И при мен перката се държи странно.Преди 1 месец заради съмнения на 1-вата скорост смених термошалтера - синия датчик, който при мен се намира долу в дясно (ако си с/у колата) на радиатора. Като че ли имаше промяна, а може би не. Сега като се позатопли времето перката ми почна да се вкл. доста над средата на скалата и аз си викам, аре проблема с 1-вата скорост е, нали смених датчика, не може да е пак той. Съмненияа ми бяха за релето, понеже вентилатора ми се вкл. приблизително на 3/4 от скалата, като се вкл. работи 3-4 секунди и спира. След половин минутка - пак така. Това което забелязах, е че като карам с вкл. климатик вентилатора си работи постоянно и поради тази причина нямам грижи и стрелката не се отклонява много от средата на скалата (както трябва да бъде). В извънградското нямам проблеми.Днес намерих време да прегледам всички възли - релето (жълтото, вижда се на снимката на колегата по-горе), намира се в лявата част на радиатора по средата. При мен беше скрито в пластмасова кутийка (черна). Така, наред си беше. Свалих товарния резистор (т.нар. реостат) - читав. BTW, на него пише 0.30 ома. Напръсках всички клеми, вкл. и тези на релето с WD-40. Изтествах ръчно 1-ва и 2-ра степен като откачих куплунга от синия датчик. Той е с три извода, маса и по един за 2-те скоростти. С една жичка проверих - и двете скорости си бяха на ред.Чудя се да ходя ли да си купувам нов датчик?! Възможно ли е това да се дължи на въздух в системата? Имам предвид поведението на вентилатора (работи 3-4 секунди и спира), защото когато си върти за по-дълго време проблем нямам с охлаждането.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Кой чарк точно е реостата за перката?
Collapse
X
-
Това което наричате реостат е един резистор /жичен/ , на керамична подложка е навит реотан с определено съпротивление. Може да се ремонтира ако се намери съпротивителен проводник / кантал/ с подходящо съпротивление . За целта се взима един здрав реостат и с мултицет се измерва колко Ома дава между двата му края. после се измерва каква дължина може да се навие на керемичния цилиндър и се търси съпротивителен проводник с подходящо сечение и дължина . Навиването е лесно , по-трудно е закрепването към клемите, защото канталът не подлежи на запояване, трябва механично закрепване към клемите. Аз по този начин си оправих реостата на парното понеже съм без климатик и степенуването на оборотите на двигателя е същото. Ремонта не е сложен а и пести значителни средства.TEMPRA 1,6i 835C1000/159AT54A
Коментар
-
И аз изваждам на ново тая стара тема, но вече е лято и охлаждането на мотора е важно. Та от вчера и аз имам работещи 1-ва и 2-ра степени на вентилаторите. Оказа се, че на съпротивлението във веригата на единия вентилатор, беше нагоряла едната клема, а другото съпротивление беше прекъснало на самото краче за поставяне на клемата, но подлежеше на възтановяване на връзката. Смених всички клеми с кабелни обувки (клипси), защото както беше вече отбелязано са калпави. Оставих колата работеща на място и след леко подминаване на температурата средата на скалата се включва 1-ва степен, и бързо я връща в зоната в която си работи нормално.FIAT Marea Weekend ELX TD100, Bravo 1.9 Multijet 16V
Коментар
-
Gugev написа:Оставих колата работеща на място и след леко подминаване на температурата средата на скалата се включва 1-ва степен, и бързо я връща в зоната в която си работи нормално.
Коментар
-
Vlaad ме е изпреварил, винаги е за предпочитане да наричаме нещата с истинските им имена Реостат и товарно съпротивление са различни неща.От реостата се очаква на може да мени съпротивлението си а в случая това не е вярно.Моето също беше прекъснало и приличаше на това, което е снимал Spark.Реших проблема като на негово място монтирах една част от термичната защите на трифазен автомат Съвсем експериментално стигнах до тази стойност и просто пасна идеално. И като съпротивление, и като мощност.Щото вентилатора си дърпа доста сериозен ток и товарното съпротивление следва да отделя сериозна мощност.Ето снимка от моето решение....I'm not totaly useless! I can be used as a bad example...
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар