целият шенкел с главината Подгревни свещи - 2 пътиАвансатор - 1 път за сега Фарове с лупи Ново турно, че старото имаше страшен луфтНов акумулатор Кормилни накрайници - 1-2 пътиРемонта на помпата + смяна на ремъците не искам да казвам колко ми излезе Като цяло не ми се смята и колко пари са наляти. Извода е, че почти всички части сменени с нови в България са сменени поне по 2 пъти, а в някои случаи до 4-ри Yellow_Flash_Colorz_PDT_23 Колата в момента се стяга и отвиа при майка ми.Не искам да пиша до момента на Аудито за 40000км какво е правено, но нещата със сигурност не са толкова сериозни.Сега да видим и с новата Алфа как ще е, макар че може би няма да се задържи много.
                        Ex: Fiat Bravo 1,9TD100; Alfa Romeo 147 JTD; Audi A3 1.6, Audi A3 1,9TDI 131, Audi A6 3,0TDI, Alfa Romeo GT JTD, Audi A4 B7 1.9TDI

                        Коментар


                          #13
                          айде и аз да се похваля - карал съм я 4 год. и 43 хил. км. На километража пише 125к, ама според ФЕС е превъртан.от амортизация се е чупило:външно каре - 90 лв. с трудапредни и задни амортисьори - 400 лв. май бяха с трудастъпков мотор - 90 лв. втора ръка, макар че ако се бях сетил да си изчистя клапата можеше и да ми се разминемашинка на шофьорско стъкло - 45 лв. втора ръкаауспух - не помня колко.маншон - 10 лв.теглич - 5 лв.сменял съм и кабели, свещи, съединител, ремъци, предни дискове и 2 пъти накладки - общо към 1000 лв ми стъпи. гуми, филтри и масла, спирачна течност и антифриз, естествено като цяло - много съм доволен.
                          браво 1,6/90 - 09 г.

                          Коментар


                            #14
                            Geraka написа:
                            Олеле. Аз ако почна да пиша какво съм сменил на Фиата за 70000км много време ще замине Ще се спра само на най-основните:Амортисьори с тампони - 2 пъти. Втория път сложих втора ръка и са доста по-добре.Пистов ремък със ролките - поне 3 пъти. Даже ремъка 4 пъти го смених. Заедно с това и демпферната шайба - 2пътиДесният носач 3 пъти. Днес ще разбера дали трябва 4-ти път да са смени само на 8000км. Левият за сега е със скромните 2 смени Цялостно боядисване Предни дискове - 2 пъти вече. 1-вите изкараха около 30000км.Барбани - един път.Термоста - 1 път, но пак е за смяна.Лагер преден - заради който тия дни смених целият шенкел с главината Подгревни свещи - 2 пътиАвансатор - 1 път за сега Фарове с лупи Ново турно, че старото имаше страшен луфтНов акумулатор Кормилни накрайници - 1-2 пътиРемонта на помпата + смяна на ремъците не искам да казвам колко ми излезе Като цяло не ми се смята и колко пари са наляти. Извода е, че почти всички части сменени с нови в България са сменени поне по 2 пъти, а в някои случаи до 4-ри Yellow_Flash_Colorz_PDT_23 Колата в момента се стяга и отвиа при майка ми.Не искам да пиша до момента на Аудито за 40000км какво е правено, но нещата със сигурност не са толкова сериозни.Сега да видим и с новата Алфа как ще е, макар че може би няма да се задържи много.
                            Очевидно бравото ти просто е скъсано от каране. Моето като го взех и беше единственото, на което имаше релеф и то сериозен на волана, всички други изглеждаха като моето сега и по-зле /говоря за волана/. Не, че е критерии, никакъв не е, но искам да кажа, че фиат на малко км си е прилична кола и не се чупи повече от другите марки.
                            Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
                            Fiat Bravo'97 1,6 16v
                            Fiat Tempra'91 1,6 mono

                            Коментар


                              #15
                              Да ти кажа точно това беше причината да го взема. Вътре беше като ново. Волана и скоротсният лост имаха релеф като нови, за разлика от всички други които гледах. Салона също нямаше забележка. Тогава пишеше 160000км на километража. Сега е на над 230000. Според мен просто комбинацията на тази кола с този двигател не е от най-удачните. По салона много лесно се сменя всичко, за да изглежда така. Със сигурност колата е на повечко километри, макар че двигателя до сега се държи много добре без загуба на масло. Проблема според мен е в частите менте, които се продават в БГ.
                              Ex: Fiat Bravo 1,9TD100; Alfa Romeo 147 JTD; Audi A3 1.6, Audi A3 1,9TDI 131, Audi A6 3,0TDI, Alfa Romeo GT JTD, Audi A4 B7 1.9TDI

                              Коментар

                              Working...
                              X