Как се определя налягането в гумите?Има ли разлика в налягането ако измервате налягането докато гумите са под товар и когато не са поставени на автомобила.Физика мисля ,че трябва или бъркам.Който е способен да изчислява.Предна гума напомпена на стенда на 2,2 под товар примерно 300 кг. с колко ще си промени налягането.Задна напомпена на 2,1 с колко ще направи същото.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Как се определя налягането в гумите?
Collapse
X
-
dobrujanetza написа:Гърмят, защото са с по-високо налягане. А 2000кг товар са малко множко за една гума сякаш...Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата
Коментар
-
///// написа:Има много логика във въпроса! Чакам да чуя отговори от "специалистите"! Променя ли се налягането в гумата под товар и без товар!Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата
Коментар
-
:D Абе вие коли нямате ли? Сваляте една гума, измервате налягането, после пак я монтирате и отново измервате. След това пълните багажника с няколко торби цимент, а на задната седалка - трима здравеняка по 100 кг - и отново мерите. "Око да види, ръка да пипне". Какво по-убедително теоретично решение от практическия тест? :D Нали сте гледали разбивачите на митове - никаква теория, само практика!
Коментар
-
nedialk00
гърмят лято време, защото при повишаване температурата на въздуха в гумата (от горещия асфалт и топлия въздух) налягането се покачва, и когато колата е натоварена налягането скача още повече и става бум, естествено че когато товарим колата и налягането се качва в гумите все пак те поемат част от тежастта, не случайно имат товарен индекс.
Коментар
-
Вижте формулата за налягане.Предполагам че това ще отговори веднага на въпроса Няма как натоварването на гумата да промени налягането вътре - на кой компонент от формулата влияе?Единствено температурата може да прмени налягането.Всъщност когато напомпаме гумата до 2,2 бар-а реално тя е напомпена до 3,2 бара заради атм. налягане (ако закръглим че 1 атм е 1 бар)
Коментар
-
Естествено че ще мръдне. Защото променяш едната компонента на формулата за налягане. Сети се сам коя Но една автомобилна гума има рейтинг на натоварване който ако не се превишава в нея не настъпват деформации. Или те са минимални че могат да се пренебрегнат. За пример по голямата беда за която всчки са чували е промяната на налягането вследствие изменение на температурата. Заради измението на плътността на въздуха.Та на всеки 10 градуса изменение на температурата налягането в гумата се променя с 0,04 bar (приблизително)Айде малко подробно - налягането е функция на силата която оказва сгъстеният вътре въздух върху площта на гумата отвътре. Само тези две неща влияят. Ако стискаш балона ти му променяш площта и следователно налягането ще се промени. Но гумата е конструирана така че не би трябвало да се свива. Тя може да промени формата си но вътрешната и площ винаги остава една и съща заради стоманениете корди. Така че сравнението с балон е неуместно Представяте ли си товарен автомобил да помпа и да изпуска гумите в зависимост от това дали е натоварен или не ... физика
Коментар
-
Вътрешната площ на гумата не се променя, но обема на гумата се променя и това променя до някаква степен налягането. Силата, с която влияеш на гумата при натоварен амтомобил би трябвало да има равна по големина противодействаща сила. За да противодейства въздуха в гумата на по-голямата тежест /оказвана лиса/ и във връзка с променения обем на гумата, налягането на въздуха се увеличава и системата е отново в баланс. Ако не се увеличи налягането, кой ще противодейства на по-голямата оказвана сила-като се има предвид, че количеството въздух в гумата е един и същ. Следователно се намалява обема на гумата, налягането се повишава и така се оказва противодействаща сила на по-големия товар.Фиат Мареа 1,8 16В, 1999г
Коментар
-
alvanovo написа:Вътрешната площ на гумата не се променя, но обема на гумата се променя и това променя до някаква степен налягането. Силата, с която влияеш на гумата при натоварен амтомобил би трябвало да има равна по големина противодействаща сила. За да противодейства въздуха в гумата на по-голямата тежест /оказвана лиса/ и във връзка с променения обем на гумата, налягането на въздуха се увеличава и системата е отново в баланс. Ако не се увеличи налягането, кой ще противодейства на по-голямата оказвана сила-като се има предвид, че количеството въздух в гумата е един и същ. Следователно се намалява обема на гумата, налягането се повишава и така се оказва противодействаща сила на по-големия товар.A20DTH ЖТД ама не баш
1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар