Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Първа зима с Фиата - съвети

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Първа зима с Фиата - съвети

    Здравейте, това ми е първата зима с Фиата. Може ли да ми дадете някакви съвети как да се грижа за нея така, че зимата да не ме остави Първото, което забелязах е, че казанчето на антифриза е празно. Лятото когато го гледах запоследно си беше ОК. Досега не ми е правила никакви проблеми със прегряване и т.н Още след малко ще отскоча до бензиностанцията и ще взема 1-2 литра ... въпреки, че четох някъде, че не е задължително да го доливам.Друго, което забелязах снощи докато се прибирах е, че радиатора почти не духа топло въпреки, че я карах около 1 час. Заради това, че няма антифриз ли е? Или просто навън е много студено и колата трудно се затопля.Знам, че задавам тъпи въпроси, но си нямам почти никаква идея от поддръжка на коли ;s Всякакви съвети ще ми бъдат полезни

    #2
    Здравей колега,За антифриза, ми то на казанчето има две черти мин и макс и антифриза трябва да е около средата на двете черти, като загрее той се разширява, долей и ако пак нямаш парно, то приготвисе за смяна теромстат! Аз лично винаги гледам да имам по литър от маслото и антифриза в колата, и такаа за съвети за зимата проверка на акумулатора алтенатора и хубави гуми !!! Акцентирам на гумите че да няма после въпроси за ламаринитеВесела коледа!
    ...хладилник, карам хладилник...

    Коментар


      #3
      Здравейте колеги и аз имам един малко може би тъп въпрос но въпроса ми е като имам малко антифриз като го сменям трябва ли да източа стария. А и също ако долея антифриз фатално ли е ?
      Fiat Marea 2001 1.9 110+ powered by Emzo.
      Ex.Bravo 1997 1.8 GT

      Коментар


        #4
        Защо ще го сменяш?на колко години е антифризът какъв е цвета му има ли отлагания по разширителният съд?шото ако е кафяв смяна, ако има отлагания по казанчето то колата е карана на вода и това е от нея /котлени отлагания/ тогава промивка със маркуча и ново зареждане на антифриз, а иначе го дават през две три години смяна със нов /зависи от качеството/ а и доливаш подгряваш колата до към 25 градус и мериш вискозитета /температурата на замръзване/ и ако трябва доливаш концетрат или вода...
        ...хладилник, карам хладилник...

        Коментар


          #5
          seninkn написа:
          Здравей колега,За антифриза, ми то на казанчето има две черти мин и макс и антифриза трябва да е около средата на двете черти, като загрее той се разширява, долей и ако пак нямаш парно, то приготвисе за смяна теромстат! Аз лично винаги гледам да имам по литър от маслото и антифриза в колата, и такаа за съвети за зимата проверка на акумулатора алтенатора и хубави гуми !!! Акцентирам на гумите че да няма после въпроси за ламаринитеВесела коледа!
          Колега, благодаря за отговора.Може ли да те попитам още нещо. Възможно ли е за няколко месеца течността от казанчето за антифриза да се е изпарила? Или е по-вероятно някъде да има теч? хм ... съвсем доскоро когато не беше чак такъв студ, парното си работеше прилично и нямах никакви оплаквания, което ме навежда на мисълта, че навън просто е адския студ и колата трудно загрява.И още нещо. Чист антифриз ли да сипвам след като е празно казанчето или да го смеся с вода?Весели празници и на теб и на всички съфорумци!

          Коментар


            #6
            колега, било ти е ниско нивото, и сега като е студено, течноста се свива, заради това ти е намаляло, може да е глътнала и въздух ама едва ли, по-скоро термостата ти не работи, гледай стрелката за температурата на охлаждащата течност в колата, трява да стой на средата на скалата винаги моята загрява напълно за около 4км; провери на колко градуса замръзва антифриза, прави се с прибор за измерване на антифриза, измуква се и то показва на колко, ама както са ти писали трябва да е на около 25 градуса, иначе лъже, особено ако е горещ, и като провериш вече ще си правиш сметката какво и колко да наливаш, цялата система събира около 7 литра, поне ако си с фиат браво/а 1.6, като ти гледам подписа сигурно си с такава

