Моля по темата да взимат отношение само хора с опит, а да не се изказват предположения.Историята - в течение на 5 дни видях 2 автомобила с прескочил ангренажен ремък. При единия имаше 12 накривени клапана, а при другия просто беше загубила центровка - имаше късмет да няма удар.Общото и между двете бе това на снимката.Снимката е от едната кола - това е зъбното колело на коляновия вал. Причината за прескачане на ремъка се вижда.При другата кола беше абсолютно същата картина с малка разлика - това зъбно колело беше на водната помпа.Поражението беше станало на 5-тия ден при едната кола и на 2-рия ден при другата - СЛЕД СМЯНАТА НА АНГРЕНАЖЕН КОМПЛЕКТ.И въпроса е това ’запретване’ на ламарината е станало от ’майсторски’ монтаж на комплекта или и в двата случая си е ’късмет’ и ’сега му е дошло времети’ е разбира се да не забравим ’ тея части са дефектни ’ ?
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Ангренажен проблем от части или от 'майстор' ?
Collapse
X
-
u_boЕтикети: –
-
Според мен това се дължи на двама калпави майстори. Наистина има много ръжда по местата на "скъсване" - и заварките и караищата на останалата ламарина от пръстена. Първо единия е прецакал тази ламарина, после другия след него е претупал нещата и не е погледнал в какво ссъстояние е зъбното колело и е поставил новия ремък. Ето го на лице и следващия проблем - след два дена ремъка прескача или... Остава да те поздравим, колега, че си вършиш съвестно работатаОсновния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Коментар
-
първо това е колелото на коляновия вал .ще ти кажа на 100пр.какво е станало защото съм правил тази процедура.на моторите до декември 99гза да смениш ангренажния ремък е нужно да развиеш демферната шайба със зъбното колело.болта е с обратна резба и захваща колелото и демфера.стегнато е с огромна сила-310нм.при развиването в50пр се чупи шпонката която се намира на колелото .а тя е основен фиксатор.пвечето майстори я слагат така и разчитат на стягането.да обаче тези 310нм много трудно се постигат а и колелото остава без шпонка.от тук се сещай какво става като превърти колелото.след декември 99 са други,с две думи много лесни.тамможеш отделно да развиеш и извадиш демфера.а основно той е препядствие за смяна на ремъка.за съжаление при по-старите са захванати заедно демфера и колелото.за информация колелото струва около 200лв ново и 40-50 2 уптреба
Коментар
-
u_bo
ivel написа:първо това е колелото на коляновия вал .ще ти кажа на 100пр.какво е станало защото съм правил тази процедура.на моторите до декември 99гза да смениш ангренажния ремък е нужно да развиеш демферната шайба със зъбното колело.болта е с обратна резба и захваща колелото и демфера.стегнато е с огромна сила-310нм.при развиването в50пр се чупи шпонката която се намира на колелото .а тя е основен фиксатор.пвечето майстори я слагат така и разчитат на стягането.да обаче тези 310нм много трудно се постигат а и колелото остава без шпонка.от тук се сещай какво става като превърти колелото.след декември 99 са други,с две думи много лесни.тамможеш отделно да развиеш и извадиш демфера.а основно той е препядствие за смяна на ремъка.за съжаление при по-старите са захванати заедно демфера и колелото.за информация колелото струва около 200лв ново и 40-50 2 уптреба
Коментар
-
nedialk00
аз доколкото се сещам, се маха тая шайба на коляновия вал за ремъците, и аз мислех че се казва демпферна, ама не е, а каква е разликата между демпферна и ремъчна шайба незнам ама демферната е при дизелите доколкото знам
Коментар
-
Демпферната шайба е завита върху въпросната счупена шайба с 4 болта.При смяната на ангренажния ремък се сваля демпферната шайба,но не и шайбата на коляновия вал,която е завита с централния болт с обратна резба.По въпроса за счупването на шайбата на коляновия вал,може да се е получило от разбити обтягаща или паразитна ролка,а от там ремъка е имал аксиално движение.Маренго 1.9Jtd-110 2002
Коментар
-
Този борд на колелото туко така не може да се счупи!То не се сваля при монтаж на нови ремъци а само ако се налага смяна на семеринга на коляновия вал който е зад това колело.Ако там не е пипано значи според мен е пребързано да се вини някой.За мен има два варианта или заварката е била пукната отдавна и сега е паднало парчето,ремъка го е подбрал и така се е стигнало до прескачане и т.н.,или нещо е попаднало вътре(забравено,само развил се болт,гайка)и пак ремъка го набира през колелото и чупи борда и т.н.Втория случай определено е със вина ако има забравено или не стегнато нещо.
Коментар
-
goro71 написа:Демпферната шайба е завита върху въпросната счупена шайба с 4 болта.При смяната на ангренажния ремък се сваля демпферната шайба,но не и шайбата на коляновия вал,която е завита с централния болт с обратна резба.По въпроса за счупването на шайбата на коляновия вал,може да се е получило от разбити обтягаща или паразитна ролка,а от там ремъка е имал аксиално движение.Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
Fiat Bravo'97 1,6 16v
Fiat Tempra'91 1,6 mono
Коментар
-
Това зъбно колело дето е на коляновия вал и движи ангренажния ремък, не се свала при смяна на ремъка. Сваля се само шайбата за плоския ремък, която е демпферна и мисля не само при дизелите, а при моделите с климатик. И не е въведена при автомобилите след ’99 г. а по-рано, но не знам точно кога.Въпросната демпферна шайба на Мареа ТД100 , слязла от конвейра на 11.10.1997 г. :Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар