Slavi_Lancia написа:
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Съскане при отваряне капачката на резервоара, брава - защо?
Collapse
X
-
A20DTH ЖТД ама не баш
1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
-
VALIO_RACING написа:Добре, след толкова много информация какво трябва да се провери? Клапанът в капачката на резервоара, а другият клапан къде се намира?A20DTH ЖТД ама не баш
1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
-
Според менюъла е нормално да се създаде както положително, така и отрицателно налягане в резервоара, само че в различни ситуации.Ето малко теория по въпроса:Системата против изпряване на горивото има за задача на предотврати изпарения на гориво, който се състоят от най-леките фракции въглеводороди, формиращи се в резервоара, да се освобождават в атмосферата. Системата работи, преди всичко при високи външни температури, когато температурата на горивото се увеличава и следователно тенденция към увеличаване на изпаряване: в тази ситуация на налягането вътре в резервоара се увеличава.Когато налягането вътре в резервоара достигне около 30-40 мбара, многоцелеви кран/клапан (6) отваря и горивните изпарения достигат въглен филтър (3). Клапан (6) също позволява влизането на въздух в резервоара през въгления филтър, ако това се окаже необходимо, след спад в нивото на горивото и произтичащата от това вакуум, който се формира вътре в резервоара. Когато двигателят работи, блокът за управление ( задейства електромагнитния клапан за въгленовия филтър (2), което позволява прием на пари от двигателя и последващо продухване на въгления филтър. Ако в резултат на неизправност на някой от компонентите, налягането вътре в резервоара се увеличи опасно, предпазният клапан (5), разположен в капачката, отваря. При по-голям вакум в резервоара, този клапан може да се отвари и в обратна посока, за да се проветри резервоара и да се предотврати достигането на прекомерни стойности на вакуум .Картинката е от 1,4 12V, но общо взето е вярна за всички ДВГ.Stop giving directions, just say "Follow me."
Shevrolet Captiva LS 2.4/136/2009/ГИ Landy
Ex: Fiat Marea 1.6/103/1999/ГИ AG Zenit
Коментар
-
Колегата "sok1" много точно е показал какво става.Само малко да допълня:- бензиновите пари се получават понеже бензинът преминава през рейката с инжекторите която е нагрята до температурата на двигателя. От нея излишното гориво се връща в двигателя вече затоплено и част от него се изпарява. Това се случва постоянно и не само през лятото ами и през зимата.Допълнително бензинът се затопля докато охлажда потопената бензинова помпа.- нормално е да има налягане в резервоара понеже мултифункционалният клапан (6) се отваря към карбоновия филтър след повишаване на налягането. Ако няма налягане клапанът никога няма да се отвори.- ако има налягане се подпомага работата на бензиновата помпа за да преодолее съпротивлението на бензиновия филтър. Ако има вакуум - затормозва се работата на бензиновата помпа допълнително.- не е нормално да има вакуум - същият клапан се отваря така че засмуква въздух и изравнява налягането.Bravo 1.6 / 16
Коментар
-
Sok1 и Riki888, вашите капачки, когато ги сваляте значи не се чува нищо Ще погледна това клапанче на капачката по-основно Къде се намира въгленият филтър и клапанчето 6 на резервоара? Как се стига до тях да се погледнат?кара с удоволствие и гледа прибора за температура: LANCIA DELTA 1.6d 120ps, 2009.
кара и проклина съдбата: BRAVA EL 1.6i 16v 103ps, 1996 - вече не!
Коментар
-
След щателен оглед вчера с едни майсторчета стигнахме до заключението, че при отваряне на капачката няма вакум, а е налягане. Днес пак пробвах това, да я отворя и внимателно забелязах, че надува при отваряне и замирисва на бензин до капачката. Гледам, че по капачката има някакви отвори от вътрешната страна, къде трябва да излизат парите през капачката, че нещо не можах да се ориентирам Като прави налягане какво значи, че всичко е ок ликара с удоволствие и гледа прибора за температура: LANCIA DELTA 1.6d 120ps, 2009.
кара и проклина съдбата: BRAVA EL 1.6i 16v 103ps, 1996 - вече не!
Коментар
-
VALIO_RACING написа:След щателен оглед вчера с едни майсторчета стигнахме до заключението, че при отваряне на капачката няма вакум, а е налягане. Днес пак пробвах това, да я отворя и внимателно забелязах, че надува при отваряне и замирисва на бензин до капачката. Гледам, че по капачката има някакви отвори от вътрешната страна, къде трябва да излизат парите през капачката, че нещо не можах да се ориентирам Като прави налягане какво значи
Коментар
-
И при мен го има този проблем със "съскането" при отваряне на резервоара - появи се преди около 2 години и от тогава 3-4 пъти сменям бензинова помпа Направо ми е писнало вече - станах спец по смяна на бензинова помпа "за норматив", при това всеки път за да я сменям махам 60 л газова бутилка, защото помпата ми е под нея. В началото като сложа новата помпа всичко е ОК, но след 2-3 месеца - или помпата изгаря или се къса маркучето което свърза изхода на бензиновата помпа с кошницата вътре в нея. Лятото не е проблем - паля директно на газ, но сега зимата е неприятно - в големия студ не ми се пали директно на газ, а на бензин или не ще или пали с голям зор, работи много зле и гасне.По-странното е, че имам и един друг проблем за който тук никой досега не е писал: Като ида да зареждам бензин винаги като включат да ми зареждат и зареждачката изключва /при не пълен резервоар/. За да заредя бензин трябва нон-стоп да се включва зареждачката и да се пълни многократно - поема 200-300 милилитра и изключва и т.н. Понякога при зареждането изхвърля по малко бензин през зареждащата гърловина на резервоара - получава се така все едно, че има налягане вътре в резервоара при отворен такъв.Някакви идеи? Кой от горните клапани може да ми е прецакан, че да се получава този проблем?
Коментар
-
Карбонов филтър
здравейте нов съм във форума и не видях такава тена за това си позволих да отворя новата проблема и питането ми е кое управлява клапана на карбоновия филтър отпред над гумата.Къде отиват и къде се свързват червената жълтата и черната жици защото се оказа 4е не работи клапана и респективно и филтърамайстор ми каза че от това ми се получава голям вакуум в резервоара.Не разбирам много за това ако дадете мнения дали е от това проблема ще съм много благодарен прилагам снимки на филтъра и клапана със жицитед
Коментар
-
При мен сигнала,който представлява импулси (не знам с какво напрежение-не съм ги мерил) идва директно от компютъра.Говоря за 1.4 12V.Връзката разбира се е през куплунг,коъто се намира до въздуховода след филтъра в двигателният отсег.Пада се успоредно на тръбичките които отиват до този филтър.Малко смотано обяснение дадохFiat 1.4 12V
Не е важно колко струва,важното е да е евтино.
Да си втори значи да си първи сред загубилите.
Четири часа разглобяване и ровене ми спестява двайсе минути четене
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар