Всички знаят какви са проблемите при плюсовата клема на всички италиански автомобили(недобра връзка поради износване на клемата която се захваща на + на акумулатора).Стягате клемата а тя продължава да се върти защото вече е толкова износена че няма как да се стегне болта.Описвам подробно как да се премахне проблема(да се присади ОЛОВНА клема).1во развивате болтовете за да освободите 2те планки захванати към клемата.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Как да сменим плюсовата клема ако е износена
Collapse
X
-
nedialk00
нещо неразбрах като за начало трябва да се махне минусовата клема на акумулатора, развивате тия гайки който държат 2те кабелчета, след тва махате клемата от основния кабел, прихващате основния кабел към новата клема, и прихващате и двете кабелчета към новата клема
Коментар
-
След това(закупили вече нови обикновенни оловни клеми има работа и малко по тях.Новата клема се занулява(само повърхноста където се намират отворите за болтовете)за да може тя да прилепне към клемата на фиата.На самата клема на фиата се пробива отвор преди това(според новата клема)6-8мм.Занулените повърхности на новата и на клемата на фиат,трябва да прилепват абсолютно плътно на мястото на свръзката.За свръзка се ползва единия болт оригиналния на фиат(десния откъм калника) а другият е новопробития отвор на оригиналната клема.След закрепяне на новия болт,на останалите оригинални два болта се закрепят и планките,които развихме в началото.Дясната(откъм калника)планка се закрепя върху болта които вече излиза през вече новата клемаУспех...FIAT BRADVA 1,6 с няколко вентила
Коментар
-
Да колега.За целта преди това сваляте акумулатора направо..и деиствате...дано съм ви помогнал с нещо...Тествал съм го вече на един колега от форума с TD100 с голям успех.Снимките са от моята кола и са обработени за да ви дам някаква представа в какво се състои процедурата.Става на почти всички италиански автомобили тъй като клемите им са идентични.Италианец ги е мислел все пак..FIAT BRADVA 1,6 с няколко вентила
Коментар
-
nedialk00
аз немога нещо да зацепя какво точно си направил аз като си сменях моята клема която изглежда по същия начин като тази от първата снимка, просто отидхо купих си комплект клеми(нови) и направо смених на плюса и минуса ето такива клеми си взех аз http://www.google.bg/imgres?q=%D0%BA...w=1366&bih=598
Коментар
-
Начина,който измислих за смяна е най-безболезнен с цел по добра връзка на всички кабели които влизат в плюсовата клема колега.А кабелите никак не са малко.Незнам как си ги побрал в една клема.А иначе клемата(новата) е почти същата,само че центъра на твоята е изместен и това не позволява да се извърши по начина който съм описал..Говоря именно за тези кабели(3те),които ако смениш клемата изцяло трябва да минат в един сноп.Сам по себе си кабел 1 на снимката е доста дебел.Незнам как ще се съберат 3 кабела в една клема от обикновените без компромис от към самата връзка....Не съм пуснал темата за спорове а просто ако колега срещне затруднения да му помогна(това е срещан проблем)......Клемата за + която съм използвал са ето този вид...Прикачени файловеFIAT BRADVA 1,6 с няколко вентила
Коментар
-
nedialk00
не не, аз не споря разбрал си ме погрешно, аз страничните кабелчета който са си с кабелни обувки си ги оставих така просто ги нанизах на болтовете и стегнах
Коментар
-
Тези дни най вероятно ще сменям и моята и ще пусна още снимки за да се добие истинска представа как изглежда като завършек.... П.С....да сега те разбрах колега,но аз гледам да не нарушавам фабричните свръзки на оригиналната клема с кабелите....особено на основната(дебелата)FIAT BRADVA 1,6 с няколко вентила
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар