Става въпрос за пробката за доливане на масло на скоростната кутия. Явно предният път съм се престарал със затягането и сега не мога да я развия...Счупих си камъка на "гедорето", потроших и един корав шестограм, на когото бях нанизал към метър траба, пробвах с почукване, пръсках с лубриканти разни, а пушината не мърда...ТРЯБВА да долея масло, но идеите за развиване на тъпата пробка ми се изчерпват.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Запекла пробка - как да я развия?
Collapse
X
-
lithrone
Re: Запекла пробка - как да я развия?
Виждал съм как се развива такава пробка с гайковерт (на моята Marea), но майсторчето опита масълцето :D Ако можеш да го предотвратиш някак си ...Вероятно не е най-умното решение, но при мен свърши работа след като един накрайник TONA, даде фира.
-
nedialk00
pakumba написа:нагряване, може и горелка, газова лампа и т.н. Освен това един бит на 1/2 и на гедоре не може да не я развие, просто няма начин.
Коментар
-
Както бях писал в друга подобна тема, проблема с превъртял шестограм на пробката го реших при майстор на ауспуси. Върху самата пробка запълни резбата на една обикновена гайка с СО-то и вече се отвива с "нормални" ключ или камък. Разбирам, че при теб проблема е с невъзможността да я развиеш, но много вероятно е шестограма да превърти при напъване. С WD 40 опита ли?
Коментар
-
Да, пръсках с WD40, както и набих няколко чука на пробката.Явно само с нагряване ще стане. Не бях помислил за такъв вариант. Температутното разширение на различните метали е различно, а както пробката желязна, а кожуха е алуминиев има вариант да "отпусне".Alfa 159 SW 2.4 Ti
Fiat Marea '99 1.6 16V ELX
"...внимавай че тези италиански кочини много вървят."
Коментар
-
ivel написа:с нагряване ще е трудно защот0 алуминия има по-голям коефициент на топлинно разширение.с една дума ще се разшири повече от пробката,а ние целим обратнотоПравило № 1- Нещо което работи не се пипа!!!
Правило № 2- На майстори и наркОмани вяра да нямаш!
Правило № 3- Винаги спазвай правило № 1
Коментар
-
М’ааанете колегата, объркал се е човека. Само исках да споделя, че на нагряването основната цел е различното темп разширение, но и има друг ефект от изгарянето на боклуците, който са се образували между болта и гайката. Говоря принципно, не за конкретния случай- като се нагрее и затягащите мърсотии между двата детайла изгарят.Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
Fiat Bravo'97 1,6 16v
Fiat Tempra'91 1,6 mono
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар