Колеги мойта Мареа 1.9 GTD 105 отскоро нещо се спана и като отидох на сервиз ми казаха че колекторите са ми набити със сажди,та ще ги свалям да ги чиста А катализатора работи но се сменял на 120 000км а моя си е оригиналния Колата е на 210 000км,и възнамерявам да махна катализатора и на негово място да сложа резонатно (мисля че така беше) гърне или както му викат "ПУРА"!!Кои са - и кои са + при махането !!! А ако го махна някой изкупува ли катализатори и на какви пари ?БРедактирано заглавиеМодераторски екип на fiat-bg.org
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Възнамерявам да махна катализатора. Мнения?
Collapse
X
-
Ако не наливаш калпаво масло, няма да ти се пълни колектора със сажди. Катализатора се сменя когато започне да се разрушава "питата" вътре, а на клоко километра ... зависи как е карана колата и какво са наливали в резервоара иа в картераОсновния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Коментар
-
абе какви са тия идиоти дето изказват некомпетентни мнения за катализатори.живота им бил еди колко си км.пълни глупусти.и ако ги слушаш дай да го махаме.първо както ти е писал колегата по-горе,катализатора се сменя когато се пръсне питата му.второ в никакъв случай не го махай,ако не е запушен.и трето разглоби го,виж дали е запушен и ако можеш го напръскай с обезмаслител и после го измий.след определен пробег катализатора загубва хим. си свойства,но това не значи че трябва да го махаш,зашото той играе и роля на гърне.и пак ти казвам разглоби и ако става само с почистване е най добрия вариант.а това колко му е живота е относително и зависи и от цялостната експлоатация на мотора.абе както при хората-можеш ли да кажеш кой колко ще живее
Коментар
-
Много си прав, колега, с изключение на това че си губи свойствата. Катализатора в една химична реакция е като публиката на футболен мач. В случая той само предизвиква свързването на още един атом кислород към молекулата на въглеродния окис - СО , за да се получи въглероден двуокис - СО2. Първият е токсичен - свързва се със желязото в червените кръвни телца и по този начин блокира достъпа на кислород до клетките в организма. За това е необходимо да се ограничи изхвърлянето му в атмосферата. Вторият е задушлив, но не е токсичен - не вреди на здравето. Дори в известна степен помага на растенията ( които за съжаление много бързо унищожаваме ) да фотосинтезират. А самия химичен елемент в катализатора, стимулиращ тази химична реакция е платина. Платината не влиза в химична реакция с други химични елементи. Върху керамична пита има нанесен много тънък слой платина. Заради това и започнаха да нашумяват кражбите на катализатори. За съжаление на джебчиите, платината е толкова малко, че за един дамски пръстен ще им трябва съдържанието на доста катализатори. Все едно да събираш злато от позлатени часовници Въпреки това нов катализатор е доста скъп. а когато го издаваш за преработка плащат добре.Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Коментар
-
НАЧИ МАслото което наливам е най-скъпато селения и се вкарва от Германия нее като българските боклуци!!!Доказано и не ми го казва само един специалист по масла !!!Маслото ми е добро но катализатора е тръгнал както казахте питата е заминала Аз не карам колата повече от 2000 оборота само когато се наложи изпреварване давам газ никога нея мъча ,казвам го в смисъл че колата не се продухва както примерно във високите обороти А защо да нямам ламбда сонда ?Колко пари дават за катализатора и каде ги купуват ?
Коментар
-
Ламбда сонда няма на дизелов ДВГ. Тя се използва само при бензинови ДВГ (поне за сега) . Маслото SELENIA TURBO DIESEL е за твоя и моя ДВГ, защото има необходимите съставки които се отделят с картерните изпарения и предотвратяват натрупването на сажди и нагар в смукаелния колектор, пропуснати през ЕГР-а. ЕГР е система за рециркулация на изгорелите газове. Работата и се състои в пропускане на част от изгорелите газове обратно в смукателния колектор, за да намали отделянето на вредни емисии и сажди. При използване на предписаните от завода производител лубриканти и правилна работа на ДВГ, не се образуват сажди при горенето освен в случаите когато автомобила ускорява рязко или има голямо натоварване на ДВГ. Тогава ЕГР затваря клапана и получените сажди не влизат в смукателния колектор. Ако наистина ти е задръстен смукателния колектор със сажди и нагар, при положение че използваш горепосоченото двигателно масло или аналогично със същите показатели, значи има проблем с работата на ДВГ, предизвикан от непълно изгаряне на горивото. При това положение проблема следва да бъде открит и отстранен , за да се избегнат последващи проблеми. Не се заблуждавай от думи като "Няма записани грешки в ЕКУ" , защото ЕКУ не винаги може да "разбере" кога някой датчик не работи правилно. Грешна информация от дебитомера или датчика за температура на ДВГ, може да бъде приета за вярна от ЕКУ и той да подава повече гориво за по-богата смес, когато това не е необходимо. Богата горивна смес води до отделяне на сажди от непълно изгаряне на дизеловото гориво, а в комбинация с отворен клапан на ЕГР и до натрупване на сажди и нагар в смукателния колектор, въпреки свойствата на двигателното масло.П.П. : Не всяко масло на SELENIA има тези свойства. Ако е SELENIA, задължително трябва да е TURBO DIESEL, за да си върши работата със саждите в смукателния колектор.Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Коментар
-
glupaka написа:да с такова масло сам Колко кинти вървят катализаторите като моя напълно здрави моя нее издал багажа но може би след 20 000 майстора ми каза че питата щяла да почне да се разпада !!! Къде се изкупуват тези катализатори и колко им е цената на изкупуване!!!Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Коментар
-
дидо напълно си прав.също така ,както каза промяната на параметрите на даден датчик не винаги констатират грешка в еку-то.а съвкупност от неправилна работа на датчици води до изменения в работата на двигатела.а на колегата който е пуснал темата мога да кажа колкото и налудничаво да звучи да си търси катализатор втора употреба,все още с повечко търсене ще си намери читав на сносни пари
Коментар
-
До миналата година и аз се двоумях дали да махна моя и накрая се реших и го махнах.Гледаше се през него една голяма дупка беше зейнала може би това е (разрушената пита)както казват колегите.Предадох го на вторични и опънах 160лв. като да не повярваш с тези пари смених средното и краиното гърне,на мястото на катализатора съм заварил една права тръба.Колата ми е бензинка,нито пуши нито каквито и да е било странични ефекти има от това,че вече го няма катализатора!Разликата е в мириса от ауспуха преди миришеше едно странно но не и на изгорели газове в смисъл с катализатора много слабо се усещаше докато постепенно се засили миризмата и реших да го сваля,за какво да ми тежи и без това беше издъден явно си му е дошло времето все пак колата беше на 185 000 когато го свалих.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар