Здравеите,колеги,тези дни взе да се чува едно много тихо боботене при движение на колата.Първо го отдадох на зимните гуми,но взе да ми заприличва на лагер и след вдигане на колата и проверка установих едва забележим луфт в едно от предните колела.Луфтът е и хоризонтален и вертикален,та иде реч за лагер на главината явно.Поразгледах,поразгледах,но маи за да се смени трябва да се свали шенкела(избиване на шарнира,кормилния накраиник и развиване от амотр. и полуоската).След това трябва да се избие главината,да се махне зегерката на лагера и да се избие и тои.После по обратен ред да се набие лагера,в които да се набие главината,като се подложи нещо на вътрешният кръг на лагера.Можело да се използват камъни за геросе,през които да се прекара шпилка и през натягане на гаики от двете страни да се прибере постепенно главината.После монтаж по обратния ред.Звучи елементарно,като техника,но с това избиване и набиване маи ще си е трудоемко.Има ли колега извършвал процедурата,да каже накоя хитринка и какъв подход е ползвал при избиването и набиването.Става ли без специализиране скоби и т.н.Разбрах,че при избиването на главината вътрешната част на легера обикновено остава на нея и трябва да се изкара от там,например,което ще си иска сериозна скоба може би.Въобще,всякакъв опит и насока за ориентация какво ми предстои са добре дошли.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Смяна на лагер на предна главина на Фиат Типо
Collapse
X
-
Най-добрия вариант е с преса, но става и с по-голям чук, като не значи да млатиш с него като луд...И когато набиваш лагера, го бий само по външната черупка, и то с подходящ размер дорник или парче тръба...Но първо опитай да намериш хубави лагери и преса...Ако не намериш, тогава карай по втория начин. И първо, преди да си разглобил каквото и да е, даже преди да си свалил гумата, си разхлаби гайката на лагера...FIAT Tipo 1.6 i.e SX 75 hp - The best city car
Renault Scenic 1.6 16V RXT 107 hp - The best cruiser
Коментар
-
То това е ясно,за гаиката и набиването,мен избиването ме притеснява.Мисля да си купя лагер на SNR по номерата на стария,но не знам как да стане преди да го сваля.Имам оригинален номер на ФИАТ,но при вносителя на лагери по него не могат да се ориентират.От саита на АХМ видях размерите на лагера 35х66х33мм. ,но не знам доколко ще ми свършат работа.При тези симптоми има ли какво друго да е освен лагер?Понеже си направих експеримент със завиване наляво-надясно и доколкото долових,шумът не изчезва,а само се променя малко.Предполагам няма какво да е друго,но все пак да попитам.Fiat Tipo 1,4i.e. LPG машина ДзВеРъ ахахаххааххаха
Коментар
-
Колега, едно избиване и набиване на лагер е 15 лева. Хем е по-бързо, хем го прави човек, дето това му е работата. За SNR или SKF гледай добре чие производство са. В БГ основно се вкарват от Китай. Сопотското производство не се предлага в БГ официално. Лагерите са от 12 до 45 лева, като с отстъпката на някой колега можеш да си вземеш читав лагер за около 30 лева.Успех.Fiat Tipo 1,6 ie; '93; engine 159А3048; clima.
Коментар
-
Нем...,но ще съм благодаред,ако ми кажеш. Утре се надявам да ми остане време да се пробвам да го разглобя и ако започна по-рано и го избия успешно ще отида с лагера за мостра.После по обратния ред,стига наистина да има преса там където ме насочиха.Дано не се размина с творческите планове за работния полуден утре заради някои дъжд Предполагах иначе,че размерите са ми достатъчни,но трябваше да попитам.Fiat Tipo 1,4i.e. LPG машина ДзВеРъ ахахаххааххаха
Коментар
-
Преди да отидес на преса пробвай с нагрqване на главината във фурната на пецката, има вероqтнос да влезе от собствената си тежест. Правил съм го тава с втулките на полуоските на ЛадаLANCIA Y10 1.1 Bosch monomotronik AGU Zavoli Голф 3 1.8
ВАЗ 2101-73г-екс ВАЗ 2101-74г.екс, самара-екс заз 965а екс Опел кадет екс
Коментар
-
Бягай някъде на преса да го вкарат. Това с фурната е умряла работа, няма да се разшири толкова, че да влезе сам лагера, а и докато го набиеш и охладиш, бая ще се нагрее греста, което не е за препоръчване.Втулката на жигулската полуоска се нагрява доста повече, отколкото фурната дава и се охлажда моментално, за да не кипне лагера вътре. Бай са ми минали през ръцете. Във фурна се греят биелите, за вкарване на бутален болт.Предпочитам да бъда смешен в очите на глупаците, отколкото сам да бъда глупак.
Коментар
-
muns61 написа:Освен с преса може и с винт. С подходящи шайби и дорници се вкарва лагера без проблем.Важно е, както и да го слагаш, да не се натиска по вътрешната черупка.Fiat Tipo 1,4i.e. LPG машина ДзВеРъ ахахаххааххаха
Коментар
-
Все пак се докопах до колата,нови експерименти и по всичко изглежда,че пустият лагер е здрав и луфтът идва от някъде другаде.Колата вдигната от едната страна,га до 50 км/ч.,изключване от скорост и никакъв шум от пустия лагер.Пак пробвах за луфта,на око не се вижда нищо,но се чува отвътре как почуква нещо и се усеща с ръцете.Свалих гумата и почвам наред - кормилните накраиници са здрави,няма грам луфт,шарнирът е проверяван наскоро и беше здрав,а и при него луфтът не може да се осети така в гумата.Накрая открих аксиален луфт в полуоската,навътре,навън.Предполагам идва от външното каре,защото вътрешното няма как да се фиксира,като си влезе на мястото в кутията,а се разчита на външното.Замомента мисля да я оставя така,карето не тропа и не дава никакви други признаци,а в този студ направо не ми се бара.Излиза,че само съм ви разпитвал за лагера без да е там проблемът,но с една бърза проверка,толкова.Шумът които отдадох първо на зимните гуми,а после реших че е лагер,освен да си е от тях и да си въобразявам.Нямам друго обяснение,никъде по другите гуми няма грам луфт или шум.Fiat Tipo 1,4i.e. LPG машина ДзВеРъ ахахаххааххаха
Коментар
-
muns61 написа:Бягай някъде на преса да го вкарат. Това с фурната е умряла работа, няма да се разшири толкова, че да влезе сам лагера, а и докато го набиеш и охладиш, бая ще се нагрее греста, което не е за препоръчване.Втулката на жигулската полуоска се нагрява доста повече, отколкото фурната дава и се охлажда моментално, за да не кипне лагера вътре. Бай са ми минали през ръцете. Във фурна се греят биелите, за вкарване на бутален болт.LANCIA Y10 1.1 Bosch monomotronik AGU Zavoli Голф 3 1.8
ВАЗ 2101-73г-екс ВАЗ 2101-74г.екс, самара-екс заз 965а екс Опел кадет екс
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар