Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Как се определя налягането в гумите?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Как се определя налягането в гумите?

    Как се определя налягането в гумите?Има ли разлика в налягането ако измервате налягането докато гумите са под товар и когато не са поставени на автомобила.Физика мисля ,че трябва или бъркам.Който е способен да изчислява.Предна гума напомпена на стенда на 2,2 под товар примерно 300 кг. с колко ще си промени налягането.Задна напомпена на 2,1 с колко ще направи същото.
    Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
    Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

    #2
    Налягането в гумата не се променя от товара- личен опит. Товара се поема от амортисьорите и пружините.
    Fiat Marea Weekend 1.9 jtd 110 SX- еmzo power

    Коментар


      #3
      Това означава ли ,че една гума ще поеме товар от 2000 кг. и няма да гръмне?И защо гърмят гумите през топлите дни?
      Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
      Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

      Коментар


        #4
        Гърмят, защото са с по-високо налягане. А 2000кг товар са малко множко за една гума сякаш...
        Fiat Marea Weekend 1.9 jtd 110 SX- еmzo power

        Коментар


          #5
          dobrujanetza написа:
          Гърмят, защото са с по-високо налягане. А 2000кг товар са малко множко за една гума сякаш...
          Е нали окачването поема всичко защщо да са и много тези кг.Гърмят защото налягането се повишава ,но въпроса е дали е по-правилно да мерим преди или след поставяне на автомобила.
          Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
          Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

          Коментар


            #6
            Има много логика във въпроса! Чакам да чуя отговори от "специалистите"! Променя ли се налягането в гумата под товар и без товар!Окачването го поема... орално! Глупости на колелета!

            Коментар


              #7
              ///// написа:
              Има много логика във въпроса! Чакам да чуя отговори от "специалистите"! Променя ли се налягането в гумата под товар и без товар!
              Ако не се променя налягането при свиване то балоните нямаше да се пукат като ги смачкаш хаха.Хайде сега да разберем кога е по правилно да измерим налягането в гумите.
              Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
              Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

              Коментар


                #8
                Чеки, чеки, Ники, да видим какво ще кажат!

                Коментар


                  #9
                  :D Абе вие коли нямате ли? Сваляте една гума, измервате налягането, после пак я монтирате и отново измервате. След това пълните багажника с няколко торби цимент, а на задната седалка - трима здравеняка по 100 кг - и отново мерите. "Око да види, ръка да пипне". Какво по-убедително теоретично решение от практическия тест? :D Нали сте гледали разбивачите на митове - никаква теория, само практика!

                  Коментар


                    #10
                    гърмят лято време, защото при повишаване температурата на въздуха в гумата (от горещия асфалт и топлия въздух) налягането се покачва, и когато колата е натоварена налягането скача още повече и става бум, естествено че когато товарим колата и налягането се качва в гумите все пак те поемат част от тежастта, не случайно имат товарен индекс.

                    Коментар


                      #11
                      Вижте формулата за налягане.Предполагам че това ще отговори веднага на въпроса Няма как натоварването на гумата да промени налягането вътре - на кой компонент от формулата влияе?Единствено температурата може да прмени налягането.Всъщност когато напомпаме гумата до 2,2 бар-а реално тя е напомпена до 3,2 бара заради атм. налягане (ако закръглим че 1 атм е 1 бар)

                      Коментар


                        #12
                        ilkor написа:
                        Няма как натоварването на гумата да промени налягането вътре - на кой компонент от формулата влияе
                        Демек, ако взема един балон, и на "чучура" му сложа един манометър, и взема да го мачкам, стрелката на манометъра няма да мръдне ли?
                        00' Bravo 105 JTD

                        Коментар


                          #13
                          Естествено че ще мръдне. Защото променяш едната компонента на формулата за налягане. Сети се сам коя Но една автомобилна гума има рейтинг на натоварване който ако не се превишава в нея не настъпват деформации. Или те са минимални че могат да се пренебрегнат. За пример по голямата беда за която всчки са чували е промяната на налягането вследствие изменение на температурата. Заради измението на плътността на въздуха.Та на всеки 10 градуса изменение на температурата налягането в гумата се променя с 0,04 bar (приблизително)Айде малко подробно - налягането е функция на силата която оказва сгъстеният вътре въздух върху площта на гумата отвътре. Само тези две неща влияят. Ако стискаш балона ти му променяш площта и следователно налягането ще се промени. Но гумата е конструирана така че не би трябвало да се свива. Тя може да промени формата си но вътрешната и площ винаги остава една и съща заради стоманениете корди. Така че сравнението с балон е неуместно Представяте ли си товарен автомобил да помпа и да изпуска гумите в зависимост от това дали е натоварен или не ... физика

                          Коментар


                            #14
                            Вътрешната площ на гумата не се променя, но обема на гумата се променя и това променя до някаква степен налягането. Силата, с която влияеш на гумата при натоварен амтомобил би трябвало да има равна по големина противодействаща сила. За да противодейства въздуха в гумата на по-голямата тежест /оказвана лиса/ и във връзка с променения обем на гумата, налягането на въздуха се увеличава и системата е отново в баланс. Ако не се увеличи налягането, кой ще противодейства на по-голямата оказвана сила-като се има предвид, че количеството въздух в гумата е един и същ. Следователно се намалява обема на гумата, налягането се повишава и така се оказва противодействаща сила на по-големия товар.
                            Фиат Мареа 1,8 16В, 1999г

                            Коментар


                              #15
                              alvanovo написа:
                              Вътрешната площ на гумата не се променя, но обема на гумата се променя и това променя до някаква степен налягането. Силата, с която влияеш на гумата при натоварен амтомобил би трябвало да има равна по големина противодействаща сила. За да противодейства въздуха в гумата на по-голямата тежест /оказвана лиса/ и във връзка с променения обем на гумата, налягането на въздуха се увеличава и системата е отново в баланс. Ако не се увеличи налягането, кой ще противодейства на по-голямата оказвана сила-като се има предвид, че количеството въздух в гумата е един и същ. Следователно се намалява обема на гумата, налягането се повишава и така се оказва противодействаща сила на по-големия товар.
                              Елементарно,Ще противодейства увеличената площ от промяната на формата на гумата върху асфалта. Демек гумата като се сплеска, тя ще има по-голяма контактна повърхност. Какво представлява налягане? Демек при 2 бара налягане и да речем 250кг натиск върху гумата са нужни 125 см2 площ, за да се уравновеси. Ако да речем вместо тези 250кг върху гумата сложиш 300кг, то ще се измени контактната й площ с асфалта, за да може да уравновеси отново масите и тогава ще са нужни 150 см2 контактна площ с асфалта. И за това любимото ми е някой като каже, че по-широката гума има по-голяма контактна площ от по-тясната върху асфалта, при еднакво налягане естествено. По твоята логика ако натовариш една гума с даден товар отгоре допълнително, то формата няма да й се измени а единствено само налягането ще й се вдигне.Същата логика, виждаш, че гумата ти е почти мека (на джанта - примерно 0.5 бара). Товариш два тона отзад в колата, става да речем 2.5 бара и си караш като пич п.п. При сплескването на гумата вътрешното налягане й се увеличава ама доста незначително, защото обема също й се увеличава в малка степен. Всичко е изчислено. В крайна сметка на манометър ще ти показва едно и също и при празна кола и при пълна.
                              A20DTH ЖТД ама не баш
                              1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                              Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                              Коментар

                              Working...
                              X