Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Кой чарк точно е реостата за перката?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    И при мен перката се държи странно.Преди 1 месец заради съмнения на 1-вата скорост смених термошалтера - синия датчик, който при мен се намира долу в дясно (ако си с/у колата) на радиатора. Като че ли имаше промяна, а може би не. Сега като се позатопли времето перката ми почна да се вкл. доста над средата на скалата и аз си викам, аре проблема с 1-вата скорост е, нали смених датчика, не може да е пак той. Съмненияа ми бяха за релето, понеже вентилатора ми се вкл. приблизително на 3/4 от скалата, като се вкл. работи 3-4 секунди и спира. След половин минутка - пак така. Това което забелязах, е че като карам с вкл. климатик вентилатора си работи постоянно и поради тази причина нямам грижи и стрелката не се отклонява много от средата на скалата (както трябва да бъде). В извънградското нямам проблеми.Днес намерих време да прегледам всички възли - релето (жълтото, вижда се на снимката на колегата по-горе), намира се в лявата част на радиатора по средата. При мен беше скрито в пластмасова кутийка (черна). Така, наред си беше. Свалих товарния резистор (т.нар. реостат) - читав. BTW, на него пише 0.30 ома. Напръсках всички клеми, вкл. и тези на релето с WD-40. Изтествах ръчно 1-ва и 2-ра степен като откачих куплунга от синия датчик. Той е с три извода, маса и по един за 2-те скоростти. С една жичка проверих - и двете скорости си бяха на ред.Чудя се да ходя ли да си купувам нов датчик?! Възможно ли е това да се дължи на въздух в системата? Имам предвид поведението на вентилатора (работи 3-4 секунди и спира), защото когато си върти за по-дълго време проблем нямам с охлаждането.
    FIAT Brava '96 1.6 16V

    Коментар


      #17
      Това което наричате реостат е един резистор /жичен/ , на керамична подложка е навит реотан с определено съпротивление. Може да се ремонтира ако се намери съпротивителен проводник / кантал/ с подходящо съпротивление . За целта се взима един здрав реостат и с мултицет се измерва колко Ома дава между двата му края. после се измерва каква дължина може да се навие на керемичния цилиндър и се търси съпротивителен проводник с подходящо сечение и дължина . Навиването е лесно , по-трудно е закрепването към клемите, защото канталът не подлежи на запояване, трябва механично закрепване към клемите. Аз по този начин си оправих реостата на парното понеже съм без климатик и степенуването на оборотите на двигателя е същото. Ремонта не е сложен а и пести значителни средства.
      TEMPRA 1,6i 835C1000/159AT54A

      Коментар


        #18
        проблема го оправихбеше нагоряла едната клемазащо става така не знаммай няма да изкара дълго след смяната
        2015 Renault Megane Expression GT
        2009 FIAT Bravo 1.4 16V Dynamic
        Всичко за FIAT Bravo 2007

        Коментар


          #19
          И аз изваждам на ново тая стара тема, но вече е лято и охлаждането на мотора е важно. Та от вчера и аз имам работещи 1-ва и 2-ра степени на вентилаторите. Оказа се, че на съпротивлението във веригата на единия вентилатор, беше нагоряла едната клема, а другото съпротивление беше прекъснало на самото краче за поставяне на клемата, но подлежеше на възтановяване на връзката. Смених всички клеми с кабелни обувки (клипси), защото както беше вече отбелязано са калпави. Оставих колата работеща на място и след леко подминаване на температурата средата на скалата се включва 1-ва степен, и бързо я връща в зоната в която си работи нормално.
          FIAT Marea Weekend ELX TD100, Bravo 1.9 Multijet 16V

          Коментар


            #20
            Gugev написа:
            Оставих колата работеща на място и след леко подминаване на температурата средата на скалата се включва 1-ва степен, и бързо я връща в зоната в която си работи нормално.
            А моите перки се включват преди стрелката да е влязла в средата.Качвал съм се на Брави, Мареи на други колеги и стрелката им е винаги над средата.Мислех си, че при дизелите перките се включват още преди средата, но както пишеш ти май само при мен е така.

            Коментар


              #21
              Vlaad ме е изпреварил, винаги е за предпочитане да наричаме нещата с истинските им имена Реостат и товарно съпротивление са различни неща.От реостата се очаква на може да мени съпротивлението си а в случая това не е вярно.Моето също беше прекъснало и приличаше на това, което е снимал Spark.Реших проблема като на негово място монтирах една част от термичната защите на трифазен автомат Съвсем експериментално стигнах до тази стойност и просто пасна идеално. И като съпротивление, и като мощност.Щото вентилатора си дърпа доста сериозен ток и товарното съпротивление следва да отделя сериозна мощност.Ето снимка от моето решение....
              I'm not totaly useless! I can be used as a bad example...

              Коментар

              Working...
              X