Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Първи впечатления-разочарования

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Първи впечатления-разочарования

    Преди време бях писал за проблем със скоростите на пунтото от подписа ми.Предположенията бяха за съединител..,който днес беше сменен с нов компект(феродов и притескателен диск и лагер).Оказа се че проблема е бил в притескателния диск,който се държал на косъм..плъстинките бяха толкова изтънели че всеки момент са могли да се счупят Сменихме също и маслото на скоростите за всеки случай с Тутела трансмисионно.Очакванията ми бяха по-големи честно казано от тази смяна Съединителя е 6-няма нищо общо с това което беше,НО проблема със скоростите остава,което и според майстора най-вероятно е синхронизатор за 1 и 2 предавка Едва ли пак ще се свалят скоростите и разглабят скоро време,така че варианта който ми предложиха е била някаква добавка към скоростите която се слага Спомогала за по-лесно превключване при проблемен синхронизатор и удължавала живота на скоростната кутия!? Колко е вярно кой знае,но все пак исках да попитам дали някой се е сблъсквал с това чудо и дали то може да навреди по някакъв начин ако го прибавя към маслото на скоростите?Предварително Ви благодаря!
    Alfa Romeo Giulia 2.0T 280hp TI RWD '17 & Fiat Punto Evo 1.4 77hp '10
    ex Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm Q-Tronic '09, ex Fiat Punto 1.2 60hp ELX '00, ex Alfa Romeo 147 1.9 JTDm '05, ex Alfa Romeo 145 1.4 TS 16v '97, ex Fiat Punto 1.1 S '95

    #2
    А да те питам колко ти срува смяната на съединителя + материалите + маслото за скоростната кутия?
    Пунто 1.1 1994 г.

    Коментар


      #3
      1 мисля няма синхронизатор.
      Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
      Fiat Bravo'97 1,6 16v
      Fiat Tempra'91 1,6 mono

      Коментар


        #4
        Ми то даже и да има, доколкото знам синхронизатор ДОСТА трудно се чупи...
        N.Y. State of Mind

        Коментар


          #5
          Не знам как действа тази добавка към маслото. Но има много ефикасен начин за включване на скорости - ползва се предимно при камионите ГАЗ 53, които нямат абсолютно никакви синхронизатори.При повишаване на предавките (т.е. 1-2-3 и т.н.) се ползва "двойно амбриране": 1. Натиска се съединителя, изключва се 1 скорост и лостът идва в неутрално положение2. Пуска се съединителя (лостът е в неутрално положение все още)3. Натиска се съединителя и се включва втора скорост.При понижаване на предавките (т.е. 3-2-1 скорост) се ползва "двойно амбриране с междинна газ":1. Колата е например на 3 скорост. Натискаме съединителя, изключваме от 3 на неутрално положение.2. Пускаме съединителя (лостът на скоростите е в неутрално положение)3. Натиска се педала на газта за да се изфорсира колата (без да се натиска съединителя или да се пипа лоста за скоростите).4. Още докато оборотите след форсирането не са паднали, се натиска съединителя и се включва на 2 скорост.Този метод помага особено много за по-лесно включване на по-бавните скорости (1-ва и 2-ра), като същевременно съхранява за по-дълго синхронизаторите.
          Fiat Marea 1.8 HLX, 113 к.с., 1996 г.

          Коментар


            #6
            IvoMarea написа:
            Не знам как действа тази добавка към маслото. Но има много ефикасен начин за включване на скорости - ползва се предимно при камионите ГАЗ 53, които нямат абсолютно никакви синхронизатори.При повишаване на предавките (т.е. 1-2-3 и т.н.) се ползва "двойно амбриране": 1. Натиска се съединителя, изключва се 1 скорост и лостът идва в неутрално положение2. Пуска се съединителя (лостът е в неутрално положение все още)3. Натиска се съединителя и се включва втора скорост.При понижаване на предавките (т.е. 3-2-1 скорост) се ползва "двойно амбриране с междинна газ":1. Колата е например на 3 скорост. Натискаме съединителя, изключваме от 3 на неутрално положение.2. Пускаме съединителя (лостът на скоростите е в неутрално положение)3. Натиска се педала на газта за да се изфорсира колата (без да се натиска съединителя или да се пипа лоста за скоростите).4. Още докато оборотите след форсирането не са паднали, се натиска съединителя и се включва на 2 скорост.Този метод помага особено много за по-лесно включване на по-бавните скорости (1-ва и 2-ра), като същевременно съхранява за по-дълго синхронизаторите.
            Фиат 500 беше последния, който използва този метод за превключване на предавките. Не връщай човека толкова години назад Възможно е да е износен лостовия механизъм, който отива към скоростите...
            Fiat Tipo <<149C2>> + momo pack
            Alfa145 16V TC <<AR67601>> RossoCorso
            BlueStorm transforms . . .
            . . . !!!

            Коментар


              #7
              Това си е един доста ПОЛЕЗЕН метод за превключване на скоростите.Аз много често го използвам при превключване от по-висока към по-ниска предавка, движейки се с висока скорост /когато спирам и с мотора/.Точно този способ пази синхронизаторите и спомага за по-бавното им износване.Те наистина не се чупят, но се износват, още повече ,че са от някаква медна сплав.А дали метода е стар, да стар е, но и принципа на действие на механичните предавки е стар, с нищо не се е изменил през годините.Лично мен ме кефи този маниер на каране.. навремето се казваше "спортен".
              SUZUKI SX 4/1.9 DDiS, 120 кс/8V, 4X4

              Коментар


                #8
                IvoMarea написа:
                Не знам как действа тази добавка към маслото. Но има много ефикасен начин за включване на скорости - ползва се предимно при камионите ГАЗ 53, които нямат абсолютно никакви синхронизатори.При повишаване на предавките (т.е. 1-2-3 и т.н.) се ползва "двойно амбриране": 1. Натиска се съединителя, изключва се 1 скорост и лостът идва в неутрално положение2. Пуска се съединителя (лостът е в неутрално положение все още)3. Натиска се съединителя и се включва втора скорост.При понижаване на предавките (т.е. 3-2-1 скорост) се ползва "двойно амбриране с междинна газ":1. Колата е например на 3 скорост. Натискаме съединителя, изключваме от 3 на неутрално положение.2. Пускаме съединителя (лостът на скоростите е в неутрално положение)3. Натиска се педала на газта за да се изфорсира колата (без да се натиска съединителя или да се пипа лоста за скоростите).4. Още докато оборотите след форсирането не са паднали, се натиска съединителя и се включва на 2 скорост.Този метод помага особено много за по-лесно включване на по-бавните скорости (1-ва и 2-ра), като същевременно съхранява за по-дълго синхронизаторите.
                Този метод винаги го прилагам,никога не слагам директно с ряз от една скорост на друга!А втора с колко цаки съм е вкарвал само аз си знам По принцип днес забелязах като че ли малко се подобри превключването,но много малко...Ако е синхорнизатор незнам какво да правя Ще видим тази добавка утре ще е слагам и ще споделя резултатите след това
                Alfa Romeo Giulia 2.0T 280hp TI RWD '17 & Fiat Punto Evo 1.4 77hp '10
                ex Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm Q-Tronic '09, ex Fiat Punto 1.2 60hp ELX '00, ex Alfa Romeo 147 1.9 JTDm '05, ex Alfa Romeo 145 1.4 TS 16v '97, ex Fiat Punto 1.1 S '95

                Коментар


                  #9
                  mmony написа:
                  А да те питам колко ти срува смяната на съединителя + материалите + маслото за скоростната кутия?
                  Комплекта съединител(феродов,притискателен диск и акс.лагер,някаква италианска марка беше не си спомням точно)излезна точно 100 лв.Маслото за скоростите 3л Тутела около 25 лв(макар че в последствие се оказа че 2л са напълно достатъчни) и смяната в един сервиз(с намаление,понеже ми е познат)50 лв.Общо взето ми излезна към 170 всичко Но лично да ти кажа доволен съм че го смених,абсолютно нищо общо с преди!
                  Alfa Romeo Giulia 2.0T 280hp TI RWD '17 & Fiat Punto Evo 1.4 77hp '10
                  ex Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm Q-Tronic '09, ex Fiat Punto 1.2 60hp ELX '00, ex Alfa Romeo 147 1.9 JTDm '05, ex Alfa Romeo 145 1.4 TS 16v '97, ex Fiat Punto 1.1 S '95

                  Коментар


                    #10
                    След близо 500 км от както сложих добавката мога да кажа само хубави неща :D Положението със скоростите значително се подобри,на моменти дори имам чувството че това е друга кола Е не е като нова,но все пак е кола на 10 години Като цяло съм доволен от резултата,дано само няма някакви други странични реакции,макар че не пише за такива!
                    Alfa Romeo Giulia 2.0T 280hp TI RWD '17 & Fiat Punto Evo 1.4 77hp '10
                    ex Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm Q-Tronic '09, ex Fiat Punto 1.2 60hp ELX '00, ex Alfa Romeo 147 1.9 JTDm '05, ex Alfa Romeo 145 1.4 TS 16v '97, ex Fiat Punto 1.1 S '95

                    Коментар


                      #11
                      аз го имам същия проблем на 1 и 2-ра с моето пунто...както писах онзи ден - заради 1 тапа на блока под ск. кутия и маховика извадих почти всичко под капака. източихме маслото от ск. кутия, щото нали разбираш - сваляхме и полуоските и т.н. маслото беше добре, нямаше стружки.... сложих добавка, неква руска и малко грес - майстора тъй каза - общо ми струваше около 16-17 лв. сега май е по-добре....майстора каза - няма смисъл да отваряме ск. кутия да видим кво е - със сигурност има нещо - я лагери, я зъбчатки некви / нищо не разбирам от ск. кутии / обаче труда и частите ще ти струват повече отколкото 1 ск. кутия 2-ра употреба. тъй че карай си тъй докато се счупи и после 2-ра употреба преди 2-3 седмици писах във форума за същия проблем като теб и ме посъветваха същото... някой писа даже, че тъй и 100 000 км може да изкарам :D тъй че юркай си спокойно - все някога ще се счупи - слагаш 2-ра употреба и си готов!!!то ний взехме да се разваляме, та ск. кутии на колите ни ли няма айде със здраве
                      Fiat Punto 1.1-Синята птица
                      Lancia Libra SW 2.4-JTD-Самолета! RIP - продава се на части...
                      Lancia Libra SW 1,9-JTD 115 hp

                      Коментар


                        #12
                        Ами тази втора употреба колко е износена? Не съм им много фен на частите втора употреба, но всеки си знае. За неща които може да се разбере дали са здрави на пръв поглед съм склонен да купя (и съм купувал), но за скоростна кутия ... и колко струва една втора употреба все пак? Мисля че няма да е под 400-500 лв...

                        Коментар


                          #13
                          ами аз разбрах за цени 100 - 150 -200 кинта, ама не съм проверявал още...като опре яйцето на дупето - тогава верно, че втората употреба не знаеш кво ще и е, ама като искаш - може да си я отвориш - нали!!!иначе - да купувам нова....... по-хубаво май ще е да си кепя ново пунто
                          Fiat Punto 1.1-Синята птица
                          Lancia Libra SW 2.4-JTD-Самолета! RIP - продава се на части...
                          Lancia Libra SW 1,9-JTD 115 hp

                          Коментар


                            #14
                            Immortal написа:
                            Ами тази втора употреба колко е износена? Не съм им много фен на частите втора употреба, но всеки си знае. За неща които може да се разбере дали са здрави на пръв поглед съм склонен да купя (и съм купувал), но за скоростна кутия ... и колко струва една втора употреба все пак? Мисля че няма да е под 400-500 лв...
                            Е стига де....500 лева Хехех...аз преди една година карах Tipo 1.4 и се наложи да му взимам скоростна кутия, за която платих 100 лева.Новия собственик още си кара с нея и си е доволен...
                            == Fiat Stilo == 1.6 16V 103 hp

                            На света съществува една единствена гигантска машина, която се командва от пигмеи и това е бюрокрацията. (Оноре де БАЛЗАК)

                            Коментар


                              #15
                              абе не знам ама с тези фиатове ми струва скоростната кутия е като консуматив
                              Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
                              Fiat Bravo'97 1,6 16v
                              Fiat Tempra'91 1,6 mono

                              Коментар

                              Working...
                              X