Трябва да се презапоят всички спойки по платката и ще се оправи. Но с истински поялник иначе ще се прегреят резисторите и може да се пукнат!
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
помощ за километража на Темпрата, Мерси проблема отстранен
Collapse
X
-
Извинявам се, че малко късно се включвам, ама сега е откриване на ловния сезон.....На въпроса.Ал Бънди е прав. Ако няма механични поражения /триене на магнитчето по нова чипче, което не се вижда много добре, или в лагеруването на роторчето с магнитчето/ се пристъпва към изваждане на платчицата след разпояване на трите жици. Отново почистване с подходящ спрей или спирт и оглед под голяма лупа за поражения по елементи /диоди или съпротивления/ или пътечки- от двете страни на платката, ако е двойно ецвана. Аз лично възстановявах две пътечки, че бяха почти прекъснати от окисления, и имаше почерняло съпротивление, което ме усъмни и го смених. Но много е мажно лагеруването- да няма големи износвания и роторчето да се криви. След това е хубаво в работно положение и закачено, да се провери с осцилоскоп при вдигната предна гума и въртяща се на скорост. Какви са импулсите- правоъгълни и с каква амплитуда. И ако всичко е наред- "тъпчеш" с грес- дори и платката- и толкоз. Не е просто, но ако е има втора ръка такъв датчик- сигурно е по-лесно решение. Аз не можах да намеря на старо, че моето е още по-особено. Новото е над 120 лв.Успех!Tempra 1.6 i.e. SW- 159B9000
Коментар
-
До колкото виждам това е чип с датчик на хол буфериран с транзистор отворен колектор. Нищо сложно за ремонт. На тази снимка от ляво на дясно са: маса, изход, +12ВНа изхода без резистор към +12 няма как да се наблюдават импулси, но като се закачи един резистор трябва да се наблюдават импулси със стръмен фронт дублиращи преминаването на магнита върху холчипа (това е черното с трите дълги крака в долния край)no pain no pain
Коментар
-
Проблемът е колко волта трябва да бъде амплитудата на импулса. Моят датчик преди ремонта даваше почти идеални правоъгълни, но с амплитуда 3V при захранване 14.5V. По теория датчиците на хол трябва да дават уж до 3V по-малко от захранващото напрежение?! Аз и затова смених едното съмнително съпротивление, като постигнах 9V при захранване 14.5V, със стръмен фронт, но трионообразен импулс?! В интерес на истината пробвах друг стар датчик от Крома- той пък имаше 5V, но идеални правоъгълни, докато моите бяха "почти" идеални, защото имаха пропадания в първата половина на импулса. Докато си играех с моя стария, поръчах нов от Хитко. Него не съм го мерил и осцилоглафирал, но определено не ми работи добре колата. При мен този датчик дава директно инф. в ЦПУ-то и прекъсвал подаването на гориво в моментите на деакселерация. Писна ми да се обяснявам и тогава си ремонтирах стария и с него определено е по-добре. Тайна ми е обаче, колко трабва да е амплитудата? На доста други коли намерих, но при тях този датчик върши друга роля. Някъде дори участва в упр. на празния ход. Но на Фиат и специално с GM впръскването не открих.Tempra 1.6 i.e. SW- 159B9000
Коментар
-
Дотук добре, разбрах какво имате впредвид. понеже нямам нужната апаратура, освен голяма лупа ще го отворя пак ще прегледам и зачистя както казахте, аз след като го отворих пак го затворих и го сложих, за да дочакам консултациите, сега след като го сложих минах около 1000 км. и само веднъж ми направи номер за 100-200метра и се оправи, дано като го зачистя и проверя под лупа, да забравя за този проблемОще веднъж мерси за помоща,а Косьо & AlBundy имате по едно пиво от мен като се видимСЪДБАТА ПОМАГА НА СМЕЛИТЕ
бившата:Фиат Темпра 1,6 мi 94г. с газ
сегашната: Алфа Ромео 1,6 TS 99г. 120 кончета под капака
ИТАЛФЕСТ 2007
Коментар
-
Колко волта ще ти е "H" на импулса не зависи от датчика. От него зависи само да падат до 0.2-0.3 волта когато са на "L" което е необходимото условие импулса да бъде зачетен. Изхода на датчика е отворен колектор, т.е. сравним с най-обикновен ключ. Можеш да сложиш една жица на средния край и като пускаш ръчно импулси към маса да видиш дали скоростомера отчита.no pain no pain
Коментар
-
AlBundy написа:Колко волта ще ти е "H" на импулса не зависи от датчика. От него зависи само да падат до 0.2-0.3 волта когато са на "L" което е необходимото условие импулса да бъде зачетен. Изхода на датчика е отворен колектор, т.е. сравним с най-обикновен ключ. Можеш да сложиш една жица на средния край и като пускаш ръчно импулси към маса да видиш дали скоростомера отчита.Tempra 1.6 i.e. SW- 159B9000
Коментар
-
Конкретно съм писал за датчика на снимката. На ЦПУ-то че му трябва 5В - трябва му. Но датчика не е закачен директно. Ако аз констриурах това ECU бих направил входната верига токова, надали са я направили по по различен начин Не съм гледал такова ECU и не мога категорично да кажа нищо за нивата.no pain no pain
Коментар
-
забравих да кажа, че проблема е отстранен....решението: сменихме датчика на хол и презапоихме останалите детайли от схемичката.....и толкова сега си имам километражп.п.Благодаря на всички които се отзоваха. По добре късно отколкото никога :D за всички които имат проблеми с дигиталките ще е полезна темата можете да я сложите някъде като Решен проблемСЪДБАТА ПОМАГА НА СМЕЛИТЕ
бившата:Фиат Темпра 1,6 мi 94г. с газ
сегашната: Алфа Ромео 1,6 TS 99г. 120 кончета под капака
ИТАЛФЕСТ 2007
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар