Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Ангренажен проблем от части или от 'майстор' ?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Ангренажен проблем от части или от 'майстор' ?

    Моля по темата да взимат отношение само хора с опит, а да не се изказват предположения.Историята - в течение на 5 дни видях 2 автомобила с прескочил ангренажен ремък. При единия имаше 12 накривени клапана, а при другия просто беше загубила центровка - имаше късмет да няма удар.Общото и между двете бе това на снимката.Снимката е от едната кола - това е зъбното колело на коляновия вал. Причината за прескачане на ремъка се вижда.При другата кола беше абсолютно същата картина с малка разлика - това зъбно колело беше на водната помпа.Поражението беше станало на 5-тия ден при едната кола и на 2-рия ден при другата - СЛЕД СМЯНАТА НА АНГРЕНАЖЕН КОМПЛЕКТ.И въпроса е това ’запретване’ на ламарината е станало от ’майсторски’ монтаж на комплекта или и в двата случая си е ’късмет’ и ’сега му е дошло времети’ е разбира се да не забравим ’ тея части са дефектни ’ ?

    #2
    аз залагам на много голям майсторлък при монтажа
    Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
    Fiat Bravo'97 1,6 16v
    Fiat Tempra'91 1,6 mono

    Коментар


      #3
      Вижте местата на точковите заварки които са се скъсали: ръждясали са. ако се бяха скъсали всичките едновременно преди 2 дни щяха ли да ръждясат толкова бързо?
      Fiat Croma 1.9 JTD '06 150hp
      Ex. Fiat Bravo SX 1.4 12v '97

      Коментар


        #4
        Според мен това се дължи на двама калпави майстори. Наистина има много ръжда по местата на "скъсване" - и заварките и караищата на останалата ламарина от пръстена. Първо единия е прецакал тази ламарина, после другия след него е претупал нещата и не е погледнал в какво ссъстояние е зъбното колело и е поставил новия ремък. Ето го на лице и следващия проблем - след два дена ремъка прескача или... Остава да те поздравим, колега, че си вършиш съвестно работата
        Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

        Коментар


          #5
          Не съм запознат това колело дали се сваля задължително при смяна на ремъка, но ако се сваля - майстора се е мъчил да го вади, най-вероятно със скоба за лагери и е отпорил ламарината. А ако не се вади - просто малшанс, според мен.
          https://www.cialispascherfr24.com/

          Коментар


            #6
            първо това е колелото на коляновия вал .ще ти кажа на 100пр.какво е станало защото съм правил тази процедура.на моторите до декември 99гза да смениш ангренажния ремък е нужно да развиеш демферната шайба със зъбното колело.болта е с обратна резба и захваща колелото и демфера.стегнато е с огромна сила-310нм.при развиването в50пр се чупи шпонката която се намира на колелото .а тя е основен фиксатор.пвечето майстори я слагат така и разчитат на стягането.да обаче тези 310нм много трудно се постигат а и колелото остава без шпонка.от тук се сещай какво става като превърти колелото.след декември 99 са други,с две думи много лесни.тамможеш отделно да развиеш и извадиш демфера.а основно той е препядствие за смяна на ремъка.за съжаление при по-старите са захванати заедно демфера и колелото.за информация колелото струва около 200лв ново и 40-50 2 уптреба

            Коментар


              #7
              ivel написа:
              първо това е колелото на коляновия вал .ще ти кажа на 100пр.какво е станало защото съм правил тази процедура.на моторите до декември 99гза да смениш ангренажния ремък е нужно да развиеш демферната шайба със зъбното колело.болта е с обратна резба и захваща колелото и демфера.стегнато е с огромна сила-310нм.при развиването в50пр се чупи шпонката която се намира на колелото .а тя е основен фиксатор.пвечето майстори я слагат така и разчитат на стягането.да обаче тези 310нм много трудно се постигат а и колелото остава без шпонка.от тук се сещай какво става като превърти колелото.след декември 99 са други,с две думи много лесни.тамможеш отделно да развиеш и извадиш демфера.а основно той е препядствие за смяна на ремъка.за съжаление при по-старите са захванати заедно демфера и колелото.за информация колелото струва около 200лв ново и 40-50 2 уптреба
              до 99 ене съм съгласн с теб, защото -- когато им фиксатори просто си прекарваш ремъка отдолу през това колело и отгоре обираш с раздвижване на колелата.но това което ми направи впечатление е на другата кола -- там картинката беше СЪЩАТА само, че колелото беша на водната помпа и НЯМАШЕ никаква ръжда , ясно защо - помпата беше нова.

              Коментар


                #8
                сменел ли си ремък на такъв мотор без да махаш демферната шайба и как става ми е много интересно .те хората са го измислили,-развиваш демера и така сменяш ремъка.всечко останало е риск да повредиш ремъка при поставянето му

                Коментар


                  #9
                  и аз имам спомен, че се маха шайбата на кол вал, която няма общо с демпфер между другото. Обаче доста отдавна не съм се врял там и не помня със сигурност
                  Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
                  Fiat Bravo'97 1,6 16v
                  Fiat Tempra'91 1,6 mono

                  Коментар


                    #10
                    Демферните шаиби не са ли при дизелите ? Любо за кви мотори става дума ?
                    Правило № 1- Нещо което работи не се пипа!!!
                    Правило № 2- На майстори и наркОмани вяра да нямаш!
                    Правило № 3- Винаги спазвай правило № 1

                    Коментар


                      #11
                      аз доколкото се сещам, се маха тая шайба на коляновия вал за ремъците, и аз мислех че се казва демпферна, ама не е, а каква е разликата между демпферна и ремъчна шайба незнам ама демферната е при дизелите доколкото знам

                      Коментар


                        #12
                        Демпферната шайба е завита върху въпросната счупена шайба с 4 болта.При смяната на ангренажния ремък се сваля демпферната шайба,но не и шайбата на коляновия вал,която е завита с централния болт с обратна резба.По въпроса за счупването на шайбата на коляновия вал,може да се е получило от разбити обтягаща или паразитна ролка,а от там ремъка е имал аксиално движение.
                        Маренго 1.9Jtd-110 2002

                        Коментар


                          #13
                          Този борд на колелото туко така не може да се счупи!То не се сваля при монтаж на нови ремъци а само ако се налага смяна на семеринга на коляновия вал който е зад това колело.Ако там не е пипано значи според мен е пребързано да се вини някой.За мен има два варианта или заварката е била пукната отдавна и сега е паднало парчето,ремъка го е подбрал и така се е стигнало до прескачане и т.н.,или нещо е попаднало вътре(забравено,само развил се болт,гайка)и пак ремъка го набира през колелото и чупи борда и т.н.Втория случай определено е със вина ако има забравено или не стегнато нещо.

                          Коментар


                            #14
                            goro71 написа:
                            Демпферната шайба е завита върху въпросната счупена шайба с 4 болта.При смяната на ангренажния ремък се сваля демпферната шайба,но не и шайбата на коляновия вал,която е завита с централния болт с обратна резба.По въпроса за счупването на шайбата на коляновия вал,може да се е получило от разбити обтягаща или паразитна ролка,а от там ремъка е имал аксиално движение.
                            пак да кажа, няма демпферна шайба. Самата дума демпфер означава нещо, което обира вибрациите. Демпферната шайба е с метална основа, после има доста гума и накрая пак завършва с метални писти, при нас всичко е едно джилязо.
                            Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
                            Fiat Bravo'97 1,6 16v
                            Fiat Tempra'91 1,6 mono

                            Коментар


                              #15
                              Това зъбно колело дето е на коляновия вал и движи ангренажния ремък, не се свала при смяна на ремъка. Сваля се само шайбата за плоския ремък, която е демпферна и мисля не само при дизелите, а при моделите с климатик. И не е въведена при автомобилите след ’99 г. а по-рано, но не знам точно кога.Въпросната демпферна шайба на Мареа ТД100 , слязла от конвейра на 11.10.1997 г. :
                              Прикачени файлове
                              Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

                              Коментар

                              Working...
                              X