Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Запекла пробка - как да я развия?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Запекла пробка - как да я развия?

    Става въпрос за пробката за доливане на масло на скоростната кутия. Явно предният път съм се престарал със затягането и сега не мога да я развия...Счупих си камъка на "гедорето", потроших и един корав шестограм, на когото бях нанизал към метър траба, пробвах с почукване, пръсках с лубриканти разни, а пушината не мърда...ТРЯБВА да долея масло, но идеите за развиване на тъпата пробка ми се изчерпват.
    Alfa 159 SW 2.4 Ti
    Fiat Marea '99 1.6 16V ELX
    "...внимавай че тези италиански кочини много вървят."

    #2
    Re: Запекла пробка - как да я развия?

    Виждал съм как се развива такава пробка с гайковерт (на моята Marea), но майсторчето опита масълцето :D Ако можеш да го предотвратиш някак си ...Вероятно не е най-умното решение, но при мен свърши работа след като един накрайник TONA, даде фира.

    Коментар


      #3
      И аз така. Като и пуснеш оксижена, всичко се развива.

      Коментар


        #4
        нагряване, може и горелка, газова лампа и т.н. Освен това един бит на 1/2 и на гедоре не може да не я развие, просто няма начин.
        Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
        Fiat Bravo'97 1,6 16v
        Fiat Tempra'91 1,6 mono

        Коментар


          #5
          пурв трябва да удариш 3-4 пъти с чук по пробката и тогава опитай.резултата е гарантиран

          Коментар


            #6
            pakumba написа:
            нагряване, може и горелка, газова лампа и т.н. Освен това един бит на 1/2 и на гедоре не може да не я развие, просто няма начин.
            уба+1 даже ти трябва само бит и хубав върток 1/2 и няма как да не се развие, то ако си го натегнал чак толкова би трябвало да се беше скъсала резбата там в алуминия

            Коментар


              #7
              Както бях писал в друга подобна тема, проблема с превъртял шестограм на пробката го реших при майстор на ауспуси. Върху самата пробка запълни резбата на една обикновена гайка с СО-то и вече се отвива с "нормални" ключ или камък. Разбирам, че при теб проблема е с невъзможността да я развиеш, но много вероятно е шестограма да превърти при напъване. С WD 40 опита ли?

              Коментар


                #8
                Да, пръсках с WD40, както и набих няколко чука на пробката.Явно само с нагряване ще стане. Не бях помислил за такъв вариант. Температутното разширение на различните метали е различно, а както пробката желязна, а кожуха е алуминиев има вариант да "отпусне".
                Alfa 159 SW 2.4 Ti
                Fiat Marea '99 1.6 16V ELX
                "...внимавай че тези италиански кочини много вървят."

                Коментар


                  #9
                  с нагряване ще е трудно защот0 алуминия има по-голям коефициент на топлинно разширение.с една дума ще се разшири повече от пробката,а ние целим обратното

                  Коментар


                    #10
                    ivel написа:
                    с нагряване ще е трудно защот0 алуминия има по-голям коефициент на топлинно разширение.с една дума ще се разшири повече от пробката,а ние целим обратното
                    Дали? :D
                    Предпочитам да бъда смешен в очите на глупаците, отколкото сам да бъда глупак.

                    Коментар


                      #11
                      ivel написа:
                      с нагряване ще е трудно защот0 алуминия има по-голям коефициент на топлинно разширение.с една дума ще се разшири повече от пробката,а ние целим обратното
                      Какво целим викаш да разширим пробката не алуминия
                      Правило № 1- Нещо което работи не се пипа!!!
                      Правило № 2- На майстори и наркОмани вяра да нямаш!
                      Правило № 3- Винаги спазвай правило № 1

                      Коментар


                        #12
                        М’ааанете колегата, объркал се е човека. Само исках да споделя, че на нагряването основната цел е различното темп разширение, но и има друг ефект от изгарянето на боклуците, който са се образували между болта и гайката. Говоря принципно, не за конкретния случай- като се нагрее и затягащите мърсотии между двата детайла изгарят.
                        Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
                        Fiat Bravo'97 1,6 16v
                        Fiat Tempra'91 1,6 mono

                        Коментар

                        Working...
                        X