Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Моторче на чистачките-ревизира ли се ?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Моторче на чистачките-ревизира ли се ?

    Проблема е следния,при пускане на чистачките те не спират ! връщам ръчката на изключено, чистачките спират моментално но не в нормално долно положение, налага се да се играя с ръчката докато ги смъкна ! Въпроса ми е, в моторчето ли е проблема, има ли начин да се отвори или трябва да се смени с друго ?Ако някой е имал подобен проблем нека пише !
    Brava td100 1999г.
    CIVIC 1,6 SOHC VTEC EH9 на части !
    http://besniq30.snimka.bg/automobile...9-td100.672971
    Форд Фокус 1.8 Тдди
    http://picbg.net/pic1.php?u_id=71529...84&i_id=688945

    #2
    Степените работят ли? Ако да - може би в лоста на волана е проблемът. В нулева позиция той подава постоянен плюс към моторчето. Ако липсва този плюс - не се движи моторчето. Като е на някоя степен - пак имаш постоянен плюс, който минава през ограничители за скоростта.

    Коментар


      #3
      ogi28b написа:
      Степените работят ли? Ако да - може би в лоста на волана е проблемът. В нулева позиция той подава постоянен плюс към моторчето. Ако липсва този плюс - не се движи моторчето. Като е на някоя степен - пак имаш постоянен плюс, който минава през ограничители за скоростта.
      Степените работят...просто като спра чистачките не спират в изходна(долна) позиция а някъде по стъклото !
      Brava td100 1999г.
      CIVIC 1,6 SOHC VTEC EH9 на части !
      http://besniq30.snimka.bg/automobile...9-td100.672971
      Форд Фокус 1.8 Тдди
      http://picbg.net/pic1.php?u_id=71529...84&i_id=688945

      Коментар


        #4
        Някой друг да знае нещо по въпроса ?
        Brava td100 1999г.
        CIVIC 1,6 SOHC VTEC EH9 на части !
        http://besniq30.snimka.bg/automobile...9-td100.672971
        Форд Фокус 1.8 Тдди
        http://picbg.net/pic1.php?u_id=71529...84&i_id=688945

        Коментар


          #5
          Ами то друго няма, по-горе е казано - липсва ти + (най-верочтно) след контакт.
          Stop giving directions, just say "Follow me."
          Shevrolet Captiva LS 2.4/136/2009/ГИ Landy
          Ex: Fiat Marea 1.6/103/1999/ГИ AG Zenit

          Коментар


            #6
            Когато релето не работи чистачките спират веднага след като ги изключиш от лоста. Не се прибират до долу а спират веднага. При теб така ли е? Ако да, залагам на релето.
            Nissan X-TRAIL 2005 2,2 136hp
            Ex: Nissan Primera P12 Wagon 2,2 126hp
            Ex: Fiat Marea Weekend 1,8 16v 97г. бензин & CNG

            Коментар


              #7
              Виж тук : http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.p...Надявам се да ти помогне.
              Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

              Коментар


                #8
                veselin10 написа:
                Когато релето не работи чистачките спират веднага след като ги изключиш от лоста. Не се прибират до долу а спират веднага. При теб така ли е? Ако да, залагам на релето.
                Точно така е ! къде се намира това реле, снимка или някво упътване би ми било полезно.п.п. Задната вече работи и си спира в долно положение, релето едно за двете ли е или са 2 релета
                Brava td100 1999г.
                CIVIC 1,6 SOHC VTEC EH9 на части !
                http://besniq30.snimka.bg/automobile...9-td100.672971
                Форд Фокус 1.8 Тдди
                http://picbg.net/pic1.php?u_id=71529...84&i_id=688945

                Коментар


                  #9
                  Задръж малко, че се оказа че има ECU и за чистачкките В мотора трябва да има още един ел. блок за управление. Ще разгледам схемата, и ще я кача в докс бг, но ще ти отбележа какво да провериш. Ще ми трябва малко време.Ето тук са схемите на 43 страница на дикумента http://dox.bg/files/dw?a=a43af010fb Не намерих къде се подава +12В към мотора, а в него има таймер за импулсите, ргулатор за оборотите и упрвление кога да върти и кога спира. И всичко това е електонен модул, който трябва да се захранва когато колата е на контакт, за да може като изключиш чистачките от лоста на волана, този модул да ги позиционира в начално положение. Разгледай схемата, описани са и цветовете на кабелите. Виж кой кабел го няма на тази схема, ако изобщо има такъв.Евентуално там да трябва да е постянно +12В. Има голяма вероятност и да е изгорял електронния модул в мотора.Тук има още описание на електриката http://dox.bg/files/dw?a=e26d24852e Повече бих могъл да помогна само ако колата е при мен.
                  Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

