Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

За алтернатора - типо!?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    За алтернатора - типо!?

    Ей нещо не ми върви, сумати чаркове почнаха да ми се скапват Както и да е Да ви питам сега за този алтернатор на типото. Може ли да се ремонтира или това е поредната джажа, която ако се скапе се заменя с нова И от къде се сваля този алтернатор, как да стигна до него!?
    Tipo 1.4 i.e. 92g. 160A1.046 -ex
    Chevrolet Tacuma 1.4 - ex
    Fiat Bravo 1.4 120k.с.

    #2
    еееееееее Ники, това е лесно, даже ще ти дам точните обяснения, лесно се сваля и всичко му се ремонтира, така че не бой се..
    СЪДБАТА ПОМАГА НА СМЕЛИТЕ
    бившата:Фиат Темпра 1,6 мi 94г. с газ
    сегашната: Алфа Ромео 1,6 TS 99г. 120 кончета под капака
    ИТАЛФЕСТ 2007

    Коментар


      #3
      виж сега по принцип наистина се сваля лесно..При мен алтернатора е с пистов ремък(понеже имам хидравлика), не че има значение де, ама хидравликата допулнително пречи....Smile значи аз гумата не съм я свалял, но зад нея има една пластмаса която се държи с три болта към подкалника, значи тази пластмаса се сваля даваш пълен десен за да имаш достъп, и като я махнеш(3 болта и самата пластмаска се подпъхва тук таме за да е по-стабилна не я напъвай много а леко насам натам и тя излиза, има един чоп дето май влиза в носача, ама не съм много сигурен)Както си я свалил като погледнеш се вижда ролката която обтяга ремъка и в нея има един болт(по-точно болта на алтернатора, долния...минава през ролката) откъм теб би трябвало да е гайката, с ключ номер 17 развиваш гайката вадиш ролката и изваждаш болта(по добре да го оставиш да стои докато развиеш и горния де), Тука си готов, остава ти само още един болт и алтернатора е долу обаче той е мноооооого шибан SmileЗа него болт единствено което ти трябва е дълго рамо(отдолу така или иначе не става, затова и не ти трябва нито канал нито подемник) Аз ползвах три удължителя на гидорито и карданче, от горната стряна някъде около казанчето за хидравликата или зад кутията на въздушния филтър пъхаш дулгото рамо достигаш до гайката мисля и тя беше с камък 17 или 15 и развиваш(по-принцип ставва и с лула, ама е доста по-жавно и весело), главата на болта си има гнездо и не се върти, така че след като развиеш тази тъпа гайка и извадиш болта понеже той е единствения проблем при монтажа и демонтажа, вадиш и долния болт и изкарваш алтернатора през подкалника като не забравяш че има и две тънки кабелчета....+ и -но те не са проблемаз си мислих че като сваля кутията на въздушния филтър ще стане по-лесна ама ядец, просто ти трябва дълго рамо и това е, два болта са всичко на всичко и една пластмаса на подкалникаХайде и успех
      СЪДБАТА ПОМАГА НА СМЕЛИТЕ
      бившата:Фиат Темпра 1,6 мi 94г. с газ
      сегашната: Алфа Ромео 1,6 TS 99г. 120 кончета под капака
      ИТАЛФЕСТ 2007

      Коментар


        #4
        :D :D :D :D :D :D Ей пак ще ми се претечеш на помощ и ще свършиш работа, когато ми трябва Чакам обяснения и напътствия как се сваля, може и на лично, пък аз в края на месеца идвам към несебър, та ще полеем някоя и др. бира:0
        Tipo 1.4 i.e. 92g. 160A1.046 -ex
        Chevrolet Tacuma 1.4 - ex
        Fiat Bravo 1.4 120k.с.

        Коментар


          #5
          Добре, ще го разглобя-до тук ясно, само ме насочете в какво и къде да търся проблема:Значи от какти я карам колата-2год., непрекъснато ми свети лампата на акумолатора, обаче той си се зарежда с 14 в. някъде, тоест всичко си бачкаше питах няколко майстора и навсякъде казваха - щом ти зарежда не го пипай, имаш някаква утечка и затова ти свети. Сега от около седмица лампата на акомулатора ту ми светва ту ми изгасва. Когато ми гаснеше, аз си мислех, че алтернатора нещо се "намества" и утечката изчезва. Е да ама не Оказа се, че когато не ми свети лампата - алтернатора не ми работи и не ми зарежда акомулатора, когато ми свети си работи и зарежда!? Кажете сега от какво може да е това и къде да търся проблемчето, което ми поскапа батерийката?
          Tipo 1.4 i.e. 92g. 160A1.046 -ex
          Chevrolet Tacuma 1.4 - ex
          Fiat Bravo 1.4 120k.с.

          Коментар


            #6
            Провери малките диоди 3 бр.,те са за захранването на регулатора и лампата,ако там всичко е наред-плочката/регулатора.Провери също клемата на тънкото кабелче,ако не си го правил-това се проверява първо...Успех !
            Ex. Grande Punto Driver

            Коментар


              #7
              Провери си и реленцето.Успех.

              Коментар


                #8
                Не само реленцето ами целия алтернатор. Аз имах подобен проблем. При мен отначало лампата за заряд като светнеше при палене след това угасваше след 20-тина секунди. В последствие започна да не гасне и оставаше да свети, но по-слабо. В крайна сметка алтернатора се скапа в най-неподходящото време - когато бях на път. Пътувал съм сигурно над 100 км на акомулатор без да усетя, тъй като не ми светна лампата. Слава Богу, че успях да стигна в населено място (не ме остави насред пътя) и там вече като угасих и край. Как се търси сервиз и решение на проблем в друго населено място не питай а прочети тук . Добре, че имаше отзивчиви момчета от форума и аз имам добри познати, та успях да реша проблема. Смениха ми четките (те са заедно с реле-регулатора) и проблема уж се реши. Да ама не както се казваше в един филм. Лампата продължи да свети. Гаснеше над 3500 оборота. Закарах го на сервиз. Смъкнаха го и го занесоха на майстор. Работата се оказа дебела - разместени намотки на ротора, нещо беше укъсило (не си спомням какво) и нови четки с реле-регулатор. Цялата работа глътна над 40 кинта само за алтернатора. Така, че моят съвет е смъкни алтернатора (вади се на канал като преди това се смъква предна дясна гума) и го носи на майстор да ти го закачи на специален стенд и да го тества. Моят алтернатор също зареждаше много добре. Две зими нямах проблем, а после какво се оказа.....
                FIAT Tipo Completo S 1.4 i.e. 160EP55A 836A4.000
                ECU BOSCH 261 203 511; газова BRC

                Коментар


                  #9
                  Колеги като сменяте четки слагайте оригинални и не приспособявайте, че коравите четки изяждат контактните пръстени на ротора
                  no pain no pain

                  Коментар


                    #10
                    Nikcho написа:
                    Добре, ще го разглобя-до тук ясно, само ме насочете в какво и къде да търся проблема:Значи от какти я карам колата-2год., непрекъснато ми свети лампата на акумолатора, обаче той си се зарежда с 14 в. някъде, тоест всичко си бачкаше питах няколко майстора и навсякъде казваха - щом ти зарежда не го пипай, имаш някаква утечка и затова ти свети. Сега от около седмица лампата на акомулатора ту ми светва ту ми изгасва. Когато ми гаснеше, аз си мислех, че алтернатора нещо се "намества" и утечката изчезва. Е да ама не Оказа се, че когато не ми свети лампата - алтернатора не ми работи и не ми зарежда акомулатора, когато ми свети си работи и зарежда!? Кажете сега от какво може да е това и къде да търся проблемчето, което ми поскапа батерийката?
                    Това означава, че съществуват два проблема: Когато ти е зареждал и е светела лампата/ зависи колко ярко е светела лампата/, проблема е в трите малки диодчета върху изправителния блок, или поне в едно от тях!Но когато не ти зарежда, причината, най-често се оказва в износени четки!

                    Коментар


                      #11
                      Един съвет и от мен - като сменяш четките гледай да са медно-графитни Аз се прецаках като сложих графитни,които дават по-голямо съпротивление и не зарежда на 100%
                      еx Fiat Coupé 1.8 16v '99
                      Fiat Tipo 1.6 i.e Suite '94

                      Коментар


                        #12
                        Благодаря на всички за отговорите, съветите и обясненията. Днес се мъчих да го сваля тоя генератор, но долният болт изобщо не помръдна. От всякъде го мъчих и нищо Няма начин, утре съм на майстор и той ще го оправи
                        Tipo 1.4 i.e. 92g. 160A1.046 -ex
                        Chevrolet Tacuma 1.4 - ex
                        Fiat Bravo 1.4 120k.с.

                        Коментар


                          #13
                          Ще си използвам старата тема, че се появиха разновидности Значи след описаните премеждия, отидох на майстор и той ми смени четките, заедно с реле регулатора-ако не се лъжа(плочката дето седят четките на нея). Сложих и тръгнах-2 несеца всичко наред, ни лампата свети, ни нищоДаже май и фаровете ми по-силно засветиха Днес обаче отидох до пазара и навръщане, хоп паля и лампата на акумулатора неще да изгасне-свете ярко червено! Прибирам се вкъщи, меря и акумулатора не се зарежда....Сега алтернатора е свален и се разглежда и умува, какво може да му е Четките са си нови-личи си. Къжете къде да търся проблема и как да го търся...............
                          Tipo 1.4 i.e. 92g. 160A1.046 -ex
                          Chevrolet Tacuma 1.4 - ex
                          Fiat Bravo 1.4 120k.с.

                          Коментар


                            #14
                            О Ники, здравей отново, гледам пак те тормози нещо та викам пак да ти ударя едно рамо :D , по принцип има разни работи дето могат да се скапят вътре.......аз лично минах през това......смених четките, и след 2 месеца останах без ток, оказа се че е изгорял ротора : http://www.fiat-bg.org/forum/viewtop...&start=0еми там човека се оказа много точен освен това не някой самоук, а инжинер по тоци някакви и ми обясни че въпреки че съм с нови четки съм сложил някакво менте и нищо чудно да се видим пак скоро, освен това каза, че за тези резервни части които ползва дава гаранция, и сега динамото ми си работи идеално въпреки че имам едно изгоряло диодче и леко маждука лампата, но никога не съм оставал без ток.....просто нямам излишно време да го оправям. успехротора се измерва, а и ако всичко си е ок може да се измерят и диодите, така че точно да се определи къде е проблема
                            СЪДБАТА ПОМАГА НА СМЕЛИТЕ
                            бившата:Фиат Темпра 1,6 мi 94г. с газ
                            сегашната: Алфа Ромео 1,6 TS 99г. 120 кончета под капака
                            ИТАЛФЕСТ 2007

                            Коментар


                              #15
                              Ами диодите уж са наред(мерихме ги, дават някакво съпротивление), имаме тук съмнение за студени връзки към тях, защото не бяха много наред. Утре ще го сложа да видя, дали са били връзките и ако не са, сигурно и аз отивам на вариант изгорял ротор
                              Tipo 1.4 i.e. 92g. 160A1.046 -ex
                              Chevrolet Tacuma 1.4 - ex
                              Fiat Bravo 1.4 120k.с.

                              Коментар

                              Working...
                              X