Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Моторче на чистачките-ревизира ли се ?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    lubo_Y10 написа:
    Нямаш плюс на "гърбицата" дето спира в долно. На куплунга към моторчето трябва да има един+ винаги а когато се движат-два.
    Малко не го разбрах това...днес не намерих време да се хвана да разглобя тоз мотор явно чакам да застудее повече
    Brava td100 1999г.
    CIVIC 1,6 SOHC VTEC EH9 на части !
    http://besniq30.snimka.bg/automobile...9-td100.672971
    Форд Фокус 1.8 Тдди
    http://picbg.net/pic1.php?u_id=71529...84&i_id=688945

    Коментар


      #17
      Това е на Москвич ! На нашите моторчета на чистачките управлемието е електронно и този електронен блок се намора в мотора или в редуктора. Пластините са тези за които аз ти говорих, но в нашия случай те вземат сигнал и го връщат в електронния блок.Обърни внимание на това:
      galinchooo написа:
      Скоро имах подобен случаи с един клиент на голф 3.Смених му ключа и се оправи.Проблема му беше почти идентичен.На 1ва позиция правеше оборот и спира(нормално).Скоростите му работиха(нормално),но на позиция Off продължаваха да работят както им падне.А опитте да ги спра завършваше с спиране където им падне по стъклото. :DНадявам се да съм ви полезен.
      При теб така ли се държат чистачките ?
      Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

      Коментар


        #18
        Гърбицата е на вала на мотора и изкл. постоянния +спирайки чистачките. Пускането става от лоста на кормилото вала с гърбицата се завърта отпуска пластината /с червено на схемата/ мотора получава и "постоянния" +.....Мотора върти с 2 плюса..изкл. единия от лоста на кормилото..мотора продължава с + през затворените пластини..в следващия момент гърбицата пристига и отваря пластините прекъсвайки и" постоянния"+/има напреж. дадеш ли на контакт/ На куплунга на моторчето трябва да има един плюс дадеш ли на контакт. Ако има но не спира долу-повреда в пластините. Почнах да пиша преди теб но съм мн. бавен. И на Лада е така и др. споменаха за липса на +.....Тези пластини как правят контакт?
        LANCIA Y10 1.1 Bosch monomotronik AGU Zavoli Голф 3 1.8
        ВАЗ 2101-73г-екс ВАЗ 2101-74г.екс, самара-екс заз 965а екс Опел кадет екс

        Коментар


          #19
          lubo_Y10 написа:
          Гърбицата е на вала на мотора и изкл. постоянния +спирайки чистачките. Пускането става от лоста на кормилото вала с гърбицата се завърта отпуска пластината /с червено на схемата/ мотора получава и "постоянния" +.....Мотора върти с 2 плюса..изкл. единия от лоста на кормилото..мотора продължава с + през затворените пластини..в следващия момент гърбицата пристига и отваря пластините прекъсвайки и" постоянния"+/има напреж. дадеш ли на контакт/ На куплунга на моторчето трябва да има един плюс дадеш ли на контакт. Ако има но не спира долу-повреда в пластините. Почнах да пиша преди теб но съм мн. бавен. И на Лада е така и др. споменаха за липса на +.....Тези пластини как правят контакт?
          Не съм отварял моторчето на Мареа-та, но по схема таймера за импулсите и управлението на оборотите е в модула мотор + редуктор. Онова правоъгълното което съм очертал на снимката долу, е електронния таймер, а тези контактни пластини по схема са свързани към него. Само не виждам на схемата, от къде се захранва таймера. Също такъв таймер има и моторчето на задната чистачка ( който има ) но там не се менят обороти. За него също не разбрах от къде се захранва. Явно нещо е пропуснато на самата схема, или го има в някоя друга част от схемите в pdf-a. А гърбицата не е на вала на мотора, а на голямото зъбно колело на червяка, защото мотора прави няколко оборота за един работен цикъл на чистачките.
          Прикачени файлове
          Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

          Коментар


            #20
            Днес се хванах и извърших успешно операцията :D свалих чистачките,демонтирах целия механизъм(мотора със рамената) отворих капака с въпросните пластини (много е лесно).Още като видях кво мазало е вътре ми стана ясно,че точно там е проблема,пластините са 3 на връхчетата им има контактни "точки" една от тях беше незнайно защо отчупена...Леко закривих въпросната пластина след което зачистих всички пластини и мястото където контактуват,беше омазано със грес или нещо такова не знам, сместа беше страшно лепкава и твърда, нищо чудно,че не работи правилно.След внимателно и упорито зачистване намазах с малко масалце и зглобих, вече работи перфектно.СЪВЕТ!!! при демонтажа на рамото от ОСТА на мотора, маркирайте предварително позицията му спрямо оста за да не се налага да разглобявате още няколко пъти за да го напасвате на мястото му.Благодаря на всички колеги който се опитваха да помогнат и ми дадоха правилна насока"ГОУЕМИ СТЕ"
            Прикачени файлове
            Brava td100 1999г.
            CIVIC 1,6 SOHC VTEC EH9 на части !
            http://besniq30.snimka.bg/automobile...9-td100.672971
            Форд Фокус 1.8 Тдди
            http://picbg.net/pic1.php?u_id=71529...84&i_id=688945

            Коментар


              #21
              Май на голямото з.к. челно има някакви "писти"?
              LANCIA Y10 1.1 Bosch monomotronik AGU Zavoli Голф 3 1.8
              ВАЗ 2101-73г-екс ВАЗ 2101-74г.екс, самара-екс заз 965а екс Опел кадет екс

              Коментар


                #22
                lubo_Y10 написа:
                Май на голямото з.к. челно има някакви "писти"?
                Точно така. Наричат се шини.
                Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

                Коментар


                  #23
                  lubo_Y10 написа:
                  Май на голямото з.к. челно има някакви "писти"?
                  Това са снимки преди да го почистя,разликата е огромна...има писти с "интервал".
                  Brava td100 1999г.
                  CIVIC 1,6 SOHC VTEC EH9 на части !
                  http://besniq30.snimka.bg/automobile...9-td100.672971
                  Форд Фокус 1.8 Тдди
                  http://picbg.net/pic1.php?u_id=71529...84&i_id=688945

                  Коментар

                  Working...
                  X