Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

помощ за километража на Темпрата, Мерси проблема отстранен

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    Трябва да се презапоят всички спойки по платката и ще се оправи. Но с истински поялник иначе ще се прегреят резисторите и може да се пукнат!
    no pain no pain

    Коментар


      #17
      Извинявам се, че малко късно се включвам, ама сега е откриване на ловния сезон.....На въпроса.Ал Бънди е прав. Ако няма механични поражения /триене на магнитчето по нова чипче, което не се вижда много добре, или в лагеруването на роторчето с магнитчето/ се пристъпва към изваждане на платчицата след разпояване на трите жици. Отново почистване с подходящ спрей или спирт и оглед под голяма лупа за поражения по елементи /диоди или съпротивления/ или пътечки- от двете страни на платката, ако е двойно ецвана. Аз лично възстановявах две пътечки, че бяха почти прекъснати от окисления, и имаше почерняло съпротивление, което ме усъмни и го смених. Но много е мажно лагеруването- да няма големи износвания и роторчето да се криви. След това е хубаво в работно положение и закачено, да се провери с осцилоскоп при вдигната предна гума и въртяща се на скорост. Какви са импулсите- правоъгълни и с каква амплитуда. И ако всичко е наред- "тъпчеш" с грес- дори и платката- и толкоз. Не е просто, но ако е има втора ръка такъв датчик- сигурно е по-лесно решение. Аз не можах да намеря на старо, че моето е още по-особено. Новото е над 120 лв.Успех!
      Tempra 1.6 i.e. SW- 159B9000

      Коментар


        #18
        До колкото виждам това е чип с датчик на хол буфериран с транзистор отворен колектор. Нищо сложно за ремонт. На тази снимка от ляво на дясно са: маса, изход, +12ВНа изхода без резистор към +12 няма как да се наблюдават импулси, но като се закачи един резистор трябва да се наблюдават импулси със стръмен фронт дублиращи преминаването на магнита върху холчипа (това е черното с трите дълги крака в долния край)
        no pain no pain

        Коментар


          #19
          Проблемът е колко волта трябва да бъде амплитудата на импулса. Моят датчик преди ремонта даваше почти идеални правоъгълни, но с амплитуда 3V при захранване 14.5V. По теория датчиците на хол трябва да дават уж до 3V по-малко от захранващото напрежение?! Аз и затова смених едното съмнително съпротивление, като постигнах 9V при захранване 14.5V, със стръмен фронт, но трионообразен импулс?! В интерес на истината пробвах друг стар датчик от Крома- той пък имаше 5V, но идеални правоъгълни, докато моите бяха "почти" идеални, защото имаха пропадания в първата половина на импулса. Докато си играех с моя стария, поръчах нов от Хитко. Него не съм го мерил и осцилоглафирал, но определено не ми работи добре колата. При мен този датчик дава директно инф. в ЦПУ-то и прекъсвал подаването на гориво в моментите на деакселерация. Писна ми да се обяснявам и тогава си ремонтирах стария и с него определено е по-добре. Тайна ми е обаче, колко трабва да е амплитудата? На доста други коли намерих, но при тях този датчик върши друга роля. Някъде дори участва в упр. на празния ход. Но на Фиат и специално с GM впръскването не открих.
          Tempra 1.6 i.e. SW- 159B9000

          Коментар


            #20
            Дотук добре, разбрах какво имате впредвид. понеже нямам нужната апаратура, освен голяма лупа ще го отворя пак ще прегледам и зачистя както казахте, аз след като го отворих пак го затворих и го сложих, за да дочакам консултациите, сега след като го сложих минах около 1000 км. и само веднъж ми направи номер за 100-200метра и се оправи, дано като го зачистя и проверя под лупа, да забравя за този проблемОще веднъж мерси за помоща,а Косьо & AlBundy имате по едно пиво от мен като се видим
            СЪДБАТА ПОМАГА НА СМЕЛИТЕ
            бившата:Фиат Темпра 1,6 мi 94г. с газ
            сегашната: Алфа Ромео 1,6 TS 99г. 120 кончета под капака
            ИТАЛФЕСТ 2007

            Коментар


              #21
              Колко волта ще ти е "H" на импулса не зависи от датчика. От него зависи само да падат до 0.2-0.3 волта когато са на "L" което е необходимото условие импулса да бъде зачетен. Изхода на датчика е отворен колектор, т.е. сравним с най-обикновен ключ. Можеш да сложиш една жица на средния край и като пускаш ръчно импулси към маса да видиш дали скоростомера отчита.
              no pain no pain

              Коментар


                #22
                AlBundy написа:
                Колко волта ще ти е "H" на импулса не зависи от датчика. От него зависи само да падат до 0.2-0.3 волта когато са на "L" което е необходимото условие импулса да бъде зачетен. Изхода на датчика е отворен колектор, т.е. сравним с най-обикновен ключ. Можеш да сложиш една жица на средния край и като пускаш ръчно импулси към маса да видиш дали скоростомера отчита.
                За самия елемент на Хол ли говориш? Ако е така съгласен съм, но моята платка е по-друга и с още елементи! И лошото е, че при мен целият датчик за скоростта не играе в отчитането Й! Тя е с обикновено жило! Той само си подава информация към ЦПУ-то, пък то си смята там кога да реже горивото. Там логиката не мога да я разбера, защото при липса на импулси /разкачен само механично датчик/ се появява грешка и светва съответната лампа. Тогава ЦПУ-то си минава в някакъв авариен режим и колата върви перфектно, но докато мине в този режим е неустойчива и гасне в движение при отпуснат педал. Лошото е, че след всяко ново запалване този процес се повтаря и минава неопределено време докато мине отново в авариен режим- т.е. без датчик или с неизправен такъв не може. Същото е проявлението при откачен датчик- електрически. Бях се амбицирал да правя някакъв "ключ" за проба, но за сега се отказах- нямам време. Но все пак си ми остава загадка логиката и намесата на целия този датчик!PS. А и в моя случай съм почти сигурен, че на ЦПУ-то му трябва поне 5V-тов отчетлив импулс?!
                Tempra 1.6 i.e. SW- 159B9000

                Коментар


                  #23
                  Конкретно съм писал за датчика на снимката. На ЦПУ-то че му трябва 5В - трябва му. Но датчика не е закачен директно. Ако аз констриурах това ECU бих направил входната верига токова, надали са я направили по по различен начин Не съм гледал такова ECU и не мога категорично да кажа нищо за нивата.
                  no pain no pain

                  Коментар


                    #24
                    забравих да кажа, че проблема е отстранен....решението: сменихме датчика на хол и презапоихме останалите детайли от схемичката.....и толкова сега си имам километражп.п.Благодаря на всички които се отзоваха. По добре късно отколкото никога :D за всички които имат проблеми с дигиталките ще е полезна темата можете да я сложите някъде като Решен проблем
                    СЪДБАТА ПОМАГА НА СМЕЛИТЕ
                    бившата:Фиат Темпра 1,6 мi 94г. с газ
                    сегашната: Алфа Ромео 1,6 TS 99г. 120 кончета под капака
                    ИТАЛФЕСТ 2007

                    Коментар

                    Working...
                    X