            Коментар


              #7
              намерих стара твоя тема, от която виждам че 99% ти е заминало и отоплителното радиаторче, може да ти губи антифриз от там http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.p...r=asc&start=15

              Коментар


                #8
                nedialk00 написа:
                намерих стара твоя тема, от която виждам че 99% ти е заминало и отоплителното радиаторче, може да ти губи антифриз от там http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.p...r=asc&start=15
                Май-май е точно това. Наистина напоследък в краката ми имаше мазни петна явно от там е текло и ми е заминало радиаторчето. Ама така е като не разбирам ... си карах цяла година със спукано радиаторче.Колко струва ново качествено? Купих си антифриз току що ... има ли смисъл да го слагам? Да се надявам, че ще изкара 400 км.Благодаря много, колега PS: Сега изчетох няколко теми за смяна на радиаторчето. Има ли смисъл да карам колата на сервиз? Баща ми е доста по-запознат с колите от мен и сега по празниците мисля да го хвана него и двамата да го сменим

                Коментар


                  #9
                  няма смисъл, сигурно имате инструменти, пък и то не трябва кой знае какво, около 50 лева струва ново радиаторче, ами хубаво е да долееш, но трябва да видиш на колко градуса замръзва антифриза и един съвет от мене, ако старите О пръстени на радиаторчето са читави, и не намериш същите нови, по-добре сложи старите, аз на моята така направих и нямам проблеми 2 години, на един приятел сменяхме настояваше за нови, който бяха по-дебели, течеше, после по тънки пак течеше, та накрая кандардиса и му сложихме старите

                  Коментар


                    #10
                    Купих си от 2 опаковки от ОМВ някакъв антифриз готов за употреба. Надявам се да става.Успокои ме наистина Страшно ти благодаря! След празниците ще я мъчим

                    Коментар


                      #11
                      Колега не избързвай да си купуваш радиаторче,а първо виж откъде тече.Че и при мен течеше и си викам радиаторчето си е заминало и си купих,но след като разглобих видях,че о-пръстените са се спекли и тече от тях.Сложих нови и проблема изчезна и се оказах с един радиатор повече.Иначе не са скъпи аз моя го взех за 45 лева.
                      Fiat Marea 1.8 16v HLX
                      Hyundai Terracan 2.9 CRDI

                      Коментар


                        #12
                        доливай от този, ама като смените радиаторчето, си вземи 3 литра концентрат хубав на -72 и го разреди с още 2,5 литра дестилирана вода и си готов, то това ще ти е много де, но най-вероятно ще сменяш и термостата, та заради това ще ти трябва повече; гледай къде стой стрелката на скалата след 5 км максимум трябва да е на средата ако стой долу термостата ти е умрял в отворено положение, ако искаш да закърпиш положението за 10 лева, взимаш термостат от рено 5 и го набиваш в горната дебела тръба на термостата(не съм сигурен дали в горната тряваше, но ако решиш да го правиш, ще ти кажа със сигурност), хубаво е напролет да си сложиш оригинален термостат, че с тоя ще държи лятото малко по-висока температура, а ако решиш и има нужда сега да сменяш с оригинален термостата, си купи BEHR, и обърни внимание с колко датчика е твоят, ако колата ти е произведена до около 6-7 месец 1998 е с два, ако е по нататък е с един датчик, ама най-добре виж на колата и така купувай

                        Коментар


                          #13
                          Супер, значи утре преди да тръгна ще долея антифриз. Днес докато чистих колата от снега я припалих за 10-на минути и стрелката си отиде посредата по едно време ... това значи ли, че термостата е ОК или трябва да го сменям и него?

                          Коментар


                            #14
                            изглежда не, ами гледай.. като я караш къде стой ? ако стой по средата няма проблем, въпреки че пак не е точно така, най-сигурно - примерно качваш се на цариградско и я караш на 5та 2-3-4 км трябва да стой по средата, другото, като я запалиш, следиш дали след 2-3 минути почва да се затопля тръбата идваща от термостата и влизаща в радиатора, става въпрос за горната тръба, ако почне да се затопля още в началото, значи е отворен термостата и е за смяна

                            Коментар


                              #15
                              на място ще загрее, но като я покараш, особено извънградско изстива като мъртвец!
                              ...хладилник, карам хладилник...

                              Коментар

                              Working...
                              X