                  Коментар


                    #10
                    Dido_Lyubenov написа:
                    Задръж малко, че се оказа че има ECU и за чистачкките В мотора трябва да има още един ел. блок за управление. Ще разгледам схемата, и ще я кача в докс бг, но ще ти отбележа какво да провериш. Ще ми трябва малко време.Ето тук са схемите на 43 страница на дикумента http://dox.bg/files/dw?a=a43af010fb Не намерих къде се подава +12В към мотора, а в него има таймер за импулсите, ргулатор за оборотите и упрвление кога да върти и кога спира. И всичко това е електонен модул, който трябва да се захранва когато колата е на контакт, за да може като изключиш чистачките от лоста на волана, този модул да ги позиционира в начално положение. Разгледай схемата, описани са и цветовете на кабелите. Виж кой кабел го няма на тази схема, ако изобщо има такъв.Евентуално там да трябва да е постянно +12В. Има голяма вероятност и да е изгорял електронния модул в мотора.Тук има още описание на електриката http://dox.bg/files/dw?a=e26d24852e Повече бих могъл да помогна само ако колата е при мен.
                    Свалих схемите на 43 стр.нищо не е отбелязано.
                    Brava td100 1999г.
                    CIVIC 1,6 SOHC VTEC EH9 на части !
                    http://besniq30.snimka.bg/automobile...9-td100.672971
                    Форд Фокус 1.8 Тдди
                    http://picbg.net/pic1.php?u_id=71529...84&i_id=688945

                    Коментар


                      #11
                      Ето това търси :На следващата страница е описанието по номера, а на последните страници са описни цветовете на кабелите - на коя букв кой цвят отговаря.В случая нямам идея, ако не е от пластините, къде на друго място може да е проблема освен в е. модула, който също е в моторчето. Ако разбираш отелектроника, схемата ще ти е много полезна.
                      Прикачени файлове
                      Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

                      Коментар


                        #12
                        Не знам къде е релето. Още не съм го имал този проблем с Фиат-а. Имах го на предната ми кола , но при всички е така.
                        Nissan X-TRAIL 2005 2,2 136hp
                        Ex: Nissan Primera P12 Wagon 2,2 126hp
                        Ex: Fiat Marea Weekend 1,8 16v 97г. бензин & CNG

                        Коментар


                          #13
                          Всичко е в комплекта мотор+редуктор. Релето което пуска и спира мотора е електронно, а лоста на волана е само превключвател, няма електроника за чистачките в него а само контактни пластини. В редуктора, като се отвори, трябва да има на голямото червячно колело или гърбица, която да натиска пластините, или медни пластини които да контактуват с пластини прикрепени към корпуса, а не е изключено да е електромагнитен датчик, който безконтактно да отчита началното пложение в което мотора да спре да се върти и да чака следващ импулс. Така е и по схемата горе - с червена голяма стрелка е посочен мотора с релето, оградениса в един блок, което означва че са на едно място - в един корпус. На тази схема само не можах да открия от къде този блок взема постоянно схраване +12В. Масата е изведена на крайно ляво краче , обозначен е кабела буква N, всичко друго отива в лоста на волана, но по схема е само управление. Но пък ако не получава захранване, изобщо няма да рботят чистачките...
                          Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

                          Коментар


                            #14
                            Скоро имах подобен случаи с един клиент на голф 3.Смених му ключа и се оправи.Проблема му беше почти идентичен.На 1ва позиция правеше оборот и спира(нормално).Скоростите му работиха(нормално),но на позиция Off продължаваха да работят както им падне.А опитте да ги спра завършваше с спиране където им падне по стъклото. :DНадявам се да съм ви полезен.
                            FIAT BRADVA 1,6 с няколко вентила

                            Коментар


                              #15
                              Нямаш плюс на "гърбицата" дето спира в долно. На куплунга към моторчето трябва да има един+ винаги а когато се движат-два.
                              LANCIA Y10 1.1 Bosch monomotronik AGU Zavoli Голф 3 1.8
                              ВАЗ 2101-73г-екс ВАЗ 2101-74г.екс, самара-екс заз 965а екс Опел кадет екс

                              Коментар

                              Working...
                              X