Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

1.6 16V не държи обороти(гасне) при студен старт

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    1.6 16V не държи обороти(гасне) при студен старт

    Koлеги, мареата ми нещо се предава през последните, по-студени дни. При студен старт, изобщо не държи обороти.Ако държа педала на газта, двигателя работи, но пусна ли го, веднага гасне.Има ли нещо, като автоматичен смукач(предполагам, че компа играе тази роля), който в случая да не сработва или да търся проблема другаде?В момента я чакам да загрее, като държа педала натиснат на около 1500 оборота. Като загрее я гася или я пускам да си загасне, като запаля вече всичко е наред.Не знам защо, но подозирам стъпков мотор или потенциометър и датчика за входящия въздух, който е на вход. колектор.Всъщност, при тези симптоми е редно да подозирам компа, но не ми се ще, понеже колата е с фабричен метан и ако се наложи да сменям компа ще стане весело...

    #2
    премери датчика навит на колектора отзад- температурен датчик, данни от аутодата вземи, при нужда смени. После почисти моторчето, след това откачи + за известно време, после запали и пуши 2 цигари. После купи една каса бира и ми я прати
    Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
    Fiat Bravo'97 1,6 16v
    Fiat Tempra'91 1,6 mono

    Коментар


      #3
      Директно ще го сменя, че не му знам, нито параметрите, нито как да ги измеря :DИначе съпротивленеито ли се гледа и колко трябва да е, ако го знаеш на изуст, че нямам аутодата за жалост. този е, нали ?Моторчето мисля, че е чисто, но пак ще му пусна един мейнтънънс със нафтичка и ще пиша, какво е положението.

      Коментар


        #4
        не, не го сменяй директно, освен ако нямаш друг ОРИГИНАЛЕН под ръка. Мери му се съпротивлението на студена кола, снимката в момента не я виждам, че не съм в нас, както и данните ги нямам под ръка по същата причина. Обаче направи един тест на моторчето по следния начин- като запалиш я задръж да не гасне и пусни климатика като навън е повече от 5 градуса и виж дали ще ти задържи оборотите- ако не, има вероятност да е моторче
        Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
        Fiat Bravo'97 1,6 16v
        Fiat Tempra'91 1,6 mono

        Коментар


          #5
          0 град- 10 Кома; 20 град 4Кома; 40 градуса- 2КОма; Това са данните за ЕЦТ сенсора, т.е. датчика за темп на охлаждащата течност. При мен се намира на термостата, при теб обаче не знам дали е там. Това на твоята снимка е датчика на колектора за мерене на темп на въздуха- той също има нужда от мерене. За него обаче в момента не намирам данните. Съветвам те да започнеш с това, което ти дадох- измери я като е изстинала и виж какво показва. Да се надяваме, че някой колега ще изкара и за датчика на колектора цифрите.
          Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
          Fiat Bravo'97 1,6 16v
          Fiat Tempra'91 1,6 mono

          Коментар


            #6
            Данните на двата датчика(инжекциона и входящият въздух) са едни и същи при една и съща температура.Обикновенно проблема е в този на инжекциона - завитият на термостата.
            The box said "Requires Windows 98 or better", so I installed Linux
            Marea SW 2400 JTD CF2 136CV 100KW "HLX-TOUR DE FRANCE"
            Ex: Brava 1.6 ELX 16V 103 hps '98 LPG Atiker + LC Romano

            Коментар


              #7
              Между моят мотор и останалите с метални колектори няма никаква разлика, така, че датчиците са ми два на термостата - жълт и червен. Кой от двата е за инжекциона?Следващия въпрос е къде на таблото са 10, 20 и 40 градуса? До колкото разбирам, датчиците не се влияят от оборотите, а от температурата на мотора и тази на вход въздух, така, че няма да има проблем да държа педала на около 1300-1500 оборота докато меря, нали?Сега се зачудих, как показанията на двата датчика са еднакви, като единия се влияе от темп. на водата/мотора, а др. от постъпващия въздух, чиято темп., да речем, че не се променя?

              Коментар


                #8
                Да, само температура мерят. Жълтият на термостата е за температурата на инжекциона. Той над 40 градуса няма какво да се мери, щото съпротивлението му почва да пада много рязко към нулата. Мери го студен, няма защо да е на запалена кола, примерно сутрин при около 0-5 градуса най-добре. Мисля, че ми беше пратил 1 такъв, ако не се лажа На таблото тръгва от около 40-50 градуса стрелката.
                The box said "Requires Windows 98 or better", so I installed Linux
                Marea SW 2400 JTD CF2 136CV 100KW "HLX-TOUR DE FRANCE"
                Ex: Brava 1.6 ELX 16V 103 hps '98 LPG Atiker + LC Romano

                Коментар


                  #9
                  wwalker написа:
                  Да, само температура мерят. Жълтият на термостата е за температурата на инжекциона. Той над 40 градуса няма какво да се мери, щото съпротивлението му почва да пада много рязко към нулата. Мери го студен, няма защо да е на запалена кола, примерно сутрин при около 0-5 градуса най-добре. Мисля, че ми беше пратил 1 такъв, ако не се лажа На таблото тръгва от около 40-50 градуса стрелката.
                  Ама съм и аз!Реших, че 0-20-40 са градусите на запален мотор, а колегата е имал предвид за температурата навън.Значи утре като стана сутринта (около 3-5градуса) трябва да получа 10Кома от двата датчика? Правилно ли съм разбрал от 6-тия път Точно жълтия ти бях пратил.. аз трябва да имам още един някъде

