Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Проверка ламбда сонда

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Проверка ламбда сонда

    Здравейте,От известно време разхода на Темпрата се качва неумолимо и вече стигна 18,5/100 градско на газ!!! Модела е Tempra 1.6 i.e. SW 90к.с. от 96г. Газовата уредба не е за инжекцион, така я купих и при превключване на газ започва да свети червената лампа на инжекциона(така е монтирана газовата). От форума на ЕМ Комплект попаднах на следното:
    Възможни признаци за неизправност на датчика за кислорода: 1. Неустойчива работа на двигателя при ниски обороти /празен ход/ 2. Увеличен разход на гориво 3. Влошаване динамичните характеристики на автомобила 4. Характерна детонация около катализатора след гасене на двигателя 5. Повишена температура около катализатора
    Това отговаря на 100% на поведението на моята кола. Кажете къде може да се направи свястна диагностика на двигателя, компютъра и ламбда сондата?БлагодаряСветли
    TEMPRA 1.6 i.e. Liberty (159AJ)

    #2
    Щом газовата ти уредба "не е за инжекцион", а предполагам това означава, че няма ламбда контрол и не е газов инжекцион, то високия разход няма нищо общо с ламбда сондата. Та за разхода - на газаджия, ама с газ-анализатор, че на мен един път ми я "регулираха" на ухо...Ако колата се държи по описания начин на бензин - на диагностика, но това е отделно...
    Антверп, Аалст, Люцерн, Слован, Олимпия, Беверен, Публикум, Тампере, БАТЕ (Борисов), ЖИЛИНА и Дебрецен ... следва продължение...

    Коментар


      #3
      Не е нормално да ти свети лампата на инжекциона, когато караш на газ. Това е признак за някаква грешка, която отчита ECU-то. Когато я купи светеше ли лампата на инжекциона? А дали имаш симулатор на ламбда сондата когато караш на газ? Една от причините да ти свети лампата е, че ECU-то не получава сигнал от ламбда сондата. Ако имаш симулатор на ламбда сондата и ти свети лампата значи симулатора се е пре...ал. Ако нямаш тогава наистина проблема може да е в сондата. А на бензин свети ли ти лампата? Ако свети и на бензин иди на една диагностика да ти прочетат грешката и ще се разбере най-точно.[/quote]
      FIAT Tipo Completo S 1.4 i.e. 160EP55A 836A4.000
      ECU BOSCH 261 203 511; газова BRC

      Коментар


        #4
        Vesko:В началото на зимата ми даваше разход около 15,5 на газ и ходих на диагностика на ъгъла на Житница и Мушанов(малко след Италианеца). Там ми взеха 17лв, закачиха некви кабели към кабелите на свещите и казаха всичко ти е наред Към компютъра не са се закачали. А оборотите си играят и на бнзин и на газ. Особено като тръгна да спирам и се качват до 2000 оборота и стоят там докато колата не спре окончателно, тогава падат до около 400 и ахааа и да изгасне и пак се дигат до 1000-1200 и после се стабилизират около 700-800brat John:Лампата за инжекциона си светеше още като я взех. Като превключа на бензин гасне веднага. Друг е проблема, че напоследък като превключа на бензин е по-зле отколкото на газ. Преди беше обратното.Тогава въпроса ми е такъв: Къде има читава диагностика на двигател инжекцион/газ? Да ти се закачат и за компютъра и т.н. и някой има ли представа колко струва?
        TEMPRA 1.6 i.e. Liberty (159AJ)

        Коментар


          #5
          Преди да отидеш на диагностика направи един "ресет" на ECU-то. Откачи плюсовата клема на акумулатора за поне 20 минути. Така би трябвало да нулираш грешките записани в компютъра и да излезеш от сервизен режим. Когато в ECU-то се натрупат много грешки минава в някакъв предварително заложен сервизен резим. Ако нещата се оправят търси си симулатор за ламбда сондата, когато караш на газ. Един колега от форума на Ланчия ги продаваше за 10лв. за членове на форума. Ако имаш нестабилни обороти на бензин ще трябва колегите от София да те насочат за диагностика.
          FIAT Tipo Completo S 1.4 i.e. 160EP55A 836A4.000
          ECU BOSCH 261 203 511; газова BRC

