Koлеги, мареата ми нещо се предава през последните, по-студени дни. При студен старт, изобщо не държи обороти.Ако държа педала на газта, двигателя работи, но пусна ли го, веднага гасне.Има ли нещо, като автоматичен смукач(предполагам, че компа играе тази роля), който в случая да не сработва или да търся проблема другаде?В момента я чакам да загрее, като държа педала натиснат на около 1500 оборота. Като загрее я гася или я пускам да си загасне, като запаля вече всичко е наред.Не знам защо, но подозирам стъпков мотор или потенциометър и датчика за входящия въздух, който е на вход. колектор.Всъщност, при тези симптоми е редно да подозирам компа, но не ми се ще, понеже колата е с фабричен метан и ако се наложи да сменям компа ще стане весело...
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
1.6 16V не държи обороти(гасне) при студен старт
Collapse
X
-
Етикети: –
-
премери датчика навит на колектора отзад- температурен датчик, данни от аутодата вземи, при нужда смени. После почисти моторчето, след това откачи + за известно време, после запали и пуши 2 цигари. После купи една каса бира и ми я пратиLancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
Fiat Bravo'97 1,6 16v
Fiat Tempra'91 1,6 mono
-
lithrone
Директно ще го сменя, че не му знам, нито параметрите, нито как да ги измеря :DИначе съпротивленеито ли се гледа и колко трябва да е, ако го знаеш на изуст, че нямам аутодата за жалост.този е, нали ?Моторчето мисля, че е чисто, но пак ще му пусна един мейнтънънс със нафтичка и ще пиша, какво е положението.
Коментар
-
не, не го сменяй директно, освен ако нямаш друг ОРИГИНАЛЕН под ръка. Мери му се съпротивлението на студена кола, снимката в момента не я виждам, че не съм в нас, както и данните ги нямам под ръка по същата причина. Обаче направи един тест на моторчето по следния начин- като запалиш я задръж да не гасне и пусни климатика като навън е повече от 5 градуса и виж дали ще ти задържи оборотите- ако не, има вероятност да е моторчеLancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
Fiat Bravo'97 1,6 16v
Fiat Tempra'91 1,6 mono
Коментар
-
0 град- 10 Кома; 20 град 4Кома; 40 градуса- 2КОма; Това са данните за ЕЦТ сенсора, т.е. датчика за темп на охлаждащата течност. При мен се намира на термостата, при теб обаче не знам дали е там. Това на твоята снимка е датчика на колектора за мерене на темп на въздуха- той също има нужда от мерене. За него обаче в момента не намирам данните. Съветвам те да започнеш с това, което ти дадох- измери я като е изстинала и виж какво показва. Да се надяваме, че някой колега ще изкара и за датчика на колектора цифрите.Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
Fiat Bravo'97 1,6 16v
Fiat Tempra'91 1,6 mono
Коментар
-
lithrone
Между моят мотор и останалите с метални колектори няма никаква разлика, така, че датчиците са ми два на термостата - жълт и червен. Кой от двата е за инжекциона?Следващия въпрос е къде на таблото са 10, 20 и 40 градуса? До колкото разбирам, датчиците не се влияят от оборотите, а от температурата на мотора и тази на вход въздух, така, че няма да има проблем да държа педала на около 1300-1500 оборота докато меря, нали?Сега се зачудих, как показанията на двата датчика са еднакви, като единия се влияе от темп. на водата/мотора, а др. от постъпващия въздух, чиято темп., да речем, че не се променя?
Коментар
-
Да, само температура мерят. Жълтият на термостата е за температурата на инжекциона. Той над 40 градуса няма какво да се мери, щото съпротивлението му почва да пада много рязко към нулата. Мери го студен, няма защо да е на запалена кола, примерно сутрин при около 0-5 градуса най-добре. Мисля, че ми беше пратил 1 такъв, ако не се лажаНа таблото тръгва от около 40-50 градуса стрелката.
Коментар
-
lithrone
wwalker написа:Да, само температура мерят. Жълтият на термостата е за температурата на инжекциона. Той над 40 градуса няма какво да се мери, щото съпротивлението му почва да пада много рязко към нулата. Мери го студен, няма защо да е на запалена кола, примерно сутрин при около 0-5 градуса най-добре. Мисля, че ми беше пратил 1 такъв, ако не се лажаНа таблото тръгва от около 40-50 градуса стрелката.
Точно жълтия ти бях пратил.. аз трябва да имам още един някъде
Коментар
-
Не си обърнал внимание на предложения от мен тест с климатика.При металните колектори единия датчик е на термостата, а другия е навит на самия колектор до моторчето на празния ход- като седиш над двигателя се пада вляво. И то точно той се води на инжекциона, този който мери темп на входящия въздух. На термостата единия датчик е точно за темп на охлаждащата течност, а другия е за показанието на таблото, ама кой кой беше съм забравил.Затова, ако както ти казваш няма разлика, то не търси и двата датчика на самия термостат, а на колектора и на термостата. Ти трябва да мериш на студена кола, защото тя като загрее и му падне съпротивлението няма кво да мериш. А съпротивлението е ориентировъчно, +/- 1 Ком няма да можеш да го хванеш, датчиците не е нужно да ги махаш, намясто мериш.Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
Fiat Bravo'97 1,6 16v
Fiat Tempra'91 1,6 mono
Коментар
-
lithrone
pakumba написа:Не си обърнал внимание на предложения от мен тест с климатика.При металните колектори единия датчик е на термостата, а другия е навит на самия колектор до моторчето на празния ход- като седиш над двигателя се пада вляво. И то точно той се води на инжекциона, този който мери темп на входящия въздух. На термостата единия датчик е точно за темп на охлаждащата течност, а другия е за показанието на таблото, ама кой кой беше съм забравил.Затова, ако както ти казваш няма разлика, то не търси и двата датчика на самия термостат, а на колектора и на термостата. Ти трябва да мериш на студена кола, защото тя като загрее и му падне съпротивлението няма кво да мериш. А съпротивлението е ориентировъчно, +/- 1 Ком няма да можеш да го хванеш, датчиците не е нужно да ги махаш, намясто мериш.
Коментар
-
lithrone написа:pakumba написа:Не си обърнал внимание на предложения от мен тест с климатика.При металните колектори единия датчик е на термостата, а другия е навит на самия колектор до моторчето на празния ход- като седиш над двигателя се пада вляво. И то точно той се води на инжекциона, този който мери темп на входящия въздух. На термостата единия датчик е точно за темп на охлаждащата течност, а другия е за показанието на таблото, ама кой кой беше съм забравил.Затова, ако както ти казваш няма разлика, то не търси и двата датчика на самия термостат, а на колектора и на термостата. Ти трябва да мериш на студена кола, защото тя като загрее и му падне съпротивлението няма кво да мериш. А съпротивлението е ориентировъчно, +/- 1 Ком няма да можеш да го хванеш, датчиците не е нужно да ги махаш, намясто мериш.Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
Fiat Bravo'97 1,6 16v
Fiat Tempra'91 1,6 mono
Коментар
-
lithrone
pakumba написа:развитие?Утре смятам да я свърша тази работа, но лошото е, че, когато се появи проблемът и задържа мотора на 1500 оборота, при пускане на климатика оборотите падат с 100-200
Мисля, че са датчиците, понеже, когато мотора влезе в работна температура, нещата се оправят.Няма да гадая, а утре директно ще замеря, каквото трябва и ако всичко е наред с датчиците, ще почистя хубаво моторчето.Кофтито е, че не го прави всеки път. За последните 6 дни се случи 4 пъти.
Коментар
-
lithrone
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар