Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

От днес съм с вас :)

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    От днес съм с вас :)

    Здравейте колеги! От днес съм горд собственик на Фиат Типо 1.8 16V!Като за начало се радвам, че има такъв клуб. Надявам се взаимно да си допаднем, да си помагаме и подкрепяме в неволи и щастие. Като за начало имам няколко въпроса:1)колата я взех с тропане в предницата (на ниска цена) - при рязко подаване и отпускане на газта, както и спиране се чува тропане отпред отдясно, при дупките също2)стрелката на скоростомера пулсира, особено при ниски скорости - въпроса ми е цифров ли е този уред или е с жило3)има теч на масло от семеринг на скоростите, трудно ли се сменя (на дългата полуоска)4)газовата уредба е обикновена (не е газов инж.) - ще "гърми" ли често на този двигател

    #2
    Здравей и честито. 4. Изправна запалителна система и настройка при читав газаджия и забрави за гърмежите...
    Антверп, Аалст, Люцерн, Слован, Олимпия, Беверен, Публикум, Тампере, БАТЕ (Борисов), ЖИЛИНА и Дебрецен ... следва продължение...

    Коментар


      #3
      малко - това да не е ли едно червено типо, с газова и лети джанти 14"? защото и един приятел му се точеше, ама ни се стори в много лошо състояние и се отказахме да го купуваме. и ако не е тайна за колко го взе?
      "Светлината си въобразява,че се движи по-бързо от всичко друго,но бърка.Колкото и да припира,открива,че мракът е стигнал пръв и вече я чака."-Т.Пратчет
      (Fiat 131 ABARTH 103 kW, Aprilia Tuono RSV 1000)

      Коментар


        #4
        charlie написа:
        малко - това да не е ли едно червено типо, с газова и лети джанти 14"? защото и един приятел му се точеше, ама ни се стори в много лошо състояние и се отказахме да го купуваме. и ако не е тайна за колко го взе?
        Да, същото е. Еми състоянието не е цвете, но като цяло няам ръжда/гнило (това гледах основно), двигателя е жив (има живот), задния мост не е разкрачен, амортисьорите са здрави, има газ. За 2400 го взех с доста пазарлък, момчето беше свястно. Купил си БМВ и не му трябваше Фиата, сигурно и за 1000лв щеше да го даде Забележките са по окачването и козметични по външния вид (тук там паднала боя, пребоядисвана е, блъскана е леко оттук оттам и е правена не много кадърно, но няма сериозни проблеми).За носача - как се сменя, главината с какъв ключ се развива. Какви инструменти ще ми трябват. Мисля, че реглаж няма да трябва после.

        Коментар


          #5
          Честито бате. И повече ръчка на светофарите :P :P
          Bravo 1.6 16V

          Коментар


            #6
            Mitko написа:
            За носачаКолелото се сваля. Под колата имаш 4 болта 15мм. Шарнира е хванат за главината с дълъг болт и гайка. И двете са 13мм.За полуоскатаГайката на лагера е 36мм, но е жестоко стегната. Трябва ти ключ с по-дълго рамо. За да извадиш полуоската вътре ще ти трябва шестогран
            За носача трябва ли да свалям главината и трябва ли реглаж после?36мм ключ за съжаление нямам за полуоската, но ще го мисля Направи ми впечатление, че късата полуоска има маншон откъм ск. кутия, а дългата влиза директно вала в нея без маншон. Как е възможно това. Къде е вътрешното каре на дългата полуоска ...Също има и някакви неща залепени на валовете, това баланс ли е някакъв.Преди карах самара и нещата бяха далеч по-прости

            Коментар


              #7
              Mitko написа:
              При смяна на носач главината не се сваля. Остава да си виси на амортисьора. Реглаж също не е необходим, но има технически документации които го препоръчват. Релано не се разместват кормилните щанги и сходимост не се нарушава. Сглобката при полуоските е виброгасител.
              Много благодаря за светкавичните отговори!И тук, както и в Лада Клуб България сте/сме свестни момчета Имам доста опит при ладите, но типото малко сложно ми идва (и непознато), така че не ми се смейте на глупавите въпроси.Остава да разбера само откъде идва това тропане. Според мен може и да е от рейката нещо (шарнири на рейката) или кормилни накрайници Препоръчайте метод/сервиз/начин за диагностика на проблема!

              Коментар


                #8
                Значи снощи гледах, натисках, бутах, не можах да определя откъде идва тропането/пукането и т.н. Затегнах всички болтове по окачването. Нещата леко се подобриха, но явно има нещо за смяна.Още нещо - на празен ход от двигателя се чува май откъм клапаните един звук, който периодично се появява и изчезва (на около 3-4 секунди) - нормално щракане на клапанния механизъм, по-силно щракане (4 пъти), пак нормално и така се повтаря. На по-високи обороти го няма този ефект. На една самара преди имаше такъв проблем преди. Там проблемите бяха от скоростната кутия, но тук се получава и при натиснат съединител. Звука е нещо като "так так так так так так так (4 секунди нормален звук), дън дън дън дън (леко по-силно и по-метално) и после пак така так так так (4 сек. нормален звук).

                Коментар


                  #9
                  Още нещо. На този мотор 1.8 16V (Weber инжекция) 136 коня има ли защита на клапаните при късане на ремък. Предполагам, че не но все пак да попитам Не съм гледал още ремъка, но предполагам ще е трагедия като се има впредвид липсата на поддръжка на тая кола до момента Вчера разглеждах инжекциона и ми се стори доста прост - механичен дросел, нямаше май дебитомер, не видях и ламбда. Няма стъпкови моторчета, ала бала, дрън дрън.Друго интересно е че като дам на контакт свети само лампичката за акумулатора и за абс-а. Не трябва ли контролно да светват всички лампички и после да изгасват. Иначе като дам къси/дълги, ръчна, мигачи и т.н. си светят. Друг проблем - лампата на АБС-а свети постоянно и естествено той не работи (не че ми трябва, колата си кове), но все пак ...Последен (за сега) въпрос. Как по номера на рамата мога да разбера датата на производство, защото по талон колата е 1994та, но лично ме съмнява. Мисля, че е по-стара

                  Коментар


                    #10
                    maiden написа:
                    Още нещо. На този мотор 1.8 16V (Weber инжекция) 136 коня има ли защита на клапаните при късане на ремък. Предполагам, че не но все пак да попитам Не съм гледал още ремъка, но предполагам ще е трагедия като се има впредвид липсата на поддръжка на тая кола до момента Вчера разглеждах инжекциона и ми се стори доста прост - механичен дросел, нямаше май дебитомер, не видях и ламбда. Няма стъпкови моторчета, ала бала, дрън дрън.
                    Не знам за дебитомер ( мисля че трябва да има ), но стъпков мотор и ламбда сонда със сигурност има. Защита на клапаните няма, това е високопроизводителен мотор Това, което чуваш от клапаните е увеличен луфт. Клапаните се калибрират с луфтомер, спец. ключ за копресиране на пружината и пулове, които се продават с различна дебелина ( вървят през 0,05 ).
                    Fiat Tipo <<149C2>> + momo pack
                    Alfa145 16V TC <<AR67601>> RossoCorso
                    BlueStorm transforms . . .
                    . . . !!!

                    Коментар


                      #11
                      BlueStorm написа:
                      maiden написа:
                      Още нещо. На този мотор 1.8 16V (Weber инжекция) 136 коня има ли защита на клапаните при късане на ремък. Предполагам, че не но все пак да попитам Не съм гледал още ремъка, но предполагам ще е трагедия като се има впредвид липсата на поддръжка на тая кола до момента Вчера разглеждах инжекциона и ми се стори доста прост - механичен дросел, нямаше май дебитомер, не видях и ламбда. Няма стъпкови моторчета, ала бала, дрън дрън.
                      Не знам за дебитомер ( мисля че трябва да има ), но стъпков мотор и ламбда сонда със сигурност има. Защита на клапаните няма, това е високопроизводителен мотор Това, което чуваш от клапаните е увеличен луфт. Клапаните се калибрират с луфтомер, спец. ключ за копресиране на пружината и пулове, които се продават с различна дебелина ( вървят през 0,05 ).
                      Това за луфта е ясно. Въпроса е, че звука е неравномерен, а оборотите са постоянни.Въпрос:с какво масло се кара този мотор

                      Коментар


                        #12
                        Selenia Gold май ще му пасне добреа за работа на газ - Selenia VS Gas
                        2015 Renault Megane Expression GT
                        2009 FIAT Bravo 1.4 16V Dynamic
                        Всичко за FIAT Bravo 2007

                        Коментар


                          #13
                          Селениа ГОЛД значи. Откъде може да се намери оригинално и на добра цена?Предполагам е полусинтетика. Какъв е процента на минерално и синтетично в него?Какъв е този MAP сензор?

                          Коментар


                            #14
                            maiden написа:
                            Селениа ГОЛД значи. Откъде може да се намери оригинално и на добра цена?Предполагам е полусинтетика. Какъв е процента на минерално и синтетично в него?Какъв е този MAP сензор?
                            бул. "Ал. Стамболийски" 155, точно до канала - тел. 920 01 81;"T&N" car ул. "Оборище" 95,близо до "Черковна" тел. 943 48 74, Кр.село 8504405;"Александър Ауто" бул. "В. Левски" 101 - тел. 983 51 79, магазинн 9831374;
                            2015 Renault Megane Expression GT
                            2009 FIAT Bravo 1.4 16V Dynamic
                            Всичко за FIAT Bravo 2007

                            Коментар


                              #15
                              Mitko написа:
                              Инжекциона е с МАР сензор. Няма дебитомер. Повечето от форума караме със Selenia Gold
                              няма и ламбда сонда май, поне при мен де аз съм 1,8 -8 клапана ВЕБЕР
                              TEMPRA 1.8 SW.SLX-продадена и заменена със БМВ 318TDS
                              UNO 1.0 FIRE

                              Коментар

                              Working...
                              X