          Коментар


            #6
            Днес сутринта ходих на газ-анализ. На високи обороти ми показа, че сместа е 3-4 пъти по обагатена от нормалното, а на ниски над 7-8 пъти !!!Проблема е, че не се закачиха към ECU-то и не съм сигурен, че ако го рестартирам, както brat_john предлага няма пък съвсем да спре да върви.Та въпроса остава, къде в София правят качествена диагностика с прочитане на данните от ECU-то?
            TEMPRA 1.6 i.e. Liberty (159AJ)

            Коментар


              #7
              А как се разбира дали е влязъл в сервизен режим компютъра? Притеснението ми е че ако се рестартира и излезе от този споменат от brat_John "сервизен" режим, то може би колата ще почне да се държи съвсем различно...
              TEMPRA 1.6 i.e. Liberty (159AJ)

              Коментар


                #8
                Както съм писал по-горе, лампата на инжекциона винаги свети когато превключа на газ.brat_John:
                Когато в ECU-то се натрупат много грешки минава в някакъв предварително заложен сервизен резим
                Аз не съм рестартирал ECU-то. Тоест ако го рестартирам колата може би ще излезе от "сервизен" режим и ще започне да подава по-малко гориво или пък нещо друго... не знам.Затова питам дали трябва и къде може да се прочетат данните от компютъра.
                TEMPRA 1.6 i.e. Liberty (159AJ)

                Коментар


                  #9
                  Сега разбрах. Ще покарам да видя след газ-диагностиката колко ще ми гори...Благодаря на всички.
                  TEMPRA 1.6 i.e. Liberty (159AJ)

                  Коментар


                    #10
                    Mitko написа:
                    ......Ако имаш проблеми на газ те нямат нищо общо с ЕКУ и сервизния му режим.
                    Това не е съвсем така... Лично аз съм си патил от такова нещо дори съм пускал тема по този въпрос, но сега не ми се рови за линк. При мене поради липса на симулатор на лабда сонадата ECU-то мина в сервизен режим поради натрупана грешка. Отначало датчика на инжекциона светеше за кратко, когато карах на газ в последствие светеше непрекъснато. Когато запалех сутрин започваха едни луди обороти (над 3000), вследствие на което поради това, че съм с автоматичен ключ веднага прехвърляше на газ. Ако исках да загрее малко (до 50 градуса) на бензин трябваше да я обръщам ръчно. Оборотите бяха толкова високи, че можех да карам на 3-та без допирам педала на газта!!!! Двигателя "се успокояваше", когато температурата стигнеше до 80 градуса Всичко това не се оправи докато не направих "ресет" на ECU-то!!! Така че, swetly въобще не се притеснявай. Това с ресета е равносилно да си свалиш акумулатора. Никъде по сервизни ръководства не е казано, че акумулатора не се сваля Проблема при по съвременните ECU-та е, че ползват процесори, чиято памет не се изтрива и като свалиш акумулатора, а това може да стане само програмно със специализиран тестер (бягат минимум 20лв.) Когато се изтрие, това което процесора е запомнил като грешки, той автоматично си извиква първоначално заложената му програма (нея не можеш да изтриеш) и задава съответния режим на работа на двигателя в зависимост от стойностите на параметрите, които се подават от датчиците. Нищо няма да стане - откачи си спокойно акумулатора и се моли ECU-то ти да не е от по-новите модели.Успех!
                    FIAT Tipo Completo S 1.4 i.e. 160EP55A 836A4.000
                    ECU BOSCH 261 203 511; газова BRC

                    Коментар

                    Working...
                    X