                  Коментар


                    #10
                    Не си обърнал внимание на предложения от мен тест с климатика.При металните колектори единия датчик е на термостата, а другия е навит на самия колектор до моторчето на празния ход- като седиш над двигателя се пада вляво. И то точно той се води на инжекциона, този който мери темп на входящия въздух. На термостата единия датчик е точно за темп на охлаждащата течност, а другия е за показанието на таблото, ама кой кой беше съм забравил.Затова, ако както ти казваш няма разлика, то не търси и двата датчика на самия термостат, а на колектора и на термостата. Ти трябва да мериш на студена кола, защото тя като загрее и му падне съпротивлението няма кво да мериш. А съпротивлението е ориентировъчно, +/- 1 Ком няма да можеш да го хванеш, датчиците не е нужно да ги махаш, намясто мериш.
                    Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
                    Fiat Bravo'97 1,6 16v
                    Fiat Tempra'91 1,6 mono

                    Коментар


                      #11
                      pakumba написа:
                      Не си обърнал внимание на предложения от мен тест с климатика.При металните колектори единия датчик е на термостата, а другия е навит на самия колектор до моторчето на празния ход- като седиш над двигателя се пада вляво. И то точно той се води на инжекциона, този който мери темп на входящия въздух. На термостата единия датчик е точно за темп на охлаждащата течност, а другия е за показанието на таблото, ама кой кой беше съм забравил.Затова, ако както ти казваш няма разлика, то не търси и двата датчика на самия термостат, а на колектора и на термостата. Ти трябва да мериш на студена кола, защото тя като загрее и му падне съпротивлението няма кво да мериш. А съпротивлението е ориентировъчно, +/- 1 Ком няма да можеш да го хванеш, датчиците не е нужно да ги махаш, намясто мериш.
                      Обърнах, обърнах, но збравих да пиша, какво е станало.Вчера, като запалих, работеше добре, но въпреки това пробвах. Заковала си е оборотите и не мърдат при включен климатик. Чувам, че компресора товари мотора, но оборотите на таблото не мърдат изобщо.

                      Коментар


                        #12
                        lithrone написа:
                        pakumba написа:
                        Не си обърнал внимание на предложения от мен тест с климатика.При металните колектори единия датчик е на термостата, а другия е навит на самия колектор до моторчето на празния ход- като седиш над двигателя се пада вляво. И то точно той се води на инжекциона, този който мери темп на входящия въздух. На термостата единия датчик е точно за темп на охлаждащата течност, а другия е за показанието на таблото, ама кой кой беше съм забравил.Затова, ако както ти казваш няма разлика, то не търси и двата датчика на самия термостат, а на колектора и на термостата. Ти трябва да мериш на студена кола, защото тя като загрее и му падне съпротивлението няма кво да мериш. А съпротивлението е ориентировъчно, +/- 1 Ком няма да можеш да го хванеш, датчиците не е нужно да ги махаш, намясто мериш.
                        Обърнах, обърнах, но збравих да пиша, какво е станало.Вчера, като запалих, работеше добре, но въпреки това пробвах. Заковала си е оборотите и не мърдат при включен климатик. Чувам, че компресора товари мотора, но оборотите на таблото не мърдат изобщо.
                        да не съм лош пророк, но не ми харесва. Надявам се температурата навън да е била достатъчно висока, за да се пусне компресора? Обяснявам и принципа- като залепи съединителя на компресора и се подава сигнал моторчето да увеличи оборотите със около 100, за да се тормози по-малко двг, щом не го прави, подозирам, че измерванията на темп датчици ще са в норма, а проблема може да отиде към моторче. Но задължително измери датчиците де, лесно е и бързо
                        Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
                        Fiat Bravo'97 1,6 16v
                        Fiat Tempra'91 1,6 mono

                        Коментар


                          #13
                          развитие?
                          Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
                          Fiat Bravo'97 1,6 16v
                          Fiat Tempra'91 1,6 mono

                          Коментар


                            #14
                            pakumba написа:
                            развитие?
                            Нямам време, едни датчици да замеря, ма*ка му! Утре смятам да я свърша тази работа, но лошото е, че, когато се появи проблемът и задържа мотора на 1500 оборота, при пускане на климатика оборотите падат с 100-200 Мисля, че са датчиците, понеже, когато мотора влезе в работна температура, нещата се оправят.Няма да гадая, а утре директно ще замеря, каквото трябва и ако всичко е наред с датчиците, ще почистя хубаво моторчето.Кофтито е, че не го прави всеки път. За последните 6 дни се случи 4 пъти.

                            Коментар


                              #15
                              Сега, на връщане от работа ми забучи 1500 оборота празен ход :DВероятно, просто е мръсно...

                              Коментар

                              Working...
                              X