Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Как се определя налягането в гумите?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    ilkor написа:
    ....
    Дамм, прав си, сравнението с балон е неуместно.Прочетох малко, и излиза че, цялата тежест се носи от гумата, а въздуха само поддържа формата на гумата. Промяна в налягането на гумата, при натоварен автомобил има, ама е безумно малко. Толкова малка, че с обикновен манометър не може да се хване. Споменават се цифри от порядъка на ~0.03 бара разлика, за ~500кг товар.
    00' Bravo 105 JTD

    Коментар


      #17
      Естествено че обемът влияе на налягането - по долу ще сложа и формулата.Но в нормална експлоатация гумата не променя обема си - това да не е балон !!!Ако превърнеш налягането 2 бара с което се помпят гумите за леки автомобили в кг/см2 ще видиш че на всеки квадратен сантиметър се падат по 2кг. Умножи го по 4 и ще видиш че силата която създава компресираният въздуг вътре превишава многократно товарът който гумите носят.Както и по горе беше написано гумаджиите помпат гумите на едно и също налягане независимо от това дали тя е монтирана на автомобила или не. Единствено температурата на въздуха вътре оказва по съществено влияние на налягането. И разбира се под нормална експлоатация разбирам че гума за лек автомобил не е поставена на камион
      Прикачени файлове

      Коментар


        #18
        Цялата тежест на автомобила се носи от гумите. Налягането при товар се мени в доста тесни граници, по обясними причини. В случаят, не трябва да се задава въпросът колко ще се измени налягането при празен и натоварен автомобил, а колко трябва да е налягането при празен и натоварен.
        Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

        Коментар


          #19
          Danchojn, Според мен налягането което е препоръчано за съответното превозно средство е при пълно натоварване.Иначе няма да има смисъл ...

          Коментар


            #20
            Налягането се препоръчва от производителя на гумата. Налягането на гумата се мери на "студено", а не на загрята гума
            Fiat Marea Weekend 1.9 jtd 110 SX- еmzo power

            Коментар


              #21
              ///// написа:
              Има много логика във въпроса! Чакам да чуя отговори от "специалистите"! Променя ли се налягането в гумата под товар и без товар!Окачването го поема... орално! Глупости на колелета!
              Като натовариш колата няма ли смачкване на амортисьор и пружина?
              Fiat Marea Weekend 1.9 jtd 110 SX- еmzo power

              Коментар


                #22
                ilkor написа:
                Danchojn, Според мен налягането което е препоръчано за съответното превозно средство е при пълно натоварване.Иначе няма да има смисъл ...
                Не съм съгласен. Сервизните книжки, поне повечето, си дават налягането на гумите и за двата режима. Това, което казваш, може би наистина е така, защото там където е цитирано само едно налягане, то обикновено е завишено.
                Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

                Коментар


                  #23
                  Обикновено в книжките винаги си пише и двете налягания на гумите, при частично натоварена кола и при напълно натоварена кола.
                  A20DTH ЖТД ама не баш
                  1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                  Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                  Коментар


                    #24
                    dobrujanetza написа:
                    ///// написа:
                    Има много логика във въпроса! Чакам да чуя отговори от "специалистите"! Променя ли се налягането в гумата под товар и без товар!Окачването го поема... орално! Глупости на колелета!
                    Като натовариш колата няма ли смачкване на амортисьор и пружина?
                    "Зависи от гледната точка"- А.Айнщайн "Теория на относителността", та ако отправната система ти е моста на колата, тогава наистина пружините поемат товара, но по подразбиране отправната система на измерване е земята, тогава всичката тежест се поема от гумите, елементарно Уотсън.
                    FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
                    Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.

                    Коментар


                      #25
                      Точно така! Окачването няма как да не се деформира под товар, но това не облекчава гумите (освен при движение по неравности). Гумите си поемат цялата маса на колата. Илко го е обяснил чудсно! Налягането се влияе само от температурата и обема и е видно от формулата по-горе. И при свалена гума и при монтирана такава и поставена под товар - не се изменя никой от двата фактора. Е поне не и в такива граници, че да влияе напрактика!
                      Tornado написа:
                      И защо гърмят гумите през топлите дни?
                      Ники, в случая е променен на фактора "температура"!

                      Коментар


                        #26
                        dobrujanetza написа:
                        Налягането се препоръчва от производителя на гумата. Налягането на гумата се мери на "студено", а не на загрята гума
                        Производителя на гумата посочва максимално допустимото експлоатационно налягане, а тъй като една и съща гума ще се монтира на различни автомобили, налягането зависи от конкретния автомобил и то се посочва от производителя на превозното средство. Спрямо него са сметнати разните му допуски в ходовата част.

                        Коментар


                          #27
                          ///// написа:
                          Точно така! Окачването няма как да не се деформира под товар, но това не облекчава гумите (освен при движение по неравности). Гумите си поемат цялата маса на колата. Илко го е обяснил чудсно! Налягането се влияе само от температурата и обема и е видно от формулата по-горе. И при свалена гума и при монтирана такава и поставена под товар - не се изменя никой от двата фактора. Е поне не и в такива граници, че да влияе напрактика!
                          Tornado написа:
                          И защо гърмят гумите през топлите дни?
                          Ники, в случая е променен на фактора "температура"!
                          Процесите в случая се обуслявят от вида им:изотермен - постоянна температураизобарен - постоянно наляганеизохорен - постоянен обем В нашия случаи имаме промяна на някой от вида им и от там се изменят и другите, но както казаха и по-горе изменението е минимално.
                          FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
                          Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.

                          Коментар

                          Working...